:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

От юли 2021: Колите в София с екостикер

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот silent » Сря 07 юли 2021 7:54


Ти утре може за почнеш да крадеш и да е....ш когото искаш и където искаш ...пак ли ще ти се ограничават правата като те закопчеят...като искаш никой да не ти се меси ...торбата на гърба и там където няма хора и на никой няма да пречиш...аман от тълкувачи на законите правилата и нормите в обществото от хора с права ...и аз имам права и едно то тях е твоята бангия да не ми пречи...без ДПФ ми пречи...като можеш да си купиш Б8 купувай си ..като не можеш или не искаш си купи Дачия...като ептен не щеш ходи пеша само не ни навирай в муцуните твоите си скапани права...и да ни говориш за комунизъм за който вероятно само си чувал само от майка си и баща си...




Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20284
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот Vlad777 » Сря 07 юли 2021 8:49


Когато доскоро карах Passat B5.5 и ми се прецака EGR-а, не го изолирах, а отидох и купих нов. Когато започна да изпушва, свалих главата, ревизирах я, ревизирах турбината, дюзите, смених вала, ангренажа и колата отново стана в топ форма. Същото беше и с Audi A3, което карах преди това. Колата отговаряше на спецификациите на производителя. Не казвам, че всеки трябва да кара нова кола. И аз не карам нова кола. Колите, които се движат по улиците трябва да отговарят на спецификациите на производителя. Това е и който не може дори това да постигне при един доста стар автомобил, просто не е за този автомобил или изобщо не е за автомобил.

А относно децата - човек преди да прави 2 деца трябва да може поне да смята и да си направи план дали ще има финансовата възможност да ги отгледа и да покрие нуждите им, без да краде, мами и лъже. Щото другото е като да влезеш в ресторанта с 4 лв в джоба и после да се чудиш кой да ти плати сметката щото нали е демокрация и ти имаш право да ядеш в ресторант... Първо ще поработиш адекватно, после ще вземеш адекватна заплата за претенциите си, ще си платиш сметките и като видиш, че ти остават пари и са ти в джоба, тогава ще отидеш и на ресторант. Обратното е типично за манталитета на ония в гетата.
Snuupy написа:не им е приоритет да си купят лъскав кенеф
Има един разказ на Йордан Йовков, който завършва така:
- Боже, колко мъка има по тоя свят, боже!
И пак се загледа подир каруцата.


thanis
Мнения: 1873
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот thanis » Сря 07 юли 2021 8:54


Общо взето конкретно за София, въздуха е доста зле от известно време и за жалост изпускателните системи на колите, не са основният проблем за това.

Прилагам линк към проучване на UNECE https://unece.org/DAM/trans/doc/2014/it ... hausts.pdf и може да обърнете внимание на страница 16 където ясно се вижда, че транспорта като сектор влиза с 16% при замърсяването с PM2.5.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот silent » Сря 07 юли 2021 9:21


отнякъде трябва да се започне ....аз когато карам зад някое кандило на което цялата му задница е опушена ме тормози не праха по улиците а пушилката от него....и това ....да ама това не е важно, не е само това или ми то всички са така не е нито причина нито оправдание за наши действия или бездействия...


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2008
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот cecoa1 » Сря 07 юли 2021 10:12


Хубаво, съгласен съм с много от нещата, но и законодателят е направил калпаво тоя закон. Това също подкопава доверието в него.
Малък пример. Още утре мога да си купя возило, дизел, помпа-дюза, без DPF от завода(т.е. така си е заводския му вид), което е с дата на първа регистрация след 01.09.2009г. Мотора си е Евро 4, но ако това не го пише в талона на колата(съвсем възможно), тогава съвсем законно мога да се класирам в най-горния екологичен клас 4 (за нормални коли с ДВГ, че за хибриди и електрички има още една по-висока категория), заедно с чисто нови автомобили.
Тоя същия дизел с Евро 4, се прави от 2003г без съществени разлики, и ако колата в примера е произведена преди 2007г, и пак липсва че е Евро 4 в талона, то тя попада два класа по-надолу(в предпоследния, клас 2) от същата кола произведена след 01.09.2009г. Това дори и двете коли да покриват нормата за високия клас. Ако пък пише Евро 4 в талона, то тя попада в клас 3.
И какво излиза, в един случай липсата на информация в талона коя еврокатегория е, се явява предимство, а в другия случай е негатив за собственика. А те колите еднакви, та не може да се каже, че едната замърсява повече от другата, когато са поддържани в заводски вид.
Ето тая липса на логика, точност и яснота, на някои места в закона, уронва авторитета му и вярата на хората в него.
Сигурен съм, че подобни примери могат да се дадат и с бензинови автомобили, като там граничните дати между категориите са различни от при дизела. Дали кола с един и същи мотор, произведена преди 01.09.2009г замърсява различно от такава произведена няколко дни по-късно след тази дата, ако и двете са изправни и в заводски вид?!

Последна промяна от cecoa1 на Сря 07 юли 2021 16:40, променено общо 1 път.


thanis
Мнения: 1873
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот thanis » Сря 07 юли 2021 10:21


Само да вметна, че може да се извади документ от всеки производител за вида категория при производството на автомобил, след което с него се ходи в общината и/или КАТ и проблема е решен и няма опция в която да си ощетен. Лелята на касата, не е нужно да има изкаран курс за енциклопедия за автомобили и да знае кое кога какво е. Пресен пример, в Русе за Хонда Акорд данъка е свален и коригиран голям талон, защото по някаква причина не е била включена и съответно си минава за най-ниско Е2. Колата е Е4, след изкарване на документ от Бултрако по VIN, всичко е наред.

Т.е. каквото е излязло и предвидено от производителя за конкретния автомобил, това може да се коригира и впише и всичко да е наред.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2008
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот cecoa1 » Сря 07 юли 2021 10:30


"Лелята на касата" представлява държавата. А държавата е длъжна да направи закона свестен. Ако и за това да е нужно информацията за тия "подробности" да е налична автоматично при "лелята на касата".
Не е въпроса, че може да ходиш да се разправяш да ти го напишат с триста зора. А е въпроса, че един път имаш стимул да го направиш, а друг път имаш стимул да дадеш рушвет дори(На "лелята" примерно), за да липсва тази информация. След като е важна, би трябвало да е задължително да я има.

ПП: Последно преди по-малко от месец, мой приятел регистрира кола, произведена е 2002г но мотора е EU4. В талона такава информация липсва. И това е VAG, а не някое возило, което го има само някъде в "Тъмна Индия".


vandu
Мнения: 704
Регистриран на: Пон 30 юни 2014 10:26
Автомобил:
Двигател:

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот vandu » Сря 07 юли 2021 23:35


Колата може да ти е евро 6, ама да чади като ЗИЛ 131.
Ето и нещо от една ФБ група:
"Като работещ в ГТП ще ви дам няколко съвета и насоки, тъй като, както всичко в тази държава - всяко нещо е наопаки с главата.

Като за начало от понеделник 12.07.2021 година, цените на годишните технически прегледи се вдигат. Всеки пункт сам определя с колко!

От другия понеделник влизат в сила новите стикери, в които освен лепенка за стъклото ще е оказана и еко норма за автомобила. Подчертавам ЕКО норма, а не евро категория!
В цяла Европа се определя евро категорията, но ние нали сме по "умни" - тук ще се определя и ЕКО норма.

Стикера ще съдържа чип, ще се лепи под огледалото или около него.
ЕКО категорията ще се определя от уредите в пунктовете за технически преглед.

От понеделник прегледите ще процедират по различен до сега начин. Оборудвани ще бъдат с устройства, чрез които ще трябва да се заснема километража на автомобила, рамата/вин номера на автомобила и регистрационния номер на автомобила.
На въпроси от рода на - на мен километража не ми работи или вин номера не се чете, няма евро-табела.. и всякакви подобни - автомобила няма да се допуска до технически преглед!

Автомобили без катализатор първоначално няма да се допускат в центъра на София, в обособени зони. След това няма да се допускат въобще в големите градове. Последната стъпка е автомобили без катализатори, с премахнат дпф или затапен егр - въобще да не се допускат до технически преглед.

Като цяло автомобили, които не влязат в нормите определени от производителя - просто няма да се допускат."


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот silent » Чет 08 юли 2021 6:45


Супер, най-накрая ...а дано ама надали....


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6346
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот vanesto » Чет 08 юли 2021 9:22


Пропускате една съществена подробност, а тя е, че живеещите в съответните зони ще са изключение от правилото и ще се допускат. Нали се сещате, че сега, както стана навремето с градините, всички ще си сменят адресната регистрация в центъра и всичко това е бля бля. И няма как да е иначе, понеже такова ограничение би паднало веднага в съда. Поредното пълнене на чекмеджета, чрез екостикерите. Не забравяйте, че идва ново правителство и не се знае какво ще се случи с този закон. Давам му живат най-много до края на годината.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот hvp800 » Чет 08 юли 2021 11:12


А всичко би се оправило много бързо чрез ГТП и контрол върху пунктовете . Ама "ората нЕмат пари" и "ще стане революцеЕ" .....и т.н.
А в една Румъния ( често давана за пример ) данък , застраховка , за голф 4 , 150 коня дизел надхвърля 1500 евро на година , специално за Букурещ !


Потребителски аватар
beuchat
Мнения: 1940
Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
Автомобил: 1990 Golf 2
Двигател: 1.6 EZ
Местоположение: Ямбол

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот beuchat » Чет 08 юли 2021 11:44


Интересно какво правим с колите,които излизат от завода без катализатор(моя примерно е такава)?


vandu
Мнения: 704
Регистриран на: Пон 30 юни 2014 10:26
Автомобил:
Двигател:

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот vandu » Чет 08 юли 2021 12:37


Как не се сетих че всички с таралясници имат по един апартамент в центъра.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6346
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот vanesto » Чет 08 юли 2021 12:45


Не всички имат, но всеки има "свой човек", който има. Трябва ли да ги пишем тук тия неща, как стават?


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот VWGT » Чет 08 юли 2021 13:45


От около 10+ години смяната на постоянен адрес изобщо не е толкова лесна, както беше преди. Така че това с "мой човек" ще е повече изключение, отколкото някаква практика.

Ако се върна на мнението на анонимния работещ в ГТП пункт, за мен недопускането на нередовни коли в ГТП пунктовете трябва да е първото нещо, което да се направи, а не последно както той го вижда. И изобщо цялата схема с екологична категория и екологичната норма е направена нарочно (политически), за да не се окажат половината коли в София спрени от движение. За това го има целия момент с избора, дали да си сменя ДПФа, или да си плащам "глобата", за който си писахме по-горе. Изначало нещата са криви и недомислени. Отговорността тук не е на този, който прави избора, а на този, който го е предоставил.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта