Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Техническа и сервизна информация за хибридни и електрически автомобили
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот ktamen » Вто 27 юли 2021 22:54


thanis написа:1. Клипчето беше да видиш, че вътре не е просто чипче. Но явно за теб всичко в диапазона 2нм чип и SBC, SoC, и платка са едно и също
2. Би ли ми обяснил с тези 2 метра як кабел с щепсел в двата края от къде ще снабдява постоянен ток.
3. Дали зареждам 1 батерия или клъстер от 5000 за теб е еднакво.
4. Съгласен съм, че бях излишно остър по отношение на публикуваното ти мнение за електричките. Но ти винаги спориш за нерелевантни неща. Ще извадиш утре 70 бона за нова кола, ама в случая е проблем зарядното дето искаш да си го направиш сам и да има копче за 30ст, щото всички сме прости и ще дадем 1000лв за зарядно. Или сме супер будали да вярваме, че щом е подарък от дилъра и сме хванали Господ за ....
5. Когато си карал на метан, автономията ти е била по-малка от повечето електрички, ако си запазвал нормално багажно пространство. Също така ако си в Крива Паланка ще можеш да заредиш, а като абсолютен минимум има пътна помощ.
6. Разлика между ДВГ и парна машина също очевидно не правиш.

1 Всичко, освен чипчето е за впечатляване на впечатлителните!!!! Ако се разкара и другото чипче от колата, цялата тази беличка кутийка може да се изхвърли и ще останат два кабела, единият с щепсел, а другият с контакт и снадка между тях увита с тиксо. Така, че е желателно да се изхвърли всичко, освен щепсела и контакта и да се сложат на друг кабел.
2 Ти какъв ток си мислиш, че праща тази кутийка към колата - праща 240 волта променлив ток с честота 60 херца, демек същия, дето излиза през контакта. Изправителят и контролерът на зареждането са в колата :exclaim Демек, цялото зарядно е в колата, бялата кутийка е толкова зарядно, колкото и колчетата с контакти са зарядни станции. Така или иначе в кутийката мощни диоди няма, пък и да имаше и те са супер евтини.
3 Много модерни думички употребляваш. Сигурно затова ти трябват и модерни зарядни.
Всяка една отделна паралелна група литеви елементи трябва да се следи много внимателно и при зареждане и при разреждане. И да, няма никакво значение колко елемента има батерията. Пускат се през всичките някакъв голям ток и се следи напрежението им, ако някой се зарежда по-бавно, токът му се позасилва, ако някой елемент се зарежда твърде бързо, токът му се намалява. Има различни начини за това, не е някаква космическа технология, има я и в евтините китайски батерии за винтоверти и прочее.
Един елемент се зарежда по-просто, няма нужда от балансиране, просто се следи напрежението му и при достигане на предварително зададена стойност се изключва.
4 Няма начин да дам и 7лв за технология, дето ще ме принуждава да плащам за поддръжка на излишни чипчета, те точно за това са сложени, да има за какво да ходиш на сервиз и да си плащаш.
5 Метанът прилича на електричките по малкият пробег, но драстично ги превъзхожда със зареждането до 100% за 2 минути. Може ли да ми обясниш как ще заредя в Крива паланка, ще почукам да някоя врата с щепсела в ръка или с дълга летва и куки на края на кабелите и директно за жиците на някой стълб :rolleyes За Пътната Помощ предполагам се шегуваш, предварително ще знам, че ще закъсам някъде и въпреки това ще тръгна смело и безотговорно, кой пътува с подобни нагласи :gruebel
6 Напротив, много добре ги различавам. Това че ти не си запознат как ДВГ може да работи с дърва си е твой проблем. Всъщност въпреки, че е ужасно непрактично и днес много ДВГ работят на дърва, примерно в Северна Корея.

Последна промяна от ktamen на Вто 27 юли 2021 23:21, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот ktamen » Вто 27 юли 2021 23:05


777 написа:По всяко време, но за доста дълго време. Палиш и чакаш. И докато бръмчи си мислиш "Ех да имаше един ремък от тоя генератор до ходовата част."

Бензиновото генераторче може да се включи още в началото на пътуването, и да помага на батериите да не се разредят преди да си стигнал до крайната точка. Така няма да се налага да чакаш. Точно такова ще имам и аз, ако някога се кача на електричка, ама ще е на газ или метан, за да мога и да се топля с него.
А дори да се разредят може да продължиш да караш само с тока от генераторчето.
Още от Втората Световна, някои тежки МПСта се движет от електродвигатели, захранвани от бензинови или дизелови генератори, спестява се тежката и ненадеждна трансмисия между двигателя и колелата. Порше не е правил само костенурки.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10075
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот group® » Сря 28 юли 2021 0:17


777 написа:
hvp800 написа:Интересно ми е при 5лв за литър , какво ще пропагандират религиозно обременените със свети Бензин , и света преподобна Нафта!

1лв/кВч не може ли.

Може, разбира се!
Но всяка икономическа мисъл ще ти каже, че тогава бензина ще ти е поне 6лв :a045
И мани това...
Тогава ще си имам един покрив на къщата на село и една електричка, която ще ми пренася ток (виж дигитализация на ел. преносни мрежи).
Абе тая дискусия заприличва на такава в детската на средната ми щерка ...

ktamen - с моделистика явно не си се занимавал?
Защото на т.3 спрях да те чета, а от ток разбираш в пъти повече от мен (питай В1, колко съм зле!)


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот ktamen » Сря 28 юли 2021 11:27


Не точно моделистика, тази дума е по-подходяща за хора, които изпипват дребните детайли и резултатът е по скоро произведение на изкуството.
А иначе като дете съм си правил корабчета и колички, ама се стараех да вървят максимално добре и да са изпипани технически. Всъщност принципна разлика между моите едновремешни колички и елколите е само размера, другите разлики са дребни детайли.


Потребителски аватар
xalerrelax
Мнения: 3060
Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот xalerrelax » Сря 28 юли 2021 11:42


Вече спорът няма да е бензин/дизел..ех така ще липсва.
Вчера гледах по NG за хърватския, супер ел.автомобил(Rimac) и ако някой го сравнява с количките си от детството , то той определено не е върху себе си.
Всъщност принципна разлика между моите едновремешни колички и елколите е само размера, другите разлики са дребни детайли.

А и това е една , сравнително нова индустрия , която се развива и аз смятам , че тя е бъдещето.
Може ли да ми обясниш как ще заредя в Крива паланка,


То е интересно , как ще заредиш бензин или дизел там , сигурно има ОМВ или друга верига бензиностанции

Само , който не е карал нищо електрическо , не знае какъв кеф е да получиш всичкия "Power " веднага.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот ktamen » Сря 28 юли 2021 11:55


Тая нова индустрия, е също толкова нова като ДВГ.
С ДВГ няма да ми се наложи да зареждам в Крива Паланка, защото ще съм заредил 500км преди да стигна там и после ще заредя отново след още 500км.
Ако човек не се впечатлява от шарении по таблото, ще направи сравнение между супер хипер дупер интергалактическия хърватски звездолет и малката играчка с практически същото устройство. Останалите слабо ме вълнуват.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот 777 » Сря 28 юли 2021 11:57


ДВГ имат (още) едно предимство, по-точно горивото им. Може да сложиш 5 резервни туби в багажника, може да се обадиш някой да ти донесе туба в гората. Ако си на ток, освен да те теглят друго не остава. Не знам може ли да се "споделя" батерията, т.е. да пускаш кабел на закъсалия, а не въже и после двете коли да вървят с батерията на едната.


Потребителски аватар
xalerrelax
Мнения: 3060
Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот xalerrelax » Сря 28 юли 2021 12:06


ktamen написа:С ДВГ няма да ми се наложи да зареждам в Крива Паланка, защото ще съм заредил 500км преди да стигна там и после ще заредя отново след още 500км.


Убеден съм , че много скоро , ще има голям пробег.
Отделно тези автомобили ги купуват от страни с осъществена , нужната инфраструктура.
Не е проблем на производителя , че ние сме в третия свят.До преди няколко години , като се връщаш от Ст.Загора и до Бургас нямаше кьорава бензиностанция(по инженерното чудо - Тракия) ,ама не пискаме.
Все пак хърватите дават 500 км пробег за хипер автомобила.И това е видео от 2019
Интересно е като направят пробег от 1500 км , за какво ще мрънкате тогава.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот muns61 » Сря 28 юли 2021 12:36


Когато чуеш за реален електрически ударен военен дрон с автономност 2000 км, след 10-15 години очаквай достъпен за средния гражданин автомобил с 1500 км пробег.


thanis
Мнения: 1860
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот thanis » Сря 28 юли 2021 12:43


Рекорда към момента за изминато разстояние с 1 заряд на кола без соларни панели е 1608км.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот 777 » Сря 28 юли 2021 12:45


Някой мисли ли тоя максимално голям пробег каква батерия иска и съответно какво става при бърз разряд на акумулираната енергия? Колкото по-мощна батерия, толкова по-сериозна експлозия или горене.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот muns61 » Сря 28 юли 2021 12:48


Има превозни средства, които минават повече от 1000 км с 1 литър гориво.


thanis
Мнения: 1860
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот thanis » Сря 28 юли 2021 12:53


muns61 написа:Има превозни средства, които минават повече от 1000 км с 1 литър гориво.


Нямам предвид концептуални разработки.

Рекорда е за реална кола от поточна линия, конвертирана на ток. BMW e39


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот fur1ous » Сря 28 юли 2021 12:54


thanis написа:Рекорда е за реална кола от поточна линия, конвертирана на ток. BMW e39

Т'ва е по зле и от концептуална разработка :icon_lol
Тая кола е чиста самоделка, даже табло няма вътре.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот muns61 » Сря 28 юли 2021 13:00


thanis написа:
muns61 написа:Има превозни средства, които минават повече от 1000 км с 1 литър гориво.


Нямам предвид концептуални разработки.

Рекорда е за реална кола от поточна линия, конвертирана на ток. BMW e39

Ако в твоята кола сложиш резервоар за 600 литра, можеш да идеш на гости на Си Дзипин.



Върни се в “Е-мобилни VW”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта