Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване II фаза
- Asko VW
- Мнения: 838
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Радиатора на климатика и кулера не виждам смисъл да се сменят. Има и нещо друго което ме гложди. До колкото разбирам проблема се проявява основно, когато колата е натоварена вътре, + куфар на покрива и с висока скорост 140-160, по баири + климатик вероятно. Все повече почвам да си мисля, че проблема не е в колата, а в зад-кормилното устройство, не мислиш ли, че просто я презорваш. Не забравяй, че при тези скорости, особено с тоя куфар отгоре, челното съпротивление е брутално, завихрянията зад 5-тата врата (Едиеви вихрушки се наричаха ако не бъркам), които създават ниско налягане и съответно дърпат колата на зад също са доста мощни, особено при комбитата. Като добавиш теглото, климата и баира, натоварването на двигателя става доста сериозно. Все пак това не е някакъв супер мощен автомобил (над 250 к.с.), който да може да поддържа продължително такива скорости при това натоварване.
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Абе на TDI стерлката по-табло мръдне ли надясно от 90C със сигурност има нещо, което не е у ред.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
morfei1 написа:Абе на TDI стерлката по-табло мръдне ли надясно от 90C със сигурност има нещо, което не е у ред.
И аз съм убеден в това. Мисля, че може да пръснеш турбото от газ до дупка по баира, но не би трябвало да прегрява мотора като цяло, ако всичко е наред.
Въобще, загряването при голяма скорост, при която обдухването на радиатора е перфектно (+перките), на мен първо ми говори за тези неща:
1. Недобра циркулация на охл. течност през радиатора (помпа/термостатен вентил)
2. Запушване на радиатора - външно/вътрешно
3. Някакъв проблем с мотора ?!?......
Някои неща обаче се отхвърлиха
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
На скоро взех един ALH на 20,5год,..... термостата му сигурно е оригинален, останал блокирал в отворено положение. На 35C външна температура обикалям по 20-30+ минути градско, докато го накарам да загрее и стрелката да закове 90C. Няма загряване туй чудо ако е перманентно отворен големият кръг, ако пък и термостата ептен го няма на мястото си, незнам дали ша загрее някога докато се движи.
Промихме системата профилактично отвътре, сменихме антифриза и термостата и ся си прави 90C за има няма 5-10мин.
При колегата ме съмнява че е точно обратното, термостата или е блокирал затворен или остава в полвинчато положение, и водата не може да циркулира добре през големия кръг и в един момент започва да и кипва чайника.
Имам наблюдения над доста TDI мотори, имам много километри навъртени 2.5 TDI и 1.9 TDI 130ps и досега не съм видял стрелката да мръдне след 90C, при много сериозни натоварвания и жеги. Ако видя това да се случва спирам веднага и оглеждам за някой скъсан мъркуч по водната система въобще няма да я чакам да стигне 110-120C.
Промихме системата профилактично отвътре, сменихме антифриза и термостата и ся си прави 90C за има няма 5-10мин.
При колегата ме съмнява че е точно обратното, термостата или е блокирал затворен или остава в полвинчато положение, и водата не може да циркулира добре през големия кръг и в един момент започва да и кипва чайника.
Имам наблюдения над доста TDI мотори, имам много километри навъртени 2.5 TDI и 1.9 TDI 130ps и досега не съм видял стрелката да мръдне след 90C, при много сериозни натоварвания и жеги. Ако видя това да се случва спирам веднага и оглеждам за някой скъсан мъркуч по водната система въобще няма да я чакам да стигне 110-120C.
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Asko VW написа:Радиатора на климатика и кулера не виждам смисъл да се сменят. Има и нещо друго което ме гложди. До колкото разбирам проблема се проявява основно, когато колата е натоварена вътре, + куфар на покрива и с висока скорост 140-160, по баири + климатик вероятно. Все повече почвам да си мисля, че проблема не е в колата, а в зад-кормилното устройство, не мислиш ли, че просто я презорваш. Не забравяй, че при тези скорости, особено с тоя куфар отгоре, челното съпротивление е брутално, завихрянията зад 5-тата врата (Едиеви вихрушки се наричаха ако не бъркам), които създават ниско налягане и съответно дърпат колата на зад също са доста мощни, особено при комбитата. Като добавиш теглото, климата и баира, натоварването на двигателя става доста сериозно. Все пак това не е някакъв супер мощен автомобил (над 250 к.с.), който да може да поддържа продължително такива скорости при това натоварване.
Привет колега,
да, само водния радиатор бих сменил, правилно, инак.. и моя майстор мисли, като теб.. и аз често си задавам този въпрос, последният път ми го направи на връщане от Гръция малко преди Серес има брутален наклон, и бях без куфар, със ... нормално багаж за 3 дни, аз жена ми и две малолетни деца, тогава на отиване ми го направи, на връщане карах със 120 там и нямаше проблеми... но може и и да е от мен.
Аз това се чудя, има хора, които казват, луд ли си, това е товарен кон-кола, НИКОГА не трбва да мърда от 90 - то реално знаем, че е 80-100, а 90 е за парлама, нали.
Моят майстор е от другите хора, той мисли, че аз й давам много жега, но аз просто я карам с ограниченията, и малко отгоре, 140-150, рядко повече :(
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
milmar написа:morfei1 написа:Абе на TDI стерлката по-табло мръдне ли надясно от 90C със сигурност има нещо, което не е у ред.
И аз съм убеден в това. Мисля, че може да пръснеш турбото от газ до дупка по баира, но не би трябвало да прегрява мотора като цяло, ако всичко е наред.
Въобще, загряването при голяма скорост, при която обдухването на радиатора е перфектно (+перките), на мен първо ми говори за тези неща:
1. Недобра циркулация на охл. течност през радиатора (помпа/термостатен вентил)
2. Запушване на радиатора - външно/вътрешно
3. Някакъв проблем с мотора ?!?......
Някои неща обаче се отхвърлиха
Надявам се поне 3 да е отвхрълен, поне знаем, че газова изгорели няма в антифриза, ма знам ли, може ад има друг проблем мотора, тука някой колега намекна, за по-стария вариант с PD, че било бутало.
Сега чакам майстора да ми я даде с новите термостати, нови масло, всичко ново слагам...
Ако пак го прави, сигурно ще сменя водняи радиатор + помпата, обаче нещо ми подсказва, че ако термостата сега не реши проблема, няма да стане и с другите неща :)
- NathaN
- Мнения: 263
- Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
- Автомобил: Seat Ibiza 6L
- Двигател: PD 131кс BLT 2006
- Местоположение: Плевен
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Така пак да се включа изчакай да видиш като ти сменят термостатите как ще е. Ако не се реши проблема според мен не сменяй радиатора, а само да ти видят помпата ето на колега помпа на няма и 20 000 км какво и се случило. Ако ли не карай я при Крис в Das Auto Service и със сигурност ще намерят проблема.


- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
NathaN написа: Крис в Das Auto Service



- NathaN
- Мнения: 263
- Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
- Автомобил: Seat Ibiza 6L
- Двигател: PD 131кс BLT 2006
- Местоположение: Плевен
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
ktamen написа:NathaN написа: Крис в Das Auto Service
![]()
![]()
Скъпичко е да и то доста последно когато питах за един проблем ми каза 150 лева без ддс на час понеже колата ми била ровена от друг майстор.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Очевидно идея си нямаш как да си търсиш майстори. И няма и да попаднеш на читав майстор 

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Гледам сте се заговорили за помпи дали фира в гаранционият им период....
Ето още един пример, макар и не от VW. Обърнете внимание, че при нея перката е метална поне това което е останало от нея.
Ето още един пример, макар и не от VW. Обърнете внимание, че при нея перката е метална поне това което е останало от нея.
- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
NathaN написа:Така пак да се включа изчакай да видиш като ти сменят термостатите как ще е. Ако не се реши проблема според мен не сменяй радиатора, а само да ти видят помпата ето на колега помпа на няма и 20 000 км какво и се случило. Ако ли не карай я при Крис в Das Auto Service и със сигурност ще намерят проблема.
Какъв Крис от Дас Мас Квас Ауто сървис - по всички форуми го плюят, ти пращащ човека там...
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Das Auto Service при механика-гуру-лектор-бивш бояджия Крис със сигурност ще си намерят някакъв проблем и със сигурност сумата накрая няма да се хареса. Там диагностиката е на ниво, аха има проблем, сменяме всичко докато не изчезне.
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Аз също се чудя за помпа, баси, исках да сменя помпата, моя майстор нещо вика, то не можело така, требвало комплект с ангренажа, знам ли, не може да не може, баси...
Ако смяната на термостатите не реши проблема, за което АДСКИ се надявам, ще търся вариант да сменя помпата!
Ако смяната на термостатите не реши проблема, за което АДСКИ се надявам, ще търся вариант да сменя помпата!
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Може що да не може, въпроса е че плащаш труд все едно ти сменят ангренажен ремък к-т, щото процедурата е същата.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта