Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20315
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Vlad777 » Чет 01 авг 2024 23:24


:h020 :h020 :h020 поредното мнение в темата, което граничи с абсурда
ktamen написа:А дали няма да е по-справедливо да почнат да раздават тези еко категории според количеството отрови които бълват, а не както сега да мачкат собствениците на старички сапунерки и да поощряват тритонните лъскави трактори с Евро6, ама отделящи три пъти повече отрови от 20 годишно Поло или Клио.
Нали точно за това става дума. Модерните коли с ЕВРО 6 имат много по-високи изисквания, за да могат да минат преглед от по-старите коли. И точно свързаването на системата онлайн гарантира, че вече точно тези коли ще трябва да се поддържат в пълна изправност, за да минат.

Колите, които отговарят на последните стандарти Euro 6d се тестват в реални пътни условия. Изследванията показват, че коли с EURO 3 и EURO 4 в реални условия замърсяват поне няколко пъти повече от обявеното. Едва при EURO 6d тези стойности се доближават до само 40% отклонение. Тоест един автомобил с ЕВРО 3, който по стандарт замърсява 3 пъти повече от EURO 6, при реално движение замърсява 10-15 пъти повече от EURO 6. А ако пък се тества 20 годишна амортизирана кола, това число може само да нараства.

Затова да твърдиш, че 20 годишна амортизирана кола отделя по-малко вредни емисии от нова кола с Euro 6D е признак за тежка липса на връзка с главния мозък.
Самият въглероден оксид е сравнително безобиден.
:no Дишаш си го редовно и нищо ти няма, нали? Даже на децата им пускаш ей така да им замирише на хубаво... :drunk А NOx също ли е безобиден? :bishop Ако колата няма работещ катализатор и не може да покрие CO нормите, какво мислиш се случва с този така безобиден NOx и другите също безобидни вещества?


batinka написа:Колега, ЕВРО 4 е произведена колата, от Порше точно така го потвърждават.
Това са страшни ФАКИРИ! :bowdown ФАКИРИ! :bowdown За първи път ЕВРО 4 се споменава през 2002 година в директива на ЕС 2002/80/ЕО от 3 октомври 2002 година
:h020 :h020 :h020
Влиза в сила за одобрение на нови модели от 01.01.2005-та и става задължителен за всички автомобили от 01.01.2006-та.
:h020 :h020 :h020
Обаче видиш ли според Порше, Ауди още тогава са имали магическа топка и вече са знаели за стойностите в ЕВРО 4 две години преди да ги дефинират и 6 години преди да влязат в сила. Дай да ги питаме за ЕВРО 8 какво ще кажат, щом са толкова добри в предсказанията? :h020 :h020 :h020




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот ktamen » Пет 02 авг 2024 0:44


Vlad777 написа: Модерните коли с ЕВРО 6 имат много по-високи изисквания, за да могат да минат преглед от по-старите коли.



Защото изискванията са съобразени с въпросните по-нови коли - примерно последните 2 графи в таблицата са в проценти, а не в грамове icon_idea
Колко са 0,2% от 20кг, а колко са 0,3% от 5кг? Демек новият и лъскав трактор отделя по-голямо количество СО от старичката сапунерка. Ама на кой му пука, като е скъп и далаверата от него е по-голяма. Затва ше го пишеме еко, пък старата сапунерка ще я забраним, за да пробутаме нова кола - алъшвериш да става.
Vlad777 написа:
Самият въглероден оксид е сравнително безобиден.
:no Дишаш си го редовно и нищо ти няма, нали? А NOx също ли е безобиден?

Да, дишам си редовно СО в малки дози, ако поразпиташ Гуъл ще разбереш, че не съм единствен. И даже може да научиш, че и твоя организъм си го произвежда, нужен е за правилното функциониране на нервната система и прочее медицински термини, дето не са ми много ясни.
Означението NOx масово се използва в популярните писаници и обикновено се имат предвид азотните окиси, ама на мен всеки път ми вади очите, щото така написано би могло да бъде само NO2. Останалите 4 азотни окиси N2O, NO, N2O3 и N2O5 трудно се връзват с твоето означение.
Доколкото знам, повече или по-малко всичките са отровни, N2O или както е по-популярен - райски газ също е отровен в голяма концентрация.
Едит:
Докато си имаме печки на кюмюр и стари гуми, ауспусите на колите са пренебрежим замърсител. Все едно да са ти строшени стъклата на прозореца, а ти да се опитваш да запазиш топлото като изолираш стените с дебела изолация. като сложиш 20см вата на стените, практически ще нулираш загубите през стените, ама в стаята ще си остане хладилник защото 99,999% от топлото ще продължи да си излиза през счупения джам.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Пет 02 авг 2024 7:33


Гарантира е много силно казано. Нищо не гарантира щом е възможно да си откупиш катализатор под наем за прегледа или да смениш софтуера за прегледа, че да не чади или да сложиш анализатора в друга пърпореща кола отвън докато твоята замърсяваща е вътре за пред камерите. Тц. :th_up
Бас мога да хвана, че до края на месеца ще са намерили всички възможни начини да минават всички без изключения и няма да има върнати.
За А6-цата на колегата според мен някога някъде колата е сменила легално и официално Евро категорията и Порше по рама си вадят сервизна история и оттам правят тоя извод. Надали е просто случайност да е 4ка.
За данъците в момента се получава така, че по-евро автомобилите плащат по-висок данък. Пример давам личен: когато си купих пасата преди 3-4 години, баща ми още търкаляше една Ауди 80тка 1.8. Моят данък беше и още е около 150 лв за Евро 5А, но неговия без никаква категория беше некви смешни 20-30 лв, не помня точно, но 5 - 6 пъти надолу.. като цяло не виждам логиката през данъците да се опитват да принуждават хората, по-скоро трябва да има някакви данъчни облекчения ако притежаваш по-екологична кола, а и да не забравяме, че се плаща една скъпа еко-таксичка още при регистрацията, точно с тая идея..


Irnik
Мнения: 140
Регистриран на: Съб 08 апр 2023 22:28
Автомобил: Бора
Двигател: АКЛ 1999
Местоположение: София област

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Irnik » Пет 02 авг 2024 10:06


Доколкото си спомням от наученото по химия , СО се получава при непълно изгаряне на горимото в-во /липса на О2/ и е много отровен . СО2 се получава при пълно изгаряне и е сравнително безвреден , самите ние издишваме СО2 . Ламбда в химията е коефициента на горене , той показва каква част от горивото е изгоряла при реакцията , на него е наречена ламбда сондата .


Потребителски аватар
zdravkop64
Мнения: 304
Регистриран на: Сря 10 юли 2019 8:12
Автомобил: Mercedes W213
Двигател: E 400 V6

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот zdravkop64 » Пет 02 авг 2024 11:17


Има светлина в тунела- ще има промяна на тая идиотска наредба и за ГТП вече ще има изменени критерии. А шефът на ДАИ даде фира:
Изпълнителният директор на Държавната автомобилна инспекция (ДАИ) Борислав Муеров е освободен заради казуса с техническите прегледи на колите. Правителството спешно ще заработи за промени в наредбата, по която се провеждат проверките.
https://www.dnes.bg/obshtestvo/2024/08/ ... edi.615675


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8374
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Stivi » Пет 02 авг 2024 12:04


Абе ще се усетят, че са изсрали едно голямо л..о, за радост на еко активистите и богаташите, дето си мислят, че хората нарочно карат стари и димящи коли, вместо като тях да изкарат нещо за 100 бона от магазина !


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот ktamen » Пет 02 авг 2024 13:11


Irnik написа:Доколкото си спомням от наученото по химия , СО се получава при непълно изгаряне на горимото в-во /липса на О2/ и е много отровен . СО2 се получава при пълно изгаряне и е сравнително безвреден , самите ние издишваме СО2 . Ламбда в химията е коефициента на горене , той показва каква част от горивото е изгоряла при реакцията , на него е наречена ламбда сондата .

И двата окиса на въглерода са смъртоносни отрови, само че смъртоносната концентрация на СО е 0,1%, а на СО2 е 25%. Демек ако се затвориш в гараж с работеща кола не е много сигурно кой от двата окиса ще е причина за смъртта. Пиша за относителната им безобидност, защото в малки дози са практически безвредни. Примерно в цигареният дим ги има и двата окиса, но никой не шуми заради тях, заради нищожната доза. Цианидите са подобни отрови, много страшно звучат, но в малки дози са безобидни.
zdravkop64 написа:Има светлина в тунела- ще има промяна на тая идиотска наредба и за ГТП вече ще има изменени критерии. А шефът на ДАИ даде фира:
Изпълнителният директор на Държавната автомобилна инспекция (ДАИ) Борислав Муеров е освободен заради казуса с техническите прегледи на колите. Правителството спешно ще заработи за промени в наредбата, по която се провеждат проверките.
https://www.dnes.bg/obshtestvo/2024/08/ ... edi.615675

Бре, да не повярва човек. Не били чак толкова вредни партийните другари.
Браво на другаря Главчев.


Росен2
Мнения: 450
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 19:58
Автомобил: Golf III
Двигател: AAM 1996

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Росен2 » Пет 02 авг 2024 13:54


Ще има промени в наредбата която може и да помрачи кратката радост на дизелджийте. То хората са казали че щом мечката танцува в комшията скоро и при нас ще дойде. Не би трябвало да се радва никой засега, щото нещата винаги може да станат по зле, както винаги става.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Пет 02 авг 2024 14:10


Нещата трябва да са равни за бенз/дизел.
Като ще има 5 критерия за бенз.
Коли, да имами 5 да дизелови.

Сега има 1 за дизела и 5 за бенз.

Вариант 1, който няма да допуснат, защото 80% от дизелите няма да минат, да сложат 5 критерия за дизела
Вариант 2 , да сложат 1 критерии за бензина и да се приключи драмата.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2009
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cecoa1 » Пет 02 авг 2024 14:23


fur1ous написа:Нещата трябва да са равни за бенз/дизел.
Като ще има 5 критерия за бенз.
Коли, да имами 5 да дизелови.

Сега има 1 за дизела и 5 за бенз.

Вариант 1, който няма да допуснат, защото 80% от дизелите няма да минат, да сложат 5 критерия за дизела
Вариант 2 , да сложат 1 критерии за бензина и да се приключи драмата.

Страхотна идея, сега кажи какви да са тия критерии :mhihi
Така го пишеш, че все едно нарочно са сложили повече на едното от другото... Ако е така, далече си от истината.
Различни са проблемните вещества при различните двигатели. И различно се мерят. На място на дизела трудно ще му измерим нещо по-вредно от саждите. А за да му хванеш всичко, трябва да го натовариш все едно на дино-стенд.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Пет 02 авг 2024 14:32


Да му мерят NOx и ФПЧ има си заводски данни, но всичко без DPF ще реве, а там не е 2-800 лв като катализатора, а почваш от 3000+

Нали тука колегите все с Германия се сравняват, там без DPF минаване няма, евентуално фиктивно да я минат ако е за износ иначе никой няма да си сложи главата в торбата.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Пет 02 авг 2024 14:55


Първо да задължат КАТ да вписват Евро категорията в талона на колата, да имаме поне някаква отправна точка. След това обаче ще се наложи КАТ да преиздаде служебно всички талони, в които това липсва(за тези, които подлежат на това, спрямо въведените стандарти по години) и да се погрижи да стигнат до собствениците.
И друго има в тия талони, едно поле има с крайна дата на валидност, което в годините назад са препляскали също, и на него трябва да се обърне внимание, защото има и такива проблемни талони, които са с валидност без основание и трябва да се сменят, ама айде няма да разводняваме тука.

А, че шефа на ДАИ са го помолили да напусне - не е драма, човека е
дългогодишен служител на МВР. Преди да оглави Автомобилната админстрация заема различни ръководни длъжности, включително и шеф на полицията в Стара Загора.
ще му намерят друга държавна хранилка.


Росен2
Мнения: 450
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 19:58
Автомобил: Golf III
Двигател: AAM 1996

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Росен2 » Пет 02 авг 2024 16:49


fur1ous написа:Да му мерят NOx и ФПЧ има си заводски данни, но всичко без DPF ще реве, а там не е 2-800 лв като катализатора, а почваш от 3000+

Нали тука колегите все с Германия се сравняват, там без DPF минаване няма, евентуално фиктивно да я минат ако е за износ иначе никой няма да си сложи главата в торбата.
е чак dpf а ако пипнат тогава вече ще стане революция :mhihi , мой приятел си купи ML на 5 години и се принуди да махне dpf а, не че му се искаше, но колата не щеше да върви. След като си дал 50 000 нямаш избор. А такива като него са 80% , моята също е с махнат dpf.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Пет 02 авг 2024 17:00


Аз пак ще кажа, трябва да има равенство. Това в момента е пълна пародия. Ако остане така ще има все повече дизели които пушат защото това ще минава ГТП и това ще си купят хората които не могат да си позволят чисто нови коли.
Или трябва да почнат да се мерят дизелите като хората и всеки без ДПФ да гори, както в момента всеки без катализатор гори, или да се оправят рестрициите за бензина и да се пускат коли без катализатор. Среден вариант няма.


Росен2
Мнения: 450
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 19:58
Автомобил: Golf III
Двигател: AAM 1996

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Росен2 » Пет 02 авг 2024 17:11


fur1ous написа:Аз пак ще кажа, трябва да има равенство. Това в момента е пълна пародия. Ако остане така ще има все повече дизели които пушат защото това ще минава ГТП и това ще си купят хората които не могат да си позволят чисто нови коли.
Или трябва да почнат да се мерят дизелите като хората и всеки без ДПФ да гори, както в момента всеки без катализатор гори, или да се оправят рестрициите за бензина и да се пускат коли без катализатор. Среден вариант няма.
Това с dpf а няма да стане. Най добрия вариант е да си останат нещата както беше до сега.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 83 госта