Джета мк2 1989 1.6 75к.с. бензин, кликане от дросел клапана

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
ivan9590
Мнения: 34
Регистриран на: Пон 12 авг 2019 13:35
Автомобил:
Двигател:

Джета мк2 1989 1.6 75к.с. бензин, кликане от дросел клапана

Мнениеот ivan9590 » Нед 22 дек 2019 18:21


Здравейте, нов съм в ремонтирането на колата(сменял съм фаровете й, сменял съм гарнитура на капака на клапаните, датчици и масло и филтри), но съм решил да се науча на тази, имам и книга на Haynes(наръчник за този модел и марка).
Въпросът ми е: Чувам кликане откъм дросел клапана(описан в книгата като "throttle valve"), този който е след въздушния ми филтър, след като загася колата и като е вървяла определено време. От какво може да бъде това? Това става само през студен сезон - зимата.
Също така не поддържа стабилно 1000 оборота, когато съм на свободна, а "играе" нагоре-надолу от 1000. Това мисля, че може да се оправи като се почисти клапънът от нагари със спрей. Не знам от какво е кликането обаче.
Искам да попитам дали този спрей, който съм купил става за почистване на клапана и дали съм разбрал правилно инструкциите. А именно: Да се впръсква вътре в клапана докато някой подава газ на колата, вдигайки до около 2000 оборота. Има ли някаква опасност, докато впръсквам при пуснат двигател и подаване на газ?
Това е спреят: http://xenum.expertoils.com/index.php?id_product=48&controller=product
Знам че не съм специалист и трябва да дам колата на монтьор, но просто искам да се науча пък и на всеки майстор на когото я занеса ме пита защо карам "стара кола", и се отнасят с пренебрежение към нея като само я "закрепят, колкото да върви".




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Джета мк2 1989 1.6 75к.с. бензин, кликане от дросел клапана

Мнениеот stefan4o » Нед 22 дек 2019 18:36


Здравей,
подозирам, че колата ти е с код PN, с мощност 70к.с. Понеже такъв ефект с щракване/кликане го има и при мен. Ако си с такъв мотор - това е въздушната клапа на карбуратора (при някои други карбуратори е наричан смукач), която се движи с ел.моторче, управлявано от ЕКУ-то.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Джета мк2 1989 1.6 75к.с. бензин, кликане от дросел клапана

Мнениеот ktamen » Нед 22 дек 2019 18:44


От почистването на клапана се съмнявам, че ще има някаква файда, дано няма и вреда. Много правилно си решил сам да си правиш всички ремонти, майсторите разбират по-малко от теб и освен, че ще ти потрошат колата, докато се учат на занаят, ще ти вземат и куп пари.
За мен, ако оборотите не са твърде високи - примерно над 1500 и ако не ми гасне на празен ход, значи е добре и не бих пипал нищо.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Джета мк2 1989 1.6 75к.с. бензин, кликане от дросел клапана

Мнениеот muns61 » Нед 22 дек 2019 21:02


Карбураторът ти е доста сложен, а ти даже не знаеш кое какво е. Необходимо е да научиш устройството и как работи, за да можеш да направиш нещо полезно.


ivan9590
Мнения: 34
Регистриран на: Пон 12 авг 2019 13:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Джета мк2 1989 1.6 75к.с. бензин, кликане от дросел клапана

Мнениеот ivan9590 » Нед 22 дек 2019 21:53


stefan4o написа:Здравей,
подозирам, че колата ти е с код PN, с мощност 70к.с. Понеже такъв ефект с щракване/кликане го има и при мен. Ако си с такъв мотор - това е въздушната клапа на карбуратора (при някои други карбуратори е наричан смукач), която се движи с ел.моторче, управлявано от ЕКУ-то.

Да, колата е с PN код. Предполагам че е след въздушния филтър тази клапа? Благодаря за отговора! :)

ktamen написа:От почистването на клапана се съмнявам, че ще има някаква файда, дано няма и вреда. Много правилно си решил сам да си правиш всички ремонти, майсторите разбират по-малко от теб и освен, че ще ти потрошат колата, докато се учат на занаят, ще ти вземат и куп пари.
За мен, ако оборотите не са твърде високи - примерно над 1500 и ако не ми гасне на празен ход, значи е добре и не бих пипал нищо.

Не са твърде високи оборотите, да вдига най-много до 1200. Да не използвам изобщо този спрей за почистване значи? Благодаря за съвета! :)

muns61 написа:Карбураторът ти е доста сложен, а ти даже не знаеш кое какво е. Необходимо е да научиш устройството и как работи, за да можеш да направиш нещо полезно.


Съветът ти е да продължа да чета от наръчника, който имам или друга книга като цяло? Благодаря за отговора! :)


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Джета мк2 1989 1.6 75к.с. бензин, кликане от дросел клапана

Мнениеот stefan4o » Нед 22 дек 2019 22:02


Ето защо е хубаво в заглавието да се пише кодът на двигателя. Жуженето, което се чува от клапата е нормално. Компютърът я притваря преди да запали на студено. Малко, след като се изгаси двигателят също работи - няколко секунди. Относно оборотите... Има доста материал, но е на руски.
Преди време попреведох това-онова, но картинките ги нема (ще ги възстановя скоро)
viewtopic.php?f=17&t=429430



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Краси брест и 156 госта