passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт
-
- Мнения: 954
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт
Много готин клип си намерил чичо Вальо който показва свалянето на така наречени кученца на монтьорски жаргон (полуконуси) но за жалост не е показано слагането им което си е голям кошмар,най лесния начин е когато натиснеш пружината и се покаже канала е да си намажеш пръста и кученцето с грес ибда го лепнеш като дъвка за канала.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт
Не съм гледал клипчето, ама аз кученцата ги слагах с пинсети, много лесно беше.
-
- Мнения: 227
- Регистриран на: Пон 11 дек 2017 7:23
- Автомобил:
- Двигател:
Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт
Не за разхода на масло колега а за омасляването на изпускателния колектор
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт
Кука, нямах проблем със слагането, не съм мазал с грес, като ги сложа в канала и там си седят, аз на други коли знам филм си е докато ги нагласиш, даже с магнитна отверка се мъчих да ги махам, там си седят и ги извадих с пинсети, дали нямат някакво леко магнитно поле се чудя. Единия клапан макс 10 минути е готов като имаш предвид че поне 5 минути си играя докато извадя старата гумичка и след набиването на новата проверявам с огледалце дали е набита както трябва
Трудната част е махането на старите гумички ако нямаш специални клещи са едни майни
Друга тънка част е клапана както е разкопчан да го закопчаеш на същата позиция(това е по скоро препоръчително), защото всмукателните клапани имат голям нагар отвътре заради тъпия ЕГР, аз вземам един фулмастер и го бележа клапана горе на стеблото с една чертичка да знам как е бил и преди да го закопчая го нагласям пак така.
На руските возила ги причуквах след закопчаване да се наместят хубаво кученцата, тук просто не е необходимо.
А ако някой реши да ги причуква да не забрави да върне коляновия вал напред или назад четвърт оборот за да слезат всички бутала в средно положение.
Трудната част е махането на старите гумички ако нямаш специални клещи са едни майни

На руските возила ги причуквах след закопчаване да се наместят хубаво кученцата, тук просто не е необходимо.
А ако някой реши да ги причуква да не забрави да върне коляновия вал напред или назад четвърт оборот за да слезат всички бутала в средно положение.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт
Шест страници чуденки,ще сваляме ли главата.ще сменяме ли гумички,ще сменяме ли сегменти...
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт
valiosport написа:като имаш предвид че поне 5 минути си играя докато извадя старата гумичка
Правил съм си една самоделка за целта и ги вадя за 10 сек. бройката. От тенекия съм си я измайсторил.
Набиването го правя с едно камъче от вложки ( гидорийка ) , кой номер беше ... но пасваше перфектно и набиването ставаше супер лесно.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт
samo_pechka написа:Правил съм си една самоделка за целта и ги вадя за 10 сек. бройката. От тенекия съм си я измайсторил.
Набиването го правя с едно камъче от вложки ( гидорийка ) , кой номер беше..
Печка аз щях да си правя такива самоделки да хващат отпред в кръг, само че ни съкратиха набързо целия завод

Гумичката на 1,9 се набива с камъче номер 11 пасва перфектно отстрани на металната част, на 1,8 АБС с камък 12(малко по дебели са стеблата на бензиновия), на ТДИ-то са 7мм стеблата на клапаните и самите пружини на дизела са по меки и се сгъват с лекота
-
- Мнения: 954
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт
Има смещиални клещи за набивване и вадене на гумички тук в Плевен струват 29лв служат и за друго предназначение за вадене и слагане на кабелите на свещите на ФВ Бора 2.0 ония противните заврени под смукателите за тях стават идеално.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт
Клещи с дълги човки от железарията за 5 лв. и заварени отпред 2 полумесеца от срязана на 2 федерка с подходящ диаметър. Останалите 20 лв - за бира.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт
valiosport написа:Гумичката на 1,9 се набива с камъче номер 11
Точно за него си мислех, но бях позабравил и не бях сигурен на 100%
-
- Мнения: 227
- Регистриран на: Пон 11 дек 2017 7:23
- Автомобил:
- Двигател:
Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт
Колеги закарах колата във Варна да видят дюзите и странно казаха ми че и 4-те пикаели смениха разпръсквачите стенд и сега всичко е 6 няма и следа от сив пушък и миризни на неизгоряла нафта.
Аз така я карам повече от 10000к км как така не се е стопило бутало.
Аз така я карам повече от 10000к км как така не се е стопило бутало.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт
Случва се, няма нищо вечно . Има една процедура която се спазва и от други колеги, а именно проверка на компресия и проверка на дюзи и чак след това се почват другите неща.
На няколко пъти споменахме това за дюзите. Хубавото е, че все пак ги провери и още по-доброто е, че ги смени разпръсквачите. Какви сложи?
На няколко пъти споменахме това за дюзите. Хубавото е, че все пак ги провери и още по-доброто е, че ги смени разпръсквачите. Какви сложи?
-
- Мнения: 227
- Регистриран на: Пон 11 дек 2017 7:23
- Автомобил:
- Двигател:
Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт
Ами колега като марка незнам.
Но са нови 0.205 пак
Компресията есента е мерена как е 28.5-29
Но са нови 0.205 пак
Компресията есента е мерена как е 28.5-29
-
- Мнения: 227
- Регистриран на: Пон 11 дек 2017 7:23
- Автомобил:
- Двигател:
Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт
Центровката преди да направят дюзите беше 2.6-8 менеше се а сега е 2.2-4 при загрял двигател добре ли е така колеги попринцип не е фрапантна разликата
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт
А каква е била причината да не измериш пак компресията при положение, че дюзите са смъкнати и става адски лесно меренето. Отнема и около 10 до макс 15 мин. цялата проверка, за 4-те цилиндъра в тази ситуация ( смъкнати дюзи и тръбички ) . Мерил си ги бил преди година , ми то и за дюзите каза, че са били добре, ама се оказа, че не са. Проблема е, че пикаещи дюзи вкарват сурова нафта, особено ако колата е била карана на къси разстояния . Това довежда до скапване на маслото и филма по цилиндрите , измива се екстремно . Нямаше да е лошо да се измери пак, така щеше да се знае моментното състояние и ако има нещо, щеше да се изключи, че е от там.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: petiop и 108 госта