Потене на стъклата на Пасат Б6

Техническа и сервизна информация за Passat
Дечев89
Мнения: 97
Регистриран на: Пон 18 юли 2022 22:43
Автомобил:
Двигател:

Потене на стъклата на Пасат Б6

Мнениеот Дечев89 » Сря 11 дек 2024 21:17


След като почнаха дъждовете всички прозорци предни задни се потят много .
Колата е с климатротик, като включа функция ECON почват първо задните прозорци да се потят и след това марко по -малко предните , ако отваря прозореца предните прозорци стоят чисти .
Като изкрюча ECON, да работи климатика прозорците стоят чисти .
Понякога чакам минимум 10 минути докато се изчистят прозорците, .Като падне температура под нулата климати ще работили ?
Филтъра е сменен преди 7000 км , под чистачките съм изчистил вода не се задържа , няма видим теч , под сделките е сухо .




Потребителски аватар
boichopavlov
Мнения: 209
Регистриран на: Чет 13 юли 2006 21:37
Автомобил: Touran
Двигател: BSX 2006
Местоположение: Плевен

Re: Потене на стъклата на Пасат Б6

Мнениеот boichopavlov » Чет 12 дек 2024 7:04


А защо изключваш компресора? Колата най-вероятно е мокра. Може да има проблем и в моторчето управляващо клапата за входящия въздух.


daimen
Мнения: 36
Регистриран на: Пон 20 дек 2010 19:25
Автомобил: Octavia 3
Двигател: CKFC
Местоположение: Plovdiv

Re: Потене на стъклата на Пасат Б6

Мнениеот daimen » Чет 12 дек 2024 8:36


Аз също залагам на блокирала клапа или мотор на клапата , пресен опит....


Потребителски аватар
Piqndurnik
Мнения: 574
Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
Автомобил: Passat Variant
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: около Мюнхен

Re: Потене на стъклата на Пасат Б6

Мнениеот Piqndurnik » Чет 12 дек 2024 9:36


Тъщата имаше едно време Passat B3 или B4 и в дъжд много му се запотяваха стъклата. Смених филтъра на климатика и проблемът се реши.


Потребителски аватар
paagrio
Мнения: 450
Регистриран на: Съб 27 сеп 2008 9:04
Автомобил: голф 1K
Двигател:

Re: Потене на стъклата на Пасат Б6

Мнениеот paagrio » Чет 12 дек 2024 10:06


Дръж климатроника постоянно (целогодишно) включен на 25 градуса, не го мисли дали му е студено навън. След като спре да вали в колата остава още влага която трябва да се разнесе. Ако трепериш за стоте грама преразход на гориво ще се развие мухъл и гъбички и колата става кенеф.


Дечев89
Мнения: 97
Регистриран на: Пон 18 юли 2022 22:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Потене на стъклата на Пасат Б6

Мнениеот Дечев89 » Чет 12 дек 2024 12:29


paagrio написа:Дръж климатроника постоянно (целогодишно) включен на 25 градуса, не го мисли дали му е студено навън. След като спре да вали в колата остава още влага която трябва да се разнесе. Ако трепериш за стоте грама преразход на гориво ще се развие мухъл и гъбички и колата става кенеф.


Не съм за 100грама нафта .
Когато температурата падне под нулата климатроника ще тръгвали компресора?
И като стана въпрос за мухъл , като пусна още от лятото климатика в началото се разнася една лоша миризма .
Как да се оттърна от нея .
Има едни флакони дали вършат някаква работа ?


Дечев89
Мнения: 97
Регистриран на: Пон 18 юли 2022 22:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Потене на стъклата на Пасат Б6

Мнениеот Дечев89 » Чет 12 дек 2024 12:33


boichopavlov написа:А защо изключваш компресора? Колата най-вероятно е мокра. Може да има проблем и в моторчето управляващо клапата за входящия въздух.


Никъде не откривам теч или мокро по колата мокета е сух .
А защо при функция ECON се потят , а при климатик не .
Тази клапа как при ECON не работи , а при климатик роботи .
Трябва да я закача на ваг,ком да я видя та клапа .


Дечев89
Мнения: 97
Регистриран на: Пон 18 юли 2022 22:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Потене на стъклата на Пасат Б6

Мнениеот Дечев89 » Чет 12 дек 2024 12:35


daimen написа:Аз също залагам на блокирала клапа или мотор на клапата , пресен опит....


На лесно място ли е за смяна , понякога чувам едно като цъкане в централната конзола зад радиото .


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1158
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Потене на стъклата на Пасат Б6

Мнениеот railfan » Чет 12 дек 2024 12:48


Зависи коя клапа. Прочети колата, дай грешката и ще те насоча.
Не са трудни за смяна, по-скоро са доста времеотнемащи заради това, че мястото за работа е малко.


Потребителски аватар
paagrio
Мнения: 450
Регистриран на: Съб 27 сеп 2008 9:04
Автомобил: голф 1K
Двигател:

Re: Потене на стъклата на Пасат Б6

Мнениеот paagrio » Чет 12 дек 2024 13:44


Дечев89 написа:
paagrio написа:Дръж климатроника постоянно (целогодишно) включен на 25 градуса, не го мисли дали му е студено навън. След като спре да вали в колата остава още влага която трябва да се разнесе.

Когато температурата падне под нулата климатроника ще тръгвали компресора?
И като стана въпрос за мухъл , като пусна още от лятото климатика в началото се разнася една лоша миризма .
Как да се оттърна от нея .
Има едни флакони дали вършат някаква работа ?

На домашните климатици нали им работи компресора през зимата, същото и с автомобилните. Ако не свети ЕКОН компютърът на климатроника сам ще си избере кога да се включва и с каква мощност. Ти просто му задай някаква приятна температура, не е необходимо да работи само на студено.
На предишната кола (форд) имах едно копче за бързо размразяване на прозорците, то задействаше компресора за да стопли по-бързо въздуха влизащ в купето.
Другата полза от целогодишното включване на климатика е да не се утаява маслото в компресора и да не "изсъхват" уплътненията.

За миризмите в самия климатик има различни флакони на пазара като ефектът е общо взето дезодорант върху изпотена мишница. Аз като взема някакъв първо го пробвам на някой климатик у дома че е по-лесен достъпа и колкото и активна пяна да тъпча, колониите от черни микроорганизми си остават докато не разглобя и не изтъркам механично. А в колата под радиатора има плоска ваничка с дренажен отвор и там се събират такива неща дето един флакон няма как да отнесе, даже някои препарати може да "засекат" и една странна миризма да стане постоянна. Ако при теб е само в първите минута-две най-добре си карай така.


Дечев89
Мнения: 97
Регистриран на: Пон 18 юли 2022 22:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Потене на стъклата на Пасат Б6

Мнениеот Дечев89 » Чет 12 дек 2024 19:43


railfan написа:Зависи коя клапа. Прочети колата, дай грешката и ще те насоча.
Не са трудни за смяна, по-скоро са доста времеотнемащи заради това, че мястото за работа е малко.

След нова година ще я закарам да я прочетат .
Човека който я закачи ще каже какво е точно .
Благодаря за информацията , весели празници.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2703
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Потене на стъклата на Пасат Б6

Мнениеот Vasseto » Пет 13 дек 2024 6:24


Като за начало направи тази процедура за нулиране положението на клапите на климатроника:


https://www.youtube.com/watch?v=h9lqvjg8wOY


Потребителски аватар
mukot
Мнения: 334
Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
Местоположение: София

Re: Потене на стъклата на Пасат Б6

Мнениеот mukot » Пет 13 дек 2024 18:27


След горното видео се сетих. Да не би да има диск на Веско Маринов в плеъра?


Потребителски аватар
Asko VW
Мнения: 838
Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
Автомобил: VW Passat-B6 Variant
Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
Местоположение: Sofia

Re: Потене на стъклата на Пасат Б6

Мнениеот Asko VW » Нед 15 дек 2024 11:57


На първо място, трябва да се проверят клапите за постъпване на въздух от вън, имай предвид, че те се затварят и отварят всеки път когато включиш и изключиш задна предавка, съответно се амортизират без даже да забележиш. Същевременно е хубаво да смениш филтър купе. Препоръчително е да се сменя на 5к км или една година, което настъпи първо.
Когато компресора е включен не се поти защото преминавайки през радиаторчето на климатика въздуха се охлажда, влагата в него кондензира и изтича през ваничката и кпилярката, съответно продължаващия към купето въздух е по-сух. Когато си на екон, въздуха постъпва в купето с цялата налична в него влага, съответно при контакта със студените стъкла, влагата кондензира върху тях. Това обаче не би требвало да води до продължително или постоянно потене, ако всичко работи както трябва. При студено и влажно време е нормално за малко, в началото, да се получи запотяване, но би трябвало бързо да се изчисти, дори да си на екон. За по-бързо изчистване, ако си на екон, биеш горния бутон в лявата врътка, освен, че дава газ на вентилатора, включва и компресора, съответно обдухва с по-сух въздух и с по-висока скорост.
Малко по-тегаво е при температури между 5 и 0 градуса, в комбинация с дъжд/влага, защото под 5 градуса компресора не се включва (вградена защита срещу обледеняване и замръзване на системата) и по-трудно суши стъклата, но пак сравнително бързо трябва да почне да ги суши като почне да постопля мотора, ако всичко е изправно.
Аз също карам на екон, но рядко и за кратко ми се потят прозорците.
П.п. Хубаво е периодично да се почистват/забърсват с препарат и кърпа стъклата от вътре, праха и налепите допринасят за полепване на влагата по тях и съответно до потене.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13379
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Потене на стъклата на Пасат Б6

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 16 дек 2024 6:47


Никакъв препарат за стъклата. Добре изпрана, леко влажна микрофибърна кърпа сваля успешно мизерията.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта