Годишен технически преглед - защо съществува?
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
А тези за празен ход и обороти, които всъщност мерят, къде са разписани документално?
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
харесва ми как са конвертирали word към pdf и са оставили word в заглавието, калинките некадърни. Такава им е и останалата работа 

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Това не е най-новата таблица. Има промени от октромври миналата година.
https://www.ciela.net/svobodna-zona-normativi/view/2135766401/naredba-%E2%84%96-n-32-ot-16-dekemvri-2011-g-za-periodichnite-pregledi-za-proverka-na-tehnicheskata-izpravnost-na-patnite-prevozni-sredstva
https://www.ciela.net/svobodna-zona-normativi/view/2135766401/naredba-%E2%84%96-n-32-ot-16-dekemvri-2011-g-za-periodichnite-pregledi-za-proverka-na-tehnicheskata-izpravnost-na-patnite-prevozni-sredstva
-
- VW експерт
- Мнения: 2009
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Както винаги някакви глупости се говорят да се търси сензация.
Ето ви стойностите в Германия - https://www.meiswinkel-kfz.de/news/2015 ... iesel.html
...
Грешката е в аутодатата, то затова и е минал на прегледа при стойности за Евро 4. Точно тоя мотор го има и Евро 3, та там са тия по-високите стойности, и очевидно са сгрешени и не важат за Евро 4.
Иначе нормите по които се мери, са същите като в Германия и не са променяни през годините. Стига вайкане за измислици, изправните коли ще минат теста.
Ето ви стойностите в Германия - https://www.meiswinkel-kfz.de/news/2015 ... iesel.html
...
Грешката е в аутодатата, то затова и е минал на прегледа при стойности за Евро 4. Точно тоя мотор го има и Евро 3, та там са тия по-високите стойности, и очевидно са сгрешени и не важат за Евро 4.
Иначе нормите по които се мери, са същите като в Германия и не са променяни през годините. Стига вайкане за измислици, изправните коли ще минат теста.
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Не са баш глупости - има разминавания между какво дава производител и нашата адаптация, пак ще ти го напиша, дано този път го схванеш.
Давам ти още един пример с моята кола: според горната таблица моята кола(от профила) трябва да вземе Еко 3та група, защото е Euro 5A(по талон) и с дата на първа регистрация 20.11.2008(пак по талон).
НО, вече втори ГТП взимам Еко 4та група, защото(според мен) покривам изискванията като за 4та. Или защото по рама колата се води продуктова 2009, не съм сигурен дали не е и това причината.
След седмица ще ходя пак на ГТП, ще видим кое как отново. Нали се сещаш, че ако сега искат да ми дадат 3та, но покажа същите стойности като миналата година(пазя протоколите) ще вдигна ГТП пункта с главата надолу?
Да, прав си за това, че изправна кола ще мине. Въпроса по-скоро е да хване правилната еко категория и да не очакваме изправна кола, която не може да покрие дадена група(защото още производителя не го е заложил) да я покрива и за това да я връщаме.
Давам ти още един пример с моята кола: според горната таблица моята кола(от профила) трябва да вземе Еко 3та група, защото е Euro 5A(по талон) и с дата на първа регистрация 20.11.2008(пак по талон).
НО, вече втори ГТП взимам Еко 4та група, защото(според мен) покривам изискванията като за 4та. Или защото по рама колата се води продуктова 2009, не съм сигурен дали не е и това причината.
След седмица ще ходя пак на ГТП, ще видим кое как отново. Нали се сещаш, че ако сега искат да ми дадат 3та, но покажа същите стойности като миналата година(пазя протоколите) ще вдигна ГТП пункта с главата надолу?
Да, прав си за това, че изправна кола ще мине. Въпроса по-скоро е да хване правилната еко категория и да не очакваме изправна кола, която не може да покрие дадена група(защото още производителя не го е заложил) да я покрива и за това да я връщаме.
- fur1ous
- Мнения: 1691
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
И като ти кажат, системата на ИААА товаа ни връща като категория, как по точно ще ги вдигнеш във въздуха, като те ще ти кажат това не зависи от нас.
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Не би следвало да върне нещо различно при едно и също измерване. Но ако върне и това не е по зависещи от мен причини(разбирай нещо от емисиите да е поввече/да не е наред и аз да разбера тогава) - ще трябва да има обяснение по въпроса, след като твърдят, че няма промяна.
- Lupender
- Мнения: 774
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: Audi A4 B9
- Двигател: EA 288
- Местоположение: Благоевград
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Имах телефонен разговор с един мапер да го питам може ли да ми барне таблиците, за да съм сигурен, че ще мина прегледа. Отговорът беше - 120 кинта за процедурата, после ми връща ори софта. Като дойде ред да минавам октомври, ще знам със сигурност, но щом се предлага такава услуга, значи има начин.
-
- VW експерт
- Мнения: 2009
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
railfan написа:Не са баш глупости - има разминавания между какво дава производител и нашата адаптация, пак ще ти го напиша, дано този път го схванеш.
Аз съм го схванал още когато излязоха тези Еко-категории, ти не си, и затова се чудиш що са ти дали тази категория. Коментирали сме го, не ми се търси темата... Много е просто, таблицата със стойностите и категориите я има и тук няколко поста по-нагоре. В нея има дата на първа регистрация и Евро категории, но тези два критерия не се гледат заедно, а просто единия замества другия. Казано просто - ако в талона ти пише, че колата е Евро 5, то тя може да попадне в Еко 3 или Еко 4, в зависимост какви показатели дава. НО! Ако в талона не пише Евро 5, а има само дата на първа регистрация, тогава дори да покрива стойностите за Еко 4, ще я пишат Еко 3 в твоя случай, щото е преди 01.09.2009г.
Такива аномалии според липсата или наличието на информация за Евро категорията в талона, наистина не са редни, но ги има и сме ги коментирали. Понякога е добре, че имаш Евро категория в талона(твоя случай Евро 5), а понякога липсата и, и гледането само на датата на първа регистрация, може да е от полза за слагане на колата в по-горна Еко-категория. Но и това е нож с две остриета, щото пък понякога е добре да си с по-ниска категория, но да минаваш лесно на преглед, отколкото с висока и да не можеш да покриеш нормите и да не минеш. В твоя случай е добре, че и да не покриеш Еко 4 по някое време, ще покриеш поне Еко 3. Но не покриеш ли и нормите за Еко 3, то тогава просто няма да минеш прегледа.
- stefan4o
- Мнения: 19328
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
batinka написа:Това не е най-новата таблица. Има промени от октромври миналата година.
https://www.ciela.net/svobodna-zona-normativi/view/2135766401/naredba-%E2%84%96-n-32-ot-16-dekemvri-2011-g-za-periodichnite-pregledi-za-proverka-na-tehnicheskata-izpravnost-na-patnite-prevozni-sredstva
Къде са промените, че аз не успях да ги видя (специално в таблицата за CО при бензините)?
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Ето, сам признаваш, че има недомислици, които не са изгладени. Практически дават възможност да си изрежа дпф-а(например), като оставя само катализатора и да покрия по-ниска категория напълно в реда на нещата. Със сигурност има доста такива случаи, а тези неща трябваше да са изчистени ако не тогава, то сега с централизирането на системата.
Аз не се оплаквам, само констатирам някои неща които ми правят впечатление.
Друг един проблем, според информация от ГТП пункт е, че газ анализатора може да бъде поставен в друга кола, която не е на линията и покрива стандартите докато пушещата вътре минава за пред камерите, смисъл няма камера която да следи къде се поставя сондата.
Аз не се оплаквам, само констатирам някои неща които ми правят впечатление.
Друг един проблем, според информация от ГТП пункт е, че газ анализатора може да бъде поставен в друга кола, която не е на линията и покрива стандартите докато пушещата вътре минава за пред камерите, смисъл няма камера която да следи къде се поставя сондата.
- valka
- Мнения: 300
- Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
- Автомобил: поцинкован танк
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
rld написа:според това видео https://youtu.be/MHrZzGFDUFs?si=DkVok4n-SiWVELjV&t=574 са заложили норма до 0,3 % за трета категория, но неговата кола е произведена с 0,5%. Цялата работа е че в една категория са групирани няколко евро норми. Евро 5 и 6 може да покрият нормата, но евро 3 и 4 няма. И моята е евро 4, СО е 0,48%. Поредната държавно административна некадърност, причинена от естествената тъпота на чиновниците и напъна им да покажат, че са по умни от производителите на автомобили
И на мен ми излезе това видео вчера, късно вечерта го гледах в YT, викам си днес след работа да го кача. Ru4kam много добре е обяснил проблема. И аз им се чудя на тия


cecoa1 написа:Както винаги някакви глупости се говорят да се търси сензация.
Хайде, хайде ти хич не пишеш глупости. По-назад викаш кола на газ да работи и на двете горива. А в закона какво пише, кола на газ и метан се мери на газ или съответно на метан. А не на бензин. Снимах закона, хайде да видим кой ще е този от ГТП, който ще мери колата ми на газ, на бензин. И като моноинжекциите и карбураторите нямат проблем да работят само на газ, покриват нормите до 3.5%, до 4.5%. За чий им е тоя бензин, като някои от тях са си махнали и бензиновите помпи?
Днес пък отново чух оня



Па колите с газ как разкавали играта на катализатора. Може малко по-бързо да заминава, ама искате да кажете, че на бензин не се скапват ли? Ми ето ви видео на Car Wizard, няколко примера дава на изгорени катализатори на бензинови коли. Даже реже един, да видите на какво мяза... Ферари-то даже плюе грешки и не може да върви.
Последна промяна от valka на Пон 29 юли 2024 23:15, променено общо 1 път.
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
stefan4o написа:Къде са промените, че аз не успях да ги видя (специално в таблицата за CО при бензините)?
Разместили са годините в колона "Дата на първа регистрация" както и Евро категориите
- BeNjI14
- Мнения: 117
- Регистриран на: Пет 28 авг 2020 11:19
- Автомобил: Vw Polo mk4 Facelift
- Двигател: AWY BMD 2006
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Всичко е заради електричките не стават за нашите пътища и няма сервизи за тях освен София и Варна но насила ни ги натискат но те просто не стават един легнал полицай от старите циментовите.............
-
- VW експерт
- Мнения: 2009
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
batinka написа:stefan4o написа:Къде са промените, че аз не успях да ги видя (специално в таблицата за CО при бензините)?
Разместили са годините в колона "Дата на първа регистрация" както и Евро категориите
И като са ги разместили, та от това не минават колите с премахнат катализатор... Смях в залата.
Но да, трябва да се опрости тази таблица, че метериалО си търси извинения с нея... Да вземат да задължат в талоните да има вписан Евростандарта на возилото, и да отпаднат свободните съчинения по темата. Е, може да се наложи да го платят отново собствениците на МПС, ама...то щото ни е такава държавата.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], tdi fen, Volkswangel и 84 госта