Проблем с пусков ток на компресор за въздух
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Проблем с пусков ток накомпресор за въздух
Обикновен додопроводен обратен клапан върши чудесна работа, монтиран след изхода на компресора. Налягането спада през клапаните и сегментите.
- ktamen
- Мнения: 6173
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Проблем с пусков ток накомпресор за въздух
Gazaro_wow написа: Мисля ,че няма такъв клапан и другото което е евентуално ако и аз сложа по голям кондензатор?
Благодаря за съветите ще пиша при първа възможност
Най вероятно проблемът е от кондензатора. Ама тези кондензатори не са по 5лв и по-лошото е, че няма гаранция, че реалния капацитет ще отговаря на надписа. А аз хубаво ти писах да го измериш, ама това не е толкова просто и едва ли ще се справиш. Може би трябва да добави още един 5 - 10мкФ свързан паралелно на стария.
Проблемът може да е и от предпазителя, което също е много вероятно щом на друг адрес работи добре.
Напиши ми телефона си на ЛС.
- Gazaro_wow
- Мнения: 218
- Регистриран на: Чет 25 юни 2009 19:44
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1.6 EZ 1990
- Местоположение: asdf
Re: Проблем с пусков ток накомпресор за въздух
Днес направих снимките, свалих и двата кондензатора утре ще ги измеря да видя какъв им е капацитета.
- ZEDYCUS
- Мнения: 334
- Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
- Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Проблем с пусков ток на компресор за въздух
Дам ти си по зле от мен, компресора ти има пусков и работен кондензатор, а това значи че двигателят има центробежен изключвател. И съответно от слабото напрежение не може да дигне обороти и да изключи пусковата намотка. Товари се двигателят и пада бушоня. Ориентирай се към трифазен компресор. При мен е само работен кондер, ако не се оправи с по големия кондер ще се ориентирам и аз към трифазен компресор, имам трифазен ток и с две други машини с трифазни двигатели(абрихт и банциг) засега проблеми няма.
Интересен компресор каква марка е.
Интересен компресор каква марка е.
Re: Проблем с пусков ток на компресор за въздух
Срещам често двигатели и електрожени с алуминиеви намотки. Ако и тук случаят е такъв, няма оправяне... Дори и трифазен е много зле, но няма да прави този номер разбира се.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Проблем с пусков ток на компресор за въздух
Чакай малко, щом на друго място работи, проблем е инсталацията. Тънък проводни, или лоша връзка.
- Gazaro_wow
- Мнения: 218
- Регистриран на: Чет 25 юни 2009 19:44
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1.6 EZ 1990
- Местоположение: asdf
Re: Проблем с пусков ток на компресор за въздух
Колеги компресора си работи, и при мен се включва и работи нормално, но все по рядко се случва това. Пробван е на друг адрес и работи нормално. Проблема е,че съм последна къща на улицата и трафопоста е на около 1,5км от мен, когато не е натоварена ел. мрежата работи и при мен. Знам ,че трифазен е по добър вариант,но идеята ми беше не само в гаража да мога да го ползвам,но и на други места при нужда (не си изкарвам хляба с него) но на по малко места има трифазен ток. Лошото е при мен ,че напрежението кляка от порядъка на 30-40 Волта, за това реших да взема и стабилизатора за да може да го компенсира, но и той има 3-4 сек време за компенсация и през това време тока е нараснал над 15А и пада защитата, вчера пробвах като се включи за 1-2 секунди гася и веднага след това пак включвам и работи, за съвсем малко не му достига напрежението ама.... дали пусков кондензатор с по голям капацитет няма да може да компенсира? Или по зле ще стане? Днес ще проверя заводските какви стойности дават.
Ей това е въпросният компресор:
https://www.emag.bg/vyzdushen-kompresor ... on-section
Ей това е въпросният компресор:
https://www.emag.bg/vyzdushen-kompresor ... on-section
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
- Автомобил: VW T4 1996
- Двигател: AET
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Проблем с пусков ток на компресор за въздух
Една проба със пусков кондензатор, със около 15-20% по висока стойност ще струва около 5-10 лв.
Варианти - преподвързване на двигатела на трифазен, или монтаж на инверторно управление на същият. Примерно- https://vikiwat.com/product/20639/chest ... 2-2kw.html ,но цената си е солена :( По добре проба за 10 лв. , след това ще си покаже .
Варианти - преподвързване на двигатела на трифазен, или монтаж на инверторно управление на същият. Примерно- https://vikiwat.com/product/20639/chest ... 2-2kw.html ,но цената си е солена :( По добре проба за 10 лв. , след това ще си покаже .
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Проблем с пусков ток на компресор за въздух
Не зная къде мериш напрежението при пуск, ала опитай да го премериш максимално близко до таблото, ако имаш достъп - и в него.
- ZEDYCUS
- Мнения: 334
- Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
- Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Проблем с пусков ток на компресор за въздух
Няма кво да мери повече, кучето е заровено тука
Смешното е, че и аз съм на същото разстояние от трафопоста.
А с инвертор не става, ако двигателят е чисто монофазен. За инвертор трябва двигателят да е 220/380 волта и от звезда да се превключи в триъгълник за да работи в режим 3 фази по 220волта. Покрай един гриндер си поиграх с един Омрон.
Колегата горе писа проба за 10 лв и ....Проблема е,че съм последна къща на улицата и трафопоста е на около 1,5км от мен, когато не е натоварена ел. мрежата работи и при мен.
Смешното е, че и аз съм на същото разстояние от трафопоста.
А с инвертор не става, ако двигателят е чисто монофазен. За инвертор трябва двигателят да е 220/380 волта и от звезда да се превключи в триъгълник за да работи в режим 3 фази по 220волта. Покрай един гриндер си поиграх с един Омрон.
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
- Автомобил: VW T4 1996
- Двигател: AET
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Проблем с пусков ток на компресор за въздух
Колега, пиши какво се получи при замяна на пусков кондензатор?
Уточнение, моля да не се приема за заяждане :)
Двигателя на този агрегат е със 3 намотки и ротор на късо.
Пускател звезда триъглник е различно от честотен регулатор.
Има разлика на ЧР за монофазни и трифазни двигатели.
Уточнение, моля да не се приема за заяждане :)
Двигателя на този агрегат е със 3 намотки и ротор на късо.
Пускател звезда триъглник е различно от честотен регулатор.
Има разлика на ЧР за монофазни и трифазни двигатели.
- ZEDYCUS
- Мнения: 334
- Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
- Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Проблем с пусков ток на компресор за въздух
Реших си проблема, направих чист бартер тая сутрин, дадох монофазния компресор за същите габарити, но трифазен. Само дето ще трябва да си играя да го пребоядисам, че ме дразни ръждата. Моя беше по запазен на вид, но годините горе долу еднакви.
Петрушков, споко не го приемам за заяждане, толкова разбирам от ел. техника. Дърводелец съм, не елтехник.
Петрушков, споко не го приемам за заяждане, толкова разбирам от ел. техника. Дърводелец съм, не елтехник.
- samo_pechka
- Мнения: 8456
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Проблем с пусков ток на компресор за въздух
Български компресор си взел. Не съм запознат в подробности дали са читави и доколко са български всъщност. Рядкост са в този клас трифазните модели.
- ZEDYCUS
- Мнения: 334
- Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
- Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Проблем с пусков ток на компресор за въздух
Бил е читав, но някога, имаше масло в конденза яко. Човека ми даде нова резервна глава с бутало и не можах да изтрая, раглобих компресора буталото е износено и последния пръстен е заклинил в канала. Поне клапаните са здрави. В тая връзка да питам сегментните пръстени отворите им как трябва да седят през 90 или 180 градуса три са. Ще поставям новия цилиндър с новото бутало, но ще трябват и нови гарнитури.
- samo_pechka
- Мнения: 8456
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Проблем с пусков ток на компресор за въздух
Както ги направиш. Няма много значение.
Дано бутилката е читава отвътре, че с тоя конденз...
Дано бутилката е читава отвътре, че с тоя конденз...
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта