
От юли 2021: Колите в София с екостикер
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Ти утре може за почнеш да крадеш и да е....ш когото искаш и където искаш ...пак ли ще ти се ограничават правата като те закопчеят...като искаш никой да не ти се меси ...торбата на гърба и там където няма хора и на никой няма да пречиш...аман от тълкувачи на законите правилата и нормите в обществото от хора с права ...и аз имам права и едно то тях е твоята бангия да не ми пречи...без ДПФ ми пречи...като можеш да си купиш Б8 купувай си ..като не можеш или не искаш си купи Дачия...като ептен не щеш ходи пеша само не ни навирай в муцуните твоите си скапани права...и да ни говориш за комунизъм за който вероятно само си чувал само от майка си и баща си...
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20284
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Когато доскоро карах Passat B5.5 и ми се прецака EGR-а, не го изолирах, а отидох и купих нов. Когато започна да изпушва, свалих главата, ревизирах я, ревизирах турбината, дюзите, смених вала, ангренажа и колата отново стана в топ форма. Същото беше и с Audi A3, което карах преди това. Колата отговаряше на спецификациите на производителя. Не казвам, че всеки трябва да кара нова кола. И аз не карам нова кола. Колите, които се движат по улиците трябва да отговарят на спецификациите на производителя. Това е и който не може дори това да постигне при един доста стар автомобил, просто не е за този автомобил или изобщо не е за автомобил.
А относно децата - човек преди да прави 2 деца трябва да може поне да смята и да си направи план дали ще има финансовата възможност да ги отгледа и да покрие нуждите им, без да краде, мами и лъже. Щото другото е като да влезеш в ресторанта с 4 лв в джоба и после да се чудиш кой да ти плати сметката щото нали е демокрация и ти имаш право да ядеш в ресторант... Първо ще поработиш адекватно, после ще вземеш адекватна заплата за претенциите си, ще си платиш сметките и като видиш, че ти остават пари и са ти в джоба, тогава ще отидеш и на ресторант. Обратното е типично за манталитета на ония в гетата.
А относно децата - човек преди да прави 2 деца трябва да може поне да смята и да си направи план дали ще има финансовата възможност да ги отгледа и да покрие нуждите им, без да краде, мами и лъже. Щото другото е като да влезеш в ресторанта с 4 лв в джоба и после да се чудиш кой да ти плати сметката щото нали е демокрация и ти имаш право да ядеш в ресторант... Първо ще поработиш адекватно, после ще вземеш адекватна заплата за претенциите си, ще си платиш сметките и като видиш, че ти остават пари и са ти в джоба, тогава ще отидеш и на ресторант. Обратното е типично за манталитета на ония в гетата.
Има един разказ на Йордан Йовков, който завършва така:Snuupy написа:не им е приоритет да си купят лъскав кенеф
- Боже, колко мъка има по тоя свят, боже!
И пак се загледа подир каруцата.
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Общо взето конкретно за София, въздуха е доста зле от известно време и за жалост изпускателните системи на колите, не са основният проблем за това.
Прилагам линк към проучване на UNECE https://unece.org/DAM/trans/doc/2014/it ... hausts.pdf и може да обърнете внимание на страница 16 където ясно се вижда, че транспорта като сектор влиза с 16% при замърсяването с PM2.5.
Прилагам линк към проучване на UNECE https://unece.org/DAM/trans/doc/2014/it ... hausts.pdf и може да обърнете внимание на страница 16 където ясно се вижда, че транспорта като сектор влиза с 16% при замърсяването с PM2.5.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
отнякъде трябва да се започне ....аз когато карам зад някое кандило на което цялата му задница е опушена ме тормози не праха по улиците а пушилката от него....и това ....да ама това не е важно, не е само това или ми то всички са така не е нито причина нито оправдание за наши действия или бездействия...
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Хубаво, съгласен съм с много от нещата, но и законодателят е направил калпаво тоя закон. Това също подкопава доверието в него.
Малък пример. Още утре мога да си купя возило, дизел, помпа-дюза, без DPF от завода(т.е. така си е заводския му вид), което е с дата на първа регистрация след 01.09.2009г. Мотора си е Евро 4, но ако това не го пише в талона на колата(съвсем възможно), тогава съвсем законно мога да се класирам в най-горния екологичен клас 4 (за нормални коли с ДВГ, че за хибриди и електрички има още една по-висока категория), заедно с чисто нови автомобили.
Тоя същия дизел с Евро 4, се прави от 2003г без съществени разлики, и ако колата в примера е произведена преди 2007г, и пак липсва че е Евро 4 в талона, то тя попада два класа по-надолу(в предпоследния, клас 2) от същата кола произведена след 01.09.2009г. Това дори и двете коли да покриват нормата за високия клас. Ако пък пише Евро 4 в талона, то тя попада в клас 3.
И какво излиза, в един случай липсата на информация в талона коя еврокатегория е, се явява предимство, а в другия случай е негатив за собственика. А те колите еднакви, та не може да се каже, че едната замърсява повече от другата, когато са поддържани в заводски вид.
Ето тая липса на логика, точност и яснота, на някои места в закона, уронва авторитета му и вярата на хората в него.
Сигурен съм, че подобни примери могат да се дадат и с бензинови автомобили, като там граничните дати между категориите са различни от при дизела. Дали кола с един и същи мотор, произведена преди 01.09.2009г замърсява различно от такава произведена няколко дни по-късно след тази дата, ако и двете са изправни и в заводски вид?!
Малък пример. Още утре мога да си купя возило, дизел, помпа-дюза, без DPF от завода(т.е. така си е заводския му вид), което е с дата на първа регистрация след 01.09.2009г. Мотора си е Евро 4, но ако това не го пише в талона на колата(съвсем възможно), тогава съвсем законно мога да се класирам в най-горния екологичен клас 4 (за нормални коли с ДВГ, че за хибриди и електрички има още една по-висока категория), заедно с чисто нови автомобили.
Тоя същия дизел с Евро 4, се прави от 2003г без съществени разлики, и ако колата в примера е произведена преди 2007г, и пак липсва че е Евро 4 в талона, то тя попада два класа по-надолу(в предпоследния, клас 2) от същата кола произведена след 01.09.2009г. Това дори и двете коли да покриват нормата за високия клас. Ако пък пише Евро 4 в талона, то тя попада в клас 3.
И какво излиза, в един случай липсата на информация в талона коя еврокатегория е, се явява предимство, а в другия случай е негатив за собственика. А те колите еднакви, та не може да се каже, че едната замърсява повече от другата, когато са поддържани в заводски вид.
Ето тая липса на логика, точност и яснота, на някои места в закона, уронва авторитета му и вярата на хората в него.
Сигурен съм, че подобни примери могат да се дадат и с бензинови автомобили, като там граничните дати между категориите са различни от при дизела. Дали кола с един и същи мотор, произведена преди 01.09.2009г замърсява различно от такава произведена няколко дни по-късно след тази дата, ако и двете са изправни и в заводски вид?!
Последна промяна от cecoa1 на Сря 07 юли 2021 16:40, променено общо 1 път.
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Само да вметна, че може да се извади документ от всеки производител за вида категория при производството на автомобил, след което с него се ходи в общината и/или КАТ и проблема е решен и няма опция в която да си ощетен. Лелята на касата, не е нужно да има изкаран курс за енциклопедия за автомобили и да знае кое кога какво е. Пресен пример, в Русе за Хонда Акорд данъка е свален и коригиран голям талон, защото по някаква причина не е била включена и съответно си минава за най-ниско Е2. Колата е Е4, след изкарване на документ от Бултрако по VIN, всичко е наред.
Т.е. каквото е излязло и предвидено от производителя за конкретния автомобил, това може да се коригира и впише и всичко да е наред.
Т.е. каквото е излязло и предвидено от производителя за конкретния автомобил, това може да се коригира и впише и всичко да е наред.
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
"Лелята на касата" представлява държавата. А държавата е длъжна да направи закона свестен. Ако и за това да е нужно информацията за тия "подробности" да е налична автоматично при "лелята на касата".
Не е въпроса, че може да ходиш да се разправяш да ти го напишат с триста зора. А е въпроса, че един път имаш стимул да го направиш, а друг път имаш стимул да дадеш рушвет дори(На "лелята" примерно), за да липсва тази информация. След като е важна, би трябвало да е задължително да я има.
ПП: Последно преди по-малко от месец, мой приятел регистрира кола, произведена е 2002г но мотора е EU4. В талона такава информация липсва. И това е VAG, а не някое возило, което го има само някъде в "Тъмна Индия".
Не е въпроса, че може да ходиш да се разправяш да ти го напишат с триста зора. А е въпроса, че един път имаш стимул да го направиш, а друг път имаш стимул да дадеш рушвет дори(На "лелята" примерно), за да липсва тази информация. След като е важна, би трябвало да е задължително да я има.
ПП: Последно преди по-малко от месец, мой приятел регистрира кола, произведена е 2002г но мотора е EU4. В талона такава информация липсва. И това е VAG, а не някое возило, което го има само някъде в "Тъмна Индия".
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Колата може да ти е евро 6, ама да чади като ЗИЛ 131.
Ето и нещо от една ФБ група:
"Като работещ в ГТП ще ви дам няколко съвета и насоки, тъй като, както всичко в тази държава - всяко нещо е наопаки с главата.
Като за начало от понеделник 12.07.2021 година, цените на годишните технически прегледи се вдигат. Всеки пункт сам определя с колко!
От другия понеделник влизат в сила новите стикери, в които освен лепенка за стъклото ще е оказана и еко норма за автомобила. Подчертавам ЕКО норма, а не евро категория!
В цяла Европа се определя евро категорията, но ние нали сме по "умни" - тук ще се определя и ЕКО норма.
Стикера ще съдържа чип, ще се лепи под огледалото или около него.
ЕКО категорията ще се определя от уредите в пунктовете за технически преглед.
От понеделник прегледите ще процедират по различен до сега начин. Оборудвани ще бъдат с устройства, чрез които ще трябва да се заснема километража на автомобила, рамата/вин номера на автомобила и регистрационния номер на автомобила.
На въпроси от рода на - на мен километража не ми работи или вин номера не се чете, няма евро-табела.. и всякакви подобни - автомобила няма да се допуска до технически преглед!
Автомобили без катализатор първоначално няма да се допускат в центъра на София, в обособени зони. След това няма да се допускат въобще в големите градове. Последната стъпка е автомобили без катализатори, с премахнат дпф или затапен егр - въобще да не се допускат до технически преглед.
Като цяло автомобили, които не влязат в нормите определени от производителя - просто няма да се допускат."
Ето и нещо от една ФБ група:
"Като работещ в ГТП ще ви дам няколко съвета и насоки, тъй като, както всичко в тази държава - всяко нещо е наопаки с главата.
Като за начало от понеделник 12.07.2021 година, цените на годишните технически прегледи се вдигат. Всеки пункт сам определя с колко!
От другия понеделник влизат в сила новите стикери, в които освен лепенка за стъклото ще е оказана и еко норма за автомобила. Подчертавам ЕКО норма, а не евро категория!
В цяла Европа се определя евро категорията, но ние нали сме по "умни" - тук ще се определя и ЕКО норма.
Стикера ще съдържа чип, ще се лепи под огледалото или около него.
ЕКО категорията ще се определя от уредите в пунктовете за технически преглед.
От понеделник прегледите ще процедират по различен до сега начин. Оборудвани ще бъдат с устройства, чрез които ще трябва да се заснема километража на автомобила, рамата/вин номера на автомобила и регистрационния номер на автомобила.
На въпроси от рода на - на мен километража не ми работи или вин номера не се чете, няма евро-табела.. и всякакви подобни - автомобила няма да се допуска до технически преглед!
Автомобили без катализатор първоначално няма да се допускат в центъра на София, в обособени зони. След това няма да се допускат въобще в големите градове. Последната стъпка е автомобили без катализатори, с премахнат дпф или затапен егр - въобще да не се допускат до технически преглед.
Като цяло автомобили, които не влязат в нормите определени от производителя - просто няма да се допускат."
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Супер, най-накрая ...а дано ама надали....
- vanesto
- Мнения: 6346
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Пропускате една съществена подробност, а тя е, че живеещите в съответните зони ще са изключение от правилото и ще се допускат. Нали се сещате, че сега, както стана навремето с градините, всички ще си сменят адресната регистрация в центъра и всичко това е бля бля. И няма как да е иначе, понеже такова ограничение би паднало веднага в съда. Поредното пълнене на чекмеджета, чрез екостикерите. Не забравяйте, че идва ново правителство и не се знае какво ще се случи с този закон. Давам му живат най-много до края на годината.
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
А всичко би се оправило много бързо чрез ГТП и контрол върху пунктовете . Ама "ората нЕмат пари" и "ще стане революцеЕ" .....и т.н.
А в една Румъния ( често давана за пример ) данък , застраховка , за голф 4 , 150 коня дизел надхвърля 1500 евро на година , специално за Букурещ !
А в една Румъния ( често давана за пример ) данък , застраховка , за голф 4 , 150 коня дизел надхвърля 1500 евро на година , специално за Букурещ !
- beuchat
- Мнения: 1940
- Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
- Автомобил: 1990 Golf 2
- Двигател: 1.6 EZ
- Местоположение: Ямбол
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Интересно какво правим с колите,които излизат от завода без катализатор(моя примерно е такава)?
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Как не се сетих че всички с таралясници имат по един апартамент в центъра.
- vanesto
- Мнения: 6346
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Не всички имат, но всеки има "свой човек", който има. Трябва ли да ги пишем тук тия неща, как стават?
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
От около 10+ години смяната на постоянен адрес изобщо не е толкова лесна, както беше преди. Така че това с "мой човек" ще е повече изключение, отколкото някаква практика.
Ако се върна на мнението на анонимния работещ в ГТП пункт, за мен недопускането на нередовни коли в ГТП пунктовете трябва да е първото нещо, което да се направи, а не последно както той го вижда. И изобщо цялата схема с екологична категория и екологичната норма е направена нарочно (политически), за да не се окажат половината коли в София спрени от движение. За това го има целия момент с избора, дали да си сменя ДПФа, или да си плащам "глобата", за който си писахме по-горе. Изначало нещата са криви и недомислени. Отговорността тук не е на този, който прави избора, а на този, който го е предоставил.
Ако се върна на мнението на анонимния работещ в ГТП пункт, за мен недопускането на нередовни коли в ГТП пунктовете трябва да е първото нещо, което да се направи, а не последно както той го вижда. И изобщо цялата схема с екологична категория и екологичната норма е направена нарочно (политически), за да не се окажат половината коли в София спрени от движение. За това го има целия момент с избора, дали да си сменя ДПФа, или да си плащам "глобата", за който си писахме по-горе. Изначало нещата са криви и недомислени. Отговорността тук не е на този, който прави избора, а на този, който го е предоставил.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта