Пуши много от меката връзка м/у турбото и катализатора

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
OvivO
Мнения: 422
Регистриран на: Нед 18 май 2008 20:53
Автомобил: какъвто си искам
Двигател: с който си искам
Местоположение: София

Пуши много от меката връзка м/у турбото и катализатора

Мнениеот OvivO » Пет 04 юни 2010 1:52


Моторът е AVF PD 131 к.с. Незнайно защо реших да си обезводня горивния филтър. Не видях нищо гадно да изтича, не знам и колко вода имаше, приличаше ми на чист дизел / зареждам само на OMV или Лукоил /. Филтъра е на 24 х. км, което ме замисля, че трябва скоро да го сменям. . .
Та след това тръгвам да паля. Запали от раз и загасна след секунда - викам си изгори дизела, който имаше и сега въздух. Въртя втори път, на 4тата секунда ми изписа STOP Oil Pressure. Пуснах ключа. Спек. Викам дай да пробвам пак. Завъртях няколко пъти - не светна. След това завъртях отново и след няколко секунди пак светна този надпис. След това започнах да въртя но задържах по-малко. Накрая запали. Супер си викам. Надписът не се появи повече. Моторът си работеше нормално. Без шумове странни.
Капакът беше отворен. След няколко секунди работа, започна да пуши от меката връзка точно преди катализатора. Но сериозно си пуши. За жалост беше тъмно, не можах да видя какъв цвят има точно пушека.
За няколко секунди меката връзка става топла, както и тръбата от изпускателния, която се качва към EGR. Тя почти не може да се пипне. Мисля си да не е хвърлило някакво масло и да го изгаря. . .? Преди съм виждал да пропушва, но при по яко форсиране ( като минавах преглед примерно ) и да спира. Сега на място си пуши. Друго си мисля - да не би турбината ми "да ражда малки турбинки" и затова да пуши, евентуално да не се смазва? При вас за колко време тръбата към ЕГР става гореща? Гледам, че меката връзка стои малко рехава, не много стегната. Не съм махал катализатора.
Мислих си да поработи и да видя дали пушека няма да спре, но някакси не ми се стреля в тъмното. Пък и беше тъмно. Утре ще видя дали като я запали пуши така яко и от ауспуха. Да не би и от многото въртене да съм я позадавил малко? Колата си вървеше супер, не ми е забивала, турбината си имаше перфектен респонс ( поне по мое усещане, но наистина нямам забележки по вървежа ) Когато се опитвам да запаля, турбината започва ли да се върти, ако моторът реално не запали, а само превърта, както в този случай?
Как може да се разбере най-лесно дали турбото има смазване? Да се отвие тръбичката ли?
Съжалявам за многото въпроси. Направо не можах да спя :Mr Green Fun и сега пиша.

Благодаря за отговорите.
Иво




Потребителски аватар
Peteff
Мнения: 1757
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
Контакти:

Re: Пуши много от меката връзка м/у турбото и катализатора

Мнениеот Peteff » Пет 04 юни 2010 4:44


като за начало си смени гарнитурата между турбината и катализатора - вероятно ще спре да пуши


gogovaseev
Мнения: 632
Регистриран на: Вто 07 юли 2009 13:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pamplona Ispaniq

Re: Пуши много от меката връзка м/у турбото и катализатора

Мнениеот gogovaseev » Пет 04 юни 2010 5:29


Колега най вероятно когато си десмонтирал филтара е покапала нафта по меката връзка и като си запалил се е загряла и е по4нало да пу6и,6том колата си е вървяла нормално няма място да се притеснява6 и да прави6 какви ли не упражнения,турбото не се 4упи толкова лесно,а са6то няма смисъл да проверява6 дали се маже.по вапроса със загряването на меката връзка и тръбите за егр и при мен загряват бързо.това дето ти е светнала лампата за маслото и на мен ми се е слу4вало когато варти6 далго време и колата не иска да запали е нормално все пак стартера не върти помпата толкова барзо и в един момент дат4ика за маслото заси4а 4е не се хварля добре маслото,но пак ти повтарям нама място за притеснения,просто я остави днес да поработи малко на място и 6те види6 как вси4ко 6те из4езне.успех ти желая :beer


Потребителски аватар
OvivO
Мнения: 422
Регистриран на: Нед 18 май 2008 20:53
Автомобил: какъвто си искам
Двигател: с който си искам
Местоположение: София

Re: Пуши много от меката връзка м/у турбото и катализатора

Мнениеот OvivO » Пет 04 юни 2010 7:49


Дано да се случи точно както казваш, колега :)
Но вчера "нямах сърце" да я оставя така да си работи . . .
Нафта не може да има по меката връзка, филтъра е от другата страна.
Не мисля, че пуши от някаква гарнитура, а между плетките на самата мека връзка . . .


Потребителски аватар
HeadshooteR
Мнения: 139
Регистриран на: Съб 15 ное 2008 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пуши много от меката връзка м/у турбото и катализатора

Мнениеот HeadshooteR » Пет 04 юни 2010 8:26


Ако пуши между плетките значи е за смяна . Ако имаш катализатор значи вече е запушен и за това от много зор си е заминала и меката връзка :D .


Потребителски аватар
OvivO
Мнения: 422
Регистриран на: Нед 18 май 2008 20:53
Автомобил: какъвто си искам
Двигател: с който си искам
Местоположение: София

Re: Пуши много от меката връзка м/у турбото и катализатора

Мнениеот OvivO » Пет 04 юни 2010 8:44


Тя какво прави меката връзка? Не ми тресе колата, четох из форума, че от нея може да тресе.
Май ще се маха катализатора. Има ли след това проблем на преглед?


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2184
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Пуши много от меката връзка м/у турбото и катализатора

Мнениеот nasko1978 » Пет 04 юни 2010 8:48


От меката връзка не може да ти тресе!?!Ако колата ти е на повече от 120 - 130хил.км. направо го махай.Все още няма проблеми при прегледи,но пък ще си спасиш мотора!Не знам защо ги мислите толкова тези ЗАДРЪСТЕНИ катализатори! :012:


Потребителски аватар
HeadshooteR
Мнения: 139
Регистриран на: Съб 15 ное 2008 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пуши много от меката връзка м/у турбото и катализатора

Мнениеот HeadshooteR » Пет 04 юни 2010 9:09


nasko1978 написа:От меката връзка не може да ти тресе!?!Ако колата ти е на повече от 120 - 130хил.км. направо го махай.Все още няма проблеми при прегледи,но пък ще си спасиш мотора!Не знам защо ги мислите толкова тези ЗАДРЪСТЕНИ катализатори! :012:


Така е не може от там да ти тресе , но със сигурност мотора работи по-шумно (представи си каква тапа има в момента , че да направи дупка на меката връзка и какъв зор е това :o ) . При мен беше същото меката връзка се беше изтърбушила заради запушен катализатор.
А меката връзка се слага, защото се огъва леко и като дадеш газ мотора винаги скача, направи си сметка ако е тръба какво ще и се случи.


Потребителски аватар
OvivO
Мнения: 422
Регистриран на: Нед 18 май 2008 20:53
Автомобил: какъвто си искам
Двигател: с който си искам
Местоположение: София

Re: Пуши много от меката връзка м/у турбото и катализатора

Мнениеот OvivO » Пет 04 юни 2010 9:32


Хм, замислял съм се да го махна, но колата си върви идеално и си казвах, че катализатора е добре и отлагах.
Кой е по-добрия начин? Аз си мисля за отваряне, вадене и заваряване. . .


Потребителски аватар
HeadshooteR
Мнения: 139
Регистриран на: Съб 15 ное 2008 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пуши много от меката връзка м/у турбото и катализатора

Мнениеот HeadshooteR » Пет 04 юни 2010 9:40


Да това е единия начин . Другият е една права тръба от неръждавейка (аз избрах този вариянт)
С правата тръба звука от турбото става като на X5-ца :lol: .


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Пуши много от меката връзка м/у турбото и катализатора

Мнениеот achodemo » Нед 06 юни 2010 0:15


Кой е по-добрия начин? Аз си мисля за отваряне, вадене и заваряване. . .


Най-добрия начин колега е изтърбушване на катализатора със сравнително дълъг прът през правата тръба след катализатора! Не е желателно рязане и заварене на оригиналния кожух на кат. защото после почва да гние точно по заварката ! :012: А иначе последния има много добра корозионна устойчивост в сравнение със всякакви там ефтинки резонантни гърненца и т.н. !


Потребителски аватар
Peteff
Мнения: 1757
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
Контакти:

Re: Пуши много от меката връзка м/у турбото и катализатора

Мнениеот Peteff » Нед 06 юни 2010 7:34


подкрепям мнението над моето


Потребителски аватар
OvivO
Мнения: 422
Регистриран на: Нед 18 май 2008 20:53
Автомобил: какъвто си искам
Двигател: с който си искам
Местоположение: София

Re: Пуши много от меката връзка м/у турбото и катализатора

Мнениеот OvivO » Нед 06 юни 2010 14:58


Днес ми я погледна ventoman по друга причина. Каза ми, че нямам катализатор и дори меката ми връзка е сменяна. Имам и резонантно гърне. Сега пак е за смяна меката връзка?! Излиза, че колата ми трябва да е на 1 млн км . . .

Лично съм си купувал колата от Англия. Явно някой бай Ганьо е бил собственик там, читател на VW Club форума :Mr Green Fun


DANI1122
Мнения: 3
Регистриран на: Чет 20 фев 2020 19:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Пуши много от меката връзка м/у турбото и катализатора

Мнениеот DANI1122 » Чет 24 дек 2020 19:56


Здравейте, и аз имам същия проблем,пуши от меката връзка. И аз съм със катализатор, днес видях че пуши незнам дали може да се смени само връзката но установявам че е заедно с катализатора. Според вас какъв е варианта и може ли да се кара в това състояние


DANI1122
Мнения: 3
Регистриран на: Чет 20 фев 2020 19:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Пуши много от меката връзка м/у турбото и катализатора

Мнениеот DANI1122 » Чет 24 дек 2020 20:18


На високи обороти чувам едно фъфлене, чувам въздух че излиза отнякъде. Иначе още не е изгубила мощност



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта