Как се сваля клапан Н75 при пасат 5.5 1.9 тди 101 коня

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Harley-Davidson
Мнения: 74
Регистриран на: Чет 22 сеп 2016 14:15
Автомобил:
Двигател:

Re: Как се сваля клапан Н75 при пасат 5.5 1.9 тди 101 коня

Мнениеот Harley-Davidson » Нед 23 фев 2020 10:20


Колега смених този който е отдолу до турбината с клапана, който съм снимал по - нагоре. Видях че има още един под казанчето подобен ( под пластмасовата тръба ) Поръчах го и него и мисля след малко да го сменя. Това което ми прави впечатление че долния клапан го водят нещо за егр а горния за турбо




kukata_pasat
Мнения: 987
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Как се сваля клапан Н75 при пасат 5.5 1.9 тди 101 коня

Мнениеот kukata_pasat » Нед 23 фев 2020 12:59


В грешка си долния е за турбината а горния за егр.Провери си всички вакум маркучи един по един,ако са с оплетки може да не забележиш спукването и.Аз ако съм направо ще ги сменя всички само че задължително един по един за да не ги объркаш.


Harley-Davidson
Мнения: 74
Регистриран на: Чет 22 сеп 2016 14:15
Автомобил:
Двигател:

Re: Как се сваля клапан Н75 при пасат 5.5 1.9 тди 101 коня

Мнениеот Harley-Davidson » Нед 23 фев 2020 15:33


Току що смених Н75 с правилния клапан. Проблема остава. Някой от Пловдив с ваг Ком, да я закачим днес ? Има още два останали маркуча с оплетка и утре мисля и тях да сменя


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 9059
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Как се сваля клапан Н75 при пасат 5.5 1.9 тди 101 коня

Мнениеот samo_pechka » Нед 23 фев 2020 17:54


Трябва се измери вакуума до актуатора. С манометър за вакуум се прави. Като се елиминират тези неща, проверка с вагком за проблеми , лог и ще си проличи. Намери някой наясно, да видите грешки, лог ако трябва да се направи.


Harley-Davidson
Мнения: 74
Регистриран на: Чет 22 сеп 2016 14:15
Автомобил:
Двигател:

Re: Как се сваля клапан Н75 при пасат 5.5 1.9 тди 101 коня

Мнениеот Harley-Davidson » Пон 24 фев 2020 20:23


Колега, другото което ми прави е на 120 като започна да я помпя и някой път на 120 изключва турбото и все едно не подава газ. Гася я и се оправя. В сряда ще я качим на ВАГ с мончето което ми я чипоса преди 2 години. Интересно ми е от какво изключва турбото


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Как се сваля клапан Н75 при пасат 5.5 1.9 тди 101 коня

Мнениеот Водния дух1 » Пон 24 фев 2020 20:59


Най-вероятно от пренадуване


Harley-Davidson
Мнения: 74
Регистриран на: Чет 22 сеп 2016 14:15
Автомобил:
Двигател:

Re: Как се сваля клапан Н75 при пасат 5.5 1.9 тди 101 коня

Мнениеот Harley-Davidson » Вто 25 фев 2020 15:51


Колега, днес откачих вакуума на актуатота и закачих друг. Започнах да го надувам и аз да правя вакуум. Направи ми впечатление че се чуваше шум при надуване и правене на вакуум. При правенето на вакум от мен, много трудно се движеше лостчето. Май отивам на актуатор :) Интересно ми е че колата ми е с чип и катализатора го няма, ЕГР е изолиран и не би трябвало да се спече този актуатор


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 9059
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Как се сваля клапан Н75 при пасат 5.5 1.9 тди 101 коня

Мнениеот samo_pechka » Сря 26 фев 2020 1:08


Как надуваш, пък правиш вакуум ?! Смучиш? Или надуваш?
С уста е ала-бала. Вакуум помпа си трябва, дали ръчна, дали електрическа, но с уста...не, мръдва вяло и много слабо.
Ако не мърда лостчето и с ел.помпа, значи има проблем, а често за да има проблем , не е работила системата както трябва ( или колата се е карала лежерно дълго време на късо разстояние ) . Т.е. дори в момента със съвпадение за затлачена геометрия, ще я почистиш , но проблема пак да е налице.


Harley-Davidson
Мнения: 74
Регистриран на: Чет 22 сеп 2016 14:15
Автомобил:
Двигател:

Re: Как се сваля клапан Н75 при пасат 5.5 1.9 тди 101 коня

Мнениеот Harley-Davidson » Чет 27 фев 2020 7:27


Колеги, снощи я закачих на ваг. Оказа се зацапана геометрия. В събота е я чистя със спрей за фурни


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 9059
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Как се сваля клапан Н75 при пасат 5.5 1.9 тди 101 коня

Мнениеот samo_pechka » Чет 27 фев 2020 13:16


Дано се размине само с това. Тия тди с пром.геометрия искат шосе и каране. Не са най-подходящите за градски коли и за къси разстояния ( сега нека не намесваме голямото купе в случая ) .
За сведение затлачване не се случва само на нашите каляски. Приятел си купи Корола с д4д мотор, радваше се на малък разход , глезеше колата, педала леко натиснат. На няколко пъти му казах, че колата иска стъпка и да не я жали чак толкова, че ще бере ядове.
Задръсти му се турбото, взема му от "оторизиран" сервиз над 600 ли 650лв, вече забравих колко точно за профилактиката, увисна му ченето. Сега вече я кара , разходът леко "скочи", ма вече не съм чувал да се задръства :D


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Как се сваля клапан Н75 при пасат 5.5 1.9 тди 101 коня

Мнениеот Andonov » Чет 27 фев 2020 15:11


Ако искате да карате с променлива геометрия и да не се зацапва, вземайте коли с ККК или 2.0tdi 8V, която е с Гарет но с друга геометрия и не зацапва


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Как се сваля клапан Н75 при пасат 5.5 1.9 тди 101 коня

Мнениеот hvp800 » Чет 27 фев 2020 16:24


Или си сложете турбо , което не зацапва геометрията.


Harley-Davidson
Мнения: 74
Регистриран на: Чет 22 сеп 2016 14:15
Автомобил:
Двигател:

Re: Как се сваля клапан Н75 при пасат 5.5 1.9 тди 101 коня

Мнениеот Harley-Davidson » Сря 18 мар 2020 21:12


Та проблема ми е решен. Свалих турбината за да изчистя геометрията. Толкова бе зацапана, че не искаше да се разцепи средната част от геометрията. При леко почукване по корпуса с гумен чук, се счупи корпуса на средната част. Тогава взех решение да купя нова средна част, геометрия и нов актуатор ( МELLET ) След смяна и настройка на новия актуатор колата не мога да я позная. Колата е с чип и сега с новата турбинка бая хубаво развърта. Благодарско на колегата Jeka за безценните съвети и настройката.


kukata_pasat
Мнения: 987
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Как се сваля клапан Н75 при пасат 5.5 1.9 тди 101 коня

Мнениеот kukata_pasat » Сря 18 мар 2020 21:57


Брей тия скапани геометрии толкова ли не са могли да измислят електрически актуатор с яко моторче което да не гори и край с проблемите.До скоро имах Пасат б5 афн всеки декември и март му чистех геометрията с спрея.Е гати инжинерите егати алгебрата егати геометрията,въпросът е вече не дали някой има проблем с геометрията,а дали има някой който да е нямал проблеми с геометрията.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 9059
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Как се сваля клапан Н75 при пасат 5.5 1.9 тди 101 коня

Мнениеот samo_pechka » Чет 19 мар 2020 10:22


kukata_pasat написа:,въпросът е вече не дали някой има проблем с геометрията,а дали има някой който да е нямал проблеми с геометрията.

На едната си не съм имал никога проблем, на другата ми се случи два пъти, но си имаше обяснение :) поне беше леко и стана без проблем със спрея. После една дълга разтривка и приключи засега проблема. Това за период от 7-8 години.
Но на познати съм чистил, наложи се разглабяне разбира се. Слабо място си е.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: eddyman и 84 госта