Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Пон 29 юли 2024 9:30


А тези за празен ход и обороти, които всъщност мерят, къде са разписани документално?




rld
Мнения: 616
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот rld » Пон 29 юли 2024 10:26


харесва ми как са конвертирали word към pdf и са оставили word в заглавието, калинките некадърни. Такава им е и останалата работа :thumb_down
Прикачени файлове
категории.jpg


batinka
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 23 юни 2023 14:32
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот batinka » Пон 29 юли 2024 10:59




cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2009
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cecoa1 » Пон 29 юли 2024 11:00


Както винаги някакви глупости се говорят да се търси сензация.
Ето ви стойностите в Германия - https://www.meiswinkel-kfz.de/news/2015 ... iesel.html
...
Грешката е в аутодатата, то затова и е минал на прегледа при стойности за Евро 4. Точно тоя мотор го има и Евро 3, та там са тия по-високите стойности, и очевидно са сгрешени и не важат за Евро 4.
Иначе нормите по които се мери, са същите като в Германия и не са променяни през годините. Стига вайкане за измислици, изправните коли ще минат теста.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Пон 29 юли 2024 11:16


Не са баш глупости - има разминавания между какво дава производител и нашата адаптация, пак ще ти го напиша, дано този път го схванеш.

Давам ти още един пример с моята кола: според горната таблица моята кола(от профила) трябва да вземе Еко 3та група, защото е Euro 5A(по талон) и с дата на първа регистрация 20.11.2008(пак по талон).
НО, вече втори ГТП взимам Еко 4та група, защото(според мен) покривам изискванията като за 4та. Или защото по рама колата се води продуктова 2009, не съм сигурен дали не е и това причината.
След седмица ще ходя пак на ГТП, ще видим кое как отново. Нали се сещаш, че ако сега искат да ми дадат 3та, но покажа същите стойности като миналата година(пазя протоколите) ще вдигна ГТП пункта с главата надолу?

Да, прав си за това, че изправна кола ще мине. Въпроса по-скоро е да хване правилната еко категория и да не очакваме изправна кола, която не може да покрие дадена група(защото още производителя не го е заложил) да я покрива и за това да я връщаме.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Пон 29 юли 2024 11:22


И като ти кажат, системата на ИААА товаа ни връща като категория, как по точно ще ги вдигнеш във въздуха, като те ще ти кажат това не зависи от нас.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Пон 29 юли 2024 11:25


Не би следвало да върне нещо различно при едно и също измерване. Но ако върне и това не е по зависещи от мен причини(разбирай нещо от емисиите да е поввече/да не е наред и аз да разбера тогава) - ще трябва да има обяснение по въпроса, след като твърдят, че няма промяна.


Потребителски аватар
Lupender
Мнения: 774
Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
Автомобил: Audi A4 B9
Двигател: EA 288
Местоположение: Благоевград

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Lupender » Пон 29 юли 2024 12:39


Имах телефонен разговор с един мапер да го питам може ли да ми барне таблиците, за да съм сигурен, че ще мина прегледа. Отговорът беше - 120 кинта за процедурата, после ми връща ори софта. Като дойде ред да минавам октомври, ще знам със сигурност, но щом се предлага такава услуга, значи има начин.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2009
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cecoa1 » Пон 29 юли 2024 15:55


railfan написа:Не са баш глупости - има разминавания между какво дава производител и нашата адаптация, пак ще ти го напиша, дано този път го схванеш.


Аз съм го схванал още когато излязоха тези Еко-категории, ти не си, и затова се чудиш що са ти дали тази категория. Коментирали сме го, не ми се търси темата... Много е просто, таблицата със стойностите и категориите я има и тук няколко поста по-нагоре. В нея има дата на първа регистрация и Евро категории, но тези два критерия не се гледат заедно, а просто единия замества другия. Казано просто - ако в талона ти пише, че колата е Евро 5, то тя може да попадне в Еко 3 или Еко 4, в зависимост какви показатели дава. НО! Ако в талона не пише Евро 5, а има само дата на първа регистрация, тогава дори да покрива стойностите за Еко 4, ще я пишат Еко 3 в твоя случай, щото е преди 01.09.2009г.
Такива аномалии според липсата или наличието на информация за Евро категорията в талона, наистина не са редни, но ги има и сме ги коментирали. Понякога е добре, че имаш Евро категория в талона(твоя случай Евро 5), а понякога липсата и, и гледането само на датата на първа регистрация, може да е от полза за слагане на колата в по-горна Еко-категория. Но и това е нож с две остриета, щото пък понякога е добре да си с по-ниска категория, но да минаваш лесно на преглед, отколкото с висока и да не можеш да покриеш нормите и да не минеш. В твоя случай е добре, че и да не покриеш Еко 4 по някое време, ще покриеш поне Еко 3. Но не покриеш ли и нормите за Еко 3, то тогава просто няма да минеш прегледа.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19328
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот stefan4o » Пон 29 юли 2024 17:10


batinka написа:Това не е най-новата таблица. Има промени от октромври миналата година.

https://www.ciela.net/svobodna-zona-normativi/view/2135766401/naredba-%E2%84%96-n-32-ot-16-dekemvri-2011-g-za-periodichnite-pregledi-za-proverka-na-tehnicheskata-izpravnost-na-patnite-prevozni-sredstva

Къде са промените, че аз не успях да ги видя (специално в таблицата за CО при бензините)?


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Пон 29 юли 2024 19:05


Ето, сам признаваш, че има недомислици, които не са изгладени. Практически дават възможност да си изрежа дпф-а(например), като оставя само катализатора и да покрия по-ниска категория напълно в реда на нещата. Със сигурност има доста такива случаи, а тези неща трябваше да са изчистени ако не тогава, то сега с централизирането на системата.
Аз не се оплаквам, само констатирам някои неща които ми правят впечатление.
Друг един проблем, според информация от ГТП пункт е, че газ анализатора може да бъде поставен в друга кола, която не е на линията и покрива стандартите докато пушещата вътре минава за пред камерите, смисъл няма камера която да следи къде се поставя сондата.


Потребителски аватар
valka
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
Автомобил: поцинкован танк
Двигател:
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот valka » Пон 29 юли 2024 19:14


rld написа:според това видео https://youtu.be/MHrZzGFDUFs?si=DkVok4n-SiWVELjV&t=574 са заложили норма до 0,3 % за трета категория, но неговата кола е произведена с 0,5%. Цялата работа е че в една категория са групирани няколко евро норми. Евро 5 и 6 може да покрият нормата, но евро 3 и 4 няма. И моята е евро 4, СО е 0,48%. Поредната държавно административна некадърност, причинена от естествената тъпота на чиновниците и напъна им да покажат, че са по умни от производителите на автомобили :thumb_down


И на мен ми излезе това видео вчера, късно вечерта го гледах в YT, викам си днес след работа да го кача. Ru4kam много добре е обяснил проблема. И аз им се чудя на тия :censored2 , какъв проблем е кола с норми 0.3 и показания 0.48. Какъв им е проблема да я минат в по-долна категория, вместо да се подиграват с хората и да ги разкарват. Даже министъра вика нищо не били променяли, всичко било по старому. А те октомври миналата година внесли леки корекции. :Mr Green Fun

cecoa1 написа:Както винаги някакви глупости се говорят да се търси сензация.


Хайде, хайде ти хич не пишеш глупости. По-назад викаш кола на газ да работи и на двете горива. А в закона какво пише, кола на газ и метан се мери на газ или съответно на метан. А не на бензин. Снимах закона, хайде да видим кой ще е този от ГТП, който ще мери колата ми на газ, на бензин. И като моноинжекциите и карбураторите нямат проблем да работят само на газ, покриват нормите до 3.5%, до 4.5%. За чий им е тоя бензин, като някои от тях са си махнали и бензиновите помпи?

Днес пък отново чух оня :censored2 Дунев, да разтяга локуми за дупки по гърнетата на тия, които карат на газ. Тоя има дупка в мозъка. :d045 Сума ти коли виждам да им тече вода от ауспуха. То затова зимата отзад на тия коли излиза пара. А не жената на тоя с новата кола да вика на светофара "виж я тая стара кола как пуши". :screwy

Па колите с газ как разкавали играта на катализатора. Може малко по-бързо да заминава, ама искате да кажете, че на бензин не се скапват ли? Ми ето ви видео на Car Wizard, няколко примера дава на изгорени катализатори на бензинови коли. Даже реже един, да видите на какво мяза... Ферари-то даже плюе грешки и не може да върви.


Последна промяна от valka на Пон 29 юли 2024 23:15, променено общо 1 път.


batinka
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 23 юни 2023 14:32
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот batinka » Пон 29 юли 2024 19:57


stefan4o написа:Къде са промените, че аз не успях да ги видя (специално в таблицата за CО при бензините)?


Разместили са годините в колона "Дата на първа регистрация" както и Евро категориите


Потребителски аватар
BeNjI14
Мнения: 117
Регистриран на: Пет 28 авг 2020 11:19
Автомобил: Vw Polo mk4 Facelift
Двигател: AWY BMD 2006

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот BeNjI14 » Пон 29 юли 2024 20:07


Всичко е заради електричките не стават за нашите пътища и няма сервизи за тях освен София и Варна но насила ни ги натискат но те просто не стават един легнал полицай от старите циментовите.............


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2009
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cecoa1 » Пон 29 юли 2024 20:31


batinka написа:
stefan4o написа:Къде са промените, че аз не успях да ги видя (специално в таблицата за CО при бензините)?


Разместили са годините в колона "Дата на първа регистрация" както и Евро категориите

И като са ги разместили, та от това не минават колите с премахнат катализатор... Смях в залата.
Но да, трябва да се опрости тази таблица, че метериалО си търси извинения с нея... Да вземат да задължат в талоните да има вписан Евростандарта на возилото, и да отпаднат свободните съчинения по темата. Е, може да се наложи да го платят отново собствениците на МПС, ама...то щото ни е такава държавата.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen, Volkswangel и 83 госта