Модул за дневни светлини - за и против
- stefan4o
- Мнения: 19313
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Модул за дневни светлини - за и против
Здравко, от какво стават така опушени?
-
- VW експерт
- Мнения: 13382
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Модул за дневни светлини - за и против
Заради ниската мощност. През модула. Айде покажете"надута" лампа да изкара толкова?
Ами няма, затова казвам,че модула съхранява лампите. Всеки знае колко струва комплект премиум лампи.
Ами няма, затова казвам,че модула съхранява лампите. Всеки знае колко струва комплект премиум лампи.
- stefan4o
- Мнения: 19313
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Модул за дневни светлини - за и против
Най си е убаво новата кола - за всяко нещо си има отделна ламБа.
-
- Мнения: 270
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 10:45
- Автомобил: VW BORA 2.0 115
- Двигател: AQY 1999
- Местоположение: Montana
Re: Модул за дневни светлини - за и против
Zdravko Zankov написа:Заради ниската мощност...
Здравко,това не е сериозно и няма научно обяснение. Модулът регулира само волтаж.Няма как при по-нисък волтаж да се получи засилено изпарение от жичката,а при нормално/по-високо/ да няма такова изпарение. В балона има само волфрамова жичка в газова среда.Ти ми препоръча тези лампи и аз ги ползвах няколко години. И ги харесвах в сравнение с други халогени. Мисля, че пазя първите, които подмених след около две години експлоатация. Едната е много опушена, другата е като нова. Това не се връзва с твоята теза и плаши хората от тези модули. А са много удобни и функционални. Моят ти ми препоръча,избра,достави,че дори монтира и настрои. Опушването е по-скоро резултат от изнасилване на една нелоша технология да наподоби параметрите на съвсем различни и по-нови технологии.
-
- VW експерт
- Мнения: 13382
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Модул за дневни светлини - за и против
Може и да си прав, може и да не си. И друг сме го дъвкали това с теб. За модула нищо лошо не мога да кажа, напротив.
И понеже виждах как горяха Найтбрейкър на служебен бус през няколко седмици,първо поръчах модула,и след това боднах Филипс-а на Шкодата.
И понеже виждах как горяха Найтбрейкър на служебен бус през няколко седмици,първо поръчах модула,и след това боднах Филипс-а на Шкодата.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Модул за дневни светлини - за и против
Халогенна лампа (крушка), известна още като волфрамов халоген, кварцово-халогенна или кварцово йодна лампа, е лампа с нажежаема жичка, състояща се от волфрамова нишка, запечатана в компактен прозрачен балон, която е пълна със смес от инертен газ и малко количество халоген като йод или бром. Комбинацията от халогенния газ и волфрамовите нишки предизвиква химическа реакция на халогенния цикъл, която повторно излага изпарения волфрам на нишката, като увеличава неговия живот и поддържа яснотата на обвивката. Поради това халогенната лампа може да работи с по-висока температура, отколкото стандартната газова лампа - с подобна мощност и експлоатационен живот, което води до по-висока светлинна ефективност и цветна температура. Малкият размер на халогенните лампи позволява тяхното използване в компактни осветителни системи.
Това съм го копирал от нета. Възможно е при по-ниска температура в балона да не се затваря цикъла изпарение-регенериране, а волфрамът да кондензира по по-студеното стъкло на балона.
Това съм го копирал от нета. Възможно е при по-ниска температура в балона да не се затваря цикъла изпарение-регенериране, а волфрамът да кондензира по по-студеното стъкло на балона.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Модул за дневни светлини - за и против
Точно така - при ниска температура волфрама кондензира на балона, а не на жичката. Но на снимката по-горе е първият път в който виждам подобен ефект.
Моите крушки са на късите и ги карам на 70% мощност. Такъв ефект няма. На 30% не съм карал, но е възможно това което се вижда да е ефекта. Допълнително имаше твърдение към това, че ако след каране на ниска мощност се кара на пълна мощност голяма част от ефекта се обръща и потъмняването изчезва. Ама на дълги светлини се кара доста по-рядко от колкото на къси и може би не е достатъчно да обърне ефекта.
И все пак - тия крушки са на 100 000км. Колко часа са това не знам, ама са много.
Моите крушки са на късите и ги карам на 70% мощност. Такъв ефект няма. На 30% не съм карал, но е възможно това което се вижда да е ефекта. Допълнително имаше твърдение към това, че ако след каране на ниска мощност се кара на пълна мощност голяма част от ефекта се обръща и потъмняването изчезва. Ама на дълги светлини се кара доста по-рядко от колкото на къси и може би не е достатъчно да обърне ефекта.
И все пак - тия крушки са на 100 000км. Колко часа са това не знам, ама са много.
Re: Модул за дневни светлини - за и против
brum написа:Моите крушки са на късите и ги карам на 70% мощност. Такъв ефект няма.
може ли линк към модула?
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Модул за дневни светлини - за и против
brum написа:И все пак - тия крушки са на 100 000км. Колко часа са това не знам, ама са много.
Много са устискали , 2000 часа при всички положения, няма се учудя и ако са примерно към 3000 часа, което е над 6-7 пъти ресурса им, а в Бг дори и над 10 пъти заради чувствителността им и към вибрации , сътресения и неравности по пътя . Тези крушки светят добре , но имат къс ресурс , за сметка на това не са и евтини .
Проблема е дали до последно с това опушване са светели добре . Щото са и Н4 , т.е. и късите са там , и дългите.
Аз избягвам такива +% крушки .
Почти няма крушка която да държи дълго от тях. А едни от най-скапаните са на една верига от хран.стоки, започваща с "Л". Светят макс два месеца.
- stefan4o
- Мнения: 19313
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Модул за дневни светлини - за и против
Обикновените крушки с релета дават много подобен ефект. Само че и те горят бързо (заради 14-те волта), но пък са евтини поне.
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Модул за дневни светлини - за и против
На 20% на дълги карам от над 6 години. Никога откакто имам колата не съм сменял крушка на дългите. А другите няколко пъти. Късите горят на тая кола винаги при пускане, за дългите незнам защо издържаха токлкова- може би плавния страт има влияние там....
-
- VW експерт
- Мнения: 13382
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Модул за дневни светлини - за и против
brum написа:
И все пак - тия крушки са на 100 000км. Колко часа са това не знам, ама са много.
Средната скорост ми се въртеше 45-50км/ч.
samo_pechka написа: Тези крушки светят добре , но имат къс ресурс , за сметка на това не са и евтини .
Проблема е дали до последно с това опушване са светели добре . Щото са и Н4 , т.е. и късите са там , и дългите.
Ами подмених ги точно заради това,не светеха добре.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Модул за дневни светлини - за и против
На едносекционни фарове с Н4 крушки на мястото на габарита съм сложил 30-ватови халогенни крушки, подобни на тези на луничките. Двете крушки на двата фара са свързани последователно и се палят с реле, което се задейства от лампата на маслото. Светат съвсем прилично и за толкова години не са горели. От разстояние се създава впечатление, че светят късите.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Модул за дневни светлини - за и против
Да, светлината се пречупва , тъй като крушката е под основната.
А как става "само" на габарит ? Ако е същата , не е ли много силна?
А как става "само" на габарит ? Ако е същата , не е ли много силна?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Модул за дневни светлини - за и против
Силна е, ама на габарит не съм паркирал от 100 години. 

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта