Здравейте, след търсачката и изчетеното до момента не видях същия проблем, като моя и за това реших да пусна тема.
Та ... мотора е 1.9тди AWX Пасат 5.5 131к.с. Проблема дойде скоро след обслужване- когато мотора е студен между 1400 и 2000об./мин. започва осезаемо да придърпва.Случвало се е един или два пъти след здраво разклащане на двигателя от въпросното придърпване да ми светне лампата на ESP и направо ми изключва единия цилиндър - това го отдавам на хлабава букса на дюзата.След като загася колата и пак стартирам лампата си загасва и мотора започва да си работи нормално.При студен старт ако имам време и преди това я оставя да поработи на място 5-10мин. и потегля, тогава няма проблем също и след това мотора си работи чудесно. Проблема е единствено на студен мотор и то между 1400-2000об. Майстора ми каза, "най-вероятно температурен датчик" , но след закачане на vag-com единствената грешка, която ми изкарва е за проблема с дюзата , който е отчела при изключването ѝ. Докато работи на място, на студено, чувам някакво цъкане от към релетата...Това е всичко за което се сещам. Някой ако може да даде насоки и съвети къде да търся проблема, ще съм много благодарен.
Пасат В5.5 1.9тди 131 к.с. AWX придъпва на студен мотор
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: 1.9тди придъпва на студен мотор
Каква е точно грешката, има вероятност като запалиш и дюзата да работи зле, а като поработи малко и да влиза в норми.
Може наистина да дава лош контакт буксата, но трябва да свалиш капака на клапаните и да попристегнеш самата букса.
Но проблема ти е дюзата така или иначе, решава го навреме. Майстора не ти ли даде варианти за решение на проблема?.
Може наистина да дава лош контакт буксата, но трябва да свалиш капака на клапаните и да попристегнеш самата букса.
Но проблема ти е дюзата така или иначе, решава го навреме. Майстора не ти ли даде варианти за решение на проблема?.
- stan4_kz
- Мнения: 30
- Регистриран на: Вто 17 авг 2010 15:11
- Автомобил: VW Passat TDI
- Двигател: AWX 2002
- Местоположение: Burgas
Re: 1.9тди придъпва на студен мотор
Само за този темп.датчик предположи. Ама аз нали не хващам лесно вяра и си викам "ако е датчика ще покаже на диагностика"
Това ми показа на диагностиката със стойностите на дюзите.
Това ми показа на диагностиката със стойностите на дюзите.
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: 1.9тди придъпва на студен мотор
Като чета за тази грешка по другите форуми, излиза че имаш проблем със кабелите на дюзите, в частност на 1 цил., но се продават в сноп комплект.
- stan4_kz
- Мнения: 30
- Регистриран на: Вто 17 авг 2010 15:11
- Автомобил: VW Passat TDI
- Двигател: AWX 2002
- Местоположение: Burgas
Re: 1.9тди придъпва на студен мотор
Това ясно, ама мисля, че това е в следствие на проблема с придърпването, а не причина. Преди няколко месеца имах проблем с хлабава букса и ходих на майстор, притегателен я и колата се оправи, след това я обслужвах-ремъци, ролки, масла, филтри, антифриз абе всичко. Малко след това започна това придърпване, като имах и по-сериозен проблем, който се оказа пробит повдигач и износен разпределителен вал. Последва съответния ремонт като майстора ми отказа да разследва придърпването, докато не се отстрани основния проблем. Сменихме вала и повдигачите и проблема с придърпването си остана. Дюзите, според мен имат добри показатели пък и ако е от тях тогава защо проблема изчезва след 5 мин. работа и загряване на мотора?
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: 1.9тди придъпва на студен мотор
Има един канал 23 във вагком, където може да се види реакцията на електромагнитния клапан на дюзата.
Преди време имах една дюза която, след като запаля сутринта студена колата даваше много високи стойности на 23канал, нещо от рода на 127, другите 3 около 40-50.
След като загрееше се нормализиране и всичките 4ри показаха горе долу еднакво.
На 13 канал всички бяха в норми.
Имах понякога леко придърпване на 1ва като тръгвах.
Та погледни и там дали няма някоя със странни показания, когато колата е студена.
Преди време имах една дюза която, след като запаля сутринта студена колата даваше много високи стойности на 23канал, нещо от рода на 127, другите 3 около 40-50.
След като загрееше се нормализиране и всичките 4ри показаха горе долу еднакво.
На 13 канал всички бяха в норми.
Имах понякога леко придърпване на 1ва като тръгвах.
Та погледни и там дали няма някоя със странни показания, когато колата е студена.
- stan4_kz
- Мнения: 30
- Регистриран на: Вто 17 авг 2010 15:11
- Автомобил: VW Passat TDI
- Двигател: AWX 2002
- Местоположение: Burgas
Re: 1.9тди придъпва на студен мотор
Мерси много. Задължително ще го погледна.
- stan4_kz
- Мнения: 30
- Регистриран на: Вто 17 авг 2010 15:11
- Автомобил: VW Passat TDI
- Двигател: AWX 2002
- Местоположение: Burgas
Re: Пасат В5.5 1.9тди 131 к.с. AWX придъпва на студен мотор
Така, след като най-накрая успях да я закача на студен мотор, направих няколко снимки на показанията при различни температури на двигателя. На първи ред е 23 канал на 3-ти ред е 13-ти. На втори се вижда температурата на мотора. Ако някой може да даде съвет къде да търся проблема при тези стойности.....
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат В5.5 1.9тди 131 к.с. AWX придъпва на студен мотор
Нямаш проблем при стойностите,не са перфектни, но нищо за притеснение, в норми са.На празен ход.
Хубаво беше да ги дадеш в диапазона в който имаш проблеми. 1400....2500
Хубаво беше да ги дадеш в диапазона в който имаш проблеми. 1400....2500
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта