Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Asko VW
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
Автомобил: VW Passat-B6 Variant
Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
Местоположение: Sofia

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Asko VW » Съб 27 юли 2024 11:49


railfan написа:Престъпление е да се пускат коли без изправни спирачки.
А за катализаторите - сега ще се отвори друга ниша - под наем.
По темата със спирачките да питам колегите с пасати от Б6 и нагоре: спазват ли в ГТП пунктовете процедурата за проверка на електронната ръчна или се кара 1 към гьотере? Понеже проверката чрез валовете направо може да счупи моторчетата, миналата година си спомням, че не я проверявахме на валовете, но все пак ми е интересно как го правят останалите?


Никога не са ме карали да активирам ръчната на валците. Като видят, че е електрическа ме карат втори път да натискам крачната (при проверката на задния мост).
Не съм запознат каква е разписаната процедура за тест на ел. ръчна, но ми се вижда логично това да се извършва със софтуерно пускане на тест/диагностика и съответно да се гледат данните от нея. Там си излизат данни за забавяне, ход, дисбаланс и др. на електромоторите.
Не съм пробвал, но до колкото знам, когато колелата се въртят при единично/кратко натискане на бутона, ръчната не се активира. Трябва да задържиш по дълго, но тогава се активира в режим аварийна спирачка, което е доста рязко и не би могло да послужи при тест на валците, защото там се изисква постепенно натягане. Отделно, че при такова активиране има риск от повреда по механизма на ръчната.
Та ако някой знае каква е разписаната/нормативната процедура (ако има такава), при ел. ръчна, може да каже, да знаем.




Потребителски аватар
lubomir911
Мнения: 66
Регистриран на: Сря 17 ное 2021 11:37
Автомобил: vw Bora
Двигател: AJM 2000

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот lubomir911 » Съб 27 юли 2024 13:31


Asko VW написа:
railfan написа:Престъпление е да се пускат коли без изправни спирачки.
А за катализаторите - сега ще се отвори друга ниша - под наем.
По темата със спирачките да питам колегите с пасати от Б6 и нагоре: спазват ли в ГТП пунктовете процедурата за проверка на електронната ръчна или се кара 1 към гьотере? Понеже проверката чрез валовете направо може да счупи моторчетата, миналата година си спомням, че не я проверявахме на валовете, но все пак ми е интересно как го правят останалите?


Никога не са ме карали да активирам ръчната на валците. Като видят, че е електрическа ме карат втори път да натискам крачната (при проверката на задния мост).
Не съм запознат каква е разписаната процедура за тест на ел. ръчна, но ми се вижда логично това да се извършва със софтуерно пускане на тест/диагностика и съответно да се гледат данните от нея. Там си излизат данни за забавяне, ход, дисбаланс и др. на електромоторите.
Не съм пробвал, но до колкото знам, когато колелата се въртят при единично/кратко натискане на бутона, ръчната не се активира. Трябва да задържиш по дълго, но тогава се активира в режим аварийна спирачка, което е доста рязко и не би могло да послужи при тест на валците, защото там се изисква постепенно натягане. Отделно, че при такова активиране има риск от повреда по механизма на ръчната.
Та ако някой знае каква е разписаната/нормативната процедура (ако има такава), при ел. ръчна, може да каже, да знаем.

Такъв тип ръчни не се изпробват!


chifut
Мнения: 120
Регистриран на: Съб 12 авг 2023 13:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот chifut » Съб 27 юли 2024 17:07


Asko VW написа:
railfan написа:Престъпление е да се пускат коли без изправни спирачки.
........Не съм пробвал, но до колкото знам, когато колелата се въртят при единично/кратко натискане на бутона, ръчната не се активира. Трябва да задържиш по дълго, но тогава се активира в режим аварийна спирачка, което е доста рязко и не би могло да послужи при тест на валците, защото там се изисква постепенно натягане...............

Това не е вярно поне за колата която карам. Няколко пъти ми се е случвало по невнимание да дръпна в движение ръчната вместо палеца на ДСГто и колато веднага тръгва рязко за спира....


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1754
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот MMX » Съб 27 юли 2024 19:22


group® написа:На повчето по-нови коли ДПФ и катализатор са в едно тяло.
Освен това, се свалят доооста трудно.
Освен това, няма толкова ценни метали в тях и не си струват.

samo_pechka написа:Добре де, тоя дпф какво го правят после?
Разбирам да е десетгодишен и повече катализатор на голям бензинов мотор ( и каран само на бензин ) .
ДПФ-а какво го правят ?

DPF-a го продават на старо, ако подлежи на чистене или за метал. Същината е катализатора, който е близо до DPF - може да се продаде като рециклиран катализатор (на хора с откраднат такъв) или заради ценните метали.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8995
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот samo_pechka » Съб 27 юли 2024 20:19


Ок. Като знам колко е зор смъкването му ...
За бензиновите катализатори на коли с големи кубатури се търсят основно тия на години и км. Причината обаче не е толкова заради металите в него. Т.е. нов такъв няма кой знае каква цена. Употребяван обаче...особено на големи мотори и карани предимно на бензин десетки години... златни са.
Та да се върна отново на темата. Любопитно ми е какви ще са показанията , ако се сложи бензин Аспен. Щото ми излезе ся една рекламка у фейса : продавам бензин за ГТП цена 50лв 5кила и се замислих аджеба не става ли въпрос за бензин Аспен ( алкилат бензин за непознати с точно тоя бензин. )


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13409
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 28 юли 2024 8:36


И с какво е специален?


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Нед 28 юли 2024 14:25


Питай в ГТП-то, иначе кво да правиш, сложи си дискови като не става хаха.


Svetlix
Мнения: 1206
Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
Автомобил: Passat B5 1999
Двигател: 1.9 TDI AFN
Местоположение: Плевен

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Svetlix » Нед 28 юли 2024 15:30


dmw1606 написа:
Vlad777 написа:И тук най-важното:
- Минават на спирачки почти всички. Ако не покрива ръчната симулираш, че я дърпаш и скачаш на педала да подпомогнеш. Не се ли получи прекратява прегледа или ако си тарикат и имаш голямо его като на селски полицай го спираш от движение.
- Някой не влизат и на крачна, това е лошото...
-Точно така. Ако не влиза и с подпомагане трябва задна. Вече няма мърдане.От понеделник до сега имам 3 върнати коли за спирачки и 4 върнати на емисии от 40-тина автомобила.


Един въпрос: старата ми Голф 3-ка откакто се помня няма задни спирачки. Барабани са. Сменяни са челюсти, цилиндърчета, обаче няма и няма. Предните държат, обаче отзад няма никой...някои казват, че е от кантара, други пък казват че било нормално да не сработват, щом е празно отзад. Е какво ще правя на ГТП-то, не могат ли да минат предните още веднъж и да ги пишат за задни? :Mr Green Fun


Моят Nissan e по същия начин. Преди 3-4 години като минавах преглед се опитах да обясня на един от работниците, че съм на кантар и че няма как да има силни задни спирачки на празен автомобил и той ми се изсмя. Обаче един от колегите му разбра, какво искам да кажа и даже му предложиха да се качат 2-ма човека отзад и да му покажат, че това, което казвам е вярно.

Та все пак ме пуснаха, помагайки си с ръчната. А ръчната ми действа като котва направо. Уцелиш ли технически грамотен служител - няма проблем.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6272
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот DoH_KuXoT » Нед 28 юли 2024 15:47


Кантар имат повечето автомобили, не са то били наред нещо спирачките или не е бил настроен кантара. Спират по-слабо и със закъснение, но винаги трябва да сработят на валежите. В противен случай ти задни спирачки на практика нямаш, защото няма автомобил произведен да спира само ако има двама души отзад. Тогава спират повече, но трябва да спират и без товар. Има и друго при спиране , автомобила се накланя напред , задницата олеква и точно това върши кантара, да намали усилието назад , за да не се заврътиш.


Svetlix
Мнения: 1206
Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
Автомобил: Passat B5 1999
Двигател: 1.9 TDI AFN
Местоположение: Плевен

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Svetlix » Нед 28 юли 2024 18:12


Никой не казва, че не работят. Напротив - работят си перфектно. На уреда се вижда спирачно усилие, но е значително по-слабо, когато няма товар. Прочети пак какво съм написал.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6272
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот DoH_KuXoT » Нед 28 юли 2024 22:31


Много добре съм прочел имал си проблем със задните спирачки, за да се налага да ползваш ръчна спирачка, за да покриеш изискванията.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот ktamen » Нед 28 юли 2024 22:43


DoH_KuXoT написа:Много добре съм прочел

Много добре четеш
:c010


Росен2
Мнения: 450
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 19:58
Автомобил: Golf III
Двигател: AAM 1996

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Росен2 » Пон 29 юли 2024 8:27


dmw1606 написа:
Един въпрос: старата ми Голф 3-ка откакто се помня няма задни спирачки. Барабани са. Сменяни са челюсти, цилиндърчета, обаче няма и няма. Предните държат, обаче отзад няма никой...някои казват, че е от кантара, други пък казват че било нормално да не сработват, щом е празно отзад. Е какво ще правя на ГТП-то, не могат ли да минат предните още веднъж и да ги пишат за задни? :Mr Green Fun

Същия случай съм, много странно, Голф 3, барабанни, всичко чисто ново, много странно, ръчната кове..


rld
Мнения: 615
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот rld » Пон 29 юли 2024 9:06


според това видео https://youtu.be/MHrZzGFDUFs?si=DkVok4n-SiWVELjV&t=574 са заложили норма до 0,3 % за трета категория, но неговата кола е произведена с 0,5%. Цялата работа е че в една категория са групирани няколко евро норми. Евро 5 и 6 може да покрият нормата, но евро 3 и 4 няма. И моята е евро 4, СО е 0,48%. Поредната държавно административна некадърност, причинена от естествената тъпота на чиновниците и напъна им да покажат, че са по умни от производителите на автомобили :thumb_down


thanis
Мнения: 1883
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот thanis » Пон 29 юли 2024 9:22


https://rta.government.bg/upload/633/nH32.pdf

Страница 44 са дадени стойностите за различните Евро категории към Еко категории за бензин и дизел - да не се бъркат стойностите за празен ход и за обороти.

Също така е записано, че като имаш газова си я тестват и нея, а не на бензин

(3) Когато МПС е оборудвано с уредба, която позволява работата на двигателя с ВНГ
или СПГ, за определяне на превозното средство към екологична група по ал. 1, т. 1
проверките се извършват при работа на двигателя с ВНГ или СПГ.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Danube и 44 госта