Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата

Мнениеот Darkbound » Пет 03 апр 2020 20:36


Здравейте, вече от почти 1 година се боря с хидравликата на моя Голф, каквото и да правя воланът е тежък/твърд.
Драмата започна миналата година, помпата ми виеше страшно много, рейката беше разтропана, а вече бях сменял един път и имах 2ри комплект разтропани в гаража, та ги изпратих да ги рециклират.
Първо да се има предвид, че и преди рециклирането, воланът ми не е бил какъвто бих очаквал, но и не беше мега зле.
Така, рециклирах ги един път, слагаме ги, воланът е тежък, на кратко от там се почна едно ходене по сервизи, връщане по гаранции и така 3-4 рейки и 7 помпи по-късно (без майтап), проблемът си остава, момчетата които се занимаваха ми върнаха парите понеже не успяха да се справят с проблема и проблемът така и не успя да бъде диагностициран.
Втори рунд, на друго място ми рециклират рейката (като последната която ми бяха сложили предишните тропаше) и ми казаха, относно помпата да не се занимавам с рециклиране, а да си купя нова - така и направих, в момента съм с чисто нова помпа. Ефект отново нулев.
Малко пояснение относно втвърдяването на волана - колкото по-дълго карам, толкова по-твърд става, като дори след дълъг път е имало моменти в които когато стигна в даден град и паркирам, въртя волана с 2 ръце, а съответно като престои цяла вечер, сутринта първите 30 секунди се върти нормално.
Това което забелязох е, че помпата/маслото загряват много, то вероятно и за това става волана твърд, въпросът е защо загряват толкова много??
В допълнение, ремъкът ми е нов, обтегача е нов, ремъкът не приплъзва, демпферната ми шайба не е разбита, лагери/тампони на амортисьори са сменяни преди около месец, разбира се нито 1 от тези неща не повлия по никакъв начин.
Клапанът на маркуча за високото налягане от страната на рейката, пробвах да го изкормя, никакъв ефект, смених го с нов оригинален такъв, никакъв ефект, то и по начало преди да го изкормя го пробвах спрямо новият, и се натискаше съчмата еднакво лесно, ама все пак пробвах. Всички дефтунги са сменени с оригинални такива, понеже имаше идея да не би дефтунгите ми да са с неправилна дебелина и от там да бяга отвора на банджо болтовете спрямо канала на маркуча, никакъв ефект.
Маркучите и казанчето са проверени, не са запушени.
Всеки път се налива ново масло, не съм използвал старо, маслото е зелено и е на Феби, веднъж пробвах и различна марка (не помня каква), ефект никакъв.

Единственото което към момента ми остава като вариант е, въпреки, че от много хора съм чувал, че рейките на всички голфове са еднакви, да не би всъщност това да не е вярно? Знам, че на моя Голф хидравличната помпа е на 100 бара, за разлика от другите които са на 90 бара, съответно, ако рейката е правена да работи на 90 бара налягане, а помпата блъска 100 бара, това да я товари и съответно от там да загрява маслото и да се случват всичките тия дивотии, а възможно ли е и в рейката да има разлика тогава, в момента рейката ми със сигурност не е дошла от V6 4Motion. Гледах в ЕТКА, но там дават рейките според някакви модели PR-1N1,1N5, 1N6 които нямам идея какви са.

Имате ли идеи?




Потребителски аватар
S.Stefanov
Мнения: 138
Регистриран на: Чет 05 сеп 2013 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата

Мнениеот S.Stefanov » Пет 03 апр 2020 20:54


След като си сменил всичко по 100 пъти, пробвай с различен тип масло. С оригинално ли караш или с обикновенно хидравлично масло, пробвай с нещо по-течливо на фона на тия пари където си дал 50-60 лева няма да са проблем.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата

Мнениеот muns61 » Пет 03 апр 2020 21:03


Маркучите сменял ли си?


Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата

Мнениеот Darkbound » Пет 03 апр 2020 21:22


muns61 написа:Маркучите сменял ли си?

За високото налягане - да, другите ги проверих дали не са запушени, нищо им няма, също проверих и казанчето дали не е запушено, няма проблем и там.

S.Stefanov написа:След като си сменил всичко по 100 пъти, пробвай с различен тип масло. С оригинално ли караш или с обикновенно хидравлично масло, пробвай с нещо по-течливо на фона на тия пари където си дал 50-60 лева няма да са проблем.

С зелено масло карам, каквото го дават по спецификация, пробвал съм на 2 различни марки.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата

Мнениеот ktamen » Пет 03 апр 2020 22:21


Възможно ли е да се сложи манометър и да се измери налягането на изхода на помпата?
Моята версия е скапана помпа, която работи само с много гъсто масло, а маслото като загрее и минава край лопатките. Като проблемът може да е от скапано масло.
Аз бих сложил манометър за да измеря налягането. Преди да съм сигурен нищо не сменям.


Потребителски аватар
jordan17772
Мнения: 723
Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
Двигател: BCB + CAWB

Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата

Мнениеот jordan17772 » Пет 03 апр 2020 22:38


Реката ти е различна на v6. Трябва да си търсиш друга от v6. По-директни са (с по-малко градуси въртене на волана, повече завиват колелата).


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата

Мнениеот ktamen » Съб 04 апр 2020 0:46




Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата

Мнениеот Darkbound » Пон 13 апр 2020 12:33


Взех рейка, помпа и маркуч за високото от друг голф в6, сменях ги 1 по 1 няма разлика, даже бих казал, че е по зле от колкото с рециклираната рейка и новата помпа.
До скоро си мислех, че проблемът е, че маслото загрява и става рядко, съответно заради това пада налягането и става твърд волана.
Единственото което не съм сменял до сега е маркуча по който връща и казанчето, но уж ги проверявах.
Вчера и тази теория се оказа грешна, излязох да карам, стана твърд волана, на пипане маркуча беше горещ, но не да изгори бих казал 70 градуса, при което дръпнахме един маркуп с вода и директно охладихме помпата, разлика обапе в въртенето нямаше.... Остана си твърд.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата

Мнениеот ktamen » Пон 13 апр 2020 15:47


Darkbound написа:
Вчера и тази теория се оказа грешна, .

Тази теория се проверява с манометър, а не с маркуч от чешмата. Поливането на помпата едва ли се е отразило на температурата на маслото.
Проверката на налягането с манометър като на клипчето не ми изглежда толкова сложна, после диагнозата е лесна.
Режеш маруча през средата и слагаш тройник с манометър. Тройника могат да ти го стиснат в маркуча, някъде където правят хидравлични маркучи за багери и мотокари, вероятно оттам ще ти предложат и подходящ тройник.
Ако имаш два цели маркуча, няма нужда да режеш. Може да ги сложиш и двата маркуча и тройника между тях. Ако не намериш готов тройник потърси помощ от стругар или работилница за хидравлични маркучи.


Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата

Мнениеот Darkbound » Вто 14 апр 2020 8:41


Така, мисълта ми беше, че проблемът не е от температурата, а не, че няма пад на налягане. Поливането оказа влияние на температурата на маслото, пипах маркуча между казанчето и помпата, преди да почнем да поливаме едва го държах, можех но за няколко секунди, след като я поливахме 2 3 мин можех спокойно да го държа, т.е. има разлика от поне 20 градуса в темп.
Това с манометъра ще го направя, мислим го тук с 1 приятел от 2 3 дни как точно.


Потребителски аватар
jordan17772
Мнения: 723
Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
Двигател: BCB + CAWB

Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата

Мнениеот jordan17772 » Вто 14 апр 2020 9:05


Възможно е датчика за налягане да ти се ебава. Сменял ли си го?


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6264
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 14 апр 2020 9:10


Аз залагам на разслоен маркуч отвътре.


Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата

Мнениеот Darkbound » Вто 14 апр 2020 10:03


Маркуча за високото съм го сменял 3 пъти, единствено маркуча който връща към казанчето не съм сменял, но сега и него ще сменя


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата

Мнениеот ktamen » Вто 14 апр 2020 10:39


Ако в казанчето остава някакво количество масло, значи връщащият маркуч си върши добре работата.
Казанчето как е свързано с помпата? Може ли да има някакво запушване между тях и до помпата да не стига достатъчно масло?
Тойотата от клипчето има електрически клапан, който трябва да втвърдява волана при висока скорост, голфа има ли подобен клапан?


Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата

Мнениеот Darkbound » Вто 14 апр 2020 16:22


ktamen написа:Ако в казанчето остава някакво количество масло, значи връщащият маркуч си върши добре работата.
Казанчето как е свързано с помпата? Може ли да има някакво запушване между тях и до помпата да не стига достатъчно масло?
Тойотата от клипчето има електрически клапан, който трябва да втвърдява волана при висока скорост, голфа има ли подобен клапан?


От казанчето до помпата има един маркуч директен, без много гънки, и с голям диаметър, поне 10мм е отвора.
Колкото до електрически клапан, и това си мислех, но по тази система няма никаква електроника, никъде.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], slav4o08 и 104 госта