Подаване на ток

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Пет 09 мар 2007 12:44


brabus написа:Добре, а какво беше, че минусовия кабел в колата, на която се подава ток не се връзва на акумулатора, а някъде по двигателя за маса.

аз така правя и ужким по-лесно пали
но Лира ме хвърли в размисъл с тия диодни плочки
май на Ники е по-правилна идеята да използваш твоята кола като зареждачка :roll:




Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пет 09 мар 2007 13:04


Минусовия кабел се свързва последен, на получаващата кола, и не на клемата на акумулатора, а някъде другаде (не много близо до акумулатора) не за по-лесно палене, ами за да не се запали от искрата, която неминуемо се получава при свързването, излизащия газ водород. Има случаи на взривени акумулатори при неспазването на тези изисквания. Не е задължително да се случи всеки път, ама се замислете ако тая бомба с кислелина ви се пръсне в ръцете, или още по-лошо, лицето, какво става (не го пожелавам на никого !).
Има си изисквания за безопасност - разучете ги, и ги спазвайте - за ваше добро е !


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Пет 09 мар 2007 13:11


Pichaga написа:но Лира ме хвърли в размисъл с тия диодни плочки
май на Ники е по-правилна идеята да използваш твоята кола като зареждачка :roll:

лира е прав, но това важи когато акумулатора на "донора" е зле.
по принцип се предполага че алтернатора на работеща кола добавя едни допълнителни 50-60 ампера към стартовия ток на умрялата кола (средно около 150-200А) и така донорния акумулатор не се претоварва (което е налко безсмислено - той нали за това е направен)
системата със донор-зареждачка е готина щото няма токове над 20 ампера и може да се ползват всякакви жички каквито се намерят подръка -тоест ако нямате истински кабели скубете жиците на някой говорител и след 10 мин сте на линия.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пет 09 мар 2007 13:28


Ами то така се случва.
1/Въртим с подадения ток, ама върти слабо и дизелчето(примерно) не ще.
2/Я дай да запалим втората.
3/Я дай повече газззз.
4/ЩО стана колега :roll:


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Пет 09 мар 2007 13:58


Само като чета какви легенди се носят и как се предават от уста на уста и се хващам за главата !!


Niii , идеята ти наистина е много добра !!! Не бях се сетил за една такава възможност!! :wink:


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пет 09 мар 2007 14:15


WDW написа:Само като чета какви легенди се носят и как се предават от уста на уста и се хващам за главата !!

Я поясни - кое е легенда ? Нещо от това, което прочете в тази тема ли ?


Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zmej » Пет 09 мар 2007 15:00


L&R написа:Щото Драго над 200А стартов ток не може да ти осигури алтернатора на колата, която подава и му товариш диодите от изправителя зверски, ако е по-слаб акумулатора на подаващата кола направо ще изгорят.


Чакай бре Викторе, тия 200А от алтернатора посмъртно няма отде да се вземат, токът се дърпа основно от акумулатора на 'донора'. И както каза Ники по-горе, добре е малко да се посъживи акумулаторът-мъртвец, щото през метър-метър и нещо жици, хванати само с пружинка (стандартна щипка) стартов ток 200-250А няма посмъртно да мине само заради контактното съпротивление... Мен ако питаш - диодна плочка няма начин да гръмне в тоя случай...


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Пет 09 мар 2007 15:55


zmej написа:
L&R написа:Щото Драго над 200А стартов ток не може да ти осигури алтернатора на колата, която подава и му товариш диодите от изправителя зверски, ако е по-слаб акумулатора на подаващата кола направо ще изгорят.


Чакай бре Викторе, тия 200А от алтернатора посмъртно няма отде да се вземат, токът се дърпа основно от акумулатора на 'донора'. И както каза Ники по-горе, добре е малко да се посъживи акумулаторът-мъртвец, щото през метър-метър и нещо жици, хванати само с пружинка (стандартна щипка) стартов ток 200-250А няма посмъртно да мине само заради контактното съпротивление... Мен ако питаш - диодна плочка няма начин да гръмне в тоя случай...

айде разбирачииииитеее, я сега се консултирайте и излезте с единно мнение
питам щото редовно давам ток на един дето пести 50 лв да си купи аку


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Пет 09 мар 2007 15:57


Pichaga написа:питам щото редовно давам ток на един дето пести 50 лв да си купи аку

на тоя следващия път му извади едно шише дестилирана вода да си долее и после да се повози малко


Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10772
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DragoGT » Пет 09 мар 2007 15:59


а такива където немогат да доливат??


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Пет 09 мар 2007 16:07


DragoGT написа:а такива където немогат да доливат??

... си къртят капаците и пак доливат
стига да не са с гел щото тогава няма начин
в темата със снимки на двигателите ни пуснах снимка на моя кош, там се вижда "необслужваемия" ми акумулатор.
като му махнах лепенките отгоре се показаха 6-те тапи и си събра близо кило дестилирана.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пет 09 мар 2007 16:08


L&R ще си позволя да те опонирам..
Захранващите кабели, я прокарат 70-80 ампера я не.. всичко останало е афиф...
нали се сещаш, че за да прокараш нормално 100 ампера ти трябва 12-15 мм2 кабел..
дотук добре.. но да не говорим за факта, колко може да прекараш през връзката с тез кирливи щипки...

както и да е.
Акумулатора на зареждащата кола в този момент много сериозно започва да се изпразва.., и разтоварва много сериозно натоварването в/у диодната плочка

диодните плочки за 50, 60, 80 AH bosch са абсолютно еднакви.. за останалите не съм сигурен...

та в този ред на мисли остават само едни диоди в алтернатора..
които според изброените фактори.. не би трябвало да страдат..
Още повече, че във всички книжки които съм чел, се казва, че се пали колата източник да работи ;)


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Пет 09 мар 2007 16:16


верно много легенди тукаааа....
само да добавя че такива "зареждачки" от запалка в запалка се продават ;)


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пет 09 мар 2007 16:37


wili98 написа:Акумулатора на зареждащата кола в този момент много сериозно започва да се изпразва.., и разтоварва много сериозно натоварването в/у диодната плочка



Е това не мога да го разбера, както и да е може и да бъркам :lol:
То има и майстори дето пробват дали работи алтернатора с искра :twisted:


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Пет 09 мар 2007 16:48


Ludia написа:верно много легенди тукаааа....
само да добавя че такива "зареждачки" от запалка в запалка се продават ;)

ако са над 3 лева не си струват.
двете букси = 2 кинта, за 50 стинки жица, 1 минута с поялника и си на линия, поне ще знам че е качествено направено.

хихи от довечера ще съм с нова соларна система за перманентно дозареждане на акумулатора ;) ще ви покажа снимки като стане.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 95 госта