Как се сваля клапан Н75 при пасат 5.5 1.9 тди 101 коня
-
Harley-Davidson
- Мнения: 74
- Регистриран на: Чет 22 сеп 2016 14:15
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Как се сваля клапан Н75 при пасат 5.5 1.9 тди 101 коня
Колега смених този който е отдолу до турбината с клапана, който съм снимал по - нагоре. Видях че има още един под казанчето подобен ( под пластмасовата тръба ) Поръчах го и него и мисля след малко да го сменя. Това което ми прави впечатление че долния клапан го водят нещо за егр а горния за турбо
-
kukata_pasat
- Мнения: 987
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Как се сваля клапан Н75 при пасат 5.5 1.9 тди 101 коня
В грешка си долния е за турбината а горния за егр.Провери си всички вакум маркучи един по един,ако са с оплетки може да не забележиш спукването и.Аз ако съм направо ще ги сменя всички само че задължително един по един за да не ги объркаш.
-
Harley-Davidson
- Мнения: 74
- Регистриран на: Чет 22 сеп 2016 14:15
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Как се сваля клапан Н75 при пасат 5.5 1.9 тди 101 коня
Току що смених Н75 с правилния клапан. Проблема остава. Някой от Пловдив с ваг Ком, да я закачим днес ? Има още два останали маркуча с оплетка и утре мисля и тях да сменя
- samo_pechka
- Мнения: 9059
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Как се сваля клапан Н75 при пасат 5.5 1.9 тди 101 коня
Трябва се измери вакуума до актуатора. С манометър за вакуум се прави. Като се елиминират тези неща, проверка с вагком за проблеми , лог и ще си проличи. Намери някой наясно, да видите грешки, лог ако трябва да се направи.
-
Harley-Davidson
- Мнения: 74
- Регистриран на: Чет 22 сеп 2016 14:15
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Как се сваля клапан Н75 при пасат 5.5 1.9 тди 101 коня
Колега, другото което ми прави е на 120 като започна да я помпя и някой път на 120 изключва турбото и все едно не подава газ. Гася я и се оправя. В сряда ще я качим на ВАГ с мончето което ми я чипоса преди 2 години. Интересно ми е от какво изключва турбото
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Как се сваля клапан Н75 при пасат 5.5 1.9 тди 101 коня
Най-вероятно от пренадуване
-
Harley-Davidson
- Мнения: 74
- Регистриран на: Чет 22 сеп 2016 14:15
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Как се сваля клапан Н75 при пасат 5.5 1.9 тди 101 коня
Колега, днес откачих вакуума на актуатота и закачих друг. Започнах да го надувам и аз да правя вакуум. Направи ми впечатление че се чуваше шум при надуване и правене на вакуум. При правенето на вакум от мен, много трудно се движеше лостчето. Май отивам на актуатор :) Интересно ми е че колата ми е с чип и катализатора го няма, ЕГР е изолиран и не би трябвало да се спече този актуатор
- samo_pechka
- Мнения: 9059
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Как се сваля клапан Н75 при пасат 5.5 1.9 тди 101 коня
Как надуваш, пък правиш вакуум ?! Смучиш? Или надуваш?
С уста е ала-бала. Вакуум помпа си трябва, дали ръчна, дали електрическа, но с уста...не, мръдва вяло и много слабо.
Ако не мърда лостчето и с ел.помпа, значи има проблем, а често за да има проблем , не е работила системата както трябва ( или колата се е карала лежерно дълго време на късо разстояние ) . Т.е. дори в момента със съвпадение за затлачена геометрия, ще я почистиш , но проблема пак да е налице.
С уста е ала-бала. Вакуум помпа си трябва, дали ръчна, дали електрическа, но с уста...не, мръдва вяло и много слабо.
Ако не мърда лостчето и с ел.помпа, значи има проблем, а често за да има проблем , не е работила системата както трябва ( или колата се е карала лежерно дълго време на късо разстояние ) . Т.е. дори в момента със съвпадение за затлачена геометрия, ще я почистиш , но проблема пак да е налице.
-
Harley-Davidson
- Мнения: 74
- Регистриран на: Чет 22 сеп 2016 14:15
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Как се сваля клапан Н75 при пасат 5.5 1.9 тди 101 коня
Колеги, снощи я закачих на ваг. Оказа се зацапана геометрия. В събота е я чистя със спрей за фурни
- samo_pechka
- Мнения: 9059
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Как се сваля клапан Н75 при пасат 5.5 1.9 тди 101 коня
Дано се размине само с това. Тия тди с пром.геометрия искат шосе и каране. Не са най-подходящите за градски коли и за къси разстояния ( сега нека не намесваме голямото купе в случая ) .
За сведение затлачване не се случва само на нашите каляски. Приятел си купи Корола с д4д мотор, радваше се на малък разход , глезеше колата, педала леко натиснат. На няколко пъти му казах, че колата иска стъпка и да не я жали чак толкова, че ще бере ядове.
Задръсти му се турбото, взема му от "оторизиран" сервиз над 600 ли 650лв, вече забравих колко точно за профилактиката, увисна му ченето. Сега вече я кара , разходът леко "скочи", ма вече не съм чувал да се задръства :D
За сведение затлачване не се случва само на нашите каляски. Приятел си купи Корола с д4д мотор, радваше се на малък разход , глезеше колата, педала леко натиснат. На няколко пъти му казах, че колата иска стъпка и да не я жали чак толкова, че ще бере ядове.
Задръсти му се турбото, взема му от "оторизиран" сервиз над 600 ли 650лв, вече забравих колко точно за профилактиката, увисна му ченето. Сега вече я кара , разходът леко "скочи", ма вече не съм чувал да се задръства :D
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Как се сваля клапан Н75 при пасат 5.5 1.9 тди 101 коня
Ако искате да карате с променлива геометрия и да не се зацапва, вземайте коли с ККК или 2.0tdi 8V, която е с Гарет но с друга геометрия и не зацапва
Re: Как се сваля клапан Н75 при пасат 5.5 1.9 тди 101 коня
Или си сложете турбо , което не зацапва геометрията.
-
Harley-Davidson
- Мнения: 74
- Регистриран на: Чет 22 сеп 2016 14:15
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Как се сваля клапан Н75 при пасат 5.5 1.9 тди 101 коня
Та проблема ми е решен. Свалих турбината за да изчистя геометрията. Толкова бе зацапана, че не искаше да се разцепи средната част от геометрията. При леко почукване по корпуса с гумен чук, се счупи корпуса на средната част. Тогава взех решение да купя нова средна част, геометрия и нов актуатор ( МELLET ) След смяна и настройка на новия актуатор колата не мога да я позная. Колата е с чип и сега с новата турбинка бая хубаво развърта. Благодарско на колегата Jeka за безценните съвети и настройката.
-
kukata_pasat
- Мнения: 987
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Как се сваля клапан Н75 при пасат 5.5 1.9 тди 101 коня
Брей тия скапани геометрии толкова ли не са могли да измислят електрически актуатор с яко моторче което да не гори и край с проблемите.До скоро имах Пасат б5 афн всеки декември и март му чистех геометрията с спрея.Е гати инжинерите егати алгебрата егати геометрията,въпросът е вече не дали някой има проблем с геометрията,а дали има някой който да е нямал проблеми с геометрията.
- samo_pechka
- Мнения: 9059
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Как се сваля клапан Н75 при пасат 5.5 1.9 тди 101 коня
kukata_pasat написа:,въпросът е вече не дали някой има проблем с геометрията,а дали има някой който да е нямал проблеми с геометрията.
На едната си не съм имал никога проблем, на другата ми се случи два пъти, но си имаше обяснение :) поне беше леко и стана без проблем със спрея. После една дълга разтривка и приключи засега проблема. Това за период от 7-8 години.
Но на познати съм чистил, наложи се разглабяне разбира се. Слабо място си е.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: eddyman и 83 госта