Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2009
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cecoa1 » Нед 04 авг 2024 13:53


ktamen написа:
cecoa1 написа:.
В крайна сметка, дизела не е по-зле за екологията от бензин без катализатор.

Как катализатора успява да се пребори с азотните окиси от дизеловия двигател? Вътре някакъв пъргав мармот ги опакова в станиол или нещо друго се случва :question
Някой вълнува ли се какво излиза от ауспуха по време на регенерация на ДПФа :question

EGR и/или SCR.
И CO не е толкова безвреден колкото се опитваш да внушиш. А има и въглеводороди, когато няма катализатор.




Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10093
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот group® » Нед 04 авг 2024 14:06


На тоя мормот му викат адблу, Родий и EGR.
В тази последователност.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот ktamen » Нед 04 авг 2024 16:05


cecoa1 написа:
EGR и/или SCR.
И CO не е толкова безвреден колкото се опитваш да внушиш.


EGR без карбамид.
А колко е вреден СО?
group® написа: Родий

Знаеш ли колко струва Родия, а знаеш ли какво ще стане, ако полицията ме хване с флекс под колата ти и аз се разрева, че имам 6 чаавенца да храня.......понякога. И има амнайсе пискливи организации, дето да бранят правата ми да бера родий и да се отоплявам със стари гуми и пластмаси?


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1754
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот MMX » Нед 04 авг 2024 19:56


cecoa1 написа:И за кво бай ти Сиромах Андрешков, си е купил кола Евро 4, сложИл е газ за 1000лв, за да ходи до другото село на 10км, но пък не може да си купи катализатор за тия пари?

Не е толкова прост проблемът. В много случаи Андрешко е подложен на "натиск" не само от приятели, а и от сервизни майстори, които директно и подчертано му обясняват, че няма смисъл от катализатор, хвърлени пари на вятъра и други подобни. Не всеки е автоманиак и не може да вземе решение, че му трябва нов катализатор. И най-вече доводът, че колата му струва 3000лв, а катализаторът е 1500-2000. Вълшебната фраза "колата става непродаваема" отблъсква всяка появила се правилна мисъл в главата на собственика. Това за "непродаваемата" кола е широко споделяно дори и тук във форума. И аз навремето с първата си кола се поддавах на преценки за ремонти на база обща стойност на колата. Ако струва 3000лв, значи всеки ремонт за 1000лв е много сериозен, а това за нова част да дадеш повече от 1000 си е пълна лудост. Нищо че същата кола може да се кара още 5-10г, очаква се някак да се сменя само масло и биалети.

По идеята за плавен преход мисля, че практично решение би било значително повишение на данъка, ако колата не покрива заводската си категория. Примерно вместо 120лв данък става 350-400лв. Така хем не оставяш човека без кола от днес за утре, хем може лесно да си направи сметка, че катализатор за 2000лв не е безумно скъп, ако още 5-6г трябва да плаща 300лв по-висок данък (и накрая никой няма да я купи, ако рече да я продава). Може да не е точно повишен данък, а нещо като глоба при ГТП - наказателна такса за отлагане на спирането от движение.


Потребителски аватар
zdravkop64
Мнения: 304
Регистриран на: Сря 10 юли 2019 8:12
Автомобил: Mercedes W213
Двигател: E 400 V6

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот zdravkop64 » Нед 04 авг 2024 20:32


Тези промени, за които говори пишман министърът, са споделяни от някои колеги тук, което означава, че нормалните хора разбират много повече проблемите и възможните решения от тези, които са натоварени да ни решават проблемите. Това е защото хората сме наясно с нещата, а висшите управленци нямат никаква връзка с реалния живот.
„Това, което можем да направим, за да облекчим притеснените хора, е автомобилите, които имат проблем с изгорелите газове да не се третират като „опасни”. Да влязат в категория „значителни”, тъй като не застрашават пряко безопасността на движение по пътищата”, каза Гвоздейков.
https://www.dnes.bg/politika/2024/08/04 ... dat.615890


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Нед 04 авг 2024 21:24


Въпроса е, че много хора дори не подозират подобен проблем или нямат вина, че го имат.
В общия случай джамбазина(особено тоя дето маха катализатор/дпф) не дава да прочетеш дадена кола за грешки преди да я купиш, а камо ли да я качиш на подемник, да мериш газове и още други неща. А и не всеки ще открие липсващ катализатор или ДПФ, да не говорим, че на външен вид може да са си там, ама вътре под корпуса да няма никой. И в тоя ред на мисли новият собственик не винаги има вина, че се е сдобил с такава кола.

А по въпроса с цените не съм си правил труда да гледам колко струва един катализатор, но за дпф от VW обявиха цена 5500 лв за чисто нов при запитване на колега с друг Б6.
Та не знам, кой би дал 5500 предвид че цялата кола струва между 6 и 12 хиляди според екстрите и този филтър не ти кара колата, смисъл не е основен ремонт на мотора или смяна на вериги да речем. Особено предвид, че липсата на ГТП се “наказва” с глоба 50 лв и то ако те спрат.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Нед 04 авг 2024 21:38


50лв. Е глобата без ГТП, но попаднеш ли в ПТП, жална ти майка, нито ГО важи, нито каско. Все едно нищо нямаш

Новия собственик тотално има вина, че си е купил такава кола, никой не го е карал. След като вече се навъдиха толкова фирми които докарват коли от Европа, че и от Америка/Канада аз не виждам смисъл да се купува кола от българска автокъща.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10093
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот group® » Нед 04 авг 2024 22:29


railfan написа:И в тоя ред на мисли новият собственик не винаги има вина, че се е сдобил с такава кола.

Глупости.
Всеки си носи сам отговорност за избора си!


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Пон 05 авг 2024 5:55


Е как да разбере въпросния собственик, че колата няма катализатор или дпф или и двете?
Носи отговорност - добре, ама как да го хване, защото когато го върнат вече е късно!?
ГО си важи, каското не, но в общия случай колите дето биха си направили тая тънка сметка и без това каско нямат.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19329
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот stefan4o » Пон 05 авг 2024 7:03


Аз, доколкото зная, ГО не важи. :wink


Росен2
Мнения: 450
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 19:58
Автомобил: Golf III
Двигател: AAM 1996

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Росен2 » Пон 05 авг 2024 7:56


stefan4o написа:Аз, доколкото зная, ГО не важи. :wink

Важи. Но по добре да се не случва, особено ако виновника е лицето без технически преглед, в тоя случай застрахователя може да предяви регресивен иск. Полицаите могат и да ти спрат от движение колата, не само да те глобят с 50 кинта. Така че, може, не е като да не може да си караш без преглед, ама си требва много внимаване за маршрутите където минаваш както и късметът да е на твоя страна. Имам познат който от 10 години не е спиран от органите на КАТ за проверка.Просто минава между капките. Мен специално регулярно си ме спират. Във фейса снощи почти до бой се стигна между лагера на дизелджиите и газаджиите. Очевадно е че едните чисто и просто завиждат на другите. Я заради тънката газ и евтина поддръжка, и обратно - заради факта че едните минават а другите не . Всичко е на база злоба и завист, не че на някой му дреме за екология..Имаше и трета група - тази на новобогаташите с по новичките коли, които видимо се изживяваха като някакви патриции и в чиито постове олткровено прозираше презрение към "газовата" плебс :mhihi . Напрежението ескалира до лични нападки и призиви за срещи и саморазправа, та заключиха темата слава богу :bowdown . Гвоздейков каза че предстоят промени, но нормите няма да бъдат променяни, това на мен лично нищо не ми говори, засега няма повод за радост, докато не излезе съответната уредба която явно ще бъде някак компросмисна опитваща се да удоблетвори и вълка и агнето. Нещо като крем карамел с кисело зеле. Въобще Урсула прави нещата във всека една свера да приличат на олимпиадата в Париж. Помня навремето как пищяха че хартиените торбички били унищожавали белите дробове на планетата, щото за изработката им се ползвала дървесина. Та ги заместиха със сегашните "екологични" пластмасови :mhihi . Същото да не се получи и с електромобилите в един момент, по скоро с утилизацията на батериите им както тази на витлата на ВЕИ тата и панелите на соларките, щото си е проблем ! Още по назад във времето, през 70 те години опищяха света с наближаването на нов ледников период, то взе че дойде парников дееа :mhihi . Та и сега така - последното нещо което един газаджия е очаквал че в един слънчев ден ще се наложи да му спрат бричката от движение, докато в същото време нафтов кандилник с фурло зажди зад него си пере по пъта без проблем. Аз просто се чуда ако ни накарат да възстановяваме dpf ите какъв цирк ще настане. Сегашното ще е като спор за кукла в детската градина :11


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Пон 05 авг 2024 8:20


Не искам да изпадам в обяснителен режим за ГО специално и защо важи без липса на ГТП, тъй като няма отношение към темата, но е така.

Аз успях да мина ГТП и ще потвърдя, че с цялата екологична карантия без проблем си хваща зададеното от производителя.
Не искам да правя реклама, но към момента цената на ГТП за лек автомобил в СБА е 65 лв и 75 лв ако колата има метан или газова уредба, може би една от най-ниските цени на пазара, а и имат опция за онлайн запазване на час. Лично съм доволен - проверят си нещата както трябва, включително за пожарогасител, аптечка.
И сега възниква въпроса как на едно място може да е 65, а на друго 95 или 125 предвид, че оборудването е едно и също, всички спазват едни и същи правила.


Росен2
Мнения: 450
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 19:58
Автомобил: Golf III
Двигател: AAM 1996

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Росен2 » Пон 05 авг 2024 8:24


Във Видин, понеже сме големи баровци за газ е 110 а за дизел 100. Мрънкаме че сме били бедни, северозападнали и т.н, всъщност цени на стоки и услуги бият Пловдивските


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10093
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот group® » Пон 05 авг 2024 8:39


railfan написа:Е как да разбере въпросния собственик, че колата няма катализатор или дпф или и двете?
.

Просто до сега, никой не е мислил за тези неща.
Но сега хората ще започнат.
Назад се писа, че струвало 25лв да идеш ГТП пункт и да ти замерят газовете. Джамбазин, който не се навие.... ясна работата.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13411
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 05 авг 2024 9:03


Всичко във Видин е по-скъпо спрямо Монтана, Враца.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 62 госта