DPF пране - размисли и страсти

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
bayspiro
Мнения: 907
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот bayspiro » Пет 26 фев 2021 16:33


cecoa1 написа:Сажди има, от калпаво горене. А калпавото горене е заради работата на EGR. Т.е. неговата цел е да върне изгорели газове, които го играят инертен газ, чрез който да се дозапълва цилиндъра, за да няма много излишен кислород. И като цяло от това пада температурата на горене, което също е една от целите, защото с това се намаляват NOx. Т.е. целта е по-ниски температури, и по-малко свободен кислород, за да не се образуват NOx. Но пък това води до образуване на сажди от влошеното горене, и затова е нужен DPF.

Задачата на тъпия ЕГР е да произвежда сажди! И не само! Произвежда и СО които някои смятат за по диетично и здравословно от NОх ( въпрос на вкус). Поради ниското съдържание на О2 във въздуха постъпващ в цилиндрите. Коефициента на излишния въздух е < от 1 и и.... -сажди и СО. Айде саждите у ДПФ-а, ами СО-то?
Някой ще рече -катализатора - ами кат няма кислород в пушека , какво ще катализира та да стане СО2?
Освен това ЕГР-ра работи при малки натоварвания на мотора - значи в града и за това еко ефекта му е твърде спорен.
Колегата твърди,че като се вкарат инертни газове падала температурата. Не е съвсем така. Всъщност температурата в колектора се покачва поради това,че горивния процес , поради недостатъчен кислород, се забавя и горенето се разтяга към отварянето на изпускателния клапан.
Единствената полза от това е че намаля детонационното горене и двигателя работи по -меко, тъй като намалява Pz максималното налягане на горене и освен това райза на налягането е по- плавен. От тук идва и лекото намаляване на NOx, тъй като сместа вече не е бедна (при малко натоварване) и не се получава горене при високо налягане и много кислород, когато иначе инертния Азот почва да гори.
Така ,че ползите от ЕГР са съмнителни но той ни натриса проблемите с ДПФ-а които са доволно неприятни.




Потребителски аватар
ulipet
Мнения: 616
Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
Автомобил: VW PASSAT B7
Двигател: CFF
Местоположение: пловдив

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот ulipet » Пет 26 фев 2021 17:01


DoH_KuXoT написа:Аз пък правя един друг експеримент в момента, зададох му че Oil Ash = 0 все едно съм сложил нов DPF. Към момента на зануляването бях на 50 км от регенерация и около 40% Soot mass. Един вид след още 50-70км градско следваше регенерация. При зануляването Soot mass започна от нула а не както след приключена регенерация 5.9гр. Към момента съм на 140км градско само трафик и 600 минути работа на двигателя. Soot mass е 16гр изчислено, а измереното към 4 гр. Интересното в случая е времето , никога не съм постигал толкова много време между регенерациите. На 400 +- мунити или 150км стартираше регенерация винаги. Другото интересно , е че при занулени показатели изчисленото започна да се натрупва веднага лека по- лека. Обаче изчисленото вървеше само надолу в началото. От нула почна да става минус със същия темп както се покачваше изчисленото. Стигна до около минус 4 и след това започна леко да се покачва , стигна нулата и вече е на 4 гр. Продължавам да наблюдавам поведението и дали този тренд на по-дълго време ще се запази или веднага след като стигна 24 грама и си направи регенерацията ще си влезе в "нормалния" режим 400 минути или 24 грама, дали ще спре регенерацията на 5.9 гр, както преди (най-вероятно да). Ще пиша пак как вървят нещата като понатрупам впечатления.
п.с. махането на ДПФ може да го споделиш по-подробно в отделна тема, как, къде, стъпка по стъпка, свален и разрязан, снимки ала бала ще ми е интересна цялата процедура.

снимката е само тази щото не може да се навираш в ръцете на майстора
иначе не се сваля нищо освен кората,реже се на място и после с къртача и заварка
отнема около 1 1/2ч.
струва 190лв. общо със софтуерното изолиране и изкупуване на дпф
вдигането на конете/чипосването още 200лв.
гр.Пазарджик


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот group® » Пет 26 фев 2021 17:19


DoH_KuXoT написа:Аз пък правя един друг експеримент в момента, зададох му че Oil Ash = 0 все едно съм сложил нов DPF.

Не съм сигурен как точно работи алгоритъма.
Когато си задал, че дпф е сменен, а диференциалното налягане си остава същото, се получава конфликт.
В такъв случай, това което ще постигнеш е регенерации без живи данни. Ще игнорира датчика, най-вероятно. Тоест постепенно ще задръстиш дпф-а.
Същия ефект ще постигнеш, ако откачиш маркуча на датчика за диф. налягане.
Компа смята, че не работи и го игнорира.

Масово се хвърлят усилия да се намалят регенерациите, но според мен, това е грешно.
Регенерациите са нужни за дългия живот на дпф-а, а за да не се разрежда маслото и да се скапва мотора, са нужни контролирани и добре изпълнени регенерации.
Доколкото знам, маслото се разрежда от градски регенерации, тоест на място в трафик.
Когато си пускаш сам регенерациите, дори и преждевременно, контролираш как ще я направиш. Тоест няма да разредиш маслото, а дпф-а ще е чист.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6265
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 26 фев 2021 17:59


При мен маслото не се влияе от регенерациите. Към момента си имам живи данни за всичко. Скоро става 24грама и ако мине всичко както преди ще следя следващата регенерация кога ще е . Най-лесно е да му задам отново 60 грама.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6265
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 26 фев 2021 18:06


ulipet написа:
DoH_KuXoT написа:Аз пък правя един друг експеримент в момента, зададох му че Oil Ash = 0 все едно съм сложил нов DPF. Към момента на зануляването бях на 50 км от регенерация и около 40% Soot mass. Един вид след още 50-70км градско следваше регенерация. При зануляването Soot mass започна от нула а не както след приключена регенерация 5.9гр. Към момента съм на 140км градско само трафик и 600 минути работа на двигателя. Soot mass е 16гр изчислено, а измереното към 4 гр. Интересното в случая е времето , никога не съм постигал толкова много време между регенерациите. На 400 +- мунити или 150км стартираше регенерация винаги. Другото интересно , е че при занулени показатели изчисленото започна да се натрупва веднага лека по- лека. Обаче изчисленото вървеше само надолу в началото. От нула почна да става минус със същия темп както се покачваше изчисленото. Стигна до около минус 4 и след това започна леко да се покачва , стигна нулата и вече е на 4 гр. Продължавам да наблюдавам поведението и дали този тренд на по-дълго време ще се запази или веднага след като стигна 24 грама и си направи регенерацията ще си влезе в "нормалния" режим 400 минути или 24 грама, дали ще спре регенерацията на 5.9 гр, както преди (най-вероятно да). Ще пиша пак как вървят нещата като понатрупам впечатления.
п.с. махането на ДПФ може да го споделиш по-подробно в отделна тема, как, къде, стъпка по стъпка, свален и разрязан, снимки ала бала ще ми е интересна цялата процедура.

снимката е само тази щото не може да се навираш в ръцете на майстора
иначе не се сваля нищо освен кората,реже се на място и после с къртача и заварка
отнема около 1 1/2ч.
струва 190лв. общо със софтуерното изолиране и изкупуване на дпф
вдигането на конете/чипосването още 200лв.
гр.Пазарджик

А в дпф-а само той ли е или има и катализатор? Всичко ли премахнахте? Сега кухо пространство не кънти ли странно като работи двигателя?


Потребителски аватар
ulipet
Мнения: 616
Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
Автомобил: VW PASSAT B7
Двигател: CFF
Местоположение: пловдив

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот ulipet » Пет 26 фев 2021 19:33


катализатора е отгоре и си остава, а дпф е под него
слаба промяна в шума според "кибици" а за мен никаква :icon_lol
припушва при рязко ускорение след чип
но при нормално каране е ок няма преразход но знаеш,че имаш power още


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот group® » Пет 26 фев 2021 20:26


DoH_KuXoT написа:При мен маслото не се влияе от регенерациите. Към момента си имам живи данни за всичко. Скоро става 24грама и ако мине всичко както преди ще следя следващата регенерация кога ще е . Най-лесно е да му задам отново 60 грама.

Не се знае дали имаш живи данни към алгоритъма!
24 грама става не от живи данни от налягането, а само от алгоритъма - позиция дросел, температури и т.н.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6265
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 26 фев 2021 21:12


За кои живи данни говорим? Ще проверя с vcds и ще споделя.


Kiofre
Мнения: 259
Регистриран на: Сря 29 май 2019 7:19
Автомобил:
Двигател:

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот Kiofre » Пет 26 фев 2021 22:02


А има ли някой тук с дизел Евро 6 и има ли неговата кола Адблу? Защото чувам от камионджии, че на новите камиони на шведска марка вече не се сипвало Адблу. Как ли е решен въпросът с NoX там?


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот group® » Пет 26 фев 2021 23:26


DoH_KuXoT написа:За кои живи данни говорим? Ще проверя с vcds и ще споделя.


Регенерациите се определят от два фактора:
1. Предварително заложен алгоритъм, който следи употребата на колата, според несвързани с дпф неща - дросел, моточасове, темпаратури на различни места, постъпващ въздух .... На база на тези данни определя какво се случва с дпф.
Но самия факт, че говорим за предварително заложен алгоритъм е показателен, че не се знае реалното положение на дпф какво е. Ако имаш кофти инжектори, износени с времето, дпф ще се пълни по-бързо отколкото алгоритъма си мисли. И проблемът се задълбочава.
Затова:
2. Имаш живи данни. За самия дпф. Това е диференциалното налягане.
Той е единствения параметър, който участва в алгоритъма с директни/живи данни. (Има и още един такъв, но не съм попадал на инфо да участва - съпоставка на температури преди и след дпф. Те също могат да бъдат показател, както е при катализаторите. Не кога и колко време се държи дадена температура, а каква е разликата между двете).

Заложено е и какво се случва, ако компа реши, че датчика е дефектен. Прави регенерации само от данни за употребата на колата. Във времето и развитието на двигателите тези алгоритми се менят. Доколкото разбирам, в полза на останалите данни, а не за диференциалното налягане.

Какво означава всичко това?
Ако искаш да удължиш живота на дпф (а и на самия мотор), честите регенерации са ти приятел. Не причината за тях - градското каране. А правилния момент и правилното изпълнение. Тези неща можеш да разбереш само от диференциалното налягане, а не от калкулирани сажди, мерени или подобни деривати на алгоритъма.
Отнесно 'мерените сажди' - за тях попадам на инфо, че се формулират отчасти и от диференциалното налягане. Има логика, това ще ги различи от калкулираните.
Но може и да не е така. Може да са базирани основно на температурите около дпф. Не знам точно.
Но не са реален показател, а пак изчислен.

Моя съвет е да не се водиш от тези изчислени данни, а как се променя диференциалното налягане. Ако знаеш кои стойности са нормални и кои говорят за запушване, ще можеш сам да си пускаш регенерация, когато е нужно. Това е и идеята на онази ми тема за данни при ЕА288.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6265
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот DoH_KuXoT » Съб 27 фев 2021 7:34


Разбрах те, ще видя дали имам живи данни за деференциалното налягане. Неудобството при мен , е че този показател при мен във Vag Dpf не се показва. Трябва да го следя с vcds ,с лаптопа, което за ежедневни наблюдения нее неприложимо при мен. Затова и не съм задълбал в тази посока иначе логиката ми се струва правилна. Днес ще пътувам около 50км и би трябвало да имам регенерация ако си протече както преди, ще следя следващата кога ще настъпи и ще понаредя пъзела.


helikamov
Мнения: 287
Регистриран на: Сря 10 дек 2008 10:18
Автомобил: TOYOTA AVENSIS
Двигател: 2WW 2017
Местоположение: Велико Търново

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот helikamov » Съб 27 фев 2021 7:57


Kiofre написа:А има ли някой тук с дизел Евро 6 и има ли неговата кола Адблу? Защото чувам от камионджии, че на новите камиони на шведска марка вече не се сипвало Адблу. Как ли е решен въпросът с NoX там?


Аз съм с дизел Евро 6 и без адблу. Но мотора не е VAG a BMW.


Потребителски аватар
steich
Мнения: 146
Регистриран на: Съб 09 юли 2005 23:49
Автомобил: Passat B8 2 TDI 190hp DSG 2017
Двигател: DFCA
Местоположение: София
Контакти:

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот steich » Съб 27 фев 2021 8:21


Аз съм с Евро 6 и Adblue 2.0 TDI 190 коня. До колкото знам всички Евро 6 2.0 TDI 150 коня са без Adblue. Не разбрах какъв конкретно е въпроса ... какво значение е камионите как са изпълнени, тук конкретно си се долива Adblue.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот samo_pechka » Съб 27 фев 2021 11:10


steich написа:До колкото знам всички Евро 6 2.0 TDI 150 коня са без Adblue.

Има и от тях.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот group® » Съб 27 фев 2021 11:11


След някакъв момент 2017 са с SCR



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: CekoBen@ и 69 госта