Здравеите колеги, моля да ми обясни някой как да си сменя сам бензиновата помпа и дали е мн трудно. Вече ми писна да ходя по майстори, които разбират по-малко от мен и искат 50лв за здрасти. Двигателя ми е 1.4 абд.
благодаря предварително!
Съвет за смяна на бензинова помпа.
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Елементарно е, ако си внимателен можеш без проблем да се справиш сам за около 30мин. Не се искат никакви специални умения или инструменти.
На дъното на багажника откъм седалката вдясно има един черен метален кръгъл капак, хванат с 3 мисля бяха винтчета - махаш го. Отдолу се вижда кръглата капачка на резервоара. Внимателно и откачаш скобите на трите маркуча и ги махаш, като си записваш, снимаш или запомняш кой къде стои. Откачаш и буксата за нивомера и помпата. Внимателно със сила развиваш капачката на резервоара, че обикновено е доста клеясала - може да си помогнеш и с чукане леко по периферията в обратна на часовниковата стрелка посока.
Като го отвориш - внимаваш кое гумено уплътнение къде стои и как.
Ако ще сменяш цялата кошница с помпата е по-лесно, но по-скъпо. Ако само помпата - вадиш кошницата вън, внимателно освобождаваш контричките и вадиш самата помпа, внимателно слагаш новата и нагласяш уплътненията и сглобяваш по обратния ред, като внимаваш да не объркаш тоците на нивомера и помпата (бележи си ги или ги снимаи предварително).
Това е - успех и внимателно!
На дъното на багажника откъм седалката вдясно има един черен метален кръгъл капак, хванат с 3 мисля бяха винтчета - махаш го. Отдолу се вижда кръглата капачка на резервоара. Внимателно и откачаш скобите на трите маркуча и ги махаш, като си записваш, снимаш или запомняш кой къде стои. Откачаш и буксата за нивомера и помпата. Внимателно със сила развиваш капачката на резервоара, че обикновено е доста клеясала - може да си помогнеш и с чукане леко по периферията в обратна на часовниковата стрелка посока.
Като го отвориш - внимаваш кое гумено уплътнение къде стои и как.
Ако ще сменяш цялата кошница с помпата е по-лесно, но по-скъпо. Ако само помпата - вадиш кошницата вън, внимателно освобождаваш контричките и вадиш самата помпа, внимателно слагаш новата и нагласяш уплътненията и сглобяваш по обратния ред, като внимаваш да не объркаш тоците на нивомера и помпата (бележи си ги или ги снимаи предварително).
Това е - успех и внимателно!
- valkilmera
- Мнения: 800
- Регистриран на: Съб 07 юни 2008 22:58
- Автомобил: Golf3 4 Audi A3
- Двигател: ABS AZD 8P
- Местоположение: Русе.... Golf 3 1,8mi.ABS 1992g,Passat1,8 RP.1990g
!!!!
Когато свалях моята- на Пасат 2 1,8ми./потопяема/ имах проблем с развиването и.
Но както каза колегата по-горе с една по-голяма отверка и бой с клещите по преифефията на пласт-масовата гайка се разви и я извадих.
Под капачката бе непокътнато сякаш вчера са я сглобявали /като нова/!!!

Но както каза колегата по-горе с една по-голяма отверка и бой с клещите по преифефията на пласт-масовата гайка се разви и я извадих.
Под капачката бе непокътнато сякаш вчера са я сглобявали /като нова/!!!


бензинова помпа
Vento написа:Елементарно е, ако си внимателен можеш без проблем да се справиш сам за около 30мин. Не се искат никакви специални умения или инструменти.
На дъното на багажника откъм седалката вдясно има един черен метален кръгъл капак, хванат с 3 мисля бяха винтчета - махаш го. Отдолу се вижда кръглата капачка на резервоара. Внимателно и откачаш скобите на трите маркуча и ги махаш, като си записваш, снимаш или запомняш кой къде стои. Откачаш и буксата за нивомера и помпата. Внимателно със сила развиваш капачката на резервоара, че обикновено е доста клеясала - може да си помогнеш и с чукане леко по периферията в обратна на часовниковата стрелка посока.
Като го отвориш - внимаваш кое гумено уплътнение къде стои и как.
Ако ще сменяш цялата кошница с помпата е по-лесно, но по-скъпо. Ако само помпата - вадиш кошницата вън, внимателно освобождаваш контричките и вадиш самата помпа, внимателно слагаш новата и нагласяш уплътненията и сглобяваш по обратния ред, като внимаваш да не объркаш тоците на нивомера и помпата (бележи си ги или ги снимаи предварително).
Това е - успех и внимателно!
да допълня колегата :Голямата пластмасова гайка се отвива с леки удари на секач. За да извадиш кошницата я натисни надолу и завърти едновремено срещу часовата стрелка ( за по голямо удобство и безопасност източи предварително резервоара ) Когато откачаш помпата от гофрирания маркуч потопи го частично в гореща вода за да излезе по-лесно. Смени бензиновия филтър. Замери налягането преди двигателя ( направи справка колко е точно за твоя двигател) Ако караш на газ, помпата пак ще иде- най - лесно е да извадиш бушон 18 ( чувал съм че след смяна на помпа нивомера трябва да се калибрира наново- специално при мен беше на нула и въпреки това източих 15литра бенз) Ако имаш телефон с камера снимай и сложи снимки за да е по лесно и на други колеги.
- kokovanev
- Мнения: 1170
- Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Това с калибрирането на нивомера ме заинтересува - след почистване на моята помпа на ултразвук нивомера започна да показва малко по-малко от действителното - разглобих отново, взех чисто нов поплавък от едно място - за проба - същата работа, мерих съпротивления с мултицета - еднакви, върнах си моя поплавък и така си карам... Имах идея да напълня "до горе", да разглобя и да огъна малко щеката на поплавъка, за да покаже пълен резервоар, но все ми се струва, че това не е верния подход...
П.П. Прочетох какво е написал Радо в съседната тема - нещо не го помня това болтче за регулиране при потенциометъра /плъзгащата се стрелка/ на поплавъка , но все си мисля, че на Г-3 трябва да е същото като при Пасат и Г-2... Остава само да измисля как да "уеднаквя" поне малко показанието с количеството гориво в резервоара, без да го пълня до горе... Или да въртя болтчето по мъничко /разглобявай-сглобявай
/, докато остана доволен... Май ще си карам така... 

П.П. Прочетох какво е написал Радо в съседната тема - нещо не го помня това болтче за регулиране при потенциометъра /плъзгащата се стрелка/ на поплавъка , но все си мисля, че на Г-3 трябва да е същото като при Пасат и Г-2... Остава само да измисля как да "уеднаквя" поне малко показанието с количеството гориво в резервоара, без да го пълня до горе... Или да въртя болтчето по мъничко /разглобявай-сглобявай


- foxi78
- Мнения: 88
- Регистриран на: Съб 28 авг 2010 13:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: СОФИЯ(Младост)
Re: Съвет за смяна на бензинова помпа.
kolega ot kade si kupil poplavaka pozdravi:)
Последна промяна от radotom на Съб 13 ное 2010 19:02, променено общо 1 път.
Причина: Кирилица!
Причина: Кирилица!
- jijibs
- Мнения: 698
- Регистриран на: Нед 27 апр 2008 10:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас, Golf 3, AEA
Re: Съвет за смяна на бензинова помпа.
И аз на два пъти вадих и сменях бенз.помпи и в резултат на това не ми показва правилно стрелката на таблото - резерва ми не е никаква резерва, а бензина свършва между първата и втората червена чертичка, но си карам така. За мен е по-важно да има парици за бензин, отколкото показанието на стрелката 
p.s. В "Направи си сам" гледах една хубава тема (със снимки) как се сменя помпата на Г3

p.s. В "Направи си сам" гледах една хубава тема (със снимки) как се сменя помпата на Г3
- ivanovis81
- Мнения: 1
- Регистриран на: Сря 14 мар 2012 22:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Съвет за смяна на бензинова помпа.

Това е капака за който говори колегата, гледан е от към задната дясна врата, държат го три винта. Под него е капака с двата маркуча(при мен на Vento-то са два), него го държи подобната на кран врътка, под нея има едно уплътнение което обхваща целия отвор. След като се развие и се свалят двата маркуча, отдолу се показва самата помпа с корпуса на кошницата. Помпата е разположена в средата, и в корпуса влизат 2 гофрирани маркуча. Аз свалих единия за да не ми пречи, този който влиза в самата помпа.

Това е капака за който е хваната самата помпа.Преди да го вадя, свалих един месингов пръстен и едно уплътнение но смятам, че не е било необходимо. С малка отверка се избутват зъбчетата на капака четири на брой внимателно. И капака се издърпва нагоре.


Дано съм бил полезен..
- slavi3331
- Мнения: 421
- Регистриран на: Вто 16 окт 2012 16:16
- Автомобил: голф 3
- Двигател: 1600
- Местоположение: Сф
Re: Съвет за смяна на бензинова помпа.
Малко да възродя тази стара и хубава тема.Въпроса ми е - голямата капачка отгоре която се развива при мен е спекла направо се е заварила и не мога да я отвия.Пробвах с трупче и чук и въобще не помръдва..Напръсках я и с WD но не помага.Някакъв друг начин има ли да се отвие?
-
- VW експерт
- Мнения: 13366
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Съвет за смяна на бензинова помпа.
Няма. Яко бой с трупче и чук.
-
- Мнения: 233
- Регистриран на: Пон 04 май 2009 19:29
- Автомобил: lancia y10 golf 3
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Съвет за смяна на бензинова помпа.
Горенаписаното плюс натиск в центъра на капачката
- caro
- Мнения: 568
- Регистриран на: Чет 04 окт 2007 20:14
- Автомобил: Golf 2- Audi Coupe -Audi 80 Avant
- Двигател: MH-1988 ACE-1994- 1Z-1994
- Местоположение: Шумен
Re: Съвет за смяна на бензинова помпа.
Zdravko Zankov написа:Няма. Яко бой с трупче и чук.
Има !
- Прикачени файлове
-
- UT8XieMXXxbXXagOFbXb.jpg (77.94 KиБ) Видяна 7282 пъти
-
- VW експерт
- Мнения: 13366
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Съвет за смяна на бензинова помпа.
Ами изпрати му го този спешъл туулс
Re: Съвет за смяна на бензинова помпа.
Направи си инструмент от PVC тръба,със съответния диаметър.Просто правиш прорези челно по нея с ножовка и ....развиваш 

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 104 госта