Дизел VS Бензин

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8369
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот Stivi » Сря 29 юли 2020 12:41


silent написа:Миксера върви повече и по-приятно от всеки атмосферен мотор с аналогична или приблизетелна по -голяма мощност пък ако ще и последния да е 3000кубика ....добре че на времето не се подведох по подобни неадекватни коментари....
И да бръмча магистрално със 155 (145)по темпомат с пълна кола София Бургас без да се усеща никъде липса на мощност нещо повече по баирите ускорява с прилична динамика до 180км по километраж без сваляне на предавки...нека почне хейта сега ....
За да не съм оф ще кажа че цитираните по горе разходи са нереални.
Моето 1,0 харчи градско около 6 по борд но по периферията на София. В час пик и в задръствания стига до 8.
Извън градско с каране на ръба съм стигал до малко под 8 ...но реално с бързо магистрално каране е до 7.... 7 и малко.


Толкова глупости на куп скоро не бях чел :)




Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот silent » Сря 29 юли 2020 13:00


Ами честно казано НЕ съжалявам за теб....и не мисля да споря нито с теб нито с някой друг...ако на някой без предразсъдъци съм полезен с абсолютно достоверната информация която съм споделил ...добре ...но да се хабя да обеснявам на пияния че е пиян ....на лудия че е луд ....на тъпия че е тъп ...не е моята мисия в живота....


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8369
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот Stivi » Сря 29 юли 2020 13:34


Не знам за какви предразсъдъци говориш като карам Дачия ,и точно затова знам колко върви и гори дизела със 110кс ,а ти ми обясняваш как трицилиндровия миксер върви повече и гори по-малко от него...айде нЕма нужда ! А и цялата тази дискусия няма нищо общо с темата дизел VS бензин icon_idea


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот cecoa1 » Сря 29 юли 2020 14:35


Май пропускате важната подробност за какви коли точно говорите, щото то двигателите се слагат на различни модели.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот silent » Сря 29 юли 2020 14:39


Ами явно не ти върви дизела и гори много....факт ..повтарям информацията е достоверна и съм я описал при това много конкретно ....маршрут скорости по километраж по ГПС...разход по борд...и т.н...и не изпитвам потребност да се самозаблуждавам или да търся нечие одобрение или съвпадък на мнение....просто голяма част от хората си говорят по принцип и щот една жена казала на пазара ....
мда колегата правилно отбелязал затова уточнявам че говоря за 1,0ТСИ на ваг в шкода...не знам френското как е не съм карал ма едва ли е нещо много по-лошо...или много по-невървящо ....и по-горящо... и това което съм споделил е точно на място...явно всичко което не твоят дизел е не на място....


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8369
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот Stivi » Сря 29 юли 2020 16:52


silent написа:
kris11 написа:
cecoa1 написа:...за Логан комби 0,9 турбо, на газ от завода(90 коня).

Трябва да не си в час / да не пиша по силна дума/ за да купиш миксер 0,9л , ако ще и с 2 турбини, че и Логан Комби още повече да го бримчиш магистрално. :screwy

Аз не съм в час купувайки си миксер като цитирания но пък честно казано теб хептен те няма правейки преразказ по картинка която никога не си виждал.

Значи се говори за Логан комби с 0.9 а ти си с 1.0 на Шкода ,а това са много различни неща ,затова и става объркването понеже не си уточнил детайлите !


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот инжектопляктор » Сря 29 юли 2020 19:51


Кайзен написа:И защо да се забраняват само дизеловите автомобили? Аз предлагам да се забранят всички автомобили, които са оборудвани с ДВГ. ...
Разходи на гориво по един и същ маршрут на три автомобила:
Suzuki Swift 1.5 - 7,2l LPG + 0,5l бензин за 100км
Toyota Yaris 1.5 Hybrid - 4,4l бензин за 100км
VW Polo 1.4 TDI DSG - 4,2l дизел за 100км

Хибридите никаква екология не са. А на 1.4 TDI ще видиш разход 4.2/100 точно никога. Каталожните разходи нямат общо с реалните. А защо хибридите не са екология? Защото акумулатори и ток се правят мръсно. Добави и тях към въглеродния отпечатък и друга картина ще придобият нещата. Едно кило сирене се прави от повече от едно кило мляко. Помисли. А ти за забрана на ДВГ не можеш да предлагаш, защото няма алтернатива. Няма как за 1 ден да отидеш и да се върнеш до София от морето с 1 зареждане за 15 минути. ДВГ винаги ще бъде по-ефективно отколкото тока. Докато не почнат да вграждат атомни реактори в колите поне. Защото ток се прави предимно от гориво. Горивото се гори, произвежда се топлина. Върти се турбина. Прави се ток. После се пуска по мрежата. Загуби по преноса. После загуби при преобразуване. Токът се прави мръсно. Акумулаторите се правят мръсно.
cecoa1 написа: смятам че тия модели ще си останат изключения за по-бедни хора. Иначе ще се наруши баланса.

Не трябва да си беден, за да караш на LPG. Трябва да си разумен. Богат никой не е станал от раздаване на пари през пръсти.
----
Давам реален пример. Комбиниран разход на газ на Аудито ми е 10. Карам в градове, но не и в София. Както и на разстояния извънградско. Колата работи само на газ. Емисиите ми от бензин = 0. Същата кола ще гори 8 бензин комбинирано. 2 литра отгоре при 1/3 от цената. Ха сега някой да изчисли емисиите, така и така сте почнали. И колко гори дизел с избушен DPF и катализатор за същото разстояние. Защото всяка кола на повече от 4-5 години все едно DPF и катализатор няма. Смятайте ги 0. И каталожен разход не ми вадете, а реален. И освен това реални емисии. Да не стане тук Дизелгейт2.
И още нещо да светна. Средната ефективност на електроцентрала е 35-37%. Средната ефективност на бензинов двигател е 20%. Ot 37-те процента ефективност на електроцентралата при производство на ток обаче слагаме още 25% загуби на електричество между електроцентрала и краен клиент. Добавяме след това необходимата енергия за производство и рециклиране на акумулаторите. Сметката с електрическите коли не излиза. В най-добрия случай 27% от произведената от електроцентралата енергия стига до краен потребител. Зарядното и то не е 100% ефективно.
Електромобилите се оказват толкова мръсни, колкото обикновена бензинова кола. Предимството на бензиновата е, че гори всичко летливо или в газообразно състояние. А метанът е възобновяем източник. За разлика от петрола, който служи за да се прави дизел и бензин.
Очаквам коли с водородни клетки.
п.п Когато изчислявам на аудито комбиниран разход 10, винаги ми остава по нещо в бутилката между зарежданията. Т.е варира и може и да е идея по-малко. Винаги залагам повече гориво от реалния разход, за да се презастраховам. Приказката ми е "За да стигне, трябва да остане". Не съм като някои колеги да вадя разход на газ на 30 годишна кола - 7/100. Дизел 3/100 и бензин 5/100.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот cecoa1 » Сря 29 юли 2020 22:49


Нема лошо фенството ти към пропан-бутана, ама много от цитираните от теб цифри, нямат общо с реалността. :cool


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1639
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот Кайзен » Сря 29 юли 2020 22:57


Щом с 1.6TDI за 80 000км постигнах 4,3л/100км, то за 1.4TDI - 4,2л/100км не са проблем.
От София до морето и назад няма как да отидеш и да се върнеш с едно зареждане на LPG.

Вредни емисии може и сам да си смяташ:
Бензин: разхода на гориво за 100км го умножаваш по 23,2. Пример: 7,5L/100 km => 7,5 х 23,2 = 174 g CO2/km

Дизел: разхода на гориво за 100км го умножаваш по 26,5. Пример: 5,5 L/100 km => 5,5 х 26,5 = 145,8 g CO2/km

LPG: разхода на гориво за 100км го умножаваш по 17,9. Пример: 9,5L/100 km => 9,5 х 17,9 = 170,1 g CO2/km


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот silent » Сря 29 юли 2020 23:18


Не че нещо но CO2 то е най-чистото дет излиза от един ДВГ ....проблема на дизела с екологията не е CO2 дето изпуска....


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот cecoa1 » Сря 29 юли 2020 23:51


Относително е. Проблемните вещества при дизела всъщност са относително нетрайни съединения и финни прахови частици. Т.е. проблем от тях има само на градско, където могат да се вдишат от хората в по-голяма концентрация. Това дори и при по-старите, а новите се справят и с тези вещества, та проблем няма.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот инжектопляктор » Чет 30 юли 2020 0:05


Кайзен написа:От София до морето и назад няма как да отидеш и да се върнеш с едно зареждане на LPG.
...Вредни емисии може и сам да си смяташ:
...LPG: разхода на гориво за 100км го умножаваш по 17,9. Пример: 9,5L/100 km => 9,5 х 17,9 = 170,1 g CO2/km

Колега, не че нещо, но имам 70 литра бутилка. Имам капацитета да отида от морето до София и да се върна, ако карам нормално.
Освен това нещо обърка формулата. 1литър LPG = 1665. Следователно 9.5/100=0.095l/km x 1665 =158.75g CO2/km
Не знам откъде ги вадиш тези формули, но ако пуснеш едно бързо търсене в Гугъл излизат нещата.
1L бензин = 2392g CO2
1L LPG = 1665g CO2
1L дизел = 2640 CO2
Плътността на бензина е 0.652kg/L
Плътността на LPG е 0.51kg/L
Плътността на дизела е 0.85kg/L
Та, нещо будалкаш ли ме или работиш с някаква различна математика екзотична?
Не ме карай да търся и за останалите вредни емисии.
cecoa1 написа:а новите се справят и с тези вещества, та проблем няма.

Всяка втора тема в този форум, свързана с дизели е "Как да ликвидирам катализатора, EGR, DPF"
С кое се справят по-новите и кой съблюдава в България дали наистина го правят?

LPG няма фини прахови частици. Няма сажди. Не мирише. Не пуши. Отделя се по-малко NOx.

Последна промяна от инжектопляктор на Чет 30 юли 2020 0:16, променено общо 1 път.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот cecoa1 » Чет 30 юли 2020 0:15


И хич да не се справят, извън града никой не го бърка. В смисъл разпадат се до безвредни вещества.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот инжектопляктор » Чет 30 юли 2020 0:18


cecoa1 написа:И хич да не се справят, извън града никой не го бърка.

Лично мен ме бърка. Като ме мине някой голф без катализатор и DPF и ми отрови живота, та чак почнат да лютят очите от въздуха, който влиза през отдушниците. Не стига, че дизелът не е особено екологичен, ами и директно води до респираторни заболявания това, което се изхвърля във въздуха. Моето мнение въобще е за забрана на дизелите в леки автомобили. Особено след Дизелгейт. Където нещо се оказа, че нито разходът, нито емисиите отговарят на истината.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот Водния дух1 » Чет 30 юли 2020 5:06


Знаеш ли колко много дизели имат по-добри еко показатели от твоята кола.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 75 госта