Моя грешка, не си зададох въпроса правилно. Става въпрос за лагерите на разпределителния. А 100нм видях че е за болта на зъбното колело.
Зададох си въпроса понеже почти изскубнах 2 от шпилките на вала. Така става като слушам не когото трябва Приятел ми услужи с динамометричния си ключ и започна да ме убеждава как се гледала горната резка на числата а не долната. Тоест, нали резката на числото започва по от долу, прави една чупка на горе и е втората резка която показва и точно за кое число се отнася (дано ме разбрахте). И съответно сега съм пренатегнал всичко с по 14нм повече Шпилките на раз. вал тръгнаха да излизат
Най ме е яд че сега пак трябва да свалям картера за да стягам на ново биелните. Лагерите дали са се сплескали от пренатягането? Като ги разхлабя и стегна на ново дали ще се получи луфт.
Шпилките не успях да ги изскубна изцяло. Докато стягах шпилките усещах напрежението в ключа, и изведнъж като напрежението взе да отслабва ми стана ясно че съм предобрил работата и се спрях. Общо взето успях да ги докарам всички на 23нм. Може би тези двете шпилки са с 1-2мм по високи (изтеглени на горе) но за сега държат. След няколко км като поработи двигателя ще ги проверя дали още са на 23нм или от топлинното разширение са се разхлабили. То и без това ще трябва да свалям капака на клапаните щото се оказа че гарнитурата не е същата и го събрах със старата.
Добре че тези малките мотори са опростени и има място да бръкнеш навсякъде че без канал си е ... мамата да правиш такъв ремонт лежейки под нея
Да споделя и какво направих. Разговарях с човек дето наскоро е правил ремонт на такъв двигател. Думите му бяха: "С това износване на цилиндрите, и нови бутала да му сложиш пак ще си гори масло!". При което се разубедих да слагам нови бутала ако резултата ще е същия. Реших че ако ще давам пари за нови бутала то това да са ремонтния комплект след престъргване.
Та изчистих буталата и клапаните до блясък. Нови сегменти и ревизия на главата, като разглобих всеки един повдигач и го почистих най идеално. Оказа се че повдигачите на 4-ти цилиндър бяха блокирали но учудващо нямаше никакво чукане в мотора (преди ремонта). Абе с две думи и аз претупах работата ама за по малко пари от колкото предишния майстор
За съжаление не успях да снимам всичко. Винаги когато се сещах за снимки бях омазан до ушите и ме беше жал за телефона, а пък асистенти нямаше :) Бях забранил на всички да ме посещават докато ремонтирам колата Единствената снимка е тази но тя не е баш на фокус:
Още е рано и не бързам да се радвам докато не се видят резултатите. Важното е че я събрах и за сега приключих с ремонта. Вече мога да си отдъхна
Стефан беше казал: "Форума е сила". За мен е нещо повече. Форума е като едно голямо семейство. Бил съм в много други форуми, било то на автомобилна тематика или от общ характер, но други като вас няма. Тази колегиалност и съпричастност я няма никъде другаде. Тук винаги ще се намери кой да те изслуша и да ти помогне. Най важното е че напук на гадния феисбоклук, все още се държим и не се предаваме. Да осезаемо намаляхме и то с много членове заради множеството групи у феиса, които бавно унищожава всеки форум. Мъка ми става като вляза в някои форум и погледна че на първата страница има само 3-4 активни теми а всичко останало е с последна активност от няколко месеца или година
Затова искам да изкажа огромни благодарности към всички вас (не само участвалите в темата а изцяло в форума), за съдействието и помощта която оказахте Благодаря
Браво,както гледам и чувам си се справил,похвално. След 2000-3000км смени маслото и филтъра... Маслена помпа смени ли,верига обтегач?Питам защото това леко виене на свободен ход казват,че е от тоя възел.Моята вие като вълк и ме побърква,ама не ми се ляга да свалям всичко да пробвам да сменя частите.
На клипа още не беше напълнила всички повдигачи и се чува щракането. След около 30мин вече беше напълно утихнала.
Помпата не съм я барал. Не знаех има ли някакво зацепване и не ми се рискуваше. Буталото на първи цилиндър се свали и без демонтаж на помпата. Следващия път ще погледна помпата Не може още първия път да се гмурна в дълбокото. Постепенно ще си трупам опит
След известно време докладвай как са нещата с разхода на масло Надявам се всичко да е наред! Знам ли,ако още карам тоя голф ще те търся за консултант по ремонта
nikname написа:... ще те търся за консултант по ремонта
Не се излагай В форума има къде къде по компетентни хора от мен Ама ако има с какво да помогна ще съдействам. Примерно с ключа за болтовете на главата. Така и не успях да го намеря в бг този polidrive. Навсякъде ми дават Ribe под името Polidrive. Визуално си приличат но не е същия.
браво сега знаш че е направено както трябва моето предложение е да сменяш маслото на 7-8 к км за да избегнеш варианта запичане на сегментите и нагар от калпаво или загубило качествата с масло
Аз навремето използвах старото си масло. 10/40 по спомен. Но минах около 150 километра,и го смених. После смених на 3000. Но 5/40. Като тия 3000 километра не давах зор. Сутрин на първо палене работеше поне 3-4 минути и тогава тръгвах. Карах в различни оборотни диапазони,но не преминавах 3000 оборота.