Здравейте, вече от почти 1 година се боря с хидравликата на моя Голф, каквото и да правя воланът е тежък/твърд.
Драмата започна миналата година, помпата ми виеше страшно много, рейката беше разтропана, а вече бях сменял един път и имах 2ри комплект разтропани в гаража, та ги изпратих да ги рециклират.
Първо да се има предвид, че и преди рециклирането, воланът ми не е бил какъвто бих очаквал, но и не беше мега зле.
Така, рециклирах ги един път, слагаме ги, воланът е тежък, на кратко от там се почна едно ходене по сервизи, връщане по гаранции и така 3-4 рейки и 7 помпи по-късно (без майтап), проблемът си остава, момчетата които се занимаваха ми върнаха парите понеже не успяха да се справят с проблема и проблемът така и не успя да бъде диагностициран.
Втори рунд, на друго място ми рециклират рейката (като последната която ми бяха сложили предишните тропаше) и ми казаха, относно помпата да не се занимавам с рециклиране, а да си купя нова - така и направих, в момента съм с чисто нова помпа. Ефект отново нулев.
Малко пояснение относно втвърдяването на волана - колкото по-дълго карам, толкова по-твърд става, като дори след дълъг път е имало моменти в които когато стигна в даден град и паркирам, въртя волана с 2 ръце, а съответно като престои цяла вечер, сутринта първите 30 секунди се върти нормално.
Това което забелязох е, че помпата/маслото загряват много, то вероятно и за това става волана твърд, въпросът е защо загряват толкова много??
В допълнение, ремъкът ми е нов, обтегача е нов, ремъкът не приплъзва, демпферната ми шайба не е разбита, лагери/тампони на амортисьори са сменяни преди около месец, разбира се нито 1 от тези неща не повлия по никакъв начин.
Клапанът на маркуча за високото налягане от страната на рейката, пробвах да го изкормя, никакъв ефект, смених го с нов оригинален такъв, никакъв ефект, то и по начало преди да го изкормя го пробвах спрямо новият, и се натискаше съчмата еднакво лесно, ама все пак пробвах. Всички дефтунги са сменени с оригинални такива, понеже имаше идея да не би дефтунгите ми да са с неправилна дебелина и от там да бяга отвора на банджо болтовете спрямо канала на маркуча, никакъв ефект.
Маркучите и казанчето са проверени, не са запушени.
Всеки път се налива ново масло, не съм използвал старо, маслото е зелено и е на Феби, веднъж пробвах и различна марка (не помня каква), ефект никакъв.
Единственото което към момента ми остава като вариант е, въпреки, че от много хора съм чувал, че рейките на всички голфове са еднакви, да не би всъщност това да не е вярно? Знам, че на моя Голф хидравличната помпа е на 100 бара, за разлика от другите които са на 90 бара, съответно, ако рейката е правена да работи на 90 бара налягане, а помпата блъска 100 бара, това да я товари и съответно от там да загрява маслото и да се случват всичките тия дивотии, а възможно ли е и в рейката да има разлика тогава, в момента рейката ми със сигурност не е дошла от V6 4Motion. Гледах в ЕТКА, но там дават рейките според някакви модели PR-1N1,1N5, 1N6 които нямам идея какви са.
Имате ли идеи?
Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата
- S.Stefanov
- Мнения: 138
- Регистриран на: Чет 05 сеп 2013 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата
След като си сменил всичко по 100 пъти, пробвай с различен тип масло. С оригинално ли караш или с обикновенно хидравлично масло, пробвай с нещо по-течливо на фона на тия пари където си дал 50-60 лева няма да са проблем.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата
Маркучите сменял ли си?
- Darkbound
- Мнения: 257
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
- Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
- Двигател: BDE
Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата
muns61 написа:Маркучите сменял ли си?
За високото налягане - да, другите ги проверих дали не са запушени, нищо им няма, също проверих и казанчето дали не е запушено, няма проблем и там.
S.Stefanov написа:След като си сменил всичко по 100 пъти, пробвай с различен тип масло. С оригинално ли караш или с обикновенно хидравлично масло, пробвай с нещо по-течливо на фона на тия пари където си дал 50-60 лева няма да са проблем.
С зелено масло карам, каквото го дават по спецификация, пробвал съм на 2 различни марки.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата
Възможно ли е да се сложи манометър и да се измери налягането на изхода на помпата?
Моята версия е скапана помпа, която работи само с много гъсто масло, а маслото като загрее и минава край лопатките. Като проблемът може да е от скапано масло.
Аз бих сложил манометър за да измеря налягането. Преди да съм сигурен нищо не сменям.
Моята версия е скапана помпа, която работи само с много гъсто масло, а маслото като загрее и минава край лопатките. Като проблемът може да е от скапано масло.
Аз бих сложил манометър за да измеря налягането. Преди да съм сигурен нищо не сменям.
- jordan17772
- Мнения: 723
- Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
- Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
- Двигател: BCB + CAWB
Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата
Реката ти е различна на v6. Трябва да си търсиш друга от v6. По-директни са (с по-малко градуси въртене на волана, повече завиват колелата).
- Darkbound
- Мнения: 257
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
- Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
- Двигател: BDE
Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата
Взех рейка, помпа и маркуч за високото от друг голф в6, сменях ги 1 по 1 няма разлика, даже бих казал, че е по зле от колкото с рециклираната рейка и новата помпа.
До скоро си мислех, че проблемът е, че маслото загрява и става рядко, съответно заради това пада налягането и става твърд волана.
Единственото което не съм сменял до сега е маркуча по който връща и казанчето, но уж ги проверявах.
Вчера и тази теория се оказа грешна, излязох да карам, стана твърд волана, на пипане маркуча беше горещ, но не да изгори бих казал 70 градуса, при което дръпнахме един маркуп с вода и директно охладихме помпата, разлика обапе в въртенето нямаше.... Остана си твърд.
До скоро си мислех, че проблемът е, че маслото загрява и става рядко, съответно заради това пада налягането и става твърд волана.
Единственото което не съм сменял до сега е маркуча по който връща и казанчето, но уж ги проверявах.
Вчера и тази теория се оказа грешна, излязох да карам, стана твърд волана, на пипане маркуча беше горещ, но не да изгори бих казал 70 градуса, при което дръпнахме един маркуп с вода и директно охладихме помпата, разлика обапе в въртенето нямаше.... Остана си твърд.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата
Darkbound написа:
Вчера и тази теория се оказа грешна, .
Тази теория се проверява с манометър, а не с маркуч от чешмата. Поливането на помпата едва ли се е отразило на температурата на маслото.
Проверката на налягането с манометър като на клипчето не ми изглежда толкова сложна, после диагнозата е лесна.
Режеш маруча през средата и слагаш тройник с манометър. Тройника могат да ти го стиснат в маркуча, някъде където правят хидравлични маркучи за багери и мотокари, вероятно оттам ще ти предложат и подходящ тройник.
Ако имаш два цели маркуча, няма нужда да режеш. Може да ги сложиш и двата маркуча и тройника между тях. Ако не намериш готов тройник потърси помощ от стругар или работилница за хидравлични маркучи.
- Darkbound
- Мнения: 257
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
- Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
- Двигател: BDE
Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата
Така, мисълта ми беше, че проблемът не е от температурата, а не, че няма пад на налягане. Поливането оказа влияние на температурата на маслото, пипах маркуча между казанчето и помпата, преди да почнем да поливаме едва го държах, можех но за няколко секунди, след като я поливахме 2 3 мин можех спокойно да го държа, т.е. има разлика от поне 20 градуса в темп.
Това с манометъра ще го направя, мислим го тук с 1 приятел от 2 3 дни как точно.
Това с манометъра ще го направя, мислим го тук с 1 приятел от 2 3 дни как точно.
- jordan17772
- Мнения: 723
- Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
- Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
- Двигател: BCB + CAWB
Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата
Възможно е датчика за налягане да ти се ебава. Сменял ли си го?
- Darkbound
- Мнения: 257
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
- Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
- Двигател: BDE
Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата
Маркуча за високото съм го сменял 3 пъти, единствено маркуча който връща към казанчето не съм сменял, но сега и него ще сменя
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата
Ако в казанчето остава някакво количество масло, значи връщащият маркуч си върши добре работата.
Казанчето как е свързано с помпата? Може ли да има някакво запушване между тях и до помпата да не стига достатъчно масло?
Тойотата от клипчето има електрически клапан, който трябва да втвърдява волана при висока скорост, голфа има ли подобен клапан?
Казанчето как е свързано с помпата? Може ли да има някакво запушване между тях и до помпата да не стига достатъчно масло?
Тойотата от клипчето има електрически клапан, който трябва да втвърдява волана при висока скорост, голфа има ли подобен клапан?
- Darkbound
- Мнения: 257
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
- Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
- Двигател: BDE
Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата
ktamen написа:Ако в казанчето остава някакво количество масло, значи връщащият маркуч си върши добре работата.
Казанчето как е свързано с помпата? Може ли да има някакво запушване между тях и до помпата да не стига достатъчно масло?
Тойотата от клипчето има електрически клапан, който трябва да втвърдява волана при висока скорост, голфа има ли подобен клапан?
От казанчето до помпата има един маркуч директен, без много гънки, и с голям диаметър, поне 10мм е отвора.
Колкото до електрически клапан, и това си мислех, но по тази система няма никаква електроника, никъде.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 116 госта