2001 Passat b5.5 1.8t бедна горивна смес (P1128)
- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: 2001 Passat b5.5 1.8t бедна горивна смес (P1128)
Ако си сигурен че си затапил големия маркуч след дебитомера не е нормално, явно имаш голям пропуск в всмукателната система а не е просто цепка. След като си откачил този маркуч го затапи да не би да е някакъв байпас и да взима въздух от него. След като си го затапил пробвай вместо да засмукваш да надуваш или с уста или с помпа за да чуеш и локализираш мястото откъдето издиша. Не помня дали съм питал в какво състояние ти е картерната вентилация, защото се сещам че при мен първия път беше точно такъв случая и се оказа че една пластмасова тръба направо се беше разпаднала и взимаше ядски много въздух. След като намериш големия пробив и го оправиш пробвай с вакуум помпата да видиш дали нямаш и други проблеми.
- DigitalPh33r
- Мнения: 18
- Регистриран на: Съб 13 мар 2021 19:00
- Автомобил: Passat b5
- Двигател: AWT 2001
- Местоположение: гр. Силистра
Re: 2001 Passat b5.5 1.8t бедна горивна смес (P1128)
Нищо не знам за картерната вентилация, има ли как сам да проверя нещо или ще трябва на сервиз?
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2119
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: 2001 Passat b5.5 1.8t бедна горивна смес (P1128)
Ето тук една тема за картерната на 1,8Т мотор AWT.
И аз нямах представа, но лека полека успях да я ремонтирам основно, смених много клапани, чистих маркучи и тръби, но съм доволен, сега е в перфектно състояние. Разходът на масло от 1 литър на 1000 км падна до 1,2 литра на 15000 км.
viewtopic.php?f=6&t=475628&hilit=%D0%9A%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B0+%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F+%D0%91+5%2C5
И аз нямах представа, но лека полека успях да я ремонтирам основно, смених много клапани, чистих маркучи и тръби, но съм доволен, сега е в перфектно състояние. Разходът на масло от 1 литър на 1000 км падна до 1,2 литра на 15000 км.
viewtopic.php?f=6&t=475628&hilit=%D0%9A%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B0+%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F+%D0%91+5%2C5
- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: 2001 Passat b5.5 1.8t бедна горивна смес (P1128)
Аз лично бих се помъчил сам да открия къде е проблема, ето ти схема на всмукателния тракт на колата да видиш и проследиш всички вакууми и маркучи.
- DigitalPh33r
- Мнения: 18
- Регистриран на: Съб 13 мар 2021 19:00
- Автомобил: Passat b5
- Двигател: AWT 2001
- Местоположение: гр. Силистра
Re: 2001 Passat b5.5 1.8t бедна горивна смес (P1128)
Благодаря Ви, ще видя какво мога да свърша.
- DigitalPh33r
- Мнения: 18
- Регистриран на: Съб 13 мар 2021 19:00
- Автомобил: Passat b5
- Двигател: AWT 2001
- Местоположение: гр. Силистра
Re: 2001 Passat b5.5 1.8t бедна горивна смес (P1128)
Здравейте,
Днес имах помощник https://ibb.co/wM8Ckyc и успях да проверя някой неща.
Извадих и почистих маркуча/тръбата, с който колегата Курт започва темата за картерната вентилация. Имаше мръсотия, но не особено много https://ibb.co/FHSPHmw Дори преди почистването въздуха се движеше свободно през него. Тройника към главата (в който влиза този маркуч) визуално го огледах и "УЖ" не видях проблеми. На другия му край (към смукателен шлаух) влиза в клапана https://ibb.co/2P8gbhs - преди време го бях вадил, почистил и тествал, тогава при по-силно засмукване започваше за да се затваря и да ограничава, но вече явно си е заминал, поръчал съм нов. "Меките връзки" на този маркуч и онзи под него https://ibb.co/jkR4ZgD са сменени преди няколко месеца, понеже старите бяха станали твърди като пластмаса.
Този клапан https://ibb.co/h26CPGd е сменен преди 2-3 месеца и е ОК. Той влиза в една "Т" връзка, която само визуално и на допир успях да я проверя (нямаше време да смъквам всмукателния колектор), гледах разни клипове как се разрушава само при докосване, така че предполагам моят е в по-добро състояние.
Особения клапан с три входа/изхода също е смянен и проверен за всеки случай и днес, всичко му е ОК, както и малките клапички около него.
Ще чакам да ми доставят клапана при смукателния шлаух и ще видим нататък.
Благодаря на всички до момента.
Днес имах помощник https://ibb.co/wM8Ckyc и успях да проверя някой неща.
Извадих и почистих маркуча/тръбата, с който колегата Курт започва темата за картерната вентилация. Имаше мръсотия, но не особено много https://ibb.co/FHSPHmw Дори преди почистването въздуха се движеше свободно през него. Тройника към главата (в който влиза този маркуч) визуално го огледах и "УЖ" не видях проблеми. На другия му край (към смукателен шлаух) влиза в клапана https://ibb.co/2P8gbhs - преди време го бях вадил, почистил и тествал, тогава при по-силно засмукване започваше за да се затваря и да ограничава, но вече явно си е заминал, поръчал съм нов. "Меките връзки" на този маркуч и онзи под него https://ibb.co/jkR4ZgD са сменени преди няколко месеца, понеже старите бяха станали твърди като пластмаса.
Този клапан https://ibb.co/h26CPGd е сменен преди 2-3 месеца и е ОК. Той влиза в една "Т" връзка, която само визуално и на допир успях да я проверя (нямаше време да смъквам всмукателния колектор), гледах разни клипове как се разрушава само при докосване, така че предполагам моят е в по-добро състояние.
Особения клапан с три входа/изхода също е смянен и проверен за всеки случай и днес, всичко му е ОК, както и малките клапички около него.
Ще чакам да ми доставят клапана при смукателния шлаух и ще видим нататък.
Благодаря на всички до момента.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2119
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: 2001 Passat b5.5 1.8t бедна горивна смес (P1128)
Ето схемата за картерната вентилация на мотор AWT:
При моят мотор тръбата означена като 2, се беше почти разпаднала:
Провери какво е състоянието и при твоя мотор.
При моят мотор тръбата означена като 2, се беше почти разпаднала:
Провери какво е състоянието и при твоя мотор.
- DigitalPh33r
- Мнения: 18
- Регистриран на: Съб 13 мар 2021 19:00
- Автомобил: Passat b5
- Двигател: AWT 2001
- Местоположение: гр. Силистра
Re: 2001 Passat b5.5 1.8t бедна горивна смес (P1128)
Добре, ще го погледна и него, когато мога. Не ми е съвсем ясно къде се намира, предполагам трябва да се смъкне бронята или най-малко кората, която предпазва от пръски двигателя?
Случайно имаш ли номер на частта (според някои е 06b103221g, но не изглежда като на твоята снимка, а според друга информация е 06a 103 213 am или 06a 103 213 f), ако е възможно ще го поръчам да е готов за смяна при евентуални проблеми.
Случайно имаш ли номер на частта (според някои е 06b103221g, но не изглежда като на твоята снимка, а според друга информация е 06a 103 213 am или 06a 103 213 f), ако е възможно ще го поръчам да е готов за смяна при евентуални проблеми.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: 2001 Passat b5.5 1.8t бедна горивна смес (P1128)
Под смукателния колектор в облата на дросела зад алтернатора...
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2119
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: 2001 Passat b5.5 1.8t бедна горивна смес (P1128)
silent написа:Под смукателния колектор в облата на дросела зад алтернатора...
... и много близо до маслен филтър. Отвиваш разширителния съд, откачаш кабела за следене на нивото в него и го възпряташ напред. Тогава имаш достъп между компонентите.
Тази тръба е пластмасова, близко е до корпуса на мотора и след 20 години е тотално разпаднала се.
Тръбата със зегерката съм я купил по интернет, ФЕБИ номер 36274, 11 евро с доставката.
Но в комплекта нямаше "о" пръстен, него от ФауВе за 4,40 евро, има някакъв номер на фактурата 90467301.
Давам ти линк да си намираш оригиналните номера на частите по каталога на ФауВе, сайтът е базиран в Украйна
https://volkswagen.7zap.com/de/rdw/pass ... /2001-226/
Има доста езици, смени на който можеш да търсиш, годината при линка е 2001, сложи когато е произведена твоята кола.
- DigitalPh33r
- Мнения: 18
- Регистриран на: Съб 13 мар 2021 19:00
- Автомобил: Passat b5
- Двигател: AWT 2001
- Местоположение: гр. Силистра
Re: 2001 Passat b5.5 1.8t бедна горивна смес (P1128)
Страхотен сайт, със сигурност ще бъде полезен в бъдеще.
Успях да се ориентирам след насоките на Silent и допълнително поглеждане към споделената схема. Проверих го преди малко и смея да твърдя, че е ОК - не видях или напипах нищо станно.
Преди малко смених и 06A 129 101D (Valve, engine block breather), понеже стария изобщо не ограничаваше при по-силно засмукване.
Ще пиша след някой друг километър. Благодаря Ви.
Успях да се ориентирам след насоките на Silent и допълнително поглеждане към споделената схема. Проверих го преди малко и смея да твърдя, че е ОК - не видях или напипах нищо станно.
Преди малко смених и 06A 129 101D (Valve, engine block breather), понеже стария изобщо не ограничаваше при по-силно засмукване.
Ще пиша след някой друг километър. Благодаря Ви.
- DigitalPh33r
- Мнения: 18
- Регистриран на: Съб 13 мар 2021 19:00
- Автомобил: Passat b5
- Двигател: AWT 2001
- Местоположение: гр. Силистра
Re: 2001 Passat b5.5 1.8t бедна горивна смес (P1128)
Здравейте,
60 км. по-късно и Long Term Fuel Trims 2-ро поле (at run или part throttle) вече е на 19.8%, а аз отново депресиран.
60 км. по-късно и Long Term Fuel Trims 2-ро поле (at run или part throttle) вече е на 19.8%, а аз отново депресиран.
- tdi fen
- Мнения: 4702
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: 2001 Passat b5.5 1.8t бедна горивна смес (P1128)
ламбда сондата какви сотойности показва бързо ли ги мени
- DigitalPh33r
- Мнения: 18
- Регистриран на: Съб 13 мар 2021 19:00
- Автомобил: Passat b5
- Двигател: AWT 2001
- Местоположение: гр. Силистра
Re: 2001 Passat b5.5 1.8t бедна горивна смес (P1128)
https://docs.google.com/spreadsheets/d/e/2PACX-1vTIPuwmc1dXXTEaKLd98pN3IJ3W4ffA8x_K1EnbGRoNGZ7Bss6I32OTcyphvczqclJ-DiO95g7dHPSk/pubhtml
Това е LOG от тази вечер, напът към вкъщи (малко градско с 50 и малко "извън" с ограничение 70). Мисля, че достатъчно бързо реагира. Това е след изтриване на грешката и започване на адаптацията от 0%. Записани са група 32 (Long Term Fuel Trim at adle и Long Term Fuel Trim run), група 33 (Short Term Fuel Trim, където се вижда и волтажа на сондата), и група 02 (главно заради оборотите и g/s на дебитомера).
Сега като се заглеждам в g/s на дебитомера...нормални ли са тия стойности (знам, че карам нормално/бавно, но все пак). Тествал съм му показателите единствено на празен ход и при wide open throttle на 2-ра и 3-та скорост (tiptronic, ръчен режим) и максимума му е 130-140 g/s (което е добре за този мотор).
Това е LOG от тази вечер, напът към вкъщи (малко градско с 50 и малко "извън" с ограничение 70). Мисля, че достатъчно бързо реагира. Това е след изтриване на грешката и започване на адаптацията от 0%. Записани са група 32 (Long Term Fuel Trim at adle и Long Term Fuel Trim run), група 33 (Short Term Fuel Trim, където се вижда и волтажа на сондата), и група 02 (главно заради оборотите и g/s на дебитомера).
Сега като се заглеждам в g/s на дебитомера...нормални ли са тия стойности (знам, че карам нормално/бавно, но все пак). Тествал съм му показателите единствено на празен ход и при wide open throttle на 2-ра и 3-та скорост (tiptronic, ръчен режим) и максимума му е 130-140 g/s (което е добре за този мотор).
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 72 госта