А аз не харесвам примера!
Представи си същата ситуация, с еднакви гуми, но в единия случай си с пасат 1.6тди, а в другия с нисан gtr.
Нисана ще спре за 10 метра, а пасата за 16 (измислям си естествено - няма да седна да ровя точни данни).
Ко прайм?
Или еднакви коли, еднакви гуми и роботи, но едните са 2ри сезон, другите 3ти?
Разбираш ли, колко са нелепи тези заключения?
(Да не говорим, че сметките не са така - не можеш да разделиш 80 на 2 за 40км/ч и да разделиш спирачния път на 2. Просто не е така - кола от 40 не спира за метрите от 80/2

)
Към прекрасния пост на Кайзен ще добавя още няколко фактора, които са далеч по-важни от гумите (без това да означава, че можем да караме с галоши 3та употреба):
- наблюдаваната зона напред е свързана с опита на водача. Разликата между млад и опитен шофьор достига до няколко пъти.
- зрителното поле (периферията) също има индивидуални различия, но и е пряко зависима от скоростта
Все неща и теория, които за съжаление в Бг не се учат на курсовете. А като гледам и познанията на масата за нещата, които се учат, май е все тая
