Passat B5.5 тракане при натиснат съединител

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
_cynep
Мнения: 67
Регистриран на: Вто 19 мар 2019 13:17
Автомобил: Passat B5 5
Двигател: AWT
Местоположение: София

Passat B5.5 тракане при натиснат съединител

Мнениеот _cynep » Съб 06 мар 2021 8:00


Здравейте и добро утро на всички,
колата е b5.5 1.8T, AWT, преди около 5 000 км. (Ноември 2020) смених съединител комплект (без маховик) в сервиз, като от там ме увериха, че маховика е здрав.
Колата върви добре, съединителя не "боксува". Последните 10-15 дни забелязвам, че понякога (не всеки път) когато натисна съединителя (на свободна) се чува едно тракане или по-скоро ромолене, нямам вибрации. От какво може да е, някой да се е сблъсквал с подобно нещо ?




Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2119
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat B5.5 тракане при натиснат съединител

Мнениеот Курт Деликуртев » Съб 06 мар 2021 19:52


И аз имам подобен проблем, Б 5,5 с АВТ мотор, но при мен още нищо не съм сменял.

Предполагам е притискателния лагер, тук в Германия на курсовете за шофьори ги учат да чакат на светофарите с натиснат съединител, затова се износва по-бързо.

При тебе просто не знам от какво може да е!


Потребителски аватар
_cynep
Мнения: 67
Регистриран на: Вто 19 мар 2019 13:17
Автомобил: Passat B5 5
Двигател: AWT
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 тракане при натиснат съединител

Мнениеот _cynep » Съб 06 мар 2021 21:08


Четох теми и наистина повечето пишат, че е от така наречения аксиален лагер, но би следвало да са го подменили в сврвиза при смяната на съединителя. Понеже се разбрахме за комплект без маховик, дори си е отбелязано в работната карта която ми издадоха.
Съединител к-кт.


Потребителски аватар
kamaza11
Мнения: 245
Регистриран на: Чет 06 дек 2018 16:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 тракане при натиснат съединител

Мнениеот kamaza11 » Съб 06 мар 2021 23:36


Възможно е да е от лагера на първичния вал.


Потребителски аватар
Mo0ny
Мнения: 187
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 13:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Stara Zagora

Re: Passat B5.5 тракане при натиснат съединител

Мнениеот Mo0ny » Нед 07 мар 2021 1:57


И аз имах/имам подобен проблем А4 1.8 ADR, имах го преди и след смяна на комплект съединител(януари 2019).Съединителя не буксуваше, но със сигурност не беше сменян последните 100К километра и заради шума се реших . След това смених и скоростната кутия с втора ръка поради друг проблем(август 2019), но не обърнах внимание дали е сменен аксиалния лагер, защото мислех, че шума трябва да е от лагера на първичния вал(щом с комплект съединител не се оправи). Очаквах с новата(стара кутия) да изчезне. но въпросното румолене си беше там.

От тогава съм минал 20К километра, като не съм правил нищо относно проблема. Напоследък даже не съм чувал шума, може да е заради предимно затворените прозорци зимата, но сякаш преди като се заслушвах го чувах и със затворени. Не изключвам следните варианти:
1. Майстора да не е сменил аксиалния лагер, макар че му оставих цял комплект на LuK, Но ми се струва малко вероятно и при автора и при мен да не е сменен или да се е паднала дефектна бройка.
2. Лагера на първичния вал, все пак кутията втора ръка беше за 80лв. :biggrin
3. Нещо по маховика, но и аз не съм имал вибрации, а и с тази цена бих изчакал съвсем да изтрака :mhihi

При мен имаше една специфика, която може да помогне за диагностиката от някой по-разбиращ. Първоначално като натисна съединителя се чува слабо и като задържа постепенно се покачва силата на ромоленето(все едно нещо постепенно почва да се джурка на повече обороти).


Потребителски аватар
_cynep
Мнения: 67
Регистриран на: Вто 19 мар 2019 13:17
Автомобил: Passat B5 5
Двигател: AWT
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 тракане при натиснат съединител

Мнениеот _cynep » Нед 07 мар 2021 13:41


Ами ще си я карам така за сега, пък да видим.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B5.5 тракане при натиснат съединител

Мнениеот samo_pechka » Нед 07 мар 2021 15:53


Понеже засякох две мнения за лагера на първ. вал на скоростната , че е евентуален виновник. Да ви кажа, че при натиснат съединител,включена на коя да е предавка ( обичайно в този момент първа или задна, но ако щете и другите да са ) и спряна кола, този вал НЕ СЕ ВЪРТИ , т.е. стои неподвижно и ако продължава да се чува нещо , няма как да е оттам, друго е.


Потребителски аватар
_cynep
Мнения: 67
Регистриран на: Вто 19 мар 2019 13:17
Автомобил: Passat B5 5
Двигател: AWT
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 тракане при натиснат съединител

Мнениеот _cynep » Нед 07 мар 2021 16:45


Здравей samo_pechka, аз не разбирам, за това ремонтирам само в сервиз. Обаче звучи логично при спряно положение и натиснат съединител кутията да не върти.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Passat B5.5 тракане при натиснат съединител

Мнениеот muns61 » Нед 07 мар 2021 17:14


Не е задължително да разбираш от всичко, но е силно пожелателно да мислиш логично. Тук всеки дава съвети и не винаги питащият знае на кого да вярва.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B5.5 тракане при натиснат съединител

Мнениеот samo_pechka » Нед 07 мар 2021 18:39


_cynep написа:..Обаче звучи логично при спряно положение и натиснат съединител кутията да не върти.

И да е на някаква предавка включена в този момент ! На свободна малко или много има някава степен на увличане , дори и на място както е.
Общо взето причините на място, не говоря конкретно сега за тази кола, а въобще . При натиснат педал и на скорост включена, са аксиален лагер , воденето му ( може да застава на една страна поради две три причини, притискаща вилка, палци и др. ) , при износен съединител ( наострят се пластините на притискателя , товарят радиално и аксиално челото на лагера ) . Също може да е причината в несменен и скапан лагер във фланеца на маховика, там където първичния вал влиза и се центрира . Казвам го въобще , щото има и с лагер , има и без такъв лагер. В различните коли , марки и модели е процедирано по различен начин.
Но шумът ( ако колата има такъв лагер) е трудно да се чуе , освен ако вече се е разпилял тотално. Той е малък , но слабо натоварен лагер . Много често там лагера устисква без проблем две смени на аксиален лагер .



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: fur1ous, Google [Bot], TheEx0rcist и 56 госта