dispatch написа:Когато се забележи, че е в регенерация е най-добре да се кара автомобила, да се поддържат между 2000 и 2500 оботора, докато приключи.
Просто размишлявам на глас:

Това не е съвсем така, ако гледаш температурата на дпф-ът.
Идеята на регенерацията е да изгори натрупванията.
Затова е добре да държи максимално дълго максимална температура 600+ градуса (за регенерация се приема температура над 370 градуса).
Ако колата влезне в регенерация и държиш 2000-2500 оборота ще забележиш, че температурата пада. По-точно става непостоянна.
Най-добри температури(стабилни) съм постигал при нормално ниски обороти - под 2000.
(Трябва да отбележим, че вероятно в алгоритъма е заложен спад на температурата, за да пази периферията от прекомерно печене)
Има и друг момент.
Ако успееш да дършиш висока температура с минимално пръскане на нафта от вторичното пръскане, ще намалиш и нафтата в маслото.
Но от друга страна, колкото повече настъпваш, толкова повече сажди и масло отива към дфп.
Не съм проследил регенерацията на място (сервизната), но има логика тя да държи максимално оптимална температура.
Но ще вкарва повече нафта.
В общи линии, не е толкова просто.