Здравейте, нов съм в ремонтирането на колата(сменял съм фаровете й, сменял съм гарнитура на капака на клапаните, датчици и масло и филтри), но съм решил да се науча на тази, имам и книга на Haynes(наръчник за този модел и марка).
Въпросът ми е: Чувам кликане откъм дросел клапана(описан в книгата като "throttle valve"), този който е след въздушния ми филтър, след като загася колата и като е вървяла определено време. От какво може да бъде това? Това става само през студен сезон - зимата.
Също така не поддържа стабилно 1000 оборота, когато съм на свободна, а "играе" нагоре-надолу от 1000. Това мисля, че може да се оправи като се почисти клапънът от нагари със спрей. Не знам от какво е кликането обаче.
Искам да попитам дали този спрей, който съм купил става за почистване на клапана и дали съм разбрал правилно инструкциите. А именно: Да се впръсква вътре в клапана докато някой подава газ на колата, вдигайки до около 2000 оборота. Има ли някаква опасност, докато впръсквам при пуснат двигател и подаване на газ?
Това е спреят: http://xenum.expertoils.com/index.php?id_product=48&controller=product
Знам че не съм специалист и трябва да дам колата на монтьор, но просто искам да се науча пък и на всеки майстор на когото я занеса ме пита защо карам "стара кола", и се отнасят с пренебрежение към нея като само я "закрепят, колкото да върви".
Джета мк2 1989 1.6 75к.с. бензин, кликане от дросел клапана
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Джета мк2 1989 1.6 75к.с. бензин, кликане от дросел клапана
Здравей,
подозирам, че колата ти е с код PN, с мощност 70к.с. Понеже такъв ефект с щракване/кликане го има и при мен. Ако си с такъв мотор - това е въздушната клапа на карбуратора (при някои други карбуратори е наричан смукач), която се движи с ел.моторче, управлявано от ЕКУ-то.
подозирам, че колата ти е с код PN, с мощност 70к.с. Понеже такъв ефект с щракване/кликане го има и при мен. Ако си с такъв мотор - това е въздушната клапа на карбуратора (при някои други карбуратори е наричан смукач), която се движи с ел.моторче, управлявано от ЕКУ-то.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Джета мк2 1989 1.6 75к.с. бензин, кликане от дросел клапана
От почистването на клапана се съмнявам, че ще има някаква файда, дано няма и вреда. Много правилно си решил сам да си правиш всички ремонти, майсторите разбират по-малко от теб и освен, че ще ти потрошат колата, докато се учат на занаят, ще ти вземат и куп пари.
За мен, ако оборотите не са твърде високи - примерно над 1500 и ако не ми гасне на празен ход, значи е добре и не бих пипал нищо.
За мен, ако оборотите не са твърде високи - примерно над 1500 и ако не ми гасне на празен ход, значи е добре и не бих пипал нищо.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Джета мк2 1989 1.6 75к.с. бензин, кликане от дросел клапана
Карбураторът ти е доста сложен, а ти даже не знаеш кое какво е. Необходимо е да научиш устройството и как работи, за да можеш да направиш нещо полезно.
Re: Джета мк2 1989 1.6 75к.с. бензин, кликане от дросел клапана
stefan4o написа:Здравей,
подозирам, че колата ти е с код PN, с мощност 70к.с. Понеже такъв ефект с щракване/кликане го има и при мен. Ако си с такъв мотор - това е въздушната клапа на карбуратора (при някои други карбуратори е наричан смукач), която се движи с ел.моторче, управлявано от ЕКУ-то.
Да, колата е с PN код. Предполагам че е след въздушния филтър тази клапа? Благодаря за отговора! :)
ktamen написа:От почистването на клапана се съмнявам, че ще има някаква файда, дано няма и вреда. Много правилно си решил сам да си правиш всички ремонти, майсторите разбират по-малко от теб и освен, че ще ти потрошат колата, докато се учат на занаят, ще ти вземат и куп пари.
За мен, ако оборотите не са твърде високи - примерно над 1500 и ако не ми гасне на празен ход, значи е добре и не бих пипал нищо.
Не са твърде високи оборотите, да вдига най-много до 1200. Да не използвам изобщо този спрей за почистване значи? Благодаря за съвета! :)
muns61 написа:Карбураторът ти е доста сложен, а ти даже не знаеш кое какво е. Необходимо е да научиш устройството и как работи, за да можеш да направиш нещо полезно.
Съветът ти е да продължа да чета от наръчника, който имам или друга книга като цяло? Благодаря за отговора! :)
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Джета мк2 1989 1.6 75к.с. бензин, кликане от дросел клапана
Ето защо е хубаво в заглавието да се пише кодът на двигателя. Жуженето, което се чува от клапата е нормално. Компютърът я притваря преди да запали на студено. Малко, след като се изгаси двигателят също работи - няколко секунди. Относно оборотите... Има доста материал, но е на руски.
Преди време попреведох това-онова, но картинките ги нема (ще ги възстановя скоро)
viewtopic.php?f=17&t=429430
Преди време попреведох това-онова, но картинките ги нема (ще ги възстановя скоро)
viewtopic.php?f=17&t=429430
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 86 госта