въздуха към цилиндрите-топъл или студен?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Сря 29 дек 2004 13:48


Колега, някъде в www.volkswagen.msk.ru пишеше как се отремонтирва тази клапа....при мен клапата работи но платнения маркуч и ламарината на изходящия колектор откъдето трябва да смучи горещ въздух липсват....до сега не съм имал никакъв проблем с работата на мотора и зима и лете.




Потребителски аватар
VR666
Мнения: 325
Регистриран на: Чет 08 юли 2004 19:38
Автомобил: VW Jetta
Двигател: CFFB 2011
Местоположение: Ботевград

Мнениеот VR666 » Сря 29 дек 2004 14:57


Ако съм разбрал правилно, става въпрос за клапата, намираща се в
кутията на възд. филтър.
Тя се управлява от вакуум и просто трбва да се провери маркучето,
идващо от двигателя.
Алуминиеви тръбопроводи (за топлия въздух) се намират за по 3 лв.
(Ф50 мм. примерно).
Та според мен е хубаво при студен двигател да си смуче топъл въздух (особено за каране на къси разтояния).


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Сря 29 дек 2004 18:44


бате насееееее само си отговори на въпроса как ще се отрази на мощността ако вкараш топъл=разширен вече въздух... :horror:
те хората изстудители се чудят как да сложат а ти ще го топлиш... :lol:
a boi de
:heavymetal: Drunk :heavymetal:


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Чет 30 дек 2004 15:00


Това с топлия въздух не е случайно. При определени метеорологични обстоятелства и движение със все още студен двигател е възможно да се обледени въздушният филтър.
Ох, и моят въздуховод е прокъсан на две места, а и събирателната планката над колектора е корозирала (има малко повече дупки, отколкото трябва :wink: ). При прегледа в сервиза, когато купих автомобилчето нищо не казаха, ама ще гледам поне маркуча да сменя.


Потребителски аватар
Jetta16v
Мнения: 85
Регистриран на: Чет 16 сеп 2004 10:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Jetta16v » Чет 30 дек 2004 16:37


:lol: Е баджо доиде и моят ред да се изкажа на моята джета мисля че работи а някьде четох че принципът е с биметална пластинка.Преди две години си сменях разпределителя та по Симеон при арабите се продаваха и кутиите.Ако си на зор провери при тях.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Чет 30 дек 2004 21:27


stil написа:Това с топлия въздух не е случайно. При определени метеорологични обстоятелства и движение със все още студен двигател е възможно да се обледени въздушният филтър.

мдам-съгласен съм 100% ама и ти се съгласи че е толкова малко вероятно че...
абе всека козъ-за свой крак...


Потребителски аватар
gugutka
Мнения: 46
Регистриран на: Пет 25 мар 2005 9:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот gugutka » Пон 11 апр 2005 10:40


Аз съм с голф2 Карбуратор 1.3 89 г.
оказа се че като махна маркучето на вакуума дето излиза от карбуратора, минава през въздушния витър и после отива до клапата за топул въздух, оборитите се повишавт?!?!
имах проблеми с оборотите на празен ход при студен двигател и се оказа
че като махна въздушния филтър /за да го махна откачам съответно това вакуумче и маркуча за картените газове/ оборотите са съвсем други....
Нормално ли е това и как може да се оправи.???
Казаха ми че може да е от това клапанче дето е от вътрешна страна на въздушния филтър - в Ауто Плюс е 57 лв :shock: ...

P.S.На карбуратора всичко е ОК - поне така каза майстора след Пълно раглобяване - а иаз до колкото видях всички клапани бяха на ред..
до колкото за този карбуратор може да с екаже че е ОК :roll:


Потребителски аватар
M4r1qn
Мнения: 619
Регистриран на: Пет 01 апр 2005 20:19
Автомобил:
Двигател: C5 X7
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот M4r1qn » Пон 11 апр 2005 19:57


... повече студен въздух повече .... на кадет-а ми като е в задръстване и е загрял яко му пада мощноста чувствително чак ... на голфа незнам още че не съмм го добутал до лятото ... колкото по студен въздух толкова повече О2 - та влизат в цилиндрите .... и качва мощност-а. Интеркулер ако се чудиш какво е е за тва е :D


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1253
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Пон 11 апр 2005 21:00


[е възможно да се обледени въздушният филтър] Screwy
колкото по студен толкоз по добре


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5450
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Вто 12 апр 2005 9:40


При мен Васето реши този въпрос кардинално и сега съм супер доволен:)


Потребителски аватар
gugutka
Мнения: 46
Регистриран на: Пет 25 мар 2005 9:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот gugutka » Вто 12 апр 2005 14:39


моля помагайте за това клапанче на филтъра
да го изолирам ли и какви са последствията?? :roll:

Спомням си че на москвича тръбата за топлия въздух се местеше ръчно
вадиш - слагаш :lol:


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Вто 12 апр 2005 15:42


gugutka написа:моля помагайте за това клапанче на филтъра
да го изолирам ли и какви са последствията?? :roll:

Спомням си че на москвича тръбата за топлия въздух се местеше ръчно
вадиш - слагаш :lol:


Горивната система е предвидена да образува горивна смес (въздух/гориво) в отношение 12.6/1 т.е. (12.6 кг въздух за 1 кг гориво). Количеството въздух се измерва не с кантар, а по обем. А обема на въздуха зависи от температурата. VW предписва за Digijet и Digifant температурата при която клапата се отваря да е към 40 град С (горните две имат и датчик за температурата на въздуха), Та таз система оптимизира по-доброто образуване на горивната смес. Нейната липса или повреда до голяма степен се компенсира от изправната ламбда сонда. Ако не ти работи автоматиката, я фиксирай лятото на студено, а зимата на топло. Въпросния гофриран маркуч (точно ф50) може да се намери по магазини за домакинска техника, Мосю Броколаж, Практитер и т.н.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: TheEx0rcist и 87 госта