VW Tiguan 2008 TDI - регенерация DPF филтър

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10081
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: VW Tiguan 2008 TDI - регенерация DPF филтър

Мнениеот group® » Съб 23 яну 2021 1:59


dispatch написа:Когато се забележи, че е в регенерация е най-добре да се кара автомобила, да се поддържат между 2000 и 2500 оботора, докато приключи.

Просто размишлявам на глас: :biggrin
Това не е съвсем така, ако гледаш температурата на дпф-ът.
Идеята на регенерацията е да изгори натрупванията.
Затова е добре да държи максимално дълго максимална температура 600+ градуса (за регенерация се приема температура над 370 градуса).

Ако колата влезне в регенерация и държиш 2000-2500 оборота ще забележиш, че температурата пада. По-точно става непостоянна.
Най-добри температури(стабилни) съм постигал при нормално ниски обороти - под 2000.
(Трябва да отбележим, че вероятно в алгоритъма е заложен спад на температурата, за да пази периферията от прекомерно печене)

Има и друг момент.
Ако успееш да дършиш висока температура с минимално пръскане на нафта от вторичното пръскане, ще намалиш и нафтата в маслото.
Но от друга страна, колкото повече настъпваш, толкова повече сажди и масло отива към дфп.

Не съм проследил регенерацията на място (сервизната), но има логика тя да държи максимално оптимална температура.
Но ще вкарва повече нафта.

В общи линии, не е толкова просто.




Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: VW Tiguan 2008 TDI - регенерация DPF филтър

Мнениеот Zinoto » Съб 23 яну 2021 11:39


Всички клипове, които съм гледал, а и моя опит с моята и на коли, които съм диагностицирал, е че без високи обороти няма как да стане. В препоръките на производителя са обороти около 2200 - 2500, но явно важи за по-нов филтър. На практика най-добри резултати съм имал на 3 та с 3000 - 3400 оборота.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: VW Tiguan 2008 TDI - регенерация DPF филтър

Мнениеот samo_pechka » Съб 23 яну 2021 12:54


Най-добре пасивна регенерация , но не винаги си ги има добрите условия .
Zinoto написа: На практика най-добри резултати съм имал на 3 та с 3000 - 3400 оборота.

Интересно, не съм опитвал чак на такива обороти. Логиката казва, че се получава преохлаждане и не води до по-добър резултат.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: VW Tiguan 2008 TDI - регенерация DPF филтър

Мнениеот Zinoto » Съб 23 яну 2021 17:33


Преохлаждане от скоростта ли, защото е 90 - 100 км. в час. Температурата винаги спада при липса на натовареност, но на 3 та за разлика от 4 та се задържа повече време висока. На четвърта по-бързо се вдига и до по-високи градуси, но бързо спада. Хубаво е да има дълъг леко стръмен участък или равен път, а не ту нагоре, ту надолу и като е във високи обороти се получава "издухване" и процентите спадат. https://www.youtube.com/watch?v=5KGIOcUmYE0


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10081
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: VW Tiguan 2008 TDI - регенерация DPF филтър

Мнениеот group® » Съб 23 яну 2021 18:09


Zinoto нека правим разлика между пасивна и активна регенерация.
Това, което този прави е съвсем друго. Не може да пусне принудителна, защото е запушен. И се мъчи с т.нар. италианско каране да направи пасивна, която да продуха малко. И скоро пак ще му светне дпф, но както и да е.

Ставаше дума по-горе за начина на каране по време на активна регенерация. Тоест, когато се извършва пост впръскване на нафта.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: VW Tiguan 2008 TDI - регенерация DPF филтър

Мнениеот Zinoto » Съб 23 яну 2021 20:10


За активна говоря, пускам я с VCDS, светва лампата и почва да пуска нафта към филтъра. Без да съм пуснал активна при такова каране не се постига почти нищо. За двата вида регенерация състоянието на филтъра и въобще на мотора е много важно. При по-износени мотори и стар ДПФ мисията става почти невъзможна. Като пасивна съм забелязал, примерно изкачвам наклон на по-високи обороти и натоварване и процентите в началото се вдигат примерно от 20% стигат 26%. Ако режима се задържи по-дълго време, да няма някой да ти пречи температурата на филтъра се вдига макар и не толкова като при принудителната, когато преминеш върха на изкачването и спускаш на скорост и оборотите пак са високи, процента пада на примерно 18-19%, ако надолнището е по-дълго от изкачването може да падне и до 15-16%.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта