От доста време не съм стартирал подробна тема във форума. Реших, че сдобиването с Голф Р си заслужава усилията.
Имайки предвид печалната история на автокъщите в България, а и факта, че Volkswagen, купуването и продаването им са ми страст, реших да се занимавам от време на време с внос на проверени интересни автомобили, представители на любимата марка. Интересен факт е, че първата кола дойде на рождения ми ден през 2020 година и естествено беше ... Голф. Ето го натоварен на тогавашният ми автомобил - Touareg R-line 3.0 TDI:
Автомобилите, които внасям регистрирам с временни номера поне за един месец и ги карам, за да видя всичко наред ли е с тях. И естествено, тези, които карах мааалко по-дълго не можех да ги оставя съвсем стокови Имах едни джанти, които бях купил и реших да видя как ще застанат:
Може би тази гледка ме провокира, не знам, може би и самият факт, че едва ли има истински фен на Volkswagen, който да няма желание за Golf R, започнах да поглеждам от време на време такива автомобили. Не само че намерих, ами харесах цели два (единият по поръчка на приятел). Ето ги мръсни, точно свалени от автовоза (заедно с един електрически за цвят):
Така се оказа, че съм най-големия вносител на Golf R Variant в България.
Малко по-надолу, ще разкажа за различните неща, които направих с времето по автомобила, тъй като реших, независимо от това, че беше внесен за продажба, да направя нещо интересно с него. Ето го тук на една фотосесия, която му организирах за рекламата на новия ми сайт vwcars.bg (след продажбата на бялото комби Cadiz джантите си дойдоха на мястото на Р-а):
Следва продължение ...
Golf 7.5 R Matt Krypton Green
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Golf 7.5 R спирачен ъпгрейд
Направих един сравнително лесен като монтаж (но не евтин) ъпгрейд на спирачките.
Китът го купих готов и включва:
1 комплект Audi Rsq3 предни 6-бутални Akebono апарати, ОЕМ кодове:8W0615105DK,8W0615106DK
2 бр. Oem Audi Rsq3 F3 спирачни дискове 374x36mm, ОЕМ код:4M0615301BJ
1 комплект адаптери от KillerBrakes
1 комплект предни накладки HB865B.620 Hawk Performance HPS 5.0, ОЕМ кодове:8W0698151AN,4M0615121AB
4 бр. пинове и ламаринки за накладките, ОЕМ код:4M0615269B
1 комплект предни армирани спирачни маркучи Hel metallic Brake Lines
За да ги събера избрах джанти 20х8,5J ET42 - предни от Lamborghini Huracan, които пасват идеално без фланци. Избрах тези джанти, защото тежат само 9,6 кг. Сега отпред джантата е на едно ниво с калника, за сега не съм установил да опира при завой. Избрал съм гума (235/30 20), която запазва обиколката и диаметъра спрямо оригиналните гуми (235/35 19). Апаратите могат да се съберат и в 19, а дори може би и в 18 джанта (за последното не е сигурно, ако намеря подходяща, ще пробвам), но трябва да има правилната широчина и ЕТ. Фланците също са опция, но например опитах оригиналната джанта Pretoria, която е 19х8J ET 50 с 15 мм фланец и не е достатъчно, трябват още един-два мм. Само че в този вариант излиза повече от това, което на мен ми харесва от калника, а и не знам колко ще е сигурно.
За задните спирачки промяната е само в размера на диска и спирачните маркучи.
Отново от същото място купих готов кит. Понеже нямаха дупчени, а само нарязани дискове, които не ми харесваше как ще стоят в комбинация с надупчените предни, дисковете поръчах отделно Германия.
2 бр. задни OEM Audi дискове 356x22mm, Oem Audi кодове:4H0615601L 4G8615601
1 комплект задни накладки DBA Xtreme Performance DB15006XP
1 компрект адаптери с болтове, с помощта на които стоковите апарати се изнасят за да паснат на 356mm диск
2 бр. метални центриращи рингове за S6/S7/Rs7 дискове
1 комплект задни армирани спирачни маркучи Hel metallic Brake Lines
Сега идва и въпросът с теглото - в сравнение с оригиналните, новите спирачки са с около 1,5 кг. по-тежки. Джанта с гума също е с около 400 грама по-тежка, което води до около 2 кг. повече на всяко предно колело. Отзад не съм си правил труда да тегля и смятам относно спирачките, но със сигурност има разлика, макар и не голяма.
Като резултат се получи това:
Педалът на спирачките към момента ми се струва малко по-мек, но според мен има какво да се желае още от към обезвъздушаване, че в гаража успях да го направя само по старомодния начин. Предстои обезвъздушаване под налягане с адаптер и евентуално процедурата с Ваг-Ком и предполагам, че педалът ще се втвърди. Тъй като все още съм ги карал само 20-на км, тепърва ще мога да споделя впечатление от поведение след сработването на накладки и дискове.
Китът го купих готов и включва:
1 комплект Audi Rsq3 предни 6-бутални Akebono апарати, ОЕМ кодове:8W0615105DK,8W0615106DK
2 бр. Oem Audi Rsq3 F3 спирачни дискове 374x36mm, ОЕМ код:4M0615301BJ
1 комплект адаптери от KillerBrakes
1 комплект предни накладки HB865B.620 Hawk Performance HPS 5.0, ОЕМ кодове:8W0698151AN,4M0615121AB
4 бр. пинове и ламаринки за накладките, ОЕМ код:4M0615269B
1 комплект предни армирани спирачни маркучи Hel metallic Brake Lines
За да ги събера избрах джанти 20х8,5J ET42 - предни от Lamborghini Huracan, които пасват идеално без фланци. Избрах тези джанти, защото тежат само 9,6 кг. Сега отпред джантата е на едно ниво с калника, за сега не съм установил да опира при завой. Избрал съм гума (235/30 20), която запазва обиколката и диаметъра спрямо оригиналните гуми (235/35 19). Апаратите могат да се съберат и в 19, а дори може би и в 18 джанта (за последното не е сигурно, ако намеря подходяща, ще пробвам), но трябва да има правилната широчина и ЕТ. Фланците също са опция, но например опитах оригиналната джанта Pretoria, която е 19х8J ET 50 с 15 мм фланец и не е достатъчно, трябват още един-два мм. Само че в този вариант излиза повече от това, което на мен ми харесва от калника, а и не знам колко ще е сигурно.
За задните спирачки промяната е само в размера на диска и спирачните маркучи.
Отново от същото място купих готов кит. Понеже нямаха дупчени, а само нарязани дискове, които не ми харесваше как ще стоят в комбинация с надупчените предни, дисковете поръчах отделно Германия.
2 бр. задни OEM Audi дискове 356x22mm, Oem Audi кодове:4H0615601L 4G8615601
1 комплект задни накладки DBA Xtreme Performance DB15006XP
1 компрект адаптери с болтове, с помощта на които стоковите апарати се изнасят за да паснат на 356mm диск
2 бр. метални центриращи рингове за S6/S7/Rs7 дискове
1 комплект задни армирани спирачни маркучи Hel metallic Brake Lines
Сега идва и въпросът с теглото - в сравнение с оригиналните, новите спирачки са с около 1,5 кг. по-тежки. Джанта с гума също е с около 400 грама по-тежка, което води до около 2 кг. повече на всяко предно колело. Отзад не съм си правил труда да тегля и смятам относно спирачките, но със сигурност има разлика, макар и не голяма.
Като резултат се получи това:
Педалът на спирачките към момента ми се струва малко по-мек, но според мен има какво да се желае още от към обезвъздушаване, че в гаража успях да го направя само по старомодния начин. Предстои обезвъздушаване под налягане с адаптер и евентуално процедурата с Ваг-Ком и предполагам, че педалът ще се втвърди. Тъй като все още съм ги карал само 20-на км, тепърва ще мога да споделя впечатление от поведение след сработването на накладки и дискове.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 7.5 R спирачен ъпгрейд
След допълнително обезвъздушаване и вече 800 км по-късно, мога да кажа, че усещането за спирачките е
Все още не съм използвал пълният им потенциал - не съм правил екстремни спирания. Реално е достатъчно да сложа просто крака на спирачния педал и спирането е налице. Първото захапване е на практика мигновенно, а дозирането е прецизно. След още 200 км напасване ще опитам да измеря минимален спирачен път и ще пиша допълнително.
Едно уточнение - спирачната течност е Motul RBF660. Попрочетох за характеристиките на най-предпочитаните и резултатът като показатели на този продукт ми допадна най-много. Зазпазва доста висока температура на кипене като нова - 325 градуса. След продължителна употреба и абсорбиране на влага и отлагания спада значително - 204 градуса, поради което мисля да се сменя най-много на година.
Все още не съм използвал пълният им потенциал - не съм правил екстремни спирания. Реално е достатъчно да сложа просто крака на спирачния педал и спирането е налице. Първото захапване е на практика мигновенно, а дозирането е прецизно. След още 200 км напасване ще опитам да измеря минимален спирачен път и ще пиша допълнително.
Едно уточнение - спирачната течност е Motul RBF660. Попрочетох за характеристиките на най-предпочитаните и резултатът като показатели на този продукт ми допадна най-много. Зазпазва доста висока температура на кипене като нова - 325 градуса. След продължителна употреба и абсорбиране на влага и отлагания спада значително - 204 градуса, поради което мисля да се сменя най-много на година.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 7.5 R
От доста време обмислях да облепя автомобила с някакво фолио. Първоначалната ми идея беше за нещо такова:
Точно с тази идея се свързах с [url=bulaki]https://forum.vwclub.bg/memberlist.php?mode=viewprofile&u=107423[/url] от [url=Bulfolio]https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=13&t=126360[/url], които за мен са едни от най-добрите специалисти в тази област. След като ми показа няколко варианта на цветове, изборът ми се промени. Дадоха ми и няколко ценни съвета за някои детайли. След около една седмица на тяхната професионална намеса, резултатът надмина очакванията ми:
Работата, която свършиха включва: Цялостно външно облепяне в цвят Matt Krypton Green от PWF – Platinum Wrapping Film от Bulfolio. Релсите на тавана, страничните огледала, хромираната лайсна в предната решетка и задната емблема облепени в черен гланц. Хромираната част на „R“ емблемите е в жълт гланц. Джантите и спирачните апарати са с керамично покритие XPEL Fusion Plus Wheel & Caliper. Предните стъкла (врати и челното стъкло) са с поставено слънцезащитно фолио Bruxsafol Ultra Nero IR75. Бялата част на стоповете са със защитно фолио XPEL Slate Smoke 50, а дистроника с XPEL Slate Smoke 35. Защита на фаровете със Solar Gard Clearshield Pro Hydro.
За да допълня жълтите елементи, реших да сложа и жълти предни колани във Вилнер:
Това автоматично определи стила на рекламните аксесоари, които бях решил да направя във връзка с премиерата на колата на събора на Лясковец:
Следва продължение ...
Точно с тази идея се свързах с [url=bulaki]https://forum.vwclub.bg/memberlist.php?mode=viewprofile&u=107423[/url] от [url=Bulfolio]https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=13&t=126360[/url], които за мен са едни от най-добрите специалисти в тази област. След като ми показа няколко варианта на цветове, изборът ми се промени. Дадоха ми и няколко ценни съвета за някои детайли. След около една седмица на тяхната професионална намеса, резултатът надмина очакванията ми:
Работата, която свършиха включва: Цялостно външно облепяне в цвят Matt Krypton Green от PWF – Platinum Wrapping Film от Bulfolio. Релсите на тавана, страничните огледала, хромираната лайсна в предната решетка и задната емблема облепени в черен гланц. Хромираната част на „R“ емблемите е в жълт гланц. Джантите и спирачните апарати са с керамично покритие XPEL Fusion Plus Wheel & Caliper. Предните стъкла (врати и челното стъкло) са с поставено слънцезащитно фолио Bruxsafol Ultra Nero IR75. Бялата част на стоповете са със защитно фолио XPEL Slate Smoke 50, а дистроника с XPEL Slate Smoke 35. Защита на фаровете със Solar Gard Clearshield Pro Hydro.
За да допълня жълтите елементи, реших да сложа и жълти предни колани във Вилнер:
Това автоматично определи стила на рекламните аксесоари, които бях решил да направя във връзка с премиерата на колата на събора на Лясковец:
Следва продължение ...
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 7.5 R спирачен ъпгрейд
Вече бяхме направили онова, с което започва всеки сериозен тунингист - спирачките. И тъй като наближаваше традиционният Volkswagen събор на писта Калояново, дойде време да позасилим малко Golf-а. За целта се доверих на дългогодишния партньор на клуба Д-Брос Аутомотив и REVO. Автомобилът получи Stage 1 - 370 к.с и 500 Нм. Доста приятно се получи - автомобилът стана доста пъргав, изчезна ограничителя на скоростта, при първо стартиране вече Start-Stop е деактивиран. Ето малко снимки от Калояново:
И малко резултати: 0-100: 4,39 сек., 1/4 mile: 12,39 (на снимката е първият рън, който е малко по-бавен)
След Калояново дойде време за летни почивки, а края на лятото завърши на Узана:
Ето и няколко случайни и не толкова случайни снимки:
И малко резултати: 0-100: 4,39 сек., 1/4 mile: 12,39 (на снимката е първият рън, който е малко по-бавен)
След Калояново дойде време за летни почивки, а края на лятото завърши на Узана:
Ето и няколко случайни и не толкова случайни снимки:
- JoroKN
- Мнения: 1498
- Регистриран на: Чет 16 авг 2007 21:12
- Автомобил: Vw Golf MK6
- Двигател: CBAB - 2010
- Местоположение: Кюстендил
Re: Golf 7.5 R спирачен ъпгрейд
Да вметна и че спирачния кит събира 18 цола 8J Ет-35 Ultraleggera
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 7.5 R Matt Krypton Green
След дълги чудения и колебания избрах в последния момент за зимни джанти от Ауди А6 битурбо - 19х8,5 ЕТ45, комбинирани с Dunlop WinterSport 3D 235 35 19. Събраха идеално спирачките, паснаха точно на калника.
Летен вариант:
Зимен вариант:
Ето и малко снимки от края на миналата година от зимни разходки:
След Петрохан на Бързия:
След Чепеларе - Асеновград:
Останах много приятно изненадан от поведението на Dunlop-а в зимни условия: при -12 градуса беше като залепен по завоите.
Следва продължение ...
Летен вариант:
Зимен вариант:
Ето и малко снимки от края на миналата година от зимни разходки:
След Петрохан на Бързия:
След Чепеларе - Асеновград:
Останах много приятно изненадан от поведението на Dunlop-а в зимни условия: при -12 градуса беше като залепен по завоите.
Следва продължение ...
- dakodakof
- Мнения: 67
- Регистриран на: Вто 15 мар 2011 19:01
- Автомобил: Golf 3 GTI 20 Jahre
- Двигател: AFN
Re: Golf 7.5 R Matt Krypton Green
Изглежда много добре адмираций за постигнатото ! Рядко съвременна кола може да бъде съчетана в правилна концепция спрямо цвят и стил.. Браво!
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 7.5 R Matt Krypton Green
Дръжките на вратите и те ли са с фолио? Колко издържливо е във времето - да не вземе да се разлепя по разни ъгли. Иначе цветът е приятен. На отворени врати дали се вижда старият цвят?
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 7.5 R Matt Krypton Green
Да, и дръжките са с фолио. За сега се държат добре.
Ето малко снимки от днес - подготовка за ФВ Клуб Фест.
Ето малко снимки от днес - подготовка за ФВ Клуб Фест.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 7.5 R Matt Krypton Green
От доста време исках да направя няколко неща по автомобила и участието му на Volkswagen Club Fest V.12 беше добър повод те да се случат.
1. Мислех да направя нещо по окачването, така че автомобилът да стане мааалко по-нисък и евентуално още по-стабилен. След известни размишления реших да заложа на регулируеми пружини KW:
На снимките по-долу пружините са навити до край, т.е. 20 мм надолу отпред и 25 мм надолу отзад. След като мина феста днес задните ги вдигнах обратно с 15 мм, за да няма проблеми при натоварване на автомобила (което често му се случва, все пак е комби )
2. Визията с кутия за багаж на покрива винаги ми се е струвала интересна, затова реших да се оборудвам с греди WingBar и кутия Dynamic 800 на Thule;
3. Тъй като черните джанти винаги малеят, а наличието на макар и минимален стреч водеше до щети от камъчето по ръба на джантата, реших да монтирам предпазители за ръба на джантата Aloygator. Резултатите от тези три интервенции може да се видят на снимките:
1. Мислех да направя нещо по окачването, така че автомобилът да стане мааалко по-нисък и евентуално още по-стабилен. След известни размишления реших да заложа на регулируеми пружини KW:
На снимките по-долу пружините са навити до край, т.е. 20 мм надолу отпред и 25 мм надолу отзад. След като мина феста днес задните ги вдигнах обратно с 15 мм, за да няма проблеми при натоварване на автомобила (което често му се случва, все пак е комби )
2. Визията с кутия за багаж на покрива винаги ми се е струвала интересна, затова реших да се оборудвам с греди WingBar и кутия Dynamic 800 на Thule;
3. Тъй като черните джанти винаги малеят, а наличието на макар и минимален стреч водеше до щети от камъчето по ръба на джантата, реших да монтирам предпазители за ръба на джантата Aloygator. Резултатите от тези три интервенции може да се видят на снимките:
Re: Golf 7.5 R Matt Krypton Green
Снадката на Aloygatora е доста груба, слагах преди време и ми беше трън в очите. Ако бяха направили конкретни диаметри без снадка щеше да е супер.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 7.5 R Matt Krypton Green
Всичко е въпрос на вкус. На мен дори ми харесва.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 7.5 R Matt Krypton Green
Нищо специално не се случвало с колата, само си се возя. За около 6 месеца минах към 12 000 км.
Ходих на събора на клуба на Лясковец:
Ходих до Жеравна:
Купих лети джанти 19х8 ЕТ39 за летен сетъп и за писта:
Станах шампион на технична писта на Калояново това лято:
карах една абитурентка на бала й, ходих на море на Тасос:
ходих на Узана:
Естествено ходих на автомивки:
и последно на ВАГ фест 2 в Белград:
Ходих на събора на клуба на Лясковец:
Ходих до Жеравна:
Купих лети джанти 19х8 ЕТ39 за летен сетъп и за писта:
Станах шампион на технична писта на Калояново това лято:
карах една абитурентка на бала й, ходих на море на Тасос:
ходих на Узана:
Естествено ходих на автомивки:
и последно на ВАГ фест 2 в Белград:
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11922
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Golf 7.5 R Matt Krypton Green
Гледам колата, всичко е точно, но още от самото начало ми вади очите наличието на жълти спирачни апарати отпред и невидими задни спирачни апарати
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта