Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20314
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Vlad777 » Чет 01 авг 2024 12:20


railfan написа:Казвам ти като човек, който вижда всекидневно тъкмо издадени от КАТ талони, масово не присъства Евро-то вписано в него. Не знам КАТ на какъв принцип решават дали да го впишат, предполагам полето не е със * и лежи единствено на доброто желание на леличката на гишето да го попълни.

КАТ за мен е абсолютна ПА-РО-ДИ-Я icon_idea

Давам пример какво се случва, за да си удължа номер за временна регистрация:

1. Отивам в КАТ и тегля номерче, с което да си подам копия на документите на колата.

2. Чакам час и половина и подавам копия на документи, които те вече имат, защото са ги искали, за да ми издадат транзитните номера, както и предишното удължаване на временната регистрация.

3. Чакам още 30 минути на каналите, за да сверят рамата, която вече са сверявали миналия път на същата тази кола на същите тези канали. Друго абсолютно нищо не поглеждат.

4. Тегля си номерче и чакам още час и половина, за да отида на едно гише и да ми дадат новите транзитни табели.

Всичкото това може спокойно да стане по пощата с едно онлайн заявление и заплащане на държавна такса. Но тогава няма да има работа за няколко гишета и няколко "специалиста" на каналите, нито за "помагачите", които извършват услугата да чакат вместо тебе срещу 100-200 лв.

И всеки опит да се промени каквото и да е там, да се въведат електронни услуги, да се махнат фиктивните прегледи на каналите среща огромен отпор от тези, които са изградили тази система-хранилка. Всички знаем кой управлява МВР, което е твърдо против да се правят каквито и да е промени.

ktamen написа:Чакай сега, значи като ми е чист ауспуха може да ме преместят в горната група, ами догодина ако е по-мръсен направо ме спират от движение - така ли?
В крайна сметка как се дават тези ЕКОта - според документите или според ауспуха?
И не е важно дали има някакъв ущърб конкртно за мен, важно е че има ущърб за редовите граждани.
наистина ли имаш затруднения да разбереш? ДА. Точно така - ЕКО-то се дава според измерените стойности. В твоя случай, когато си ЕВРО 4:
- ако си над 0.3% на празен ход - връщат те, защото не покриваш минималните изисквания, които ЕВРО 4 има заложени.
- ако си между 0.2% и 0.3% - дават ти ЕКО3
- ако си под 0.2% - дават ти ЕКО4
кое по-точно ти е в УЩЪРБ?!???




Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Чет 01 авг 2024 12:26


E да де, от същата тая пародия тръгва въпроса в коя еко ще попаднеш после..
(щото може да си и евро 100, ама ако не е написано..)

Последна промяна от railfan на Чет 01 авг 2024 12:28, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот ktamen » Чет 01 авг 2024 12:28


На мен, поне засега, нищо не ми е в ущърб.
От това дето си го написал излиза, че утре ако тунинговам малко една жигулка и нулирам числата на ГТП и ще ми дадат ЕКО4?
Ти вярваш ли го това?


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20314
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Vlad777 » Чет 01 авг 2024 12:39


ktamen написа:На мен, поне засега, нищо не ми е в ущърб.
Добре, дай да видим на кого ще е в ущърб?!? Както писах и по-горе: Празни приказки...
От това дето си го написал излиза, че утре ако тунинговам малко една жигулка и нулирам числата на ГТП и ще ми дадат ЕКО4?
Ти вярваш ли го това?
Явно имаш сериозни трудности в разбирането. Жигулата ще вземе ЕКО4, само ако е:
1. С вписано EURO 4 в талона и покрие тестовете за ЕКО 4
2. ИЛИ няма вписана EURO категория, производство е след 1.9.2009 и покрие тестовете за ЕКО 4.

То е от ясно по-ясно написано в таблицата, която качвам пак
Прикачени файлове
benzin.jpg


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Чет 01 авг 2024 12:48


И за да не съм голословен ще дам личен пример. Един и същи автомобил, моя лична бензинка 2000-та година, ми дават ЕКО 2 при преглед, като при предишния собственик е била ЕКО 3. При въпрос защо ми е смъкната категорията провяряващият ми каза, че показателите са ми повече от прекрасни, но при тази ЕВРО категория и година нямало как иначе, това вадила системата. При което установявам, че при пререгистрация на автомобила след закупуване от КАТ не са ми вписали ЕВРО категорията в талона (след като тази ЕВРО категория е присъствала в предишния талон). След купища разправии включително официално писмо от вносител, успявам да впиша ЕВРО 4 в талона. В последващото след това ГТП изведнъж получавам ЕКО 4! Това са 3 различни ЕКО категории давани на автомобила ми в рамките на година и половина като автомобилът е без доработки и промени.


На този. Ако човека не се разправя с писма, КАТ и нов преглед => по-долна категория от тази, която по принцип трябва да вземе ако се води както трябва документацията.
И със сигурност не е единствен, но е от малцината, които ще го отразят на първо място и ще имат времето и нервите да го изчистят като проблем.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20314
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Vlad777 » Чет 01 авг 2024 13:00


А относно горния случай "бензинка 2000-та година"
- Ако няма вписана евро категория се гледа дата на 1-ва регистрация - съответно отива в Група 2
- Ако има вписана евро категория ЕВРО 2 в талона, колата според резултата на теста отива в група 1 или 2.
- Ако има вписана евро категория ЕВРО 4 в талона, колата според резултата на теста отива в група 3 или 4.

Тук идва въпроса как е успяла кола от 2000 г. фабрично да покрие нормите на EURO 4, при положение, че през 2000 г. важи EURO 2, от 2001 влиза в сила EURO 3, а EURO 4 влиза в сила чак през 2006 г.

Съответно колата когато е излязла от завода през 2000 г. е била с вписано EURO 2, защото EURO 3 все още не е съществувало, а камо ли EURO 4. И ако някой някога не се е разправял да пресертифицира колата в EURO 4, то тя пак щеше да си е във ЕКО група 2.

Но, както писах и по-горе, има производители, които произвеждат автомобили със значително по-малко емисии от изискванията на стандартите и реално покриват много по-високи стандарти.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Чет 01 авг 2024 13:05


Вероятно има възможност в други държави да се вземе по-висока евро категория и да се впише легално, не знам.
Същата логика може да я приложим и за Корсата от 2007г., която колегата цитира. И за практически всички, де.
Три различни възможности и тръгваме оттам има или няма в талона от КАТ написано евро(стандартите са задължителни по години, няма как кола произведена Х година да няма Х стандарт, тук нямаме спор предполагам). И ако няма си ощетен в Еко 2 заради пропуск автоматично. Ако има и тогава не покриеш поне еко 3, то очевидно колата не е изправна.

Последна промяна от railfan на Чет 01 авг 2024 13:15, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
zdravkop64
Мнения: 304
Регистриран на: Сря 10 юли 2019 8:12
Автомобил: Mercedes W213
Двигател: E 400 V6

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот zdravkop64 » Чет 01 авг 2024 13:11


thanis написа:1.5TSI мотора има разход на масло 5 литра на 10 хил км по книжка.

Това вярно ли е? :eek Това е чудовищен разход на масло и такъв двигател дори не трябва да се произвежда! Според мен нещо бъркаш, защото е пълен абсурд!


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот ktamen » Чет 01 авг 2024 13:17


Vlad777 написа: Добре, дай да видим на кого ще е в ущърб?!?

В ущурб е на тези, дето масово ги спират от движение последните седмици на ГТП. Това, че ти и аз засега не сме потърпевши от умните партийци никак не ме успокоява, утре може ние да изтеглим късите клечки.
Значи корсата няма значение кога е произведена, а жигулката задължително трябва да е малолетна :question


thanis
Мнения: 1883
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот thanis » Чет 01 авг 2024 13:18


zdravkop64 написа:
thanis написа:1.5TSI мотора има разход на масло 5 литра на 10 хил км по книжка.

Това вярно ли е? :eek Това е чудовищен разход на масло и такъв двигател дори не трябва да се произвежда! Според мен нещо бъркаш, защото е пълен абсурд!


Не бъркам - посочено е като 500мл/1000км. Ако не вярваш може някой колега да си снима книжката.

https://digital-manual.skoda-auto.com/w ... 87_1_bg_BG

Ето онлайн ръководство на Шкода. Може човек да си види каквото му трябва.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20314
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Vlad777 » Чет 01 авг 2024 13:26


zdravkop64 написа:
thanis написа:1.5TSI мотора има разход на масло 5 литра на 10 хил км по книжка.

Това вярно ли е? :eek Това е чудовищен разход на масло и такъв двигател дори не трябва да се произвежда! Според мен нещо бъркаш, защото е пълен абсурд!

Не е вярно. В книжката пише "до X литра на 1000 км". Ще погледна какво пише в книжката на нашия T-ROC 1.5 TSI, но той със сигурност за вече близо 60 000 км е изхарчил точно 0 литра масло общо. Което всъщност не противоречи на книжката, защото 0.0 на 1000 км също е по-малко от 0.5 литра на 1000 км. icon_idea

ktamen написа:В ущурб е на тези, дето масово ги спират от движение последните седмици на ГТП.

Спират ги, защото карат неизправни коли, които НЕ отговарят на EURO категорията поставена от производителя на автомобила. icon_idea И това е похвално и трябва да се въведе и за дизелите! icon_idea
Това, че ти и аз засега не сме потърпевши от умните партийци никак не ме успокоява, утре може ние да изтеглим късите клечки.
Вярвай ми, ако установя, че колата ми не отговаря на фабричните си параметри няма да се чудя къде да рева с празни приказки, а ще отида в сервиз и ще я оправя, така че да се поддържа в състоянието, в което е излязла от завода или по-добро. icon_idea
ktamen написа:Значи корсата няма значение кога е произведена, а жигулката задължително трябва да е малолетна :question
Абе верно ли ти е толкова трудно да проумееш елементарната логика на тази таблица? Ако има вписана EURO категория в талона се гледа колона 1 и изобщо не се гледа колона 2 с дата на производство. Ако няма вписана EURO категория в талона се гледа колона 2 с дата на производство.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот ktamen » Чет 01 авг 2024 13:42


Vlad777 написа: да проумееш елементарната логика на тази таблица? Ако има вписана EURO категория в талона се гледа колона 1 и изобщо не се гледа колона 2 с дата на производство. Ако няма вписана EURO категория в талона се гледа колона 2 с дата на производство.

Сега разбрах. Благодаря за обясненинето.
Ако ми обясниш и защо в 3тата и 4тата колона има проценти, а не грамове ще ти бъда още по-благодарен.
И между другото - Що изобщо го мерят тва СО, доколкото знам то е нещо като цианидите, демек ако е далеч от смъртоносната доза е безвредно. Или бъркам :gruebel


thanis
Мнения: 1883
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот thanis » Чет 01 авг 2024 13:46


Vlad777 написа:
zdravkop64 написа:
thanis написа:1.5TSI мотора има разход на масло 5 литра на 10 хил км по книжка.

Това вярно ли е? :eek Това е чудовищен разход на масло и такъв двигател дори не трябва да се произвежда! Според мен нещо бъркаш, защото е пълен абсурд!

Не е вярно. В книжката пише "до X литра на 1000 км". Ще погледна какво пише в книжката на нашия T-ROC 1.5 TSI, но той със сигурност за вече близо 60 000 км е изхарчил точно 0 литра масло общо. Което всъщност не противоречи на книжката, защото 0.0 на 1000 км също е по-малко от 0.5 литра на 1000 км. icon_idea


Мисля, че сме достатъчно интелигентни хора тук, да се подразбере, че наистина става дума за до ХХ литра, а не колата ти гори 500мл на 100км.

Признавам си, явно не съм се изразил правилно.

Иначе си виж книжката и снимай, да не кажат - ама то само за Шкода даваш информация.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20314
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Vlad777 » Чет 01 авг 2024 14:00


ktamen написа:Ако ми обясниш и защо в 3тата и 4тата колона има проценти, а не грамове ще ти бъда още по-благодарен.
Защото уредите на пунктовете за ГТП мерят проценти и то не само в България е така, а навсякъде. В никоя държава не мерят реални грамове на километър по време на технически преглед, а мерят % CO в изходящите газове, които според методика съответстват на грамовете, заложени в EURO нормите.


Росен2
Мнения: 450
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 19:58
Автомобил: Golf III
Двигател: AAM 1996

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Росен2 » Чет 01 авг 2024 15:08


Не знам , аз тая таблица я чета и ми се струва че некой малоумник си прави лоша гавра с мене. Моя Голф е март 1996 и трябва да покрия норми 0,3 до 0,5, колкото е норматива за кола от 2002 до 2009 та. Същия Голф като моя само че произведен до 01.01.96 вече минава спокойно при норми 3,5, демек 10 пъти повече гнас във въздуха. А пък още по дъртия - произведен до 92 година, направо 4,5. Значи тва е некакво изврашение, чесно...



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 114 госта