Здравейте,
Прочетох много теми, мнения и решение на проблема вече 2 месеца няма. Колата е Ауди а3 8P, 2003г. гледана от над 10 монтьори (без да преувеличавам) и всеки вдига рамене и казва "изчерпах се". За няма и 2 месеца колата счупи 2 турбини (избива през оста), като последния път се смени всичко (геометрия, актуатор, вакумно управление), само охлювите си останаха нейните. И сега е на път да гръмне 3-ти път. Започва да пренадува непосредствено след като колата се стопли (приблизителен пробег 50км). Хващам я веднага по това, че този цирк го играя 3 пъти, а и качва разхода на гориво главоломно (на дисплей е между 20 и 40) и звука от турбината става един такъв свистящ, а преди това е бил плътен. По колата още са сменени маркучите към интеркулера, почистен ЕГР, почистен интеркулер, проверено налягане на маслото, турбината (уж) е минала стенд, сменен софтуер и то 2 пъти, с 2 различни - резултат 0. Компютъра не записва никакви грешки! Дюзите са добре, близки до 0, не помня точни цифри, че от толкова информация, предположения и висене в сервизите моя компютър се бъгна... и ако е от тях би следвало да го прави на момента, а тя го прави като се стопли. Ако мина вечерта 10км и сутринта още 30км и ще се появи проблема сутринта. Ако обаче мина всичките 30-50км на един път и веднага се започва с драмата пренадуване отново и ако не спра гръмнало турбо.
Дебитомер - почистен, за проба е взет от друга кола. Без резултат, разхода на гориво е убийствен, а охлювчето иска да ходи да пасе .... Не влиза в аваривн режим, като започне да пренадува, караме го на усещания
Може би пропускам нещо, защото то всичко се смени и пак сме в изходна позиция.
Колата веднъж пренадуе ли става изключително мудна в ниските, а аз във високи не мога да я карам, защото чупи оста и вкарва маслото в гърнетата и всичко по реда си ... Ако все пак я изпусна над 2000 оборота разхода се нормализира, но аз бързам да върна газта, че става страшно ...
Моля ви помагайте, защото покрай мен има още 2 автомобила със сходен проблем и всички сме в приключение ... Обръщам се към вас в този форум, а не в Ауди, защото последната тема, която четох тук беше за ремонт на ПД и колегата пуснал темата имаше сходен проблем с висок разход на гориво и видях, че има доста хора, които разбират, а ние повече идеи нямаме. Надявам се на помощ да разберем какво се случва....
Благодаря на отзовалите се!
П.С. нямам ДПФ, няма загуба на антифриз и масло(освен ако не гръмне турбото )
Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай
Живи данни се гледат. А и пренадуване без влизане в авариен режим, няма как, освен ако не го отчита правилно MAP. Тая мудност вероятно е точно аварийния режим при пренадуване.
ПП: И ако наистина пренадува, се търси причината. Може всичко да е изправно, но да не е регулиран правилно хода на лоста движещ геометрията.
ПП: И ако наистина пренадува, се търси причината. Може всичко да е изправно, но да не е регулиран правилно хода на лоста движещ геометрията.
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: Сря 04 авг 2021 0:22
- Автомобил: Audi A3
- Двигател: BKD
Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай
Ако е така не би ли трябвало от самото начало да си е така ? А тя го прави след като загрее.... и ако "нямаше как всичко да е наред, а тя да пренадува" нямаше да пиша тук за съвет. Имам си достатъчно работа, за да си чеша пръстите във форума....
Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай
Н75 гледан / тестван / пробван ли е с друг?
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: Сря 04 авг 2021 0:22
- Автомобил: Audi A3
- Двигател: BKD
Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай
morfei1 написа:Н75 гледан / тестван / пробван ли е с друг?
Сменен
- tdi fen
- Мнения: 4303
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай
да не е с някъкакъв кофти гаражен софтуер ? проверен ли е софтуера ? а маслената магистрала сменена ли е ? мой познат кара доста време с пренадуваща пък не счупи турбото
- buller
- Мнения: 2166
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай
Възможно ли е да е свързано със запушен катализатор? Подобно поведение със забиване имаше на AFN преди много години...
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай
Bellallisimma написа:Ако е така не би ли трябвало от самото начало да си е така ? А тя го прави след като загрее.... и ако "нямаше как всичко да е наред, а тя да пренадува" нямаше да пиша тук за съвет. Имам си достатъчно работа, за да си чеша пръстите във форума....
То освен да си чешеш пръстите и да правиш безсмислени ремонти, би било хубаво малко да попрочетеш. Щом не сте гледали живи данни обясненията ти са излишни, предполагам ти липсват знания за да опишеш важните неща.
И не се заяждам, ще ти обясня. Алгоритъма на действие при пренадуване, е горе-долу сходен на всички коли, при които турбото се управлява от компютъра. При регистриране на налягане над определена граница, се намалява подаването на гориво, и съответно колата губи мощност. Тънък момент е, че това по-високо налягане трябва да се задържи известно време(около 6-8 секунди), за да се отчете от компа като проблем и той да предприеме действия(иначе по-кратки пикове на налягането си се отчитат, но е програмиран да ги приема за нормални). Ако не го знаеш това, ще се чудиш защо понякога влиза в авариен режим, а друг път, не. Затова е добре да се гледа на живо как се изменя налягането. Тя може да си пренадува често, но в режим влиза само при по-дълго задържане на налягането, което е възможно предимно на голяма скорост с много газ.
Отделно с диагностика може да се задейства геометрията на място за тест дали всичко се движи както трябва. Ако всичко по управлението на турбината работи както трябва, остава само реглажа на лоста.
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: Сря 04 авг 2021 0:22
- Автомобил: Audi A3
- Двигател: BKD
Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай
cecoa1 написа:Bellallisimma написа:Ако е така не би ли трябвало от самото начало да си е така ? А тя го прави след като загрее.... и ако "нямаше как всичко да е наред, а тя да пренадува" нямаше да пиша тук за съвет. Имам си достатъчно работа, за да си чеша пръстите във форума....
То освен да си чешеш пръстите и да правиш безсмислени ремонти, би било хубаво малко да попрочетеш. Щом не сте гледали живи данни обясненията ти са излишни, предполагам ти липсват знания за да опишеш важните неща.
И не се заяждам, ще ти обясня. Алгоритъма на действие при пренадуване, е горе-долу сходен на всички коли, при които турбото се управлява от компютъра. При регистриране на налягане над определена граница, се намалява подаването на гориво, и съответно колата губи мощност. Тънък момент е, че това по-високо налягане трябва да се задържи известно време(около 6-8 секунди), за да се отчете от компа като проблем и той да предприеме действия(иначе по-кратки пикове на налягането си се отчитат, но е програмиран да ги приема за нормални). Ако не го знаеш това, ще се чудиш защо понякога влиза в авариен режим, а друг път, не. Затова е добре да се гледа на живо как се изменя налягането. Тя може да си пренадува често, но в режим влиза само при по-дълго задържане на налягането, което е възможно предимно на голяма скорост с много газ.
Отделно с диагностика може да се задейства геометрията на място за тест дали всичко се движи както трябва. Ако всичко по управлението на турбината работи както трябва, остава само реглажа на лоста.
Какво по - точно те интересува от живите данни? Някъде да съм казала, че не е гледана?
А, относно аварийния режим .... НЕ ВЛИЗА ! А ЧУПИ ОСТА! Точно понеже всички "майстори" си мислят, че нещо ми е бъгнат моя мозък и си внушавам закачват на диагностика държат 5-6 секунди и край ... една мъгла и кола няма .. респективно и турбина. При мен никога не е гърмяла турбина, защото може да нямам свръх технически познания, но знам кое е нормално е кое не е .. и разход 40 на 100км, в града с 50км/ч + свистене на турбината все едно под капака има прахосмукачка не е нормално. Карам колата на диагностика и пред сервиза всичко свършва.......
2 различни софтуера са слагани. Оригинални. Маслените магистрали са почистени, не са сменени, но налягането е мерено- всичко е окей.
Катализатора е изтърбушен.
Последна промяна от Pichaga на Сря 04 авг 2021 18:36, променено общо 1 път.
Причина: използвай бутона промени, а не постоянен репост на мненията си
Причина: използвай бутона промени, а не постоянен репост на мненията си
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай
Така... Нищо не разбрах какво обясняваш, както и предполагах.
Живи данни за такъв проблем се гледат в движение при пълна газ на 4-та или 5-та скорост. Отделно, всяко пренадуване за над 6-8 секунди, го записва като грешка.
Свистене под капака говори за пропуски някъде по всмукателния тракт, което е предпоставка за чупене на турбина дори без да пренадува, зависи колко е пропуска и колко дълго се кара така.
Няма такъв филм да не влиза в авариен режим и да не записва грешка, ако наистина пренадува. Повтарям, за да станат тези неща, пълна газ на висока предавка от ниски обороти(от 1400-1500), и след 7-8 до 10 секунди, колата осезаемо ще загуби тяга, дори и да не светне нищо по таблото. Заради тези необходими условия, при нормално шофиране, особено на градско, проблема не се проявява и не се забелязва, затова някой може да се бърка, че се проявява на определени километри, а всъщност му трябват определени условия.
Та какво са правили с диагностика за 5-6 секунди и то на място, щото така не се гледа как се държи турбината?!
Пак казвам, ако всичко като техника е изправно, а турбото пренадува, може да е просто реглажа на лоста на геометрията. За да се направи тоя реглаж на място, също се правят няколко проби с гледане на живи данни в движение.
Живи данни за такъв проблем се гледат в движение при пълна газ на 4-та или 5-та скорост. Отделно, всяко пренадуване за над 6-8 секунди, го записва като грешка.
Свистене под капака говори за пропуски някъде по всмукателния тракт, което е предпоставка за чупене на турбина дори без да пренадува, зависи колко е пропуска и колко дълго се кара така.
Няма такъв филм да не влиза в авариен режим и да не записва грешка, ако наистина пренадува. Повтарям, за да станат тези неща, пълна газ на висока предавка от ниски обороти(от 1400-1500), и след 7-8 до 10 секунди, колата осезаемо ще загуби тяга, дори и да не светне нищо по таблото. Заради тези необходими условия, при нормално шофиране, особено на градско, проблема не се проявява и не се забелязва, затова някой може да се бърка, че се проявява на определени километри, а всъщност му трябват определени условия.
Та какво са правили с диагностика за 5-6 секунди и то на място, щото така не се гледа как се държи турбината?!
Пак казвам, ако всичко като техника е изправно, а турбото пренадува, може да е просто реглажа на лоста на геометрията. За да се направи тоя реглаж на място, също се правят няколко проби с гледане на живи данни в движение.
- tdi fen
- Мнения: 4303
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай
моите препоръки
1 проверка на кулера и всички турбо пътища за пропуск
2 сменете маслената магистрала
3 някой кадърен да направи турбината и настрои турбината хубаво е и гаранция да ти дадеде
1 проверка на кулера и всички турбо пътища за пропуск
2 сменете маслената магистрала
3 някой кадърен да направи турбината и настрои турбината хубаво е и гаранция да ти дадеде
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: Сря 04 авг 2021 0:22
- Автомобил: Audi A3
- Двигател: BKD
Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай
cecoa1 благодаря за отделеното време да ми обясниш как нищо не разбирам ... остави... търся помощ, идеи, не търся поредния, който да ми обясни как няма как да стане еди си кво... защото става ! Точно по причина, че става и то 3 пъти колата е гледана от различни хора!
Турбината има гаранция ... сменят е ... ама до кога ?
Турбината има гаранция ... сменят е ... ама до кога ?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай
Съжалявам за офтопика, ама все едно чета пляктора...
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай
Е, щом много разбираш, верно съм се похабил да пиша.
Като не можеш да си формулираш въпроса, потърси врачка да ти отговори.
Наистина няма как да те знам колко разбираш и какво точно е гледано и мерено по колата. Написах какво конкретно е важно да кажеш дали е правено, гледано и т.н. Тук няма как да ги гадая нещата.
Питах какво се вижда на тая диагностика - какви грешки, или поне на живи данни стойностите на налягането при които пренадува... Ти се зъбиш съвсем безсмислено. Не е въпроса кой колко разбира, или че търся някакво доказване. Опитах се просто да помогна, и ако прочетеш писаното от мен достатъчно концентрирано и непредубедено, може и да го схванеш. Там където пиша кое няма начин да е така, не е обвинение в лъжа към теб, а е в смисъл, че не трябва да е така. И не се обаждай, когато ти казвам, че може би грешно го определяш като пренадуване, защото може и да не е. Така и не написа колко пренадува, грешки явно не ти записва, така че тази диагноза по слух не е въобще адекватна.
Като не можеш да си формулираш въпроса, потърси врачка да ти отговори.
Наистина няма как да те знам колко разбираш и какво точно е гледано и мерено по колата. Написах какво конкретно е важно да кажеш дали е правено, гледано и т.н. Тук няма как да ги гадая нещата.
Питах какво се вижда на тая диагностика - какви грешки, или поне на живи данни стойностите на налягането при които пренадува... Ти се зъбиш съвсем безсмислено. Не е въпроса кой колко разбира, или че търся някакво доказване. Опитах се просто да помогна, и ако прочетеш писаното от мен достатъчно концентрирано и непредубедено, може и да го схванеш. Там където пиша кое няма начин да е така, не е обвинение в лъжа към теб, а е в смисъл, че не трябва да е така. И не се обаждай, когато ти казвам, че може би грешно го определяш като пренадуване, защото може и да не е. Така и не написа колко пренадува, грешки явно не ти записва, така че тази диагноза по слух не е въобще адекватна.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19576
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай
Мунсе, да ри кажа ли, че вече проверих - не е!
Ама Пляктора само си повтаря едно и също - не се кара.
По темата:
Какво показва като налягане компютъра, когато тръгне да забива и вдигне разхода?
И има ли монтиран външен бууст-метър, за да се вижда какво реално е налягането в смукателния колектор?
Според мен има голяма дупка някъде по търбопътищата и турбините се трошат не от високо налягане (за това и може да не записва грешка), а заради високи обороти.
Ама Пляктора само си повтаря едно и също - не се кара.
По темата:
Какво показва като налягане компютъра, когато тръгне да забива и вдигне разхода?
И има ли монтиран външен бууст-метър, за да се вижда какво реално е налягането в смукателния колектор?
Според мен има голяма дупка някъде по търбопътищата и турбините се трошат не от високо налягане (за това и може да не записва грешка), а заради високи обороти.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта