Модул за дневни светлини - за и против

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19313
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Модул за дневни светлини - за и против

Мнениеот stefan4o » Нед 20 дек 2020 13:07


Здравко, от какво стават така опушени?




Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13382
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Модул за дневни светлини - за и против

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 20 дек 2020 15:15


Заради ниската мощност. През модула. Айде покажете"надута" лампа да изкара толкова?
Ами няма, затова казвам,че модула съхранява лампите. Всеки знае колко струва комплект премиум лампи.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19313
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Модул за дневни светлини - за и против

Мнениеот stefan4o » Нед 20 дек 2020 16:00


Най си е убаво новата кола - за всяко нещо си има отделна ламБа.


petar_a
Мнения: 270
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 10:45
Автомобил: VW BORA 2.0 115
Двигател: AQY 1999
Местоположение: Montana

Re: Модул за дневни светлини - за и против

Мнениеот petar_a » Пон 21 дек 2020 7:30


Zdravko Zankov написа:Заради ниската мощност...


Здравко,това не е сериозно и няма научно обяснение. Модулът регулира само волтаж.Няма как при по-нисък волтаж да се получи засилено изпарение от жичката,а при нормално/по-високо/ да няма такова изпарение. В балона има само волфрамова жичка в газова среда.Ти ми препоръча тези лампи и аз ги ползвах няколко години. И ги харесвах в сравнение с други халогени. Мисля, че пазя първите, които подмених след около две години експлоатация. Едната е много опушена, другата е като нова. Това не се връзва с твоята теза и плаши хората от тези модули. А са много удобни и функционални. Моят ти ми препоръча,избра,достави,че дори монтира и настрои. Опушването е по-скоро резултат от изнасилване на една нелоша технология да наподоби параметрите на съвсем различни и по-нови технологии.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13382
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Модул за дневни светлини - за и против

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 21 дек 2020 7:37


Може и да си прав, може и да не си. И друг сме го дъвкали това с теб. За модула нищо лошо не мога да кажа, напротив.
И понеже виждах как горяха Найтбрейкър на служебен бус през няколко седмици,първо поръчах модула,и след това боднах Филипс-а на Шкодата.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Модул за дневни светлини - за и против

Мнениеот muns61 » Пон 21 дек 2020 13:43


Халогенна лампа (крушка), известна още като волфрамов халоген, кварцово-халогенна или кварцово йодна лампа, е лампа с нажежаема жичка, състояща се от волфрамова нишка, запечатана в компактен прозрачен балон, която е пълна със смес от инертен газ и малко количество халоген като йод или бром. Комбинацията от халогенния газ и волфрамовите нишки предизвиква химическа реакция на халогенния цикъл, която повторно излага изпарения волфрам на нишката, като увеличава неговия живот и поддържа яснотата на обвивката. Поради това халогенната лампа може да работи с по-висока температура, отколкото стандартната газова лампа - с подобна мощност и експлоатационен живот, което води до по-висока светлинна ефективност и цветна температура. Малкият размер на халогенните лампи позволява тяхното използване в компактни осветителни системи.

Това съм го копирал от нета. Възможно е при по-ниска температура в балона да не се затваря цикъла изпарение-регенериране, а волфрамът да кондензира по по-студеното стъкло на балона.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Модул за дневни светлини - за и против

Мнениеот brum » Пон 21 дек 2020 13:58


Точно така - при ниска температура волфрама кондензира на балона, а не на жичката. Но на снимката по-горе е първият път в който виждам подобен ефект.

Моите крушки са на късите и ги карам на 70% мощност. Такъв ефект няма. На 30% не съм карал, но е възможно това което се вижда да е ефекта. Допълнително имаше твърдение към това, че ако след каране на ниска мощност се кара на пълна мощност голяма част от ефекта се обръща и потъмняването изчезва. Ама на дълги светлини се кара доста по-рядко от колкото на къси и може би не е достатъчно да обърне ефекта.

И все пак - тия крушки са на 100 000км. Колко часа са това не знам, ама са много.


rld
Мнения: 614
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Модул за дневни светлини - за и против

Мнениеот rld » Пон 21 дек 2020 15:05


brum написа:Моите крушки са на късите и ги карам на 70% мощност. Такъв ефект няма.


може ли линк към модула?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Модул за дневни светлини - за и против

Мнениеот samo_pechka » Пон 21 дек 2020 16:35


brum написа:И все пак - тия крушки са на 100 000км. Колко часа са това не знам, ама са много.

Много са устискали , 2000 часа при всички положения, няма се учудя и ако са примерно към 3000 часа, което е над 6-7 пъти ресурса им, а в Бг дори и над 10 пъти заради чувствителността им и към вибрации , сътресения и неравности по пътя . Тези крушки светят добре , но имат къс ресурс , за сметка на това не са и евтини .
Проблема е дали до последно с това опушване са светели добре . Щото са и Н4 , т.е. и късите са там , и дългите.
Аз избягвам такива +% крушки .
Почти няма крушка която да държи дълго от тях. А едни от най-скапаните са на една верига от хран.стоки, започваща с "Л". Светят макс два месеца.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19313
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Модул за дневни светлини - за и против

Мнениеот stefan4o » Пон 21 дек 2020 16:49


Обикновените крушки с релета дават много подобен ефект. Само че и те горят бързо (заради 14-те волта), но пък са евтини поне.


Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: Модул за дневни светлини - за и против

Мнениеот polovera_9n3 » Пон 21 дек 2020 17:09


На 20% на дълги карам от над 6 години. Никога откакто имам колата не съм сменял крушка на дългите. А другите няколко пъти. Късите горят на тая кола винаги при пускане, за дългите незнам защо издържаха токлкова- може би плавния страт има влияние там....


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13382
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Модул за дневни светлини - за и против

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 21 дек 2020 17:46


brum написа:
И все пак - тия крушки са на 100 000км. Колко часа са това не знам, ама са много.

Средната скорост ми се въртеше 45-50км/ч.

samo_pechka написа: Тези крушки светят добре , но имат къс ресурс , за сметка на това не са и евтини .
Проблема е дали до последно с това опушване са светели добре . Щото са и Н4 , т.е. и късите са там , и дългите.


Ами подмених ги точно заради това,не светеха добре.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Модул за дневни светлини - за и против

Мнениеот muns61 » Пон 21 дек 2020 17:52


На едносекционни фарове с Н4 крушки на мястото на габарита съм сложил 30-ватови халогенни крушки, подобни на тези на луничките. Двете крушки на двата фара са свързани последователно и се палят с реле, което се задейства от лампата на маслото. Светат съвсем прилично и за толкова години не са горели. От разстояние се създава впечатление, че светят късите.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Модул за дневни светлини - за и против

Мнениеот samo_pechka » Пон 21 дек 2020 18:12


Да, светлината се пречупва , тъй като крушката е под основната.
А как става "само" на габарит ? Ако е същата , не е ли много силна?


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Модул за дневни светлини - за и против

Мнениеот muns61 » Пон 21 дек 2020 18:22


Силна е, ама на габарит не съм паркирал от 100 години. :biggrin



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта