Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот group® » Пет 12 май 2023 12:34


Колата на колко километра е? (Сори ако пише назад)

Почти 100% е сменян антифриза по някаква причина и вероятно е точно 12ево ++. Я водна помпа, я друго е правено вече. Ако не е цвят 'ръжда' смени си само казанчето, а така или иначе ще правиш и ти някоя интервенция - я ремък, я помпа ...
Казанчетата са 2 вида и на едните може да се виде торбичката, на другите - не.

За скоростите - 'грубата' 1ва или 3та идва в зависимост коя скорост е подготвена. Ако си на 2ра, 'умната' кутия се опитва да предскаже и поготвя 1 или 3. Ако я изненадаш, има едно чукване, което е 'захвърляне' на подготвената предавка. При мен почти никога не се случва това, защото или кутията се научи по мен, или аз по нея. :icon_lol
(1ва май никога не ми приготвя отдавна)




Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот group® » Пет 12 май 2023 12:39


Ивайло Димов написа:...,също и бих сложил помпа без черупката (ако не е подменена) колата ще загрява по-бавно зимата но варианта да заклини и да я прегрееш нулев.

Иво, този съвет не го давай, като проверен, защото не е.
Много е малко информацията в нета по този въпрос и е предимно по щатите или страни, където зима нямат.
Не се знае какви странични ефекти може да има при цялата сложност на системата.
Аз не бих го направил!

А и както казахме в една друга тема - тези помпи се сменят толкова често, че реално никой почти не достига до момента да запече :biggrin


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот Ивайло Димов » Пет 12 май 2023 13:32


Аз казах какво бих направил лично ,не съм го препоръчвал .Тази черупка там е с цел екология и по-малка загуба на енергия за загряване на ДВГ,по-малко изхабено гориво по-малко вредни емисии :beer .Благодаря за забележката .

Силиката ако се скъса може да задръсти радиатор-парно ,за казан и капачка само ОЕ....че афтърмаркет съдовете може попаднеш на такъв де се надува като риба-балон.Антифриза може да се измери с рефрактометър и ако е в кондиция да се отложи тегавата процедура с подмяната му.

П.П Освятка се клемореда ся тря се гъзя :mrgreen


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот group® » Пет 12 май 2023 13:57


Ивайло Димов написа:Тази черупка там е с цел екология и по-малка загуба на енергия за загряване на ДВГ,по-малко изхабено гориво по-малко вредни емисии :beer .

Това е така, но и това е начина двигатрля да влезне в работна температура. Оттам започва и пасивната регенерация.
Тоест резултатът от тази модеификация няма да е само в дискомфорт за водача.

А и честно казано аз не съм чулвал да са чести тези прегрявания, защото температурния датчик, който е на главата, бързо ще отчете и ще спреш колата, вероятно преди белята.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6264
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 12 май 2023 14:36


смених го , моето казанче е от типа с торбичка , която не се маха. Сменя се супер лесно, капка не капна. Махнах щуцера за датчика , махнах скобите , разкачих някаква джаджа към маркучите за горивния филтър закачена на самото казанче. Обърнах го наобратно, като махнах първо малкия маркуч и му сложих тапичка, после големия. По обратния ред новото, взех Behr/Mahle , че го имах налично. Долях антифриз и един яд по малко :) Ще си карам с този антифриз , след 20хил км ще сменям ангренаж и ще комбинирам евентуално да сменя и антифриза.

IMG_20230512_150923.jpg

IMG_20230512_150929.jpg

IMG_20230512_150931.jpg

IMG_20230512_145036.jpg

IMG_20230512_151250.jpg


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот Ивайло Димов » Пет 12 май 2023 16:50


Супер ,и аз смених клемореда...разглобих стария та не разбрах кво му се разваля ,освен контактните пластини :gruebel
Прикачени файлове
Screenshot_20230512-174847_Gallery.jpg


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 649
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот alpinab » Пет 12 май 2023 18:27


Кихот,

Вие във вашият сервиз можете ли извършвате пълна подмяна на антифриза на ЕА288ките? Не източване колко пусне по добре познатия начин с тръбите а както е по процедурата с обратно налягане и принудително отваряне на кръговете(с диагностика)

Колко пари излезнаха казанче и капачка, ако са оригинални питам.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6264
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 12 май 2023 19:59


Казанчето , което сложих е Behr/Mahle , капачката си оставих оригиналната.
Може да се направи смяна на антифриза по стъпките , които прилагат в официалния сервиз да.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1690
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот fur1ous » Пет 12 май 2023 20:23


alpinab написа:Кихот,

Вие във вашият сервиз можете ли извършвате пълна подмяна на антифриза на ЕА288ките? Не източване колко пусне по добре познатия начин с тръбите а както е по процедурата с обратно налягане и принудително отваряне на кръговете(с диагностика)

Колко пари излезнаха казанче и капачка, ако са оригинални питам.


https://shop.ahw-shop.de/original-vw-au ... 07m?c=6726

https://shop.ahw-shop.de/verschlussdeck ... tel?c=6726


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот group® » Пет 12 май 2023 20:29


Смени си и капачката.
Деформира се с времето.
Още повече на нов съд...
И най-вече, ако е старата партида с удобното захващане в срвдата, а не тази от линка на fur1ous.


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 649
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот alpinab » Пет 12 май 2023 22:20


Благодаря за инфото.

Аз оставих старата капачка и няма драми вече 8 месеца.


Потребителски аватар
neo5
Мнения: 74
Регистриран на: Сря 20 фев 2013 17:46
Автомобил: Mercedes-Benz E200D 9 G-tronik
Двигател: 2017 Декември
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот neo5 » Съб 13 май 2023 2:24


Честито и от мен колега (с малко закъснение), много и безаварийси км. Конските сили (190) си казват думата, че колата не е някоя "гола", ами оборудвана. Печка има ли новият?


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6264
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот DoH_KuXoT » Съб 13 май 2023 6:14


Има печка да.
Отивам да зареждам тази сутрин и хоп познатия проблем с запушения дренаж под капачката за зареждане. Едно кабелче имах, прокарах го няколко пъти изтече всичко.
Хвърляйте му по едно око :)

IMG_20230513_090401.jpg


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6264
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот DoH_KuXoT » Съб 13 май 2023 11:52


Първо излизане от София , разход мечта , толкова даваше и предишния :)
Прикачени файлове
IMG_20230513_125209.jpg


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6264
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот DoH_KuXoT » Нед 14 май 2023 11:16


Прибрахме се по тъмно и наблюдавах малко фаровете какви ги вършат на автоматични дълги. Имаше доста трафик и не успях да ги видя във всички условия но това , което успях ме впечатли положително! Десния фар свети почти постоянно и се мести така че да свети аварийната лента , знаците, банкета а автомобилите пред мен да са в сянка. На ляв завой завива колкото е необходимо за да свети отново без светлинния лъч да стига автомобилите пред мен или в насрещното. На десен се изключва заради насрещния трафик. Много добре измислено, на път с завои и да си сам ще е доста интересно.
За мощността не мога да кажа , че е нещо кой знае какво , но определено си има разлика в доускоренията от 100 до 160км/ч спрямо предишния Пасат.
ACC също много ми харесва , само едно нещо не ми допада карам съм 130, тръгвам да изпреварвам отдалече лети някой с 200 зад мен , бързо ускорявам с копчетата (не с педала на газта) да не преча и се прибирам преди да е дошъл, връщам пак на 130 и следва едно брутално намаляване със спирачките вместо да си отнеме газта и да намали плавно до зададената скорост. Не че е драма може да се избегне или ако просто ускоря с подаване на газ , или при връщането в моята лента да изключа cruise control -a и да го SET-на на 130км/ч



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта