cecoa1 написа:Сажди има, от калпаво горене. А калпавото горене е заради работата на EGR. Т.е. неговата цел е да върне изгорели газове, които го играят инертен газ, чрез който да се дозапълва цилиндъра, за да няма много излишен кислород. И като цяло от това пада температурата на горене, което също е една от целите, защото с това се намаляват NOx. Т.е. целта е по-ниски температури, и по-малко свободен кислород, за да не се образуват NOx. Но пък това води до образуване на сажди от влошеното горене, и затова е нужен DPF.
Задачата на тъпия ЕГР е да произвежда сажди! И не само! Произвежда и СО които някои смятат за по диетично и здравословно от NОх ( въпрос на вкус). Поради ниското съдържание на О2 във въздуха постъпващ в цилиндрите. Коефициента на излишния въздух е < от 1 и и.... -сажди и СО. Айде саждите у ДПФ-а, ами СО-то?
Някой ще рече -катализатора - ами кат няма кислород в пушека , какво ще катализира та да стане СО2?
Освен това ЕГР-ра работи при малки натоварвания на мотора - значи в града и за това еко ефекта му е твърде спорен.
Колегата твърди,че като се вкарат инертни газове падала температурата. Не е съвсем така. Всъщност температурата в колектора се покачва поради това,че горивния процес , поради недостатъчен кислород, се забавя и горенето се разтяга към отварянето на изпускателния клапан.
Единствената полза от това е че намаля детонационното горене и двигателя работи по -меко, тъй като намалява Pz максималното налягане на горене и освен това райза на налягането е по- плавен. От тук идва и лекото намаляване на NOx, тъй като сместа вече не е бедна (при малко натоварване) и не се получава горене при високо налягане и много кислород, когато иначе инертния Азот почва да гори.
Така ,че ползите от ЕГР са съмнителни но той ни натриса проблемите с ДПФ-а които са доволно неприятни.