Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
batinka
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 23 юни 2023 14:32
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот batinka » Вто 30 юли 2024 10:20


cecoa1 написа:И като са ги разместили, та от това не минават колите с премахнат катализатор... Смях в залата.
Но да, трябва да се опрости тази таблица, че метериалО си търси извинения с нея... Да вземат да задължат в талоните да има вписан Евростандарта на возилото, и да отпаднат свободните съчинения по темата. Е, може да се наложи да го платят отново собствениците на МПС, ама...то щото ни е такава държавата.


Колега, колите не минават И заради промените в таблицата. Просто сравнение показва, че ако до октромври миналата година за година на регистрация за ЕКО 2 бензинови автомобили се е гледал периода между 01.01.1996 и 01.01.1998, то сега се взима периода между 01.01.1993 и 31.12.2007. А същевременно според новата таблица за ЕКО 3 се гледат коли регистрирани след 01.07.2002. Тоест кола регистрирана примерно 01.01.2000 година може автоматично да е свалена от ЕКО 3 на ЕКО 2 при нов преглед на ГТП. И това е само от кратък поглед на таблицата. Като се погледнат и разместванията при категориите при дизелите става пълно мазало.

И за да не съм голословен ще дам личен пример. Един и същи автомобил, моя лична бензинка 2000-та година, ми дават ЕКО 2 при преглед, като при предишния собственик е била ЕКО 3. При въпрос защо ми е смъкната категорията провяряващият ми каза, че показателите са ми повече от прекрасни, но при тази ЕВРО категория и година нямало как иначе, това вадила системата. При което установявам, че при пререгистрация на автомобила след закупуване от КАТ не са ми вписали ЕВРО категорията в талона (след като тази ЕВРО категория е присъствала в предишния талон). След купища разправии включително официално писмо от вносител, успявам да впиша ЕВРО 4 в талона. В последващото след това ГТП изведнъж получавам ЕКО 4! Това са 3 различни ЕКО категории давани на автомобила ми в рамките на година и половина като автомобилът е без доработки и промени.

Истината е, че колкото и да злорадстват разни хора, че спирали били на гадния Ганя дрънгела, дето не го бил поддържал и му махал екологиите, цялата наредба и приложението ѝ е толкова произволно, променливо, некадърно, че за всеки, който не е обременен от екологични предразсъдъци, би трябвало да е ясно, че е направено нарочно така. Доста хора забравиха как преди години не се въведе по-висок данък за по-старите автомобили по социални съображения (а на практика политически). Когато обаче държава, министри, рейсъри и други знайни и незнайни герои се надпреварват да обясняват как нямало промени по наредбата (доказана и просто проверима лъжа), как всичко било точно, обикновеният човек трябва да провиди, че всичко това се прави по изцяло политически съображения.

Последна промяна от batinka на Вто 30 юли 2024 19:19, променено общо 1 път.




rld
Мнения: 616
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот rld » Вто 30 юли 2024 10:49


samo_pechka написа:Според мен има нещо сбъркано в цялата тая история. В методологията ли кво , но има.
Да не се окаже, че кола с пресен немски тюф, да не може да "прескочи" нашенските мерки и теглилки .......


нередното е че групират различни категории в една еко категория и мерят по най ниското показание от най новата кола
rld написа:харесва ми как са конвертирали word към pdf и са оставили word в заглавието, калинките некадърни. Такава им е и останалата работа :thumb_down


rld
Мнения: 616
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот rld » Вто 30 юли 2024 10:53


lubomir911 написа:Такъв филм, че нов автомобил не покрива нормите са абсолютни глупости, НЯМА ТАКЪВ АВТОМОБИЛ!
автомобил, който има работещ катализатор и не е преработван(побългарен) ще мине преглед без никакви проблеми!
Един катализатор има живот макс около 300к километра.
Който не минава преглед, да си купи катализатор и ще мине, какъв е проблема?
Обаче, на Ганьо като му бръкнеш в джоба и почва да разбира от всичко, даже от това където и не е виждал и даже и философства...
За сравнение днеска един VW Lupo 2001г покри норми дори за евро 6 - СО на празен ход 0.018, на високи обороти 0.010. Защо? Защото беше на реални 105к километра и катализатора му работеше перфектно! Опел астра 2006г СО на празен ход 0.9... Защо? Износен катализатор!


обясни защо кола със заводски показания СО на празен ход 0,48 нашите калинки искат да изкара макс 0,3? Как да стане, тя в завода не е показвала толкова!


Потребителски аватар
lubomir911
Мнения: 66
Регистриран на: Сря 17 ное 2021 11:37
Автомобил: vw Bora
Двигател: AJM 2000

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот lubomir911 » Вто 30 юли 2024 13:02


rld написа:
lubomir911 написа:Такъв филм, че нов автомобил не покрива нормите са абсолютни глупости, НЯМА ТАКЪВ АВТОМОБИЛ!
автомобил, който има работещ катализатор и не е преработван(побългарен) ще мине преглед без никакви проблеми!
Един катализатор има живот макс около 300к километра.
Който не минава преглед, да си купи катализатор и ще мине, какъв е проблема?
Обаче, на Ганьо като му бръкнеш в джоба и почва да разбира от всичко, даже от това където и не е виждал и даже и философства...
За сравнение днеска един VW Lupo 2001г покри норми дори за евро 6 - СО на празен ход 0.018, на високи обороти 0.010. Защо? Защото беше на реални 105к километра и катализатора му работеше перфектно! Опел астра 2006г СО на празен ход 0.9... Защо? Износен катализатор!


обясни защо кола със заводски показания СО на празен ход 0,48 нашите калинки искат да изкара макс 0,3? Как да стане, тя в завода не е показвала толкова!

Кола с работещ катализатор изкарва СО 0.000 или близко до 0. Това дето казваш макс 0,3 са допустими отклонения .


Потребителски аватар
lubomir911
Мнения: 66
Регистриран на: Сря 17 ное 2021 11:37
Автомобил: vw Bora
Двигател: AJM 2000

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот lubomir911 » Вто 30 юли 2024 14:55


Росен2 написа:С катализатор реплика не се минава, само си хвърляте парите на вятъра. И то немалко пари. Проблема е, че катализаторите на повечето коли 1995>>>2000-2005 са заминали, и или са продадени, или колите така са си купени, понеже джамбаза ги е свалил. Но причината е че повечето за били запушени вече и това е пречело на работата на двигателя. A и по принцип живота на катализатор е 80-100 000 км, а не както колегата lubomir911 е написал - 300 000. Сравнително добър катализатор е 600-700 лева без монтажа, не говоря за ментетата от 150 лева които са си обикновени грънци и не вършат никаква работа. По принцип е много странно дизели зад които отзад е фурло от сажди и пушилка да минават, докато здрави коли на газ, които не се вижда прашинка зад тях да не минават понеже нямали катализатор, и били примерно превишили некакви норми от 0,3 станали о,5. Това е мерене с двоен аршин и си е направо расова дискриминация. Аз като гледам покрай нас строят магистрала и минават колони от камиони на две могъщи фирми превозващи фракции, ние седим на затворени прозорци че стаите ни се пълнат от смрад, те поне 7/8 от камионите са отровни и за спиране, да не говорим за дъртите бангии на по слабите фирми, да не говорим за фирмените бусове. Ми то ако се приложи справедливо упражнението за всички България трябва да спре и нищо да не работи ! Кой тогава от големите пътищарски фирми ще снася на политическите централи кинтите ? Това кой квото и да ми говори е некакво безумие, не че проявявам лично отношение, старая се да бъда обективен, моят голф е 96 година и зад него нито се вижда нито чува нещо, имам и 15 години по нов дизел, който осезаемо трови атмосверата много повече от голфчето, просто щото си дизел, Макар и в безупречно състояние, смърди повече от Голфа който е на газ. Не бих имал нищо против ако се прилагаше за всички ане избирателно, макар че и сегашното си е едно нагъзване пред ЕС , без никой да ни е молил за подобна стъпка. Не виждам причина, при все че и до сега си мереха газовете и си връщаха масларките

Викаш живота на катализатора бил 100к? На никой катализатор не е 100К, а точно както съм написал около 300К!
Това на снимката е Форд на 330К, е има малко завишеня на HC ,но все пак работи и покрива нормите. Обърни внимание на СО
Прикачени файлове
452452268_1846671262509181_3811405874055416346_n.jpg
452452268_1846671262509181_3811405874055416346_n.jpg (97.45 KиБ) Видяна 745 пъти
452043957_461654356669445_6429370138635429498_n.jpg
452043957_461654356669445_6429370138635429498_n.jpg (21.09 KиБ) Видяна 745 пъти


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8997
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот samo_pechka » Вто 30 юли 2024 15:04


На какъв форд е това? С директно впръскване?


Потребителски аватар
lubomir911
Мнения: 66
Регистриран на: Сря 17 ное 2021 11:37
Автомобил: vw Bora
Двигател: AJM 2000

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот lubomir911 » Вто 30 юли 2024 15:09


samo_pechka написа:На какъв форд е това? С директно впръскване?

ФОРД Ц МАКС 2014г Евро 5


thanis
Мнения: 1883
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот thanis » Вто 30 юли 2024 15:31


Само 1.0 Ecoboost има с директно впръскване в този C max. Съмнява ме да е оцелял 330 хиляди км. Сигурно е 1.6 Duratec мотора


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Вто 30 юли 2024 15:31


lubomir911 написа:Кола с работещ катализатор изкарва СО 0.000 или близко до 0. Това дето казваш макс 0,3 са допустими отклонения .


Само да ти поясня, че с твоята снимка от форда, стойностите 0.066/0.072 са повече до и ще се закръглят до 0.1 отколкото до 0.000 или близко до 0. Това по правилата за закръгляване в математиката, които при всички случаи са набити в софтуера. Сам си противоречиш, защото снимката ти доказва, че не е точно така. Да, попада в допустимото отклонение, но в никакъв случай не е 0.000.


Потребителски аватар
lubomir911
Мнения: 66
Регистриран на: Сря 17 ное 2021 11:37
Автомобил: vw Bora
Двигател: AJM 2000

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот lubomir911 » Вто 30 юли 2024 16:04


railfan написа:
lubomir911 написа:Кола с работещ катализатор изкарва СО 0.000 или близко до 0. Това дето казваш макс 0,3 са допустими отклонения .


Само да ти поясня, че с твоята снимка от форда, стойностите 0.066/0.072 са повече до и ще се закръглят до 0.1 отколкото до 0.000 или близко до 0. Това по правилата за закръгляване в математиката, които при всички случаи са набити в софтуера. Сам си противоречиш, защото снимката ти доказва, че не е точно така. Да, попада в допустимото отклонение, но в никакъв случай не е 0.000.

Ами все пак е на 330К нормално е да тръгват на горе. Катализатора е вече към края си, но никак не са лоши резултатите


rld
Мнения: 616
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот rld » Вто 30 юли 2024 16:07


докато не направят 7 еко категории, да дублират еврото и да се види колко несъстоятелна е държавната мисъл, няма да се оправят нещата. Иначе човека от пункта за гтп пише глупости. Да не говорим, че софтуера до момента беше друг и въобще не са мерили такива показания


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Вто 30 юли 2024 16:09


lubomir911 написа:
railfan написа:
lubomir911 написа:Кола с работещ катализатор изкарва СО 0.000 или близко до 0. Това дето казваш макс 0,3 са допустими отклонения .


Само да ти поясня, че с твоята снимка от форда, стойностите 0.066/0.072 са повече до и ще се закръглят до 0.1 отколкото до 0.000 или близко до 0. Това по правилата за закръгляване в математиката, които при всички случаи са набити в софтуера. Сам си противоречиш, защото снимката ти доказва, че не е точно така. Да, попада в допустимото отклонение, но в никакъв случай не е 0.000.

Ами все пак е на 330К нормално е да тръгват на горе. Катализатора е вече към края си, но никак не са лоши резултатите


Как го определи, че е към края си? При правилна поддръжка докато стигне 0.2, което е макса на нормата ще е на над 500 000км. А на 500 000 най малкия проблем ще ти е един катализатор.


Потребителски аватар
lubomir911
Мнения: 66
Регистриран на: Сря 17 ное 2021 11:37
Автомобил: vw Bora
Двигател: AJM 2000

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот lubomir911 » Вто 30 юли 2024 16:29


rld написа:докато не направят 7 еко категории, да дублират еврото и да се види колко несъстоятелна е държавната мисъл, няма да се оправят нещата. Иначе човека от пункта за гтп пише глупости. Да не говорим, че софтуера до момента беше друг и въобще не са мерили такива показания

Всичко си е абсолютно същото като преди 15 години, само разликата е ,че сега резултатите отиват автоматично в ИААА и няма как човешки фактор да се меси и да манипулира.
Все пак съм бивш служител в ГТП , но това не означава, че не ходя през ден при колегите да гледам кво става и как става


Потребителски аватар
lubomir911
Мнения: 66
Регистриран на: Сря 17 ное 2021 11:37
Автомобил: vw Bora
Двигател: AJM 2000

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот lubomir911 » Вто 30 юли 2024 18:33


Опитвам се да обясня на тези, които не са наясно и искат да разберат какво се иска и защо даден автомобил не минава гтп. Не се заяждам с никой! Изписаха се един куп глупости, за новия софтуер, който бил със занижени стойности та за това не минават. Обаче истината е, че разликата на новия и стария е само връзката към ИААА. Преди, когато се измерваха вредни емисии резултатите стояха в пунктовете, съответно ако нещо не влиза в норми се наглася и тогава чак се праща в системата. Защо са се нагласяли? Защото като те върнат от един пункт, ще ходиш да минеш в друг, та за това. Сега това нещо отпадна и всичко се изпраща автоматично чрез въпросния нов софтуер. Никакви промени няма, нито по нормите, нито по изискванията!
И сега, кои автомобили не покриват нормите? Ами тези които наистина имат проблеми, я катализатор не работи, я двигателя, я някой спукан вакуум, дупки по изпускателната система. Причините могат да бъдат много.
Още преди 3 години някъде, имах случай с едно Ауди а3 на 160к километра, обаче вредните емисии бяха супер зле. Всички стойности бяха разбъркани. На края на диагностика се оказа, че колата не е на 160к, а на 580к километра. То на тези километри какви газове да има и то при положение, че нищо няма сменено.
Известния мерцедес 2019 година, който не минал накрая се оказа преработван софтуерно, ремуси, тръби (да бръмчи на пичагата когата дава газ), еми няма как... Човека си има пари, угажда си...
Това е като кръвен тест при хората, ако нещо не е в норми, значи имаш проблем. Никакъв софтуер не ви е виновен, виновни са ви автомобилите!


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Вто 30 юли 2024 18:59


Колегата отгоре batinkata много добре е описал как точно “няма промени”, а всъщност има промени от октомври 2023 г.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта