Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
hudson

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот hudson » Сря 24 яну 2024 13:17


NGK за 190лв
Пиербург е с 50 лв отгоре.
Можеше и Хитачи за 170, но трябваше са го чакам 1 седмица.




Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот dispatch » Сря 24 яну 2024 22:04


Аз вземах на Пербург ... и не ми се получи. Започна да влиза в авариен режим при натоварване... все едно пренадува турбото. Грешката беше същата както с предния ЕГР. Правеше го при извънградско след 40 - 50км пробег.
Пожелавам ти да имаш по-голям успех от мен.

А цената на оригинален Валео, колко беше?


hudson

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот hudson » Чет 25 яну 2024 9:00


Валео (без отливка VW AG), е над 400лв.
Нямам никакви проблеми с този който сложих. Вече 400км във всякакви режими на каране. Оригиналния даваше грешка точно на ниските обороти с малко газ. Примерно 1100-1200 оборота на четвърта с лека газ и веднага набиваше грешка. Явно отваряше и оставаше отворен, защото колата губеше мощност - мачкам газта, и вместо ускорение получавам връщане на предавки и пълзене.
ЕГР охладителя прегледа ли го? Да не заяжда неговата клапа?


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот dispatch » Чет 25 яну 2024 23:35


Гледахме го. Той не управляваше ли притока на антифриз?


hudson

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот hudson » Пет 26 яну 2024 8:23


Твърдо не - клапата е за изгорели газове. Сигурен съм защото от втулката на оста на моя изпускаше. Има тема за ремонта тук във форума.


Hudson
Мнения: 19
Регистриран на: Нед 22 сеп 2024 10:01
Автомобил: Passat B7 Alltrack
Двигател: GFGB

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот Hudson » Нед 22 сеп 2024 10:18


Вече съм с нов профил, защото предишния е бил хакнат и са го изтрили.
Освен това и съм с нов (поне за мен) :mhihi автомобил - шестицата замина за Търново, дано да радва и новия собственик.


zdravkop64
Мнения: 299
Регистриран на: Сря 10 юли 2019 8:12
Автомобил: Mercedes W213
Двигател: E 400 V 6

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот zdravkop64 » Пон 23 сеп 2024 20:00


Мите, с нов профил си, но със стария никнейм /като изключим главната буква/. :wink
Покажи /ако вече не си го направил/ новата седмица.


Hudson
Мнения: 19
Регистриран на: Нед 22 сеп 2024 10:01
Автомобил: Passat B7 Alltrack
Двигател: GFGB

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот Hudson » Нед 20 окт 2024 18:56


Не съм пускал тема, но седмица като седмица или по-точно алтрак като алтрак.
Взех го март месец на 265 хиляди км, вече е на 280к. Маслото на двигателя и филтрите ги смених още в Германия, тук като се прибрах - на кутията и на халдекса.
Връзката ни започна с разочарование - посред нощите в румънските карпати, се появиха силни вибрации при ускорение. Имаше ги още в Германия, но бяха само между първа и втора предавка и много слаби, като от крива гума и джанта. Но изведнъж станаха силни и то в диапазона от 40 до 80км/ч. Ама тресе на умиране - имах усещането че двигателя с трансмисията ще изкочат от колата. Спрях, вдигнах капака, залягах отдоло, завирах се зад предните гуми и намерих причината - маншона на дясното вътрешното каре беше сцепен на две. Останало почти без смазка, при предната почивка от студа (беше минус 5), трипода беше почти спрял да си върши работата. Бавно и безславно се дотътрих до Дунав мост и спрях за почивка покрай Видин. Съмна се и температурите се повишиха, след това преваля и установих, че като няма друго и дъждовната вода става за смазка, защото вибрациите изчезнаха.
Както и да е, няколко дни след като се прибрах, успях да се доредя до сервиз и ми смениха карето. Нооо, вибрациите само намаляха значително, вместо да изчезнат. Изнервен, свалих лявото колело в гаража и какво да видя - маншона на лявото вътрешно каре и той сцепен. Взех си каре и със съседа го сменихме заедно. Колата тръгна гладко най-после, но за кратко. На принципа проба-грешка, смених и лявото външно каре, защото когато сваляхме полуоската ми се видя че имаше луфт, а и имаше много грес по главината, та реших че някой му е сменил само маншона като то е било за смяна цялото. Почти никаква промяна - просто вибрациите (макар и слаби) се преместиха от един скоростен диапазон в друг. При смяната на маслата на ДСГто и халдекса, Пепино ми обърна внимания на факта, че като завърта гумата, полуоската не тръгва веднага с нея. Тук си признавам, че вината си е изцяло моя - купих най-евтините карета JSP. Купих SKF и на другата вечер с комшията пак същото упражнение - смяна на ляво вътрешно каре. Сега вече нещата си дойдоха на мястото, сваленото каре обратно в магазина за рекламация, която за мое учудване признаха и ми върнаха парите. Не минаха и 2000км и вибрациите пак се завърнаха. Взимам си направо едно каре SKF и на подемника. Отивам вечерта да си взимам колата и питам къде е свалянето каре, за да го връщам за рекламация и него. Майстора ми го дава и ми разправя че няма да я признаят. На логичния въпрос “Защо”, ми показва трипода посинял от прегряване… от незатегната скоба, изхвърлило смазката ииии повтаряме старата история. На карето, което смениха в сервиз… първо мислех да ходя се разправям, но реших че достатъчно нерви съм потрошил с тия карета и е време да приключа историята.
Сега обаче, когато най~после колата започна да вози гладко, усетих нещо като виене/бучене при около 100-110 км/ч. Оказа се предна дясна лагер-главина. Понеже, парен каша духа, веднага си купих една на SKF и уплътнихме 1 час в гаража с комшията.
След като приключих вибриращо-тресящата сага, се насладих на повече от месец безпроблемно шофиране.
Но започнах да имам основателни съмнения, че колата става по-шумна. Качвам я на канала, оглеждам генерацията и откривам почти напълно скъсана мека връзка. Лесна работа - ще ида в сервиз за ауспуси и ще ми я свенят. Да, ама не, както казваха в близкото минало. Оказа се, че ми трябва сервиз с подемник и майстор, който е и добър заварчик. При пасат, голф и туран 4х4 за да смените меката връзка, трябва да свалите ДПФа, а за да го свалите, трябва да махнете предния мост, да отхлабите болтовете държащи двигателя отдясно и чак тогава с малко псувни и много извивки може да го извадите ДПФа. След това е лесното - режете старата, заварявате новата и сглобяване по обратния ред.
Едно е сигурно - повече кола 4х4 няма да си взема. Вярно, усеща се при ускорението много добре, при потегляне на хлъзгав наклон е страхотно, НО за мен не си струва усложнената трансмисия, по-високия разход на гориво и по-високото тегло на система която ще ми потрябва веднъж на две години.


zdravkop64
Мнения: 299
Регистриран на: Сря 10 юли 2019 8:12
Автомобил: Mercedes W213
Двигател: E 400 V 6

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот zdravkop64 » Нед 20 окт 2024 20:30


Митко, ти да си жив и здрав, колите ще се оправят. Наистина цяла сага си преживял със седмицата, но дано всички неприятности да са приключили и от тук нататък само да се радваш на удоволствието от шофирането на пасата. Относно 4х4: аз направих обратното на теб- от 4х4 минах на предно на Б8 и пълния привод ми липсва, и то много. Толкова съм свикнал с него, че сега не мога да свикна с предното предаване, но както и да е- да те радва колата и да не посещаващ сервизи. Още един път честито!


Hudson
Мнения: 19
Регистриран на: Нед 22 сеп 2024 10:01
Автомобил: Passat B7 Alltrack
Двигател: GFGB

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот Hudson » Нед 27 окт 2024 16:48


И аз сега ще направя същото като теб - ще мина от седмица 4х4 на осмица с предно. Пуснал съм го да се продава, пък може и голф седмица да е - каквото ми допадне/попадне.
Иначе алтрака е доволно натъпкан с екстри, няма само ел. седалки с памет (нещо което най-много ми липсва от шестицата), регулируемите амортисьори и самопаркиране.
Седалките с обдухване са много приятна екстра, но само за кожения салон. С радост бих ги заменил за седалките от предишния пасат. Даже си го мислех и да го направя, ама цвета на салона на алтрака не ми позволи, целият е в кафяво - седалки, кори на врати, табло, цялата централна конзола с духалките за задния ред, дори и пластмасите в багажника. Като цяло бях доста резервиран към този цвят на снимките в обявата, но на огледа ми хареса.
Асистента за знаци вече знам че е безмислена екстра (като оставим настрана факта, че в източна Европа не работи) - аз ако не видя знака на пътя, няма начин да го видя и на малкия дисплей.
Камерата за задна, поне в комбинацията с RNS510 е слаба работа. Веднъж заради дисплея и втори път заради камерата. На тъмно вкарва доста шум, а при светлинен източник светещ директно към нея (фарове или изгрев/залез) е почти неизползваема.
Относно асистента за следене на пътната лента - ако маркировката е поставена адекватно (а в БГ не е така), той си върши работата отлично. Толкова добре, че даже се дразня на факта, че след като е взел два завоя съвсем сам, започва да ми пищи и да изписва че трябва да хвана кормилото.
Разбира се, след като го взех, веднага го разръчках с диагностиката, активарах си разни глезотийки без проблем.
Докато не ми казаха, че след като имам завиващи ксенони и камера за знаци, може да се активират и автоматични дълги. Такава греда ударих, че сагата с каретата ми се видя като късометражен филм. Щракам си аз с OBD11, включвам DLA, highway light и още едно две които ми се видяха по темата, колата приема кодировката ииии дзън, светва иконата за изгоряла крушка, дзън - на дисплея изписва грешка със AFL, чети в упътването, дзън - грешка в системата за нивелиране на фаровете.
Да бе ще чета - чукча не читател, чукча писател, както се казва. Уверен, че UNDO решава компютърните проблеми, връщам предишните настройки… и установявам че в този конкретен случай това не е така. Дори в опитите да оправя проблема, забатачих нещата до ниво “няма базови настройки за фаровете”. Отне ми 2 дни ровене в нета, докато намеря малката, но много важна подробност - при задаване на базови настройки на фаровете, колата НЕ трябва да е с активирана ръчна спирачка. И така, с мисълта че вече съм вдигнал нивото си в кодирането на VW модули, защото вече нямах никакви грешки, си карах безгрижно десетина дни. До първото каране по тъмно на дълъг път - нямаше дълги, индикатора на таблото светваше, но не и фаровете. Борих се известно време с проблема без успех, ама буквално, защото успявах само да влоша положението и после едва да се върна в изходната точка.
Отидох в сервиз, там с VCDS ми върнаха дългите, дори и автоматичните дълги тръгнаха. Едва изчаках да се стъмни и излизам за проба - системата реагираше по-адекватно от колкото очаквах дори. Нооо (как пък винаги има едно но), на дисплея първо ми изписа че имам проблем с лявата крушка на късите, после и с дясната, въпреки че си светеха. Тъпото беше че на диагностиката грешката излизаше че не светят дългите. А най-тъпото беше, че всъщност не светеха LED DRL. Нито като дневни, нито като габарити. Единствено като светнех дълги, светеха като габарити. Последва още едно ходене до сервиза, от което LEDовете се появиха, но грешката не изчезна. Накрая като крайна мярка я закачи на диагностиката с връзка към сървъра на VW за онлайн кодировка и най-после нещата си дойдоха на мястото. Единствената разлика преди и след кодировката която забелязох е, че когато спра и старт/стоп системата изгаси двигателя, сега светва червената лампичка за акумулатора. Разбира се, веднага след стартиране си изгасва, та реших че това не е проблем, а е ъпдейт.
Понеже около 2 месеца карах и двата пасата, мога да направя директно сравнение:
1 - шестицата вози по-комфортно. И двете коли бяха с еднакъв размер гуми 225 50 17 (фабричния за алтрак), като даже им разменях гумите - без разлика.
2 - предавките на седмицата са по-къси или дифа е по-бавен. Резултата е, че при 2000 оборота шестицата е на 109км/ч, а алтрака е на 99. При 3000 оборота резултата е 166 на Б6 и 145 на Б7. Двете коли бяха с еднакъв размер гуми, а показанията са от дигиталния километраж, който е по-точен от стрелката.
3 - пасат 6 с СВАВ е по-пъргава кола, особено в ниските обороти спрямо алтрак с GFGB. Тук обаче има два фактора, които първоначално не бях отчел. Шестицата е с чипнат двигател и кутия, а алтрака е по-тежък. Не съм измервал предишната кола (предполагам 1500-1600кг), но качих алтрака на кантара и бях потресен от факта че с наполовина пълен резервоар, колата закова 1800кг. Което с пълен резервоар и аз с жената вътре е 2 тона.
От където идва и по-големия разход - 1 до 1,5л/100км нагоре спрямо шестицата.
Предполагам едно чипосване ще намали тази разлика, най-малкото защото колата е със след дизелгейтския софтуер и е доста агресивна в честотата на регенерациите от 300 до 650км макс.


Потребителски аватар
smirkb0y
Мнения: 132
Регистриран на: Пет 10 дек 2010 22:04
Автомобил: Seat Leon FR
Двигател: ARL+
Местоположение: Велико Търново

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот smirkb0y » Пет 10 яну 2025 16:14


Привет! Жив е той, жив е.
IMG_4031.jpeg
.


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот dispatch » Пет 10 яну 2025 20:10


Пздравления!
Ще ти се обадя следващия път като ходя да регистрирам кола в КАТ ;-)


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот dispatch » Пон 27 яну 2025 23:42


https://www.mobile.bg/obiava-11737011052313267-vw-passat-2-0tdi-cr-sportline

Много бързо му се нарадва... какво се случи?
Да не би неоригиналния ЕГР да се е показал колко струва?
Ако съм познал: елиминирай ЕГР и ДПФ и си карай колата. По-читава едва ли ще намериш!

И тва "sportline" ... ти и предишния собственик от къде го взехте, не знам.


Потребителски аватар
paagrio
Мнения: 459
Регистриран на: Съб 27 сеп 2008 9:04
Автомобил: голф 1K
Двигател:

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот paagrio » Вто 28 яну 2025 13:31


По-скоро кликбейт.


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 655
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот alpinab » Вто 28 яну 2025 21:19


Виждал съм такова изпълнение на Б6 - Спортлайн. Някакво странно е. Като комфорт но без хром пакет на джамовете и със спортните дълбоки седалки. На Б7 цата поне има и отвън разлики.


Ето същата:
https://www.polovniautomobili.com/auto- ... -sportline



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта