Petrolhead написа:Историята с цените има продължение.
Херц махат теслите си в Щатите. Към 20000 коли.
Обясняват го с високи разходи за поддръжка и ниска печалба от отдаването под наем.
Печалбата на фирмите за коли под наем се формира от приходите от самото отдаване под наем + приходите от продажбата на автомобилите, когато станат на 2-3 години. Явно сметката вече не им излиза
Не точно колега, просто четеш заглавието само. Това което ти цитираш е случай в който:
1. Херц ще махат коли с пробег между 50-80 хиляди мили основно, което така или иначе е пробега при който се махат другите коли.
2. Колите са били отдавани най-често на клиенти, които от своя страна работят за Uber и нови клиенти, които за пръв път карат електрокар.
3. Причината за разкарването на тези коли е до голяма степен в разходите за ремонт и времето за доставка, защото за разлика от тук в Щатите за жалост всичко се прави от- до. Т.е. представи си клиент отива и чупи предна броня, съответно колата не може да се отдава повече и трябва да се оправи. Тъй като за тях е важно в края на периода да могат да ги продадат за хубави пари се прави с части от тесла. Те са доста зле от към наличности на резервни части. Т.е. получаваш си бронята, но чакаш 2-3 месеца. През този период, автомобила не може да ти изкарва пари и те така.
Към момента за продан има под 1000 автомобила в Херц (най-евтината е била 17хиляди долара преди една седмица, в момента е 21 хиляди за 89 хиляди мили от 2021-год
https://www.hertzcarsales.com/certified ... f1fcfc.htm 2200 долара депозит и 60 месеца по 444,50 през тях и я караш). Тяхната драма не е заради проблем със самата кола, а по-скоро невъзможността да изкарват пари от нея, когато нещо тривиално се случи. Ако си частното лице, можеш да си караш със счупената броня докато дойде новата. Можеш и тиксо да си залепиш и всякакви магарии и няма да е проблем за ежедневието ти. Докато си в техния бизнес, не можеш да отдадеш колата, защото в момента в който клиента дойде и я види ще ти каже- ааа не, дай ми друга. Това важи за всяка една марка. Няма да си вземеш Пасат под наем на който предната броня е откачена или 1/2 липсва.
Изключително странно е да се мисли, че щом цените на новите коли са паднали и тия дето вече са взели и са се наиграли и давай да ги саботираме и за нищо не стават тия тесли.
Поради ред причини, теслите си държаха доста високи цени, което беше причина да си вземеш пред ID3 примерно. Докато се засили производството имаше период в който си купуваш Тесла М3, караш я 1-2 год, правиш и 30-40 хил мили и я продаваш за почти същите пари за които си я взел, което само по себе си е изключителна аномалия. Имаше голямо търсене и ниско предлагане и хората бяха склонни да дават пари.
Колите втора употреба се качиха с 30тина процента от нищото, заради проблема с чиповете при новите коли по време на ковид-а. Това не е нещо нормално и трябва време да си влезе в норми всичко. С теслите и цените им е същата работа.
Цялото това мероприятие донякъде е добре за хората, които се колебаят, тъй като тези коли ще са нови и на малко км и с ниски цени, т.е. можеш да си вземеш такава и да видиш за теб ли е електрокара или не и да го продадеш без особена загуба. А не да си поръчаш от гигафактори и през първата година да видиш, че не е за теб, но да си на загуба от 10-15 хиляди долара/евро примерно.
Това което ти се опитваш да ни вмениш е факт, но не е нещо, което е уникално само за тесла. BMW, Audi, Jaguar, Infiniti, Volvo, Mercedes имат по-лоши резултати при оценка на 5тата година от Тесла. Тесла не са светия граал и не са истинска премиум марка, но към момента много от проблемите, където през години са получавали критики са отстранени и се отстраняват. По този параметър излиза, че всички трябва да караме Поршета, понеже те са марката където най-добре си запазват стойността през първите 5 год.
Харесай си източник и ще сравним данните по него. Гарантирам ти, че винаги мога да изкарам частен случай, където електрокара да е по-изгоден от ДВГ. Не е в това въпроса. Нито тесла, нито Мъск някъде са обещавали - вземете си наша кола и ви гарантираме запазване на инвестицията ви.
ЕДИТ: Възможно е цялата тая шумотевица да е маркетингова каскада, да те накарат да си вземеш Тесла на "далавера" от достоверен източник.