Привържениците на топ гуми и 1-2м по-къс спирачен път
1) купуват за себе си и за тъщата среден клас гуми
2) купуват по 2 гуми със стар ДОТ
и негодуват срещу мен, който купува 4 гуми среден клас с актуален ДОТ.
Бъдете здрави!

group® написа:Що за самоувереност трябва да има човек, за да се меси и обсъжда решенията и вижданията на човек, като Кайзен?!
Не мислите ли, че прекалявате вече в желанието си да наложите своите?
Драматизации, преувеличения, изолиране на факти и мерене от собствена камбанария = ниско ниво дискусия!
cecoa1 написа:
Между другото, защитата ти на Кайзен, на база някакви лични негови качества, е порочна практика при водене на нормален спор. Аз мога да изредя съвсем реални фактори, заради които би трябвало мнението ми да е по-меродавно, но както казах, това не са аргументи за водене на спор. Доста абсурдна ми изглежда критиката ти към моето или нечие въобще самочувствие, за да мога да водя аргументиран спор с превъзнесен от теб опонент. Ако виждаш нарушение на правилата на форума, в съставянето на които предполагам си участвал, то просто ме санкционирайте според тях. Но да обясняваш, как някой е по-прав, или мнението му тежи повече, само защото ти го възприемаш като принципно по-авторитетна личност, определено също не помага за вдигане на нивото на дискусията.
Колега Кайзен, както сигурно и сам можеш да видиш в тестовете, гумите на Hankook са сред най-добре представящите се зимни гуми на сухо и особено гледам на мокро, защото там имат проблеми имитиращите продукти. Много рядко карам аз на сняг и търся зимна гума, която е на ниво именно на мокро. Не съм си купил просто гума среден клас, а гума, която отговаря на моето ежедневие (описано подробно по-горе) и спрямо лидера при спирането на мокро Bridgestone Blizzak изостава с 2 метра при спиране от 80 км/ч до 0 км/ч. (32.3 срещу 30.3 метра - за сравнение резултатите в теста са между 30.2 и 43.1 метра, а доста от премиум моделите са над 35 метра), която разлика при 50 км/ч пък ще бъде по-малко от метър. В същото време Bridgestone изостава в теста за аквапланинг, както и при спирането на сухо, а в същото време е и с 40% по-скъпа, така че аз много точно съм си избрал гумите, според условията, в които управлявам, и които както казах, съм описал подробно в предходното си мнение.Кайзен написа:1) купуват за себе си и за тъщата среден клас гуми
Vlad777 написа:в същото време е с 40% по-скъпа, така че аз много точно съм си избрал гумите, според условията, в които управлявам
stefan4o написа:би ли ми дал някакво проучване на АДАЦ, в което да е засегнат въпросът със залежалите гуми на склад? Би ми било интересно да го прочета(а, предполагам, не само на мен). Понеже съм привърженик на гумите с по-стар ДОТ (не обичам пресните гуми, нищо, че понякога си купувам, макар и само чифт).
Denn Tatsache ist: Frischer Gummi greift am besten. Und Untersuchungen des ADAC mit ungenutzten Neureifen unterschiedlichen Alters haben gezeigt, dass sich die technischen Eigenschaften über die Jahre negativ verändern können.
Denn Reifen altern aufgrund physikalischer und chemischer Prozesse beispielsweise durch Witterungseinflüsse wie UV-Licht, Feuchtigkeit sowie extrem hohe oder niedrige Temperaturen. Besonders schädlich ist auch z.B. ozonhaltige Atmosphäre. Sowohl Elastizität als auch Haftfähigkeit des Reifens verändert sich – und das gilt genauso für nicht oder wenig benutzte Reifen.
Deshalb ist es wichtig, beim Neukauf darauf zu achten, dass die Reifen möglichst jung sind. Natürlich kann es vorkommen, dass ein Reifen nicht erst in den letzten Monaten hergestellt wurde. Doch älter als zwei Jahre sollte kein Neureifen sein – darauf können Sie schon bei der Auftragsvergabe hinweisen.
If you buy a new tire, you will often receive copies with an older production date. But how far back can that be? And do you have to accept that? Because tires also age and lose performance.
There are no legal regulations on the age of tires
But: new tires should not be more than two years old
ADAC test shows: aging changes the technical properties
The Bundesverband Reifenhandel und Vulkaniseur-Handwerk eV (BRV) can therefore define new tires in a particularly friendly manner for its clientele: "Provided that it is properly and professionally stored, a tire is considered brand new up to 3 years old and a tire up to a maximum of 5 years old new. In the case of unused tires that are not more than 5 years old, purchase and installation are technically harmless. However, they then only have a limited useful life. "
cecoa1 написа:...
Не съм си купил просто гума среден клас, а гума, която отговаря на моето ежедневие
Deshalb ist es wichtig, beim Neukauf darauf zu achten, dass die Reifen möglichst jung sind. Natürlich kann es vorkommen, dass ein Reifen nicht erst in den letzten Monaten hergestellt wurde. Doch älter als zwei Jahre sollte kein Neureifen sein – darauf können Sie schon bei der Auftragsvergabe hinweisen.
Преведи си и първата част от извадения от мен текст и ще разбереш как стареят гумите, според ADAC.
И точно за това твърдя, че 1-2 метра разлика в спирачен път при дадено състояние на пътя (морко-влажно-сухо), за мен не е с най-важно значение
В превода за тези, които не разбират:Results show that the average risk of severe injury for a pedestrian struck by a vehicle reaches 10% at an impact speed of 16 mph, 25% at 23 mph, 50% at 31 mph, 75% at 39 mph, and 90% at 46 mph. The average risk of death for a pedestrian reaches 10% at an impact speed of 23 mph, 25% at 32 mph, 50% at 42 mph, 75% at 50 mph, and 90% at 58 mph. Risks vary significantly by age. For example, the average risk of severe injury or death for a 70‐year old pedestrian struck by a car traveling at 25 mph is similar to the risk for a 30‐year‐old pedestrian struck at 35 mph.
Кайзен написа:Но за @cecoa1 това явно е проблем.Vlad777 написа:в същото време е с 40% по-скъпа, така че аз много точно съм си избрал гумите, според условията, в които управлявам
Аз съм писал за разликата топ<->среден клас гума, където разликата е 1-2м при спиране от 100км/ч до пълен покой. Т.нар. имитиращи продукти не са били никога сред моя избор. Но нямам право и да упреквам потреббителите им. Все пак това е личен избор.Vlad777 написа:Та в тази връзка пиша аз. Видно от тестовете, разликата между топ гумите и имитиращите продукти може да достигне и 10 метра при спиране на мокро от 80.
Нещо подобно написах и аз в поста с графиката за спиране, с колата и елена. Обръщайки внимание и на другите физични величини отнасящи се до спирането, които са извън гумите.Vlad777 написа:Всеки може да дава каквито иска съвети, НО важно е да отчитаме и физиката предвид, защото каквото и да пише на гумите, те не могат да избягат от законите на физиката.
Спирал съм екстремно, но е било на разстояние > 1-2 метра.cecoa1 написа:И затова мога да кажа с чиста съвест, че човек, който половин милион километра не е спрял нито веднъж аварийно/екстрено, така че после да му треперят краката, е най-малкото невероятен късметлия, и съответно голямо изключение(ако приемем, че твърдението не е поне малко преувеличено). И не виждам как в такъв случай липсата на опит с такива ситуации, се възприема като солидна база за авторитетни изказвания. Че даже и ни се набива канчето на останалите, че нашия опит не значи колкото неговата липса на такъв.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта