дилемата да заменим ли катализатора с резонатор?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
gigaset
Мнения: 42
Регистриран на: Пон 19 фев 2007 21:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

дилемата да заменим ли катализатора с резонатор?

Мнениеот gigaset » Съб 10 мар 2007 0:26


Българина е много компетентен в всичко ,еи научно доказано е :) 8 майстора питах и 8-те казават 2 версии за подмяната на катализатора с резонатор,а те са:
1. При подмяната ще ти падне разхода ако е запушен - Подменяй !
2. Ако го подмениш в него има датчик за ламбда сонда ще вдине разхода и няма да ти отчитта вярно датчика за бензина - Помисли си?

е моита колица е на 122хил.км. 93г Г3ГТИ скоро такова животно като катализатор не е сменяно ама днес чух и нов бисер по въпроса ако след "екшън" мирише на сяра значи си е аминал катализатора.
Е моита цел е колата да върви нормално а не да се състезавам по задръстванията ама пък и понякога губи мощмост е не че гърнетата са ми здрави де:)
Та изкажете вашето мнение положителна или отрицателна ще е подмяната с резонатор на моята кола?


Предварително благодаря!




Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Съб 10 мар 2007 0:31


и да махнеш катализатора, ламбдата ще си я оставиш, така че това не е проблем.

Проблема е, че ако по документи автомобила ти се води с катализатор, сега както сме в ЕС, ще се затегнат ГТП-тата и ако не ти е в ред катализатора или го няма, няма да може да минеш преглед.

Иначе за махането има само плюсове :wink:


Потребителски аватар
DEKSTAR
Мнения: 840
Регистриран на: Сря 14 дек 2005 15:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот DEKSTAR » Съб 10 мар 2007 0:44


Аз си мисля,че може и само да изкормиш самият катализатор и да стане като гърне,ако някой не те е изпреварил.Разбира се,че има плюсове махането на катализатора.Потърси в търсачката скоро се дискотираше по подобна дилема.Успех! :)


Потребителски аватар
Pavcho2
Мнения: 2008
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 15:11
Автомобил: Golf Mk4 GTI
Двигател: 1798 Т AGU custom intake
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pavcho2 » Съб 10 мар 2007 0:52


musura написа:Проблема е, че ако по документи автомобила ти се води с катализатор, сега както сме в ЕС, ще се затегнат ГТП-тата и ако не ти е в ред катализатора или го няма, няма да може да минеш преглед.
:wink:


Е ти пък сега :)
Винаги можеш да минеш ГТП :D


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Съб 10 мар 2007 0:57


Pavcho2 написа:Винаги можеш да минеш ГТП :D


Засега :wink: Я питай някой в нормална държава дали може да мине преглед без катализатор.


Потребителски аватар
DEKSTAR
Мнения: 840
Регистриран на: Сря 14 дек 2005 15:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот DEKSTAR » Съб 10 мар 2007 1:06


musura написа:Засега :wink: Я питай някой в нормална държава дали може да мине преглед без катализатор.

Колегата е прав за сега проверяват отгоре отгоре ама ще дойде един момент,в който ще изискват всичко да е изрядно.


Потребителски аватар
Ugeorge
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ugeorge » Съб 10 мар 2007 12:13


Според мен ако все още има живот в катализатора е добре да си го свалиш и да го замениш направо с тръба в която да има дупка за ламбдата. Само гледай арабите дето ще го направят това да не заварят тръбата за да може като тръгнеш за ГТП да си сложиш катализатора. Иначе както казаха колегите само +ове при махане на катализатора.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: дилемата да заменим ли катализатора с резонатор?

Мнениеот joker » Съб 10 мар 2007 22:37


gigaset написа:Българина е много компетентен в всичко ,еи научно доказано е :) 8 майстора питах и 8-те казават 2 версии за подмяната на катализатора с резонатор,а те са:
1. При подмяната ще ти падне разхода ако е запушен - Подменяй !
2. Ако го подмениш в него има датчик за ламбда сонда ще вдине разхода и няма да ти отчитта вярно датчика за бензина - Помисли си?

е моита колица е на 122хил.км. 93г Г3ГТИ скоро такова животно като катализатор не е сменяно ама днес чух и нов бисер по въпроса ако след "екшън" мирише на сяра значи си е аминал катализатора.
Е моита цел е колата да върви нормално а не да се състезавам по задръстванията ама пък и понякога губи мощмост е не че гърнетата са ми здрави де:)
Та изкажете вашето мнение положителна или отрицателна ще е подмяната с резонатор на моята кола?

Предварително благодаря!

От две седмици смених катализатора (беше поне на 200 000 км)с резонаторно гърне(качествено-цена 55 лв) и ето моето внимателно наблюдение какво установи:
1.Колата определено има по-добра динамика.
2.Разходът на газ падна с 1.5 л/100(вече ми гори 9.5-10 градско! и то на къси разстояния)
3.Колата стана по-безшумна.
4.Тихити обороти станаха изключително стабилни и с около 100 отгоре
5.Колата не вдига над 90 градуса дори и при задръствания-бързо достига до 90 и залепва там-перката почти не се включва)
Абе въобще много съм доволен.
Голф 1.8 ABS-комби 1994 г с газово BRC

Това са сигурните факти при мен-за другите не знам


Потребителски аватар
plamen032
Мнения: 763
Регистриран на: Нед 23 юли 2006 16:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: дилемата да заменим ли катализатора с резонатор?

Мнениеот plamen032 » Съб 10 мар 2007 22:55


[/quote]
От две седмици смених катализатора (беше поне на 200 000 км)с резонаторно гърне(качествено-цена 55 лв) и ето моето внимателно наблюдение какво установи:
1.Колата определено има по-добра динамика.
2.Разходът на газ падна с 1.5 л/100(вече ми гори 9.5-10 градско! и то на къси разстояния)
3.Колата стана по-безшумна.
4.Тихити обороти станаха изключително стабилни и с около 100 отгоре
5.Колата не вдига над 90 градуса дори и при задръствания-бързо достига до 90 и залепва там-перката почти не се включва)
Абе въобще много съм доволен.
Голф 1.8 ABS-комби 1994 г с газово BRC

Това са сигурните факти при мен-за другите не знам[/quote]
аз днес махнах катализатора.. Още на първото кръстовище усетих разликата+++ за разхода още не мога да кажа нищо, но като съда по това, че натискам педала на газта по-малко, а колата върви повече предполагам че ще падне....Голф 3 1.6 ABU


Потребителски аватар
kalinveliki
Мнения: 289
Регистриран на: Съб 29 юли 2006 18:17
Автомобил: VW T4
Двигател: 2.4D
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот kalinveliki » Съб 10 мар 2007 23:33


докато дойде времето да затегнат прегледите за катализаторите и други :roll: на дали ще караме още тези коли


Потребителски аватар
pacoboy
Мнения: 2699
Регистриран на: Нед 19 мар 2006 22:49
Автомобил: passat b7 4motion
Двигател: CFGB
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот pacoboy » Нед 11 мар 2007 14:19


kalinveliki написа:докато дойде времето да затегнат прегледите за катализаторите и други :roll: на дали ще караме още тези коли


:да:


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Пон 12 мар 2007 16:57


Смени го с резонаторно gigaset, но си запази катализаторното.
Можеш да го продадеш http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... 2%EE%F0%E8 и да си направиш първата вноска за нов, когато ще се изисква при ГТП, ако си със същия автомобил.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 78 госта