Погледнах на щеката - беше между макс и мин, сложих останалите 400 на студен мотор и всичко ОК.
ОБАЧЕ - тук идва интересното, направи ми впечатление, че капачката на казанчето за антифриз стои малко накриво (първо видях, че тая за маслото беше сложена наобратно и я оправих).
Тази за антифриза, която реално не би следвало да са пипали, я затегнах да си щракне и всичко точно.
Днес ми звъни мадамата на магистралата (сефте излиза извън града и за повече от 4-5 километра). Вика колата светна и пише прегрял двигател и спрях веднага и не знам какво да правя! Беше загасила колата.
Бяхме наблизо и отиваме с едно приятелче буквално 5 минути след това на място, нямаше никакви течове, не се виждаше да ври в казанчето, колата беше върнала поне на контакт на 90 градуса. Запалихме я, стои на 90 и не мърда.
След бавно и внимателно отваряне на казанчето се освободи доста налягане и към литър антифриз шурна явно от някаква клапа (има ли такава) в казанчето, но не от капачката или маркучи под него.
Доляхме около литър VW готов оригинален антифриз, така че да стигне до малко над макс след като колата поизстина. На място стрелката след запалване пак си стигна на 90 градуса и толкова.
След това тръгнахме и след около километър при завъртяна капачка на казанчето пак почна да вдига над 90 градуса и при спирането на място връщаше на 90. Пробвахме с почти докрай завъртяна, както си беше преди това, после с махната.
Резултатът беше в полза на почти докрая завъртяна капачка спрямо без никаква. Не я оставихме да загрее пак над 100, стигнеше ли ги спирахме и тя сама веднага връщаше на 90.
Викнахме пътна помощ - колата отиде до големичък сервиз (не официален). Излязоха, гледаха я, обяснихме много внимателно какво е станало, особено в частта, че аз съм видял капачката да не е затегната, а по думите на девойката преди
това е минала 1000 км без капака даже да се вдига и не е имала проблем, т.е. от смяната на маслото до това аз да и затегна капачката друго действие по вдигане на капака не е имало. Всъщност имаше, ден преди да отиде за масло, ме помоли да и допълня течността за чистачки и
мимоходом погледнах антифриза, беше малко над макс, но изобщо не видях тогава капачката или не обърнах внимание. След смяната до случката колата не е излизала извънградско. И пича в сервиза вика дайте талона да вземеме една капачка за казанчето на разширителния съд и сте готови.
Аз така -
![screwy :screwy](./images/smilies/screwy.gif)
Капачката дойде след 15 минути, погледнаха нивото, доляха малко, защото явно пак беше хвърлила нещо и беше на мин. Развъртяхме я колата 2-3 километра - нищо, после още 10-15 - нищо.
Аз и платих капачката и пътната помощ на жената, защото се почувствах виновен, че баш аз съм пипал точно там последно.
След това взех колата и помолих жената да я тествам повече и ако стане нещо си е за моя сметка, близка ми е и се съгласи. 150 км и никаква драма - нито антифриз мръдна, нито нищо.
Преди малко я четох на VCDS - единствено беше набила грешка от днес, че двигателят умишлено е спрял компресора на климатика (явно с цел сваляне на температурите).
Според Вас каква е тая драма и какво може да се е случило следствие на ситуацията? И ако тая капачка е била заминала как с полузавъртяна капачка колата е карана толкова време?