Допустим луфт в турбото

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Допустим луфт в турбото

Мнениеот valiosport » Пон 23 мар 2020 7:56


Някой може ли да каже колко е допустими луфт в турбокомпресор-а, понеже го разглобих и оста ми се струва че бая клипа?




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Допустим луфт в турбото

Мнениеот samo_pechka » Пон 23 мар 2020 13:54


Аксиален- недопустим!
Радиален - лек. Начин на елементарна проверка: повдигаш леко вала ( гайката на перката ) последователно нагоре/надолу/встрани и завърташ , "подпре" ли перката в охлюва, дори и едва , едва , спираш с карането и ремонт .


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Допустим луфт в турбото

Мнениеот valiosport » Пон 23 мар 2020 15:04


Причината за ремонта е че изкарва син пушек и мерише на масло. Турбото е свалено и разглобено, компресорната перка е наядене. Мисля да го напълна с масло и да го оставя да престои да погледна дали ще омаслява към перките


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7912
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Допустим луфт в турбото

Мнениеот goppa » Пон 23 мар 2020 15:11


Зя ново втора употреба си


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Допустим луфт в турбото

Мнениеот valiosport » Пон 23 мар 2020 15:17


Втора употреба си имам, нова средна част взимам на мелет и заспива


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Допустим луфт в турбото

Мнениеот valiosport » Вто 24 мар 2020 18:47


Днес премерих луфта с магнитната стойка с индикаторен часовник, луфта е точно половин милиметър(пет десети) радиално, аксиално е 7-8 стотни.
Премерих индюсера на перката е 36,4 студения охлюв е 37 и се вижда как леко светлее където е минавал индюсера покрай охлюва, та вероятно при големи обороти е за качила леко. Средната част е леш, това е ясно вече, поне геометрията е перфектна, чугуна няма спукано
Сега се чудя дали да си взема само средна част мелет или да го правя хибрид понеже имам охлюв от гт2052в(2.5 тди) с диска. Не съм много привърженик на хибридите, но мога да изтискам още 10 кончета, ще го обмислям...


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Допустим луфт в турбото

Мнениеот valiosport » Сря 25 мар 2020 18:05


:19a
Е сега вече ще я Прая самолет :11 :mhihi
Има една лека деруга отвътре, не знам дали ще му пречи
Прикачени файлове
IMG_20200125_010610.jpg
IMG_20200125_010900.jpg


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Допустим луфт в турбото

Мнениеот Водния дух1 » Сря 25 мар 2020 19:03


Мисля,си ,че искаш да си счупиш колата.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Допустим луфт в турбото

Мнениеот valiosport » Сря 25 мар 2020 22:05


Махни че ми се въртят едни пъклени планове, да набия геометрия и ротор от ГТБ1756вк в чугуна на вб-то, само да сложа студения охлюв от гтб-то, ама ми трябва някоя счупена такава за да направя някои замервания, дали ще позволи да разтържа толкова чугуна за да вкарам геометрия от гтб. Имам приятел от Троян който съм сто процента сигурен че ще има това което ми трябва, ама с тия блокади не може да се пътува... Ще стане малко вълк в овча кожа :mhihi :h020


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Допустим луфт в турбото

Мнениеот hvp800 » Чет 26 мар 2020 0:32


Никакъв шанс няма геометрия от ГТБ да се сложи в чугуна на ВБ.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Допустим луфт в турбото

Мнениеот valiosport » Съб 28 мар 2020 14:58


Днес остана малко време и проверих турбото като преди това му бях капнал масълце. Топлинната шайба беше омазана и беше потекло към перката. Не вярвам да е нормално... Разглобих го и оста беше посиняла


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Допустим луфт в турбото

Мнениеот valiosport » Пон 30 мар 2020 21:40


Тая кола почва много жестоко да ме нервира, днес проверих и изпускателния клапан на 4-ти цилиндър беше протекъл. Предполагам че само с гумички ще мине, но има ръб в главата на помпа дюзите, а една глава втора ръка не можах да вида да е без ръб. Гледам ги нови глави в аутодок по 1200 лева, колко са читави само те си знаят. Дали може някъде по тънкана да се намери?
Има и друг вариант да я въртя на УСП под градус и да и разтъргвам леглата и да набивам втулки, но няма гаранция дали ще стане успешен ремонта. Има 5 осна машина на която ще стане перфектно но говорих с човека и ми каза че лови до 300мм детайли, за повече няма ход


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Допустим луфт в турбото

Мнениеот samo_pechka » Вто 31 мар 2020 10:14


Гола тиква на АМЦ е някъде там +- . Доколкото знам те са хубавите в този ценови диапазон.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Допустим луфт в турбото

Мнениеот valiosport » Вто 31 мар 2020 10:43


Няма да се занимавам сега гледах две глави и двете с ръб.
Ще сменям гумичките на клапаните на място, само ще изважда вала ама ми трябва някаква скоба, ще прекарам буталото на 1 цилиндър в ГМТ и ще сменя на първи и 4-ти, после на втори и трети


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Допустим луфт в турбото

Мнениеот samo_pechka » Вто 31 мар 2020 10:51


Да, без скоба не почвай, натиска на пружините е много голям и всякакви други варианти са неприемливи. Ще се разхвърчат чаркове . На смъкната глава и баба знае, на настолна бормашина ги вадя без зор , ама на място-само подходяща скоба .



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 66 госта