DPF пране - размисли и страсти
- richko25
- Мнения: 392
- Регистриран на: Сря 09 дек 2009 12:28
- Автомобил: VAG
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: DPF пране - размисли и страсти
Каква е цената на "прането" и на колко км/години е препоръчително да се прави?
- group®
- Темерут
- Мнения: 10072
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
Bogdan88 написа:По принцип на други места се коментира, че евентуално след интервенция трябва да се изтрият адаптациите на Nox сензора, защото рязката промяна го побърква.
Вероятно е нещо такова.
Другото е, че правиха водородно почистване след прането

Ако изобщо нещо се случва с това почистване, то цялата мръсотия отива в прания дпф и нокса. А нокса доколкото видях с малки дупки, които се запушват. Затова някъде споделят, че се чисти и той.
Което и да е от двете, принудителната регенерация е евентуално решение. Ще видим.
Относно цената - 250лв е самото пране.
Другото е филма по сваляне и качване, който ще опиша, когато приключа всичко (дино, ала бала).
Re: DPF пране - размисли и страсти
В очакване сме :) , фирмата, която го почиства ли си го свали или им го занесе свален?
- vladimir.dimitrov2
- Мнения: 52
- Регистриран на: Вто 17 сеп 2019 0:18
- Автомобил: Пасат Б6
- Двигател: BMR
Re: DPF пране - размисли и страсти
Ясно... Ами така или иначе идват празници и малко по-трудни финансови седмици, така че мисля да го отложа и аз за след празниците живот и здраве. Ще чакаме да видим колегата какво ще каже за прането при Дунев. Аз като цяло в София ми е най-удобно да направя процедурата. Емкомплект и Дунев сякаш са що годе приемливи опции. Все пак говорим за пране на ДПФ не ракетна наука, 2020г мисля че трябва да са се понаучили как да го правят вече или поне се надявам. По това което ми показва Ваг-Кома (60g +) считам, че в съвсем обозримо бъдеще ще трябва да го направя. До сега отлагах защото карам 70/30 извънградско и гледам да слагам хубава нафта + БДЦ (не че това е лек), но... живи и здрави прането е неизбежно, само да видим къде ще бъде. 

- alpinab
- Мнения: 649
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
Груп,
За б8-цата от аватара ли си ползвал тази процедура?
На колко километри е?
Колко е каран в БГ?
Питам защото моята 7ца е на 170к. Като последните около 40 са лошо карани в БГ (моето) и все още нямам явни драми с него.
За б8-цата от аватара ли си ползвал тази процедура?
На колко километри е?
Колко е каран в БГ?
Питам защото моята 7ца е на 170к. Като последните около 40 са лошо карани в БГ (моето) и все още нямам явни драми с него.
Последна промяна от alpinab на Пет 18 дек 2020 20:15, променено общо 1 път.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10072
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
Нека разплета цялата история и ще напиша всичко.
Предстои дино тест.
Има ли някой в София с ендоскопска камера?
Да погледнем.
Тая гадост (грешката) пак се появява. Свалях noX сензора да го огледам, дабре изглежда.
Странното е, че не светва чека и т.н. драми. Самата грешка е странна, доколкото не мога да я намеря да се е появявала самостоятелно. Когато се говори за прецакан нокс, се появяват и други грешки. Свързана е температура и има моменти, в които дълго я няма.
Мисля си, че е някаква тъпотия, която трябва да се адаптира или нещо такова, но не намирам как.
Предстои дино тест.
Има ли някой в София с ендоскопска камера?
Да погледнем.
Тая гадост (грешката) пак се появява. Свалях noX сензора да го огледам, дабре изглежда.
Странното е, че не светва чека и т.н. драми. Самата грешка е странна, доколкото не мога да я намеря да се е появявала самостоятелно. Когато се говори за прецакан нокс, се появяват и други грешки. Свързана е температура и има моменти, в които дълго я няма.
Мисля си, че е някаква тъпотия, която трябва да се адаптира или нещо такова, но не намирам как.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10072
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
Относно кога да се прави почистването:
Няма как да кажа точно. За целта трябва доста коли с 100% сигурни километри да се качат на дино и да се провери при каква степен на oil ash, какви са загубите.
И пак остава въпросът, дали колата е изрядна във всяко отношение. Защото всеки проблем с двигателя ще доведе до по-бързо запушване.
Диференциалното налягане е един добър показател. Но има голямо НО - не е надежден сам по себе си. Не знам достатъчно за да съм сигурен, но е доста променлива величина, с много интерфериращи фактори. Необходимо е дългосрочно следене за да се отчете разлика. И пак остава въпросът за точността на сензора.
Остава ендоскоп. Натрупвания в началото на дпф-а ще са ясен сигнал. Лесно е да се направи. Сега ме е яд, че не си взех такава камера преди всичко това.
Но явно сега ще си взема, защото е добра проверка и за работата на двигателя.
Има сензори за температура преди и след дпф. При катализаторите на бензинките това си беше ясен показател. Тук не знам как седят нещата и не съм търсил.
Със сигурност мога да кажа едно - лампата светва късно! Всеки казва - 'Аз проблем с дпф нямам'. Ама и аз нямах. Никога за 20000км не съм имал лампа! Дунев твърдят, че е бил запушен на 70+%. На самата цифра много не вярвам и ще обясня защо в мнение за тях. Но фактите са си факти - доказана загуба на мощност.
За сега ще кажа също, че при passat B8 ( пасат В8 \ Б8 - за търсачката), еле и 4х4, свалянето на дпф \ dpf е голяма беля!
Пада преден мост, рейка, кардан, ъгловата предавка, погрешно нарина от някои хора - раздатка или диференциал и още една камара неща.
Всичко правиха в Дунев и съжалявам много, че реших там...
За самото пране още не мога да коментирам. Разлика има, но колко и как, на каква цена, ще споделя, когато приключа всичко.
Защото очевидно ми оставиха доста неща, с които да се занимавам
Няма как да кажа точно. За целта трябва доста коли с 100% сигурни километри да се качат на дино и да се провери при каква степен на oil ash, какви са загубите.
И пак остава въпросът, дали колата е изрядна във всяко отношение. Защото всеки проблем с двигателя ще доведе до по-бързо запушване.
Диференциалното налягане е един добър показател. Но има голямо НО - не е надежден сам по себе си. Не знам достатъчно за да съм сигурен, но е доста променлива величина, с много интерфериращи фактори. Необходимо е дългосрочно следене за да се отчете разлика. И пак остава въпросът за точността на сензора.
Остава ендоскоп. Натрупвания в началото на дпф-а ще са ясен сигнал. Лесно е да се направи. Сега ме е яд, че не си взех такава камера преди всичко това.
Но явно сега ще си взема, защото е добра проверка и за работата на двигателя.
Има сензори за температура преди и след дпф. При катализаторите на бензинките това си беше ясен показател. Тук не знам как седят нещата и не съм търсил.
Със сигурност мога да кажа едно - лампата светва късно! Всеки казва - 'Аз проблем с дпф нямам'. Ама и аз нямах. Никога за 20000км не съм имал лампа! Дунев твърдят, че е бил запушен на 70+%. На самата цифра много не вярвам и ще обясня защо в мнение за тях. Но фактите са си факти - доказана загуба на мощност.
За сега ще кажа също, че при passat B8 ( пасат В8 \ Б8 - за търсачката), еле и 4х4, свалянето на дпф \ dpf е голяма беля!

Пада преден мост, рейка, кардан, ъгловата предавка, погрешно нарина от някои хора - раздатка или диференциал и още една камара неща.
Всичко правиха в Дунев и съжалявам много, че реших там...
За самото пране още не мога да коментирам. Разлика има, но колко и как, на каква цена, ще споделя, когато приключа всичко.
Защото очевидно ми оставиха доста неща, с които да се занимавам

Re: DPF пране - размисли и страсти
Цялата процедура при мен беше на цена от 620 лева с ДДС. Но и аз съм с 4х4 кола и при мен падна доста разглобяване. След това не съм имал никакви проблеми, всички беше сглобено правилно, нямаше изпочупени пластмаси и т.н. Аз също пробвах какво ли не за да "съживя" сондата но уви. А за Дунев моят съвет е да не спирате там дори и до тоалетна.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10072
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
fury написа: Аз също пробвах какво ли не за да "съживя" сондата но уви.
Коя сонда?
Всъщност, каква е колата?
И къде са ти я правили.
Re: DPF пране - размисли и страсти
Чичко Груп, до колкото разбирам нокс сензора работи. Прекъснал е подгрева на сензора, за това прави регенерации без проблем. Често се случва при демонтаж да прекъсне, както на колегата ламбда сондата. Поръчай си нов, стига си се вкарвал във филми.
п.п. Имам камера, мога да Ти услужа ако желаеш.
п.п. Имам камера, мога да Ти услужа ако желаеш.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10072
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
Този сензор нокс е 1000лв и не е яко да се сменя на сляпо.
А причините за тази грешка като самостоятрлна, могат да са много - някаква неизправност около егр, ад блу системата, пробив в изпускателната система и т.н.
А причините за тази грешка като самостоятрлна, могат да са много - някаква неизправност около егр, ад блу системата, пробив в изпускателната система и т.н.
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1262
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: ID7 Pro Tourer
- Двигател: APP550
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: DPF пране - размисли и страсти
Може ли са се приеме, че причината за проблемите е "водородното почистване" , или е рано за изводи?
- group®
- Темерут
- Мнения: 10072
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
Не мисля. Аз не варвнам в хомеопатия. Просто исках да отбележа безумната логика да правиш 'почистване' върху вече изпрания дпф.
Инспектирах го визуално нокса и е чист. Не е проблема в запушени дупки. Не виждам и начин да се адаптира.
Инспектирах го визуално нокса и е чист. Не е проблема в запушени дупки. Не виждам и начин да се адаптира.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: DPF пране - размисли и страсти
Неприятно развитие се получи.
Наскоро оглеждах как е ДПФ-а при мен, в смисъл дали ще е трудно смъкването му. Но и колата е друга , с надлъжен мотор е и поне на пръв по (п)оглед ще е много по-лесно . Така мисля , ама само си мисля. Ще видим.
Наскоро оглеждах как е ДПФ-а при мен, в смисъл дали ще е трудно смъкването му. Но и колата е друга , с надлъжен мотор е и поне на пръв по (п)оглед ще е много по-лесно . Така мисля , ама само си мисля. Ще видим.
- vladimir.dimitrov2
- Мнения: 52
- Регистриран на: Вто 17 сеп 2019 0:18
- Автомобил: Пасат Б6
- Двигател: BMR
Re: DPF пране - размисли и страсти
Баси латино-американския сериал се е получило с тоя ДПФ... вие чиесто ше ме откажете. То накрая ще излезе че е най-оферта да го сваля по някакъв начин на двора и да го измия с 2 кани топла вода
Ако ще се минава през 7-те кръга на ада за едно чистене...
Дунев значи отпада от опциите по това което казвате, и се пак някой ако има по-добро предложение в параметрите на София ще е добре.
Весели Празници :)


Ако ще се минава през 7-те кръга на ада за едно чистене...
Дунев значи отпада от опциите по това което казвате, и се пак някой ако има по-добро предложение в параметрите на София ще е добре.

Весели Празници :)
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта