Здравейте ! Честита Коледа !
Сигурно има писано по въпросте които ще задам , но така и не успях да намеря . Ако е така се извинявам предварително и моля за пренасочване към информацията .
Колата е Passat B6 2.0 TDI PD 140hp DSG 6 код на мотора BMP на почти 405 000км 2009г се води ( нямам представа дали са реални предвди годините и е възможно да са реални )
Първо малко пред история на проблема . Една прохладна вечер прибирайки се от работа колата в движение загуби мощност и започна да се чува от ппред от дясно едно като престъргване след което започнаха да и играя оборотите и да пуши много сериозно . Реших че се е чупило турбото понеже звука идваше от пасажерската страна . Викам хайде до нас без турбо все ще ме прибере те останаха 3км. Да , ама не . 500м по надолу по пътя колата тотално изгасна от нищото в движение . Направих 2 опита да запаля , но не . стига до момента в който ахааааа..... да запали ама нещо не и достига . И от тук се започва ходенето по мъките .
Това се случва преди 1месец в 23ч вечерта . Колата с въже до вкъщи и на другият ден с платформата при майстора . А забравих да спомена , че през деня преди да загасне изцяло колата си работеше нормално, но на няколко пъти ми премигваше лампата за подгрева и изписваше да ходя в сервиз. След като премигна около 10-на пъти в някакъв период от време светна и чека . През това време колата по никакъв начин не е променила начина си на вървене и на работа . Вечерта си запали съвсем нормално и си тръгнах от работа до момента в който загасна .
Отиде на лекар и се започна голямото умуване какво и е . Варианта с турбината го изключиха тотално с предтекста , че дори и да се счупи турбото няма да я загаси по скоро обратното ще я форсира заради маслото . Закачиха я с диагностиката дава грешки за късо съединение към + ( не ме питайте за кодовете не ги знам не ги видях ) , едното към дюза на 4ти цилиндър другото към малката помпа в резервоара . Установи се , че помпата в резервоара поради някаква причина е изгоряла - смени се с чисто нова - колата не запали .
Остана си грешката с късото към дюзата . Разкри се там ситуацията за проверка , кабелите са прозвънявани един по един и всичките до един са здрави . Буксите на всякъде по трасето са стегнати (без разхлабени пинове) и чисти като чисто нови . Започна проверка на дюзите , едната даваше странно отклонение в съпротивление на бобината и решихме , че е заминала ( мотора е с дюзи на Bosch ) . Свалиха се дюзите и се занесоха за проверка в сервиз . Работятя си съвсем нормално , не са в идеално състояние ,но не са и за ревизия и въпросната на която даваше шантавите стойности се оказа, че и няма нищо . Върнаха се обратно на колата и разбира се колата отново не запали . Усъмнихме се в тандем помпата да не би да не може да направи налягане , смени се с такава която е замервана и със сигурност работи - отново не запали .
Чисто механично мисля че игнорирахме всички възможни причини за това колата да не запали . Останах съмнения в ECU . Да де се на човек който да го прегледа , но според него там проблем няма ( не е отваряно , за сега ) , но е доста корозирал корпус (много вероятно да е удавян заради местото на което се намира) и имаме съмнения в това че вътре може да е леш вече и да е зеленясал . Тези дни ( след празниците ) ще го отворят да се види физически кво е положението вътре в кутията .
Намерих си същият компютър от англия , със същите номера и на бош и на VW и кодеве - всичко съвпада 1 към 1 . Живи и здрави след нова година ще е тук .
Молбата ми към вас е , ако някой случайно се е сблъсквал с подобен проблем и е намерил решение да го сподели .
Ако имате някакви предложения какво още може да се провери като евентуален причинител на проблема .
Също така да ме насочите към читав елетрончик който може да премахне имобилайзера (става въпрос за Пловдив , но ако се наложи и ще го изпратя и друг град с куриер ) на компютъра който ще дойде защото , ако директно го сложа мисля, че няма да запали. Ще си търси кодовете на ключовете, а те със сигурност ще са различни от тези които с моя компютър . А защо не и да има възможност да се ремонтира и нейният компютър . Отворен съм за всякакви опции .
Прикачил съм и снимка с табелката на електрониката и евентуално има ли съвместими електроники с тази дори и с различни номера да са .
Благодаря предварително на всички предварително . Весело посрещане на Новата Година !
Passat B6 3C5 2.0 tdi pd BMP - не иска да запали
- tdi fen
- Мнения: 4307
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Passat B6 3C5 2.0 tdi pd BMP - не иска да запали
Премери ли компресията ?
- drzax
- Мнения: 22
- Регистриран на: Нед 26 дек 2021 0:33
- Автомобил: VW Passat B6 Variant 2_0 TDI DSG6
- Двигател: BMP 2009
Re: Passat B6 3C5 2.0 tdi pd BMP - не иска да запали
Това не сме го правили , но колко компресия трябва да загуби за да не може да седи запалена . Все си мисля, че щеше да хълца да подскача , но щеше да работи . Ще я премерим и нея , но не мисля че те причината .
Re: Passat B6 3C5 2.0 tdi pd BMP - не иска да запали
Много приличат симптомите на заминал вал , а той в какво състояние е ?
- drzax
- Мнения: 22
- Регистриран на: Нед 26 дек 2021 0:33
- Автомобил: VW Passat B6 Variant 2_0 TDI DSG6
- Двигател: BMP 2009
Re: Passat B6 3C5 2.0 tdi pd BMP - не иска да запали
Ако имаш предвид разпределителният вал - той е нов сменен е преди 20к км заедно с чашките на клапаните и гумичките на клапаните .
- tdi fen
- Мнения: 4307
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Passat B6 3C5 2.0 tdi pd BMP - не иска да запали
На мен пък на криви биели за това попитах за компресията
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11927
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B6 3C5 2.0 tdi pd BMP - не иска да запали
tdi fen написа:На мен пък на криви биели за това попитах за компресията
Дам, те тия двигатели имат афинитет да ги показват отвън биелите, не е лошо да се премери компресията
- NikMar55
- Мнения: 210
- Регистриран на: Вто 26 окт 2021 17:05
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: TDI 1900 101 к с 2003 г
- Местоположение: Габрово
Re: Passat B6 3C5 2.0 tdi pd BMP - не иска да запали
За електроника бих препоръчал този сервиз АУТОЕЛЕКТРОНИКС ЕООД Горна Оряховица. Собственика се казва Евгени и единствено той се съгласи и ми направи компа на едно Стило. С него кореспондирахме само по телефона и Еконт, много коректен и знае какво прави.
Колкото до поръчания от Англия комп, ако е Вържин може и да се получи, така сменихме на едно Пунто. Махнахме стария сложихме новия и той си опозна колата, незнам за VW дали е така.
Колкото до поръчания от Англия комп, ако е Вържин може и да се получи, така сменихме на едно Пунто. Махнахме стария сложихме новия и той си опозна колата, незнам за VW дали е така.
- drzax
- Мнения: 22
- Регистриран на: Нед 26 дек 2021 0:33
- Автомобил: VW Passat B6 Variant 2_0 TDI DSG6
- Двигател: BMP 2009
Re: Passat B6 3C5 2.0 tdi pd BMP - не иска да запали
Проблема се оказа в електрониката. Лекичко е била удавена и е дошъл момента. Сега остава да изчакам да дойде новата и да намеря някой да и премахне имобилайзера и да се надявам, че ще сработи.
- boar
- Мнения: 315
- Регистриран на: Чет 08 яну 2009 9:25
- Автомобил: Golf III
- Двигател: ADZ 1995
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B6 3C5 2.0 tdi pd BMP - не иска да запали
Давам ти контакт на човек от Пловдив, който се занимава с имобилайзери! В Кючук Париж е ,след големия парк на Акад.Петър Динеков. Звънни и се разберете
Петър-0897573028
Петър-0897573028
- drzax
- Мнения: 22
- Регистриран на: Нед 26 дек 2021 0:33
- Автомобил: VW Passat B6 Variant 2_0 TDI DSG6
- Двигател: BMP 2009
Re: Passat B6 3C5 2.0 tdi pd BMP - не иска да запали
boar благодаря. Ще се свържа с човека.
- drzax
- Мнения: 22
- Регистриран на: Нед 26 дек 2021 0:33
- Автомобил: VW Passat B6 Variant 2_0 TDI DSG6
- Двигател: BMP 2009
Re: Passat B6 3C5 2.0 tdi pd BMP - не иска да запали
Малко ъпдейт по темата , че мина доста време . Благодаря отново на boar за координатите на електрончика . Супер отзивчив и коректен , препоръчвам за всеки който има нужда от клонира на електроника или премахване на имобилайзер в Пловдив !
Колкото до колата ..... след клниране продължи да не пали , върнахме фабричният софтуер на моргаджийската и премахнаме имобилайзера .... и отново не запали .Падна голямо чесане по главите . Проверихме да не е прескочила някой зъб шпонкмите на разпределителният и на колянмовият вал са на место и са здрави и всичко е на белег . Свалихме отново дюзите , този път и 4те не само тази която каза дисагностиката . Бяха качени на стенда и на 4те бобините работят и дзюите пръскат в нормите с нормалния отклонения . Качиха се обратно като им се смениха опръстени ( или там каквото има и им се сменя при слагането има обратно за по добро лягане на главата) .
Забравих да спомена , че след като открихме корозията в електрониката , тя бе старателно почистена и грешките изчезнаха които засичаше диагностиката , но колата не запали отново . Провериха ве всичките връзки към електорниката с датчиците за прекъснат кабел евентуално и дали всички датчици получават и връщат сигнал - всичко е здраво и наред .
След известно умуване над това какво още да се провери и какво не сме проверили , днес колата най накрая запали .
Оказа се , че катализатора или DPF-а са запушени (в случая и двете са в едно тяло ) и я задушава и това я гаси , а отзад духа през ауспуха и за това до сега не бяхме провели това като компонент . Отвориха го от някъде ( нямам поредстава точно от къде ) и колата запали и пее дори след 3 месеца пуснати корени в сервиза .
Та сега имам 1 насока която познава в града за механично и софтуерно премахване на ДПФ-а , но ако някой го е правил под тепетата и е доволен ще се радвам да сподели къде е извършвал процедурата и какво му е струвало .
Колкото до колата ..... след клниране продължи да не пали , върнахме фабричният софтуер на моргаджийската и премахнаме имобилайзера .... и отново не запали .Падна голямо чесане по главите . Проверихме да не е прескочила някой зъб шпонкмите на разпределителният и на колянмовият вал са на место и са здрави и всичко е на белег . Свалихме отново дюзите , този път и 4те не само тази която каза дисагностиката . Бяха качени на стенда и на 4те бобините работят и дзюите пръскат в нормите с нормалния отклонения . Качиха се обратно като им се смениха опръстени ( или там каквото има и им се сменя при слагането има обратно за по добро лягане на главата) .
Забравих да спомена , че след като открихме корозията в електрониката , тя бе старателно почистена и грешките изчезнаха които засичаше диагностиката , но колата не запали отново . Провериха ве всичките връзки към електорниката с датчиците за прекъснат кабел евентуално и дали всички датчици получават и връщат сигнал - всичко е здраво и наред .
След известно умуване над това какво още да се провери и какво не сме проверили , днес колата най накрая запали .
Оказа се , че катализатора или DPF-а са запушени (в случая и двете са в едно тяло ) и я задушава и това я гаси , а отзад духа през ауспуха и за това до сега не бяхме провели това като компонент . Отвориха го от някъде ( нямам поредстава точно от къде ) и колата запали и пее дори след 3 месеца пуснати корени в сервиза .
Та сега имам 1 насока която познава в града за механично и софтуерно премахване на ДПФ-а , но ако някой го е правил под тепетата и е доволен ще се радвам да сподели къде е извършвал процедурата и какво му е струвало .
- MamaMy
- Мнения: 903
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Passat B6 3C5 2.0 tdi pd BMP - не иска да запали
Този електрончик с имобилайзера не може ли да премахва ДПФ-а? Направо махай и ЕГР-а докато още не е проблем и той. Колкото по-малко добавки към двигателя, толкова по малък шанса да те изостави заради тях . Дюзите отваряхте ли ги или само ги тествахте. Вътре има едни иглени водачи, те как са? Ако са натрошени колата ще се държи неадекватно и ще си променя работата периодично.
- drzax
- Мнения: 22
- Регистриран на: Нед 26 дек 2021 0:33
- Автомобил: VW Passat B6 Variant 2_0 TDI DSG6
- Двигател: BMP 2009
Re: Passat B6 3C5 2.0 tdi pd BMP - не иска да запали
Най вероятно може и дфп и егр да премахне, но само софтуерно. Аз търся место където нещата да се случат на едно место и то адекватно за да няма дерт след това.
Колкото до дюзите - незнам. Мисля че само са ги тестваха дали работят и пръскат добре. Казаха че отклоненията са в рамките на нормалното и няма смисъл в момента да се отварят и да им се прави пълна ревизия.
Тя вече 2 пъти ме изоставя заради други неща като цяло, но късмет кво да се прави. Иначе лично аз предпочитам да си има и дпф и егр на нея, но 3к за тях няма да дам колата не струва толкова дет се вика за това ще ги махна.
Колкото до дюзите - незнам. Мисля че само са ги тестваха дали работят и пръскат добре. Казаха че отклоненията са в рамките на нормалното и няма смисъл в момента да се отварят и да им се прави пълна ревизия.
Тя вече 2 пъти ме изоставя заради други неща като цяло, но късмет кво да се прави. Иначе лично аз предпочитам да си има и дпф и егр на нея, но 3к за тях няма да дам колата не струва толкова дет се вика за това ще ги махна.
- MamaMy
- Мнения: 903
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Passat B6 3C5 2.0 tdi pd BMP - не иска да запали
И моите дюзи работеха и уж бяха в рамките на нормалното, но като ги отворих и водачите натрошени. Даже и снимки съм пуснал. Това, че не са ги разглобили означава, че като нищо може да се наложи пак да вадиш и тогава пак ще сменяш уплътнителните пръстени. Просто по-скъпата и трудоемка работа поне при мен ще я плащаш два пъти.
А дпф-а и егр-а механично могат да ги премахнат навсякъде. Софтуерното е само на определени места и то не навсякъде е както трябва като чета.
А дпф-а и егр-а механично могат да ги премахнат навсякъде. Софтуерното е само на определени места и то не навсякъде е както трябва като чета.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: railfan и 36 госта