направих няколко измервания на налягането на маслото. От любопитство.
Колата е на 200хил.км. по километраж. Не е ясно реални ли са.
Масло - Ravenol VMP 5W-30, сменено преди 2хил.км.
Температурата е на антифриза, реалната, не по табло.
Налягането е измерено с два различни манометъра, единият от които цифров, за достоверност. Стойностите по-долу са в bar. Няма измервания на обороти над 2500 защото на място това са макс. обороти.
При 90C :
780rpm - 0.67
1000rpm - 0.85
1500rpm - 1.36
2000rpm - 1.65
2500rpm - 2.11
При 60C:
780rpm - 1.08
1000rpm - 1.36
1500rpm - 2.02
2000rpm - 2.34
2500rpm - 2.50
При 20C(студен старт) :
780rpm - 2.07
1000rpm - 2.26
1500rpm - x
2000rpm - 2.47
2500rpm - 2.66
Честно казано ми се виждат леко ниски, но всъщност никъде не намерих референтни стойности за този двигател. Маслената помпа е саморегулираща се и ми интересно на колко bar е настроена - естествено никъде не намерих информация. Прави впечатление, че максимумът на налягянето е ок. 2.7bar, независимо от температурата и обороти.
Да се има предвид, че налягането е измерено не на изхода на помпата , а на краят на маслената магистрала - в главата, където е позициониран фабричният датчик. Диапазон на сработване - 0.3 - 0.6bar.
Оказа се също, че под 1500rpm няма значение какво е налягането и дали го има изобщо - няма никаква индикация на таблото. Т.е. трябва оборотите да са над 1500, а налягането под 0.6bar за да светне лампата на таблото. Много хитро, нямам думи.

Та молбата ми е - споделете ако знаете референтни стойности конкретно за този двигател. Ако са наистина ниски, мисля да сменя маслената помпа за начало. За доста счупени двигатели, комън-рейли, чувам напоследък, от износена маслена помпа.