Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6370
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот ktamen » Сря 24 юли 2024 15:27


group® написа:Значи викаш, може да се обеднява сместа до само въздух?

Колкото и странно да ти звучи може и само с въздух и не само при газовите, но и при бензин и дизел. Нарича се Принудителен Празен Ход или ППХ. Случва се на всички коли когато се движат по надолнище и са на включена предавка, а педалът на газта не е натиснат.
ПП Допълних си предния пост.




Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10093
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот group® » Сря 24 юли 2024 15:35


Мерси за поясненията за ППХ. Искаш ли да ти изровя 1вата тема по въпроса във форума, когато бе открит ППХ :Mr Green Fun
Ще пробвам с него да се движа. :icon_lol

Пп. И аз допълних


thanis
Мнения: 1876
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот thanis » Сря 24 юли 2024 15:40


Стохиометричното отношение на бензинките е 14.7 към 1. При LPG е 15.6 към 15.8 (много зависи от отношението пропан към бутан) към 1.

https://www.nettinc.com/wp-content/uplo ... fflers.pdf

Ето тук има добра статия по казуса с LPG


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6370
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот ktamen » Сря 24 юли 2024 15:44


group® написа:Мерси за поясненията за ППХ. Искаш ли да ти изровя 1вата тема по въпроса във форума, когато бе открит ППХ :Mr Green Fun
Ще пробвам с него да се движа. :icon_lol

Пп. И аз допълних

Попитах за какви детонации пишеш, вместо нормален отговор ми задаваш азбучни въпроси, а като направя грешката да ти дам азбучен отговор се сърдиш, че ти обяснявам, че водата е мокра.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8992
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот samo_pechka » Сря 24 юли 2024 15:56


Не се карайте момци. Всички сме от страната на булката ... за съжаление.
Бензин, дизел, газ, всички ще го ядем. Някои по-рано, някои по-късно , но за сметка на това - задължително.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10093
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот group® » Сря 24 юли 2024 16:05


Съжалявам, имам те за технически грамотен и мисля ме разбираш.
Да, детонации няма да получиш. Просто защото ще обърнеш на бензин. Именно, защото информацията отива до газовото еку.

Настройки на газово съм правил във възможно най-добрите сервизи за времето си. И това от статията на thanis, благодаря за което, е практически невъзможно:
Good engine maintenance is very
important to avoid catalyst overheating.

И всеки, който се е занимавал повече, и не е бил на принципа 'щом върви е ок', знае това.
Дори да се скъсаш от редовни настройки, пак ще ти остане фактор като именно съотношението пропан/бутан.
Че вече може да има съвсем предцизни ГИ, допускам.
Но при масовата потреба, включително и т.нар. висок клас, винаги остава едно 'на ухо и око'.
Че може на теб да ти е перфектно настроена газта, допускам.
Но масовата история не е такава и практически почти невъзможно.

П.с. никой не твърди, че катализатора заминава за ден, два! Правилното твърдение е, че заминава много по-бързо от употребата му само на бензин. Колко точно, зависи от нещата, за които писах и пише в статията на thanis.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13405
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 24 юли 2024 16:26


samo_pechka написа:Здравко остай... няма смисъл . Има марки при които ще устиска 100-120к, има и на които половината им е много.
Доказано е, че не кара, затова и не се крадат катализатори от коли с газова

Не се заяждам, напротив, просто питам, защото моите лични наблюдения не покриват твоите. И ако не се беше разтропал, нямаше да го махна. Верно, само 2/3 беха останали от питата. И скоро ми иде време за ГТП, освен да пазаря ено мильонно ТДИ за "нов" личен и да се свършва.


Comanche
Мнения: 4
Регистриран на: Сря 24 юли 2024 16:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Comanche » Сря 24 юли 2024 16:35


Това за скапването на катализатора от газта, по-високите нива на твърдите частици и детонациите при газта са меко казано напълно неверни твърдения. Говорим за съвременни газови инжекциони от 4-то и 5-то поколение. Също така говорим за съврменни двигатели от Еуро 5 нагоре с поне две ламбда сонди - преди и след катализатора. Това с различното съотношение на пропан-бутана на различните бензиностанции също е невалиден аргумент, тъй като бензина също страда от подобни проблеми пък и 5-то поколение ГИ има връзка по OBD и се самокоригира "on the fly" дори при различно качество на газта.
ГИ-тата с OBD вече масово се монтират, понеже разликата в цената е от порядъка на 150 лв. спрямо по-обикновения ГИ.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10093
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот group® » Сря 24 юли 2024 18:47


Comanche написа: Също така говорим за съврменни двигатели от Еуро 5 нагоре с поне две ламбда сонди - преди и след катализатора.

Всичко приемам и дори не виждам да противоречи в същество с казаното от мен, но това нещо ми бръкна в очите ...

Също така говорим за съврменни двигатели от Еуро 5 нагоре с поне две ламбда сонди - преди и след катализатора.


Какво е отношението на 2те ламбди, към обсъжданото?

Офф топик: То кат се замисля, повечето от гореспоменатите ми коли са с по 4 :rolleyes


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2008
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cecoa1 » Сря 24 юли 2024 20:27


ktamen написа:
cecoa1 написа: Тия на газ, ясно, обясних вече, не се отразява газта добре на катализатора в болшинството случаи.
.

Айде да го обясниш още веднъж, ама с числа и /или технически термини, или да цитираш някакви статистически данни или нещо от този род. А не с аргументи от фейса, че една жена от пейката пред входа така ...

Па знам ли, бабите пред входа казаха, че е щото газта гори по-бавно, и в резултат газовете през катализатора са с по-висока температура. Отделно, че газовата се настройва, дори и газовия инжекцион с незнам-какви-си екстри и корекции. И понякога се налага в определени режими сместа да не е баш като на бензин, и то съвсем нарочно...
Ама така съм чул, може и да не е вЕрно, и стопените катализатори да са от нещо съвсем друго...


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12134
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 25 юли 2024 6:47


Вчера през сервиза мина клиент с Опел зафира А 1,6 бензин с газова уредба, от години на бензин не работи както трябва, преди 4-5 години стопи катализатора, от 500 грама някъде бяха останали около 200, стопен и запушен. Та идва човека вчера и вика, че трябва да монтира катализатор щото не могъл да мине ГТП. Друг клиент беше ходил при Кошмара, хиляда и кусур лв за цялата генерация на пасат Б 5.5 1.8Т без газова, махнал му катализатора естествено, но той си го запазил. Миналия месец още не можа да мине преглед и ходи да му върне катализатора. Моят на бензин само сааб 9-3 2.0 турбо 210 к.с катализатор се стопи преди две години на 21, беше почнал да се разпада от долния край, намерих оригинален нов катализатор за 700 евро и бях готов да го купя, но малко бях притеснен финансово в тоя момент и монтирах някакъв стандартен за евро 3 за 3 литров мотор щото ми отговори на диаметъра на генерацията. Края на януари обаче ще съм на преглед и ще разбера дали ще мога да мина с него


Потребителски аватар
hi4umir4uu
Мнения: 190
Регистриран на: Вто 23 юни 2009 13:28
Автомобил: Passat b7
Двигател: EcoFuel
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот hi4umir4uu » Чет 25 юли 2024 8:27


Привет,
аз имам следния въпрос, карам пасат Б7 с фабричен метан, на ГТП иксат газовете да се мерят на бензин или и на двете горива, но при тази кола няма как да се мине на бензин, няма копче. Може ли някой колега да сподели как е минал преглед според новите правила.


Росен2
Мнения: 450
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 19:58
Автомобил: Golf III
Двигател: AAM 1996

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Росен2 » Чет 25 юли 2024 8:40


Значи моя катализатор е отстранен отдавна, задънен , скапан , откраднат от джамбазина, колата ми е газ бензин ауспуха е бял, не пуши грам , мотора работи перфектно и колата ми струва 1500 лева. Голф 3 ААМ 96 година. Надживя много по нови от нея ще надживее и още. Просто няма да минавам на преглед и това е. Майната и на държавата.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Чет 25 юли 2024 9:21


Имаш ли вписана евро категория в талона? За постарите коли има някъв минималистичен шанс да минеш и без катализатор. Изискванията през 96г. са били ниски като цяло.
в СБА пунктовете мисля,че предлагат тест на газанализатор без да минаваш преглед - цена около 25 лв. Със сигурност ще почнат на много места да го предлагат това.


Росен2
Мнения: 450
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 19:58
Автомобил: Golf III
Двигател: AAM 1996

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Росен2 » Чет 25 юли 2024 10:00


fur1ous написа:Имаш ли вписана евро категория в талона? За постарите коли има някъв минималистичен шанс да минеш и без катализатор. Изискванията през 96г. са били ниски като цяло.
в СБА пунктовете мисля,че предлагат тест на газанализатор без да минаваш преглед - цена около 25 лв. Със сигурност ще почнат на много места да го предлагат това.

Имам вписан в талона Евро 2.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта