Здравейте и добро утро на всички,
колата е b5.5 1.8T, AWT, преди около 5 000 км. (Ноември 2020) смених съединител комплект (без маховик) в сервиз, като от там ме увериха, че маховика е здрав.
Колата върви добре, съединителя не "боксува". Последните 10-15 дни забелязвам, че понякога (не всеки път) когато натисна съединителя (на свободна) се чува едно тракане или по-скоро ромолене, нямам вибрации. От какво може да е, някой да се е сблъсквал с подобно нещо ?
Passat B5.5 тракане при натиснат съединител
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2119
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Passat B5.5 тракане при натиснат съединител
И аз имам подобен проблем, Б 5,5 с АВТ мотор, но при мен още нищо не съм сменял.
Предполагам е притискателния лагер, тук в Германия на курсовете за шофьори ги учат да чакат на светофарите с натиснат съединител, затова се износва по-бързо.
При тебе просто не знам от какво може да е!
Предполагам е притискателния лагер, тук в Германия на курсовете за шофьори ги учат да чакат на светофарите с натиснат съединител, затова се износва по-бързо.
При тебе просто не знам от какво може да е!
- _cynep
- Мнения: 67
- Регистриран на: Вто 19 мар 2019 13:17
- Автомобил: Passat B5 5
- Двигател: AWT
- Местоположение: София
Re: Passat B5.5 тракане при натиснат съединител
Четох теми и наистина повечето пишат, че е от така наречения аксиален лагер, но би следвало да са го подменили в сврвиза при смяната на съединителя. Понеже се разбрахме за комплект без маховик, дори си е отбелязано в работната карта която ми издадоха.
Съединител к-кт.
Съединител к-кт.
- Mo0ny
- Мнения: 187
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 13:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Stara Zagora
Re: Passat B5.5 тракане при натиснат съединител
И аз имах/имам подобен проблем А4 1.8 ADR, имах го преди и след смяна на комплект съединител(януари 2019).Съединителя не буксуваше, но със сигурност не беше сменян последните 100К километра и заради шума се реших . След това смених и скоростната кутия с втора ръка поради друг проблем(август 2019), но не обърнах внимание дали е сменен аксиалния лагер, защото мислех, че шума трябва да е от лагера на първичния вал(щом с комплект съединител не се оправи). Очаквах с новата(стара кутия) да изчезне. но въпросното румолене си беше там.
От тогава съм минал 20К километра, като не съм правил нищо относно проблема. Напоследък даже не съм чувал шума, може да е заради предимно затворените прозорци зимата, но сякаш преди като се заслушвах го чувах и със затворени. Не изключвам следните варианти:
1. Майстора да не е сменил аксиалния лагер, макар че му оставих цял комплект на LuK, Но ми се струва малко вероятно и при автора и при мен да не е сменен или да се е паднала дефектна бройка.
2. Лагера на първичния вал, все пак кутията втора ръка беше за 80лв.
3. Нещо по маховика, но и аз не съм имал вибрации, а и с тази цена бих изчакал съвсем да изтрака
При мен имаше една специфика, която може да помогне за диагностиката от някой по-разбиращ. Първоначално като натисна съединителя се чува слабо и като задържа постепенно се покачва силата на ромоленето(все едно нещо постепенно почва да се джурка на повече обороти).
От тогава съм минал 20К километра, като не съм правил нищо относно проблема. Напоследък даже не съм чувал шума, може да е заради предимно затворените прозорци зимата, но сякаш преди като се заслушвах го чувах и със затворени. Не изключвам следните варианти:
1. Майстора да не е сменил аксиалния лагер, макар че му оставих цял комплект на LuK, Но ми се струва малко вероятно и при автора и при мен да не е сменен или да се е паднала дефектна бройка.
2. Лагера на първичния вал, все пак кутията втора ръка беше за 80лв.

3. Нещо по маховика, но и аз не съм имал вибрации, а и с тази цена бих изчакал съвсем да изтрака

При мен имаше една специфика, която може да помогне за диагностиката от някой по-разбиращ. Първоначално като натисна съединителя се чува слабо и като задържа постепенно се покачва силата на ромоленето(все едно нещо постепенно почва да се джурка на повече обороти).
- _cynep
- Мнения: 67
- Регистриран на: Вто 19 мар 2019 13:17
- Автомобил: Passat B5 5
- Двигател: AWT
- Местоположение: София
Re: Passat B5.5 тракане при натиснат съединител
Ами ще си я карам така за сега, пък да видим.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5.5 тракане при натиснат съединител
Понеже засякох две мнения за лагера на първ. вал на скоростната , че е евентуален виновник. Да ви кажа, че при натиснат съединител,включена на коя да е предавка ( обичайно в този момент първа или задна, но ако щете и другите да са ) и спряна кола, този вал НЕ СЕ ВЪРТИ , т.е. стои неподвижно и ако продължава да се чува нещо , няма как да е оттам, друго е.
- _cynep
- Мнения: 67
- Регистриран на: Вто 19 мар 2019 13:17
- Автомобил: Passat B5 5
- Двигател: AWT
- Местоположение: София
Re: Passat B5.5 тракане при натиснат съединител
Здравей samo_pechka, аз не разбирам, за това ремонтирам само в сервиз. Обаче звучи логично при спряно положение и натиснат съединител кутията да не върти.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Passat B5.5 тракане при натиснат съединител
Не е задължително да разбираш от всичко, но е силно пожелателно да мислиш логично. Тук всеки дава съвети и не винаги питащият знае на кого да вярва.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5.5 тракане при натиснат съединител
_cynep написа:..Обаче звучи логично при спряно положение и натиснат съединител кутията да не върти.
И да е на някаква предавка включена в този момент ! На свободна малко или много има някава степен на увличане , дори и на място както е.
Общо взето причините на място, не говоря конкретно сега за тази кола, а въобще . При натиснат педал и на скорост включена, са аксиален лагер , воденето му ( може да застава на една страна поради две три причини, притискаща вилка, палци и др. ) , при износен съединител ( наострят се пластините на притискателя , товарят радиално и аксиално челото на лагера ) . Също може да е причината в несменен и скапан лагер във фланеца на маховика, там където първичния вал влиза и се центрира . Казвам го въобще , щото има и с лагер , има и без такъв лагер. В различните коли , марки и модели е процедирано по различен начин.
Но шумът ( ако колата има такъв лагер) е трудно да се чуе , освен ако вече се е разпилял тотално. Той е малък , но слабо натоварен лагер . Много често там лагера устисква без проблем две смени на аксиален лагер .
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта