Налягане на масло 1.6tdi CAYC

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Tedko
Мнения: 114
Регистриран на: Чет 30 ное 2017 17:32
Автомобил: VW Jetta 6
Двигател: CAYC 2011

Налягане на масло 1.6tdi CAYC

Мнениеот Tedko » Нед 06 юни 2021 15:51


Привет,
направих няколко измервания на налягането на маслото. От любопитство.
Колата е на 200хил.км. по километраж. Не е ясно реални ли са.
Масло - Ravenol VMP 5W-30, сменено преди 2хил.км.
Температурата е на антифриза, реалната, не по табло.
Налягането е измерено с два различни манометъра, единият от които цифров, за достоверност. Стойностите по-долу са в bar. Няма измервания на обороти над 2500 защото на място това са макс. обороти.

При 90C :
780rpm - 0.67
1000rpm - 0.85
1500rpm - 1.36
2000rpm - 1.65
2500rpm - 2.11

При 60C:
780rpm - 1.08
1000rpm - 1.36
1500rpm - 2.02
2000rpm - 2.34
2500rpm - 2.50

При 20C(студен старт) :
780rpm - 2.07
1000rpm - 2.26
1500rpm - x
2000rpm - 2.47
2500rpm - 2.66

Честно казано ми се виждат леко ниски, но всъщност никъде не намерих референтни стойности за този двигател. Маслената помпа е саморегулираща се и ми интересно на колко bar е настроена - естествено никъде не намерих информация. Прави впечатление, че максимумът на налягянето е ок. 2.7bar, независимо от температурата и обороти.
IMG-7d61fbb03d860e92a68e1fd6ea7bf246-V.jpg
IMG-7d61fbb03d860e92a68e1fd6ea7bf246-V.jpg (73.64 KиБ) Видяна 3651 пъти

IMG-a13894c98ef1d14a88599bffa650b85d-V.jpg
IMG-a13894c98ef1d14a88599bffa650b85d-V.jpg (32.84 KиБ) Видяна 3651 пъти

IMG-1aad269d307b297bb39f72ace14495be-V.jpg
IMG-1aad269d307b297bb39f72ace14495be-V.jpg (36.24 KиБ) Видяна 3651 пъти


Да се има предвид, че налягането е измерено не на изхода на помпата , а на краят на маслената магистрала - в главата, където е позициониран фабричният датчик. Диапазон на сработване - 0.3 - 0.6bar.
Оказа се също, че под 1500rpm няма значение какво е налягането и дали го има изобщо - няма никаква индикация на таблото. Т.е. трябва оборотите да са над 1500, а налягането под 0.6bar за да светне лампата на таблото. Много хитро, нямам думи. :smile

Та молбата ми е - споделете ако знаете референтни стойности конкретно за този двигател. Ако са наистина ниски, мисля да сменя маслената помпа за начало. За доста счупени двигатели, комън-рейли, чувам напоследък, от износена маслена помпа.




Потребителски аватар
boichopavlov
Мнения: 209
Регистриран на: Чет 13 юли 2006 21:37
Автомобил: Touran
Двигател: BSX 2006
Местоположение: Плевен

Re: Налягане на масло 1.6tdi CAYC

Мнениеот boichopavlov » Пон 07 юни 2021 7:19


На празен ход - минимум 0,6 бара.
При 2000 мин-1 - минимум 1 бар.
Максиманото е 5 бара и не трябва да го превишава.
Всичките налягания са при работна температура.


Tedko
Мнения: 114
Регистриран на: Чет 30 ное 2017 17:32
Автомобил: VW Jetta 6
Двигател: CAYC 2011

Re: Налягане на масло 1.6tdi CAYC

Мнениеот Tedko » Пон 07 юни 2021 17:23


boichopavlov написа:На празен ход....

Благодаря!
Излиза, че е в нормите.

Но все пак каква може да е причината за значително по-ниското налягането от предходните дизелови двигатели на VW?
Каква "извънземна" технология използват, намаляваща нуждата от смазване? И това ли е причината, новите двигатели да са "еднодневки" в сравнение с например един AFN, който може да изкара и милион км.
Разбира се, всичко това уж в услуга на екологията, за сметка на живота на двигателя. По-нисък вискозитет масло, по-ниско налягане, по-малко енергия за задвижване на помпата => по-малък разход на гориво и съответно CO2.

А какво се случва с маслото като стигне пробег 10хил.км., а да не говорим 30хил.км. И колко регенерации се случват, разреждащи маслото с нафта за тези километри.
Отделно, моите измервания са на място, като 90C е да кажем най-високата температура на маслото. А при натоварване, когато маслото достига 110-120C. :rolleyes

Мисля, че това е последното 5W-30, което слагам на този двигател. Следващите ще са 5w-40 или 0W-40 C3 Low/Mid SAPS. Естествено на собствен риск, т.к. нямат 507.00.

Сега разбирам напълно аргументите на samo_pechka да слага 5W-40 на EA288. А също и препоръката на Кайзен за 5W-40 в темата за маслата.

Поздрави! :smile


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6265
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Налягане на масло 1.6tdi CAYC

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 07 юни 2021 18:16


Малко пресолваш манджата :) . Колата ти има ли някакъв проблем или сам си търсиш причина да я строшиш ? Какво разреждане на масло си забелязал след регенерации? Аз вече 35хил основно градски цикъл в София и регенерации на всеки 120-150 км мърдане на масло независимо нагоре или надолу не съм забелязал а следя често по навик щеката. Сменям масло на 10хил и градуси дори при поддържане на 140км/ч на темпомат по -високи от 110 градуса не съм виждал. Маслото е Total Long live 504/507 5w30.Моя съвет е да си караш колата , да си ползваш масло по спецификация и да не си създаваш сам главоболия. Пък вече, ако твърдо си го решил пиши после каква си я свършил.


Tedko
Мнения: 114
Регистриран на: Чет 30 ное 2017 17:32
Автомобил: VW Jetta 6
Двигател: CAYC 2011

Re: Налягане на масло 1.6tdi CAYC

Мнениеот Tedko » Пон 07 юни 2021 18:28


Ами така става, когато човек си няма работа и реши да измери едно налягане. Сам си създава проблеми.
:biggrin

Иначе, не на майтап, бях потресен когато видях наляганията при 90C. Направо бях решил да свалям картера и да сменям маслената помпа, а покрай нея да видя и биелните лагери. При новите "еко" дизелови двигатели те първо си заминават, биелните имам предвид.

И много "успокояващ" е също и фактът, че индикацията за ниско налягане на маслото е с условия: обороти> 1500 и налягане < 0.3-0.6bar. Т.е. ако някой разчита на лампата и зумерът - при сигнал двигателят+турбо са вече за кофата.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6265
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Налягане на масло 1.6tdi CAYC

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 07 юни 2021 18:45


Чувал съм за случаи , в които ремъка на маслената помпа пуска власинки, които затлачват цедката на маслената помпа.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Налягане на масло 1.6tdi CAYC

Мнениеот cecoa1 » Пон 07 юни 2021 18:53


Сигналите за налягането на маслото отдавна са по сложни схеми във Фолксваген.
Иначе щом е в норми, няма драма, лагерите са си сметнати.


Потребителски аватар
PzKpfW
Мнения: 239
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
Автомобил: Golf 6
Двигател: CAYC
Местоположение: София
Контакти:

Re: Налягане на масло 1.6tdi CAYC

Мнениеот PzKpfW » Вто 08 юни 2021 15:42


Спомням си как преди няколко години правих за пръв път ремонт на камионски двигател евро 6. След ремонта закачих компютъра да гледам налягане на маслото. По-старите двигатели на място на студено правиха 6 бара, а този правеше малко под 5. Когато загря вместо да е малко над 2 бара правеше 1.4. Всички колеги се събрахме и решихме, че имаме проблем. Но в един момент някой се сети, че имаме и други такива камиони и не е зле да направим сравнение. Оказа се, че новите двигатели просто така си работят. Маслото и при тях е 5W30, точно както и при нас. :smile


Tedko
Мнения: 114
Регистриран на: Чет 30 ное 2017 17:32
Автомобил: VW Jetta 6
Двигател: CAYC 2011

Re: Налягане на масло 1.6tdi CAYC

Мнениеот Tedko » Вто 08 юни 2021 20:07


PzKpfW написа: След ремонта закачих компютъра да гледам налягане на маслото......


Отдавна си мисля, както ти писа - колко добре би било, ако автопроизводителите монтираха линеен/пропорционален датчик за налягане, а не ключов - над или под определен праг. Не е необходимо дори стойността да се индикира на таблото, а по определен алгоритъм да се сравнява : температура на масло/антифриз -> обороти -> минимално налягане. За конкретният двигател и вискозитет, разбира се.. По този начин могат да се хванат проблеми още в зародиш. А също и да се оцени качеството на маслото и деградацията му с нарастване на пробега(вискозитет).

Обаче, не. Има какви ли не "екстри" и глезотии, но не и тази система. И причината, си мисля, не е в оскъпяването на производството. А в спокойствието и комфорта за производителя от неудобни въпроси. :smile


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Налягане на масло 1.6tdi CAYC

Мнениеот cecoa1 » Вто 08 юни 2021 21:02


Не е добра идея, и ако се позамислиш, вероятно ще се сетиш защо.


Потребителски аватар
nikidimow
Мнения: 58
Регистриран на: Вто 04 авг 2020 21:09
Автомобил: VW sharan
Двигател: BRT 2008г
Местоположение: Бургас

Re: Налягане на масло 1.6tdi CAYC

Мнениеот nikidimow » Вто 08 юни 2021 22:42


А добра идея ли е според вас да си монтирам манометър за маслото ,VW Шаран 2.0 TDI двигател BRT с проблемния шестограм ? Шестограма е сменен преди 10к км ,стария не беше превъртял и в сравнително добро състояние оригинален .Че много драми четох за този двигател .Ситуацията и сходна ,няма индикация за ниско налягане на маслото ,което също се следи само на по високи обороти .


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19706
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Налягане на масло 1.6tdi CAYC

Мнениеот radotom » Вто 08 юни 2021 23:14


nikidimow написа:А добра идея ли е според вас да си монтирам манометър за маслото.

Винаги е било добра идея според мен, противно на твърдението на cecoa1


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Налягане на масло 1.6tdi CAYC

Мнениеот cecoa1 » Вто 08 юни 2021 23:42


Никъде не съм твърдял, че е лоша идея да си монтира човек манометър, особено на мотори с шестограм на маслената помпа.
Горе ставаше въпрос производителите да монтират манометър, но не за да показват нещо на водача, а да ползват данните в някакъв евентуален алгоритъм, в който да участват и други данни, и в крайна сметка да се хванали някои проблеми "по-навреме". А не се сещам какъв ще е тоя работещ алгоритъм, като някои фактори няма как да ги хване - има различни масла, има промени от естествено износване. И затова се следи налягането в по-широки интервали, а не колата да пищи за глупости. Е, Фолксваген имат някакви по-странни логики за тия неща, и то още от доста по-простите им мотори от преди над 30 години. Ама горните мечти, как с точен контрол на налягането, щяло да се следи и качеството на маслото, са далеч от възможното.


Tedko
Мнения: 114
Регистриран на: Чет 30 ное 2017 17:32
Автомобил: VW Jetta 6
Двигател: CAYC 2011

Re: Налягане на масло 1.6tdi CAYC

Мнениеот Tedko » Сря 09 юни 2021 14:33


И затова се следи налягането в по-широки интервали, а не колата да пищи за глупости."

Колко по-широки? Над 0.3-0.5bar всичко е нормално, независимо от оборотите? На 2000rpm 0.5 bar - нормално, на 3000rpm 0.5bar - пак нормално и т.н.? Удобно широки интервали?

Не може да се разчита на датчик, с две устойчиви състояния, превключващ на 0.3-0.5-0.8 bar, и голям диапазон на обороти.

И никой не говори за точност два знака след запетаята. Достатъчно е да се следи най-ниското допустимо налягане за определените обороти и температура. Отделно вискозитета за конкретния двигател е определен от производителя, няма големи възможности за лавиране.

Ако "пищенето за глупости" е да се спаси двигателят, нека са глупости. Алгоритъмът е елементарен, но нямат полза от него производителите. Как иначе ще си рекламират long life интервалите, като след няколко такива, например на прословутия 1.5dci им заминават биелните лагери.

Прословутият шестограм на 2.0tdi - ако имаше такава система за следене на налягането, нито един двигател нямаше да има счупен.

Също и ето това нямаше да се случи. Снимката не е от интернет.
IMG_20210609_152232.jpg


Конкретно този двигател, износените биелни и основни лагери са му най-малкият проблем. Целият е за капитален ремонт + турбо. И защо - от ниско налягане на маслото, поради износена помпа и липса на адекватна сигнализация за проблем.На реални 250хил.км.
Примери много.


Потребителски аватар
PzKpfW
Мнения: 239
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
Автомобил: Golf 6
Двигател: CAYC
Местоположение: София
Контакти:

Re: Налягане на масло 1.6tdi CAYC

Мнениеот PzKpfW » Сря 09 юни 2021 15:44


Напълно подкрепям мнението на Tedko. Ще ви дам и пример: Участвах в два интересни случая с един и същи двигател на метанов автобус на градския транспорт:
Чисто нов автобус идва от завода в Полша и на моменти индикира проблем с налягането на маслото и мотора като предпазна мярка гасне :exclaim Германците казват свалете картера и огледайте, съответно сваляме картера и вътре виждаме забравена опаковъчна хартия :eek Освен това в завода са монтирали на три от цилиндрите маслоподаващи дюзи от дизелов двигател, които в нашия случай са отчупени от буталата и са в картера. Сменяме като предпазна мярка основни и биелни лагери, сглобяваме и го пускаме да кара.

След около две седмици автобуса се връща заради индикация за ниско налягане на маслото при загрял двигател. Този път мотора не гасне, но на шофьора му пищи зумер и затова идва. Сваляме пак картера, оглеждаме маслена помпа, разтоварващ клапан, смукател-всичко наред. Накрая сваляме по една черупка от основните и от биелните лагери. Старите още не ги бяхме изхвърлили и при сравнението се оказа, че новите черупки от единия вид (не помня вече кои) са с 0.05мм по-тънки от тези, които бяхме свалили. Понеже ги мерих с шублер, което е много трудно доказуемо началниците не вярваха, и почнаха да мислят как да ни накажат. Тогава колегата обърна черупките и каза: Не спорете, тук всичко си пише :icon_lol На автобуса в завода са престъргвали коляновия вал и са монтирали лагери 0.10, а ние бяхме поръчали стандартните!

И в двата случая системата за контрол на налягането на маслото спаси двигателя и автобуса е все още жив. Отделно знам и много други случаи, когато след проблеми с маслената помпа тази индикация е спасила не един дизелов двигател на камион.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 69 госта